طراحی سایت مدارس بصورت حرفه ای

شاید دور از انتظار به نظر برسد ولی متاسفانه مدارس از دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات عقب مانده اند . از نهادی که در ارتباط مستقیم با علم و دانش است انتظار بیشتری می رود تا در عرصه های فناوری و تکنولوژی پیشتاز باشد .
این سهل انگاری از هر چیزی که سرچشمه میگیرد مهم نیست ، مهم اینست که زمان برای جبران کم کاری ها کم کم رو به اتمام است و باید وقت را غنیمت شمارد و سریعتر اقدام کرد .

اهمیت سایت برای مدارس

طراحی وبسایت برای مدارس چه فایده ای دارد ؟

هیچکس نمی تواند منکر اهمیت ارتباط کادر مدرسه با والدین دانش آموزان در پیشبرد اهداف آموزشی فرزندان شود . از طرف دیگر شرایط ارتباط بین این دو قطب به گونه ای است که نمی توان انتظار داشت والدین تایم زیادی را صرف برقراری ارتباط با پرسنل مدرسه بکنند . حتما شما هم در این که بهترین و بهینه ترین راه حل ، راه اندازی یک وبسایت از جانب مدرسه است اتفاق نظر خواهید داشت .
اگر مدارس وبسایت کاری داشته باشند ، این امکان فراهم است حتی هر روزه با والدین دانش آموزان در ارتباط باشند و این ارتباط به ساده ترین راه و در بهینه ترین زمان انجام می گیرد و تاثیر صد در صدی روی عملکرد تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت .

البته تمام مزایای وبسایت مدرسه معطوف به دانش آموزان و اولیای آن ها نمی شود . گاهی وبسایت مدارس نقش نوستالژی دانش آموزان سال های گذشته مدارس را ایفا می کند . بی شک دانش آموزان فارغ التحصیل یک مدرسه تمایل شدیدی به ارتباط با کادر مدرسه و به خصوص معلمان و دبیران خود خواهند داشت . به علاوه ، حضور دانش آموزان پیشین می تواند در وضعیت تحصیلی دانش آموزان فعلی نیز مفید واقع شود به این صورت که با ایجاد یک بستر مناسب برای ارتباط این دو دسته (دانش آموزان فعلی و دانش آموزان فارغ التحصیل) سوالات و تجربیات به اشتراک گذاشته شود .

یک ایده ی ناب برای طراحی وبسایت مدارس ، ارتباط با اولیای دانش آموزان از طریق ویدئو کنفرانس است . اگر یک مدرسه مجهز به یک وبسایت حرفه ای و اصولی باشد ، از تعامل سازنده با اولیا حداکثر استفاده را در جهت بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان خواهد کرد  .

 

تاثیر تجاری وبسایت مدارس

نمی توان تاثیر مثبت طراحی وبسایت مدارس هوشمند از جنبه تجاری و اقتصادی را برای آموزشگاه نادیده گرفت  . با داشتن یک وبسایت ، علاوه بر هویت حقیقی ، یک هویت مجازی خوب خواهید داشت و هر چه طراحی وبسایت حرفه ای تر باشد ، در بهبود و اعتبار این هویت تاثیر بیشتری خواهد داشت .
با به نمایش گذاشتن سوابق کاری آموزشگاه ، دانش آموزان نخبه و المپیادی ، رتبه های برتر کنکور ، پذیرفته شدگان مسابقات علمی و فرهنگی و هنری ، و … دانش آموزان و اولیای آنها را تشویق می کنید تا به توانایی های مدرسه شما اعتماد کنند و آموزشگاه شما مراجعه کنند.

قابلیت هیجان انگیزی به نام چتروم :

در طراحی سایت مدارس تجهیز وبسایت  به گفتگوی آنلاین یا همان چت معروف ، ایده بسیار جذابی ست که بی شک مورد استقبال قرار خواهد گرفت . این ایده در بعد های مختلفی قابل پیاده سازی است . مثلا گفتگوی آنلاین بین پرسنل مدرسه و اولیا ، بین دانش آموزان با معلمان و دبیران ، بین مراجعه کنندگان و کادر مدیریت مدرسه و …
در سطح گسترده تر امکان پیاده سازی به صورت ویدئو کنفرانس نیز وجود دارد .

این نکته بسیار مهم است که طراحی وبسایت به گونه ای باشد که با هر سرعت اینترنتی قابل دسترسی باشد .

طراحی صفحه اختصاصی نظرات و پیشنهادات نیز برای یک وبسایت مدرسه توصیه می شود . به طور کلی نظرسنجی پرسنل مدرسه از اولیا کمی دشوار است . چراکه اکثر والدین به سبب موقعیت شغلی امکان مراجعه حضوری به آموزشگاه فرزندشان را ندارند . ولی با تجهیز وبسایت به صفحه اختصاصی نظر سنجی هر خانواده ای با صرف کمترین زمان می تواند کادر آموزشگاه را در بهبود شرایط و رفع کم کاری ها یاری کند .
اگر در مدیریت این بخش کمی وسواس به خرج دهید ، راهکار های تاثیر گذاری کشف خواهید کرد و با سرعت چندبرابری وارد مسیر پیشرفت خواهید شد .

در طراحی وبسایت مدارس چه نکاتی میبایست رعایت شود؟

به طور کلی می توان گفت در یک وبسایت مدرسه خدمات  و سرویس های زیر قابل طراحی و اجرا هستند :

  • پیاده سازی صفحه وب  تماس با ما به جهت سهولت در برقراری ارتباط والدین دانش آموزان با مدیر و پرسنل مدرسه
  • صفحه وب اختصاصی برای اعلام آنلاین نمرات دانش آموزان
  • پیاده سازی صفحه وب اختصاصی به جهت قرار دادن فایلهای تمرینی هر درس به صورت مرتب و طبقه بندی شده
  • طراحی صفحه ای با عنوان بخش دعوت به همکاری
  • راه اندازی گالری تصاویر مربوط به مدرسه
  • طراحی صفحه اختصاصی برای اعلام نتایج مسابقات ، جشنواره ها ، برنامه کاری مدرسه و المپیاد ها به صورت آنلاین
  • امکان ثبت نام و رزرو غیر حضوری و هوشمند برای کاهش ترافیک مراجعات حضوری
  • افزودن درگاه بانکی به جهت گرفتن کمک های مردمی و خیرین به صورت آنلاین
  • طراحی صفحه وب معرفی جزوات آموزشی و کتابهای کمک آموزشی به صورت آنلاین توسط خود دانش آموزان و معلمان و به اشتراک گذاشتن تجربیات درسی
  • قابلیت گفت و گوی آنلاین یا چت
  • تالار گفت و گو
  • طراحی صفحه اختصاصی برای نظر سنجی ، انتقاد و …
  • افزودن کتابخانه دیجیتال

نوشته طراحی سایت مدارس بصورت حرفه ای اولین بار در طراحـی سایت وینتو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *