اصول کلی طراحی سایت

اصول کلی طراحی سایت ، از آنجایی که روز به روز شاهد روز افزون دنیای تکنولوژی و اینترنت و فضای مجازی هستیم و همانطور که می دانید دنیای کسب و کار هم با این تکنولوژی ها رنگ و بوی خاصی گرفته اند و پیشرفت چشمگیری را در حوزه ی کاری مشاهده نموده ایم پس داشتن یک طراحی سایت ایده آل و مناسب دارای اصول و قواعد خاصی می باشد که حتما باید آن را رعایت کنیم طراحی سایت های زیادی را در دنیای اینترنت میبینیم که همه ی آن ها از این قواعد پیروی می کنند. یک طراحی سایت امروزی از دو بخش تشکیل شده فرانت اند و بک اند قسمت ظاهری که توسط بازدید کننده قابل مشاهده است را فرانت اند Front end و قسمت پشت صحنه ای را که با سمت سرور ارتباط دارد را بک اند Back end گفته می شود که هر دو مورد در جایگاه خود دارای اهمیت ویژه ای می باشد که باید دقت لازم را کرد.

مرحله ی اول باید بدانید که از طراحی سایت انتظار چه چیزی را دارید در حقیقت هدفتان از راه اندازی طراحی سایت چیست

به همه ی نکات آن فکر کنید برنامه ریزی کنید و سپس وارد عمل شوید.

مرحله ی بعدی جستجو و تحقیق درباره ی شرکت های طراحی سایت است

با مشاوره گرفتن و نمونه ی کارهای انجام شده آن شرکت با بررسی لازم به نتیجه لازم برسید و انتخاب نهایی خود را کنید فقط لازم به ذکر است قبل از صحبت کردن با شرکت مورد نظر بر روی بودجه ی خود برنامه ریزی کنید بودجه ی خود را مشخص کنید و طبق آن جلو بروید و سرکتی را بیابید که طبق بودجه ی شما برایتان کار انجام دهد.

بعد از انتخاب این موارد وارد قالب کلی طراحی وب سایت می شویم که با گرافیک و طراح خود باید مطرح کنید که موارد زیر دارای اهمیت می شود.

 

طراحی سایت

 

در شروع و آغاز پروژه طراحی سایت حتما به نکات زیر توجه کنید:

 

  • مخاطبان

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چه به فکر مشتری و راحتی آن ها باشید خود را جای آن ها بگذارید و طبق سلیقه و نظرات آن ها فضای طراحی وب سایت را ایجاد کنید خیلی سریع تر جواب می گیرید چرا که با یه تیر دو نشان می زنید هم مشتریان شما افزایش پیدا می کند و هم سئو و بهینه سازی خوبی را خواهید داشت.

 

  • انتخاب نام دامنه سایت

نام دامنه طراحی سایت بسیار موضوع مهم و حساسی می باشد که باید طوری باشد به راحتی در ذهن بازدید کننده بماند سختی آن باعث از یاد رفتن اسم نشود هر چه کوتاه تر و راحت تر باشد همانقدر بیش تر در ذهن بازدید کننده می ماند پس در انتخاب نام دامنه برای طراحی سایت خود حساس باشید.

 

  • سرویس هاستینگ

فضای هاستی را که انتخاب می کنید سعی کنید از شرکت های معتبر انتخاب کنید.

 

  • زبان مورد نظر طراحی سایت

زبان برنامه نویسی که می خواهید با آن فضای طراحی سایت را شروع کنید.

 

  • سرعت طراحی سایت

پس از طراحی به سرعت بارگزاری آن باید توجه کنید.

چنانچه سرعت بارگزاری طراحی سایت وردپرس پایین باشد و دیر وارد سایت شود بازدید کننده سایت شما را ترک خواهد کرد و به سایت های رقیب روی می برند چرا که حتما باید به سرعت طراحی سایت دقت ویژه ای کنید و زود زود آن را چک کنید.

 

  • طرح و رنگ بندی اصول کلی طراحی سایت

در انتخاب رنگ و اصول کلی آن نیز باید فکر شده عمل کنید و راجع به آن تحقیق های لازم را کنید چرا که وجود هر رنگی دارای روانشناسی خاصی می باشد و همچنین در ذهن و احساسات بازدید کننده تاثیرات مثبت و یا منفی خواهد گذاشت همچنین به رابطه رنگ ها در طراحی سایت نیز توجه داشته باشید.

 

  • محتوا

همانطور که می دانید محتوا پادشاه است و بسیار موضوع مهمی در طراحی سایت می باشد وجود محتواهای مفیدی که به نیاز ها و پرسش های بازدید کننده پاسخگو باشد بسیار می تواند در جذب بازدید کننده و تبدیل آن به مشتری تاثیر گذار باشد. حتما مطالعات لازم را انجام دهید و در بخش محتوا به خواند ویژگی های محتوای خوب بپردازید و طبق آن به نوشتن محتوای بپردازید. ارزش محتوا در سئو طراحی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 

  • امنیت

امنیت طراحی سایت یکی دیگر از موضوعات مهم و حساسی می باشد که حتما باید به آن هم مانند دیگر عوامل دقت کنید و آن ها را در طراحی سایت خود قرار دهید تا بازدید کننده وارد طراحی سایت شما می شود و می خواهد اقدام به خرید کند با اطمینان و خیال راحت خرید کند و به طراحی سایت شما اعتماد کند.

 

  • تبلیغات شبکه های اجتماعی

برای دیده شدن بیش تر طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی آن ، شبکه های اجتماعی بسیار گزینه ای مناسب برای تبلیغات می باشد از آنجایی که شبکه های اجتماعی رواج بیش تری پیدا کرده اند فعالیت در آن ها می تواند شما را بسیار معروف تر کند و پیشرفت خیلی خوبی را در کارتان داشته باشید.

 

با رعایت اصول این موارد ، طراحی سایت ایده آل خود را طراحی کنید و شاهد روز افزون کسب و کار خود شوید.

 

نوشته اصول کلی طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.

The post اصول کلی طراحی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *