نصب و راه اندازی صفر تا صد آسانسور

در گذشته آرزوی انسان این بود که بدون صرف انرژی زیاد و با کمک عوامل خارجی حرکت کند. امروزه بسیاری از این رویاها مانند آسانسور محقق شده و عملی شده است. آسانسور یکی از ضروری ترین وسایل حمل و نقل مسافر در ساختمان ها، ادارات، بیمارستان ها، هتل ها و کلیه ساختمان های بلند می باشد. برج های بلند، پاساژها، آسمان خراش های تجاری، اداری و مسکونی نیاز به آسانسور با کیفیت دارند. برای پیکربندی این دستگاه پرکاربرد، داشتن دانش کلی از نصب آسانسور از صفر تا صد مفید است.

ما در آقای آسانسور در کنار شما هستیم تا همه موارد را با هم انجام دهیم شما می توانید برای مشاوره رایگان با شماره 45384-021 تماس بگیرید.

آسانسور
آسانسور

آسانسور

دستگاهی به نام آسانسور یک فناوری مفید برای جابجایی افراد یا کالاها از یک ساختمان به ساختمان دیگر است. این قسمت متحرک به چاه آسانسور معروف است. قابلیت حرکت به صورت عمودی، بالا و پایین را دارد که با استفاده از موتور آن را شتاب می دهد و در وسط زمین توقف می کند.

کابل های آسانسور، سیستم وزنه تعادل، پمپ هیدرولیک و سایر تجهیزات از اجزای این فناوری هستند. که برای نصب آسانسور و ساخت این سیستم استفاده می شود. در این مقاله، ما یک سیستم آسانسور را بررسی و نصب خواهیم کرد و این فناوری قرن بیستم را از ابتدا تا انتها توضیح خواهیم داد.

نصب آسانسور را ببینید و بررسی کنید

اولین مرحله در نصب آسانسور انتخاب شرکت مشاور، نصب و راه اندازی تجهیزات آسانسور می باشد. پس از مشاوره آسانسور، تاریخ بازدید از محل توافق خواهد شد و زمان مشخصی پس از توافق تعیین خواهد شد. بررسی و ثبت اطلاعات لازم برای رعایت استانداردهای فنی توسط مهندسین و کارشناسان این حوزه انجام می شود.

رعایت کامل و دقیق قوانین فنی و تکنولوژیکی ایمنی کار را افزایش داده و کیفیت استفاده از دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. بهتر است قبل از اتمام ساخت، مکان آسانسور مشخص شود. در این صورت زیرسازی ساختمان نیز باید بررسی شود. گاهی برای نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی یا پانلی. برای انتخاب محل و محل نصب باید دوباره طراحی می شد که از نظر استحکام سازه و ایمنی استفاده باید به دقت مورد مطالعه قرار می گرفت.

کارشناس فنی نصب آسانسور

مرحله بعدی نصب آسانسور در محل مورد نظر است. انجام بررسی کارشناسی، بررسی عیوب و اشکال در نصب. این بررسی میدانی با بررسی دقیق جزئیات تحقق کار و انتشار آن در قالب گزارش فنی کار با ذکر تمامی نکات جزئی و عمده همراه خواهد بود. در پروژه های تاسیساتی، محل قرارگیری محور ماشین، مدل درب ها و ریل های مورد استفاده، نوع و ظرفیت کابل های مورد استفاده، انواع کابین مسافر و بار بسیار حائز اهمیت است و برای انتخاب آن ها باید تمام جوانب را به دقت در نظر گرفت. .

تمامی نکات فنی و فنی بررسی شده مطابق با آخرین استانداردها می باشد. این نکات باعث افزایش کارایی و ایمنی تجهیزات شده و کیفیت، دوام و عمر مفید آسانسور را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. آنها همچنین بر هماهنگی با ساختمان، نوع آن و عملکرد بهینه آن تأثیر می گذارند.

برنامه ریزی مالی برای خرید تجهیزات

در مرحله بعد، هزینه های تغییرات احتمالی مکان، برآورد بودجه برای قطعات و تجهیزات آسانسور، عوامل موثر بر سطح بهره برداری و مصرف انرژی و بسیاری از عوامل خاص دیگر مورد بحث قرار می گیرد. ترافیک روزانه و تعداد سفرهای موقت توسط این دستگاه کنترل می شود و تعداد توقف در هر مقصد مطالعه می شود. همه این عوامل در انتخاب نوع و نحوه نصب آسانسور تصمیم دقیق تری می گیرند و کارایی آن را افزایش می دهند.

نوع موتور آسانسور، تعیین محل و آماده سازی موتورخانه، بررسی امکانات مورد نیاز برای قرار دادن کابین در داخل چاهک، نوع کابین، نوع درب های استفاده شده در کابین و طبقه، انتخاب هوشمند. پنل داخل آسانسور و تابلوی اعلانات جهت نصب بالابر به صورت جداگانه بر اساس کیفیت و هزینه بررسی و تصمیم گیری و بودجه بندی شد.

قراردادها و قراردادهای پروژه

در این مرحله کارفرما در مورد انتخاب یکی از شرکت های مهندسی و فنی برای مونتاژ به توافق رسید. و او می خواهد قرارداد را امضا کند. در مراحل قانونی انعقاد قرارداد و اجرای قرارداد پروژه، با توجه به حجم و وسعت کار، باید سند فنی که شامل نحوه بهره برداری، نوع تجهیزات، تاریخ و شماره تحویل باشد، ارائه دهید. کارگران هزینه قرارداد پروژه ساخت و ساز در قالب یک قرارداد رسمی و سایر الزامات شامل وکلای مالی و حقوقی طرفین ثبت می شود. پرداخت ها، چک ها و غیره بحث و اجرا شد.

شروع عملیات فنی – نقشه نصب آسانسور

شروع نصب آسانسور با طراحی، ترسیم و انجام محاسبات ریاضی، نحوه نصب آسانسور آغاز می شود. محاسبات در مورد فضای دقیق گودال آسانسور، فضای مورد نیاز اتاق ماشین، فضای کافی برای حفظ ایمنی و قرار دادن مکان های حفاظتی، نحوه قرارگیری کابین آسانسور، محل و عملکرد درب ها و ریل های دستگاه می باشد. همه چيز. بررسی شده و با جزئیات بر روی نقشه فنی ترسیم شده است. همچنین تمامی رشته ها با استانداردهای جهانی همسو بوده و بر اساس آن عمل می کنند.

مرحله دنده، نصب درب و ریل بالابر

در این مرحله بحث مکانیکی پروژه ضبط می شود و کادر تاسیسات آسانسور زیر نظر مهندسان فنی مشغول آهن کاری می شوند. در این قسمت نصب ریل آسانسور، درب کابین و نصب کامل آن، ایجاد فضای ذخیره وزن و بررسی آهن کاری چاه انجام می شود. پس از اتمام اتوکشی درب ها قرار گرفته و ریل آسانسور در محل مورد نیاز نصب می شود.

تکنسین های آسانسور با تخصص و تجربه مکانیکی می توانند تجهیزات اولیه نصب آسانسور را داشته باشند و بازرسی کنند. که تجهیزات مطابق با استانداردهای فنی است. ریل بالابر در شفت و درهای پایینی در موقعیت مورد نظر قرار می گیرند. و بدین ترتیب بستر لازم برای نصب و نصب آن در کابین انجام می شود. درب ها و سایر قسمت های داخلی کابین بعد از کابین نصب می شوند.

کابین و سایر تجهیزات آسانسور

در قسمت اصلی و حساس ترین قسمت نصب آسانسور به قسمت مسافر و بار می روند و در مراحل بعدی قاب وزنه را قرار داده و خود را وزن می کنند. موتور آسانسور در اتاق ماشین نصب می شود، دنده ها نصب می شوند و کابل های کششی نصب می شوند. به این ترتیب کلیه مراحل مکانیکی و نصب آسانسور انجام می شود. هنگامی که دستگاه های مکانیکی در جای خود قرار گرفتند، نوبت به نصب برقی و نصب و راه اندازی کلیه قطعات الکترونیکی آسانسور می رسد.

برق کشی

فاز اتصال برق یکی از استراتژیک ترین مراحل مونتاژ و راه اندازی آسانسور است. زیرا انجام ندادن این مقاله و یا مشکل برقراری اتصالات برقی، جدای از عدم توانایی آسانسور در کارکرد صحیح، ایمنی آن را به شدت تحت تاثیر قرار داده و از کسب استانداردهای لازم ناکام خواهد بود. به همین دلیل حضور متخصصان و تکنسین های باتجربه الکترونیک برای نصب و سیم کشی بالابر بسیار مهم است.

تمام قدرت آسانسور مانند راه اندازی آسانسور است. به این ترتیب تمامی قسمت های کریر، استارت موتور برق و کلیه سیم کشی های برق داخل و خارج کابین آماده شده و ایمنی دستگاه به دقت بررسی می شود.

بررسی استانداردهای الکترونیکی

در این مرحله از نصب آسانسور، اتصالات برق به درب آسانسور، سیم کشی، کلید و تابلوهای داخل کابین، چراغ های داخل کابین آسانسور، چاهک و موتورخانه دستگاه بررسی می شود. همه این موارد باید با استانداردهای نصب الکترونیکی مطابقت داشته باشند.

نیاز به راه اندازی کابینت در محل، تعویض، نصب، نصب و قرار دادن سایر موارد مهم. آنها به طور کامل توسط نصاب های معمولی تست شده و تایید شده اند. سایر تجهیزات مانند کابل کش، فرمان، تجهیزات ساختمانی و غیره. آنها به طور کامل برای ایمنی و خطرات احتمالی آزمایش می شوند.

بررسی نصب سنسور، نصب موقت، اخذ تاییدیه استاندارد

به مرحله نهایی نصب آسانسور نزدیک می شویم. مهندسان در مراحل پایانی دوباره از پروژه بازدید کردند. و در صورت تایید کارفرما آماده خواهد بود. اخذ گواهی مطابق با استانداردهای امروزی برای تایید کار آسانسور آخرین کاری است که سازمان تاسیسات باید در پایان کار انجام دهد. سپس محصول به صاحب آن تحویل داده می شود.

در صورت عدم اخذ تاییدیه استاندارد آسانسور از مراجع ذیربط در سازمان ملی استاندارد در صورت بروز مشکلات و خطرات احتمالی و همچنین وقوع حوادث جانی و مالی. دستورات قانونی برای مالکان، مدیران ساختمان و بهره برداران صادر خواهد شد. همچنین بیمه آسانسور در صورت داشتن تاییدیه استاندارد برای تجهیزات پاداش می گیرد. لذا اخذ مجوز از مراجع قانونی یکی از اساسی ترین مقررات اداری در مقوله نصب آسانسور می باشد.

نتیجه

با نصب آسانسور می توان مشکلاتی را که در حمل و نقل مسافر، بار و سایر تجهیزات در انواع ساختمان های تجاری، بیمارستانی، مسکونی، اداری و … و حمل و نقل ساختمان های بلند ایجاد می شود، برطرف کرد. آسانسورها مدل های مختلفی دارند. و بسته به نوع استفاده از تجهیزات فنی و قابل رویت مختلفی استفاده می کنند. نصب آسانسور نیازمند دانش فنی و مهندسی، تجربه زیاد، بودجه کافی و تهیه تجهیزات مدرن و مدرن است. پس در این دسته سرمایه گذاری کنید. این امر باعث افزایش کارایی، کیفیت و ایمنی دستگاه شده و ساختمان را برای مدت طولانی تضمین می کند.

در پایان مبحث باید دو نکته را یادآوری کرد. برای نصب آسانسور ابتدا باید از کارشناسان خبره و شرکت های شناخته شده استفاده کرد و ایمنی جان و مال را در اولویت قرار داد. دوم، دریافت تاییدیه نصب آسانسور استاندارد برای تمامی ساختمان ها، آسمان خراش ها و ساختمان های کوچک اجباری است. در صورت داشتن رضایت می توانید بیمه بگیرید و از بروز مشکلات و خطرات ناخواسته جلوگیری کنید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *