طراحی سایت خبری بهینه شده

قبل از فراگیر شدن مجلات و خبرنامه های اینترنتی ، استفاده از روزنامه ها  مجلات و هفته نامه های کاغذی بین اقشار مختلف مردم رواج داشت . شاید شکل استفاده ی مردم از اخبار به روز در دنیا تغییر کرده باشد اما نیاز همان نیاز است .
افراد مختلف بنا بر اقتضای شغلی یا حتی علاقمندی شخصی و خیلی دلایل دیگر از اخبار مختلف استقبال می کنند.
سایت های خبری آنلاین از جمله سایت های پر مخاطب در سطح جهان می باشند و از آنجا که به مرور زمان استفاده از خبرنامه های کاغذی کم شده و به تعداد کاربران آنلاین اضافه می شود ، نیاز به سایت های خبری آنلاین بیش از پیش حس می شود.
اگر در فکر طراحی و راه اندازی یک سایت خبری هستید ، بعد از یک طراحی بهینه و کابرپسند ، برای پیشرفت و موفقیت به چیزی جز محتوای مفید و حقیقی و طراحی متناسب با نوع کاربری خبری ندارید .
خبر هرچه دست اول تر و داغ تر ، ارزشمند تر و پر طرفدار تر است ؛ پس اگر در فکر راه اندازی سایت خبری هستید به یاد داشته باشید لازم است گاهی سایت شما ساعتی و حتی دقیقه ای آپدیت شود تا در عرصه رقابت خبرنامه های آنلاین حرفی برای گفتن داشته باشید .

 

با وجود آنکه امروزه کانال های تلگرام و شبکه های اجتماعی اولین و سریعترین ابزارهایی اخباری محسوب میشوند ، اما هنوز سایت ها به دلیل رسمیت و اعتبارشان جایگاه ویژه ای برای خود دارند.

یک سایت خبری بدون حضور در شبکه های اجتماعی در عصر حاضر هیچ طرفداری نخواهد داشت چون با رشد شبکه های اجتماعی و دسترسی نسبتا ساده تر مخاطبان به این شبکه ها مخاطبین عدیدی ترجیح می دهند اخبار را از طریق این منابع پیگیری کنند  ؛ با این حال اگر می خواهید در عرصه رسانه های خبری یکه تاز شوید باید در سایت و شبکه های اجتماعی زیر مجموعه به یک اندازه تمرکز و فعالیت داشته باشید . ( البته برای اختصاص رنکینگ مناسب به سایت راهی جز تبعیت از اصول و قواعد سئو موجود نیست ، سئو کردن سایت هم یک پروسه نسبتا طولانی و زمان بر است که صبر و حوصله و تلاش می طلبد)

طراحی سایت خبری چه ویژگیهایی دارد

چگونه یک سایت خبری موفق داشته باشیم؟

طراحی سایت اصول مشخصی دارد اما ما در اینجا میخواهیم شما را  با دلایل دیگر موفقیت یک سایت خبری آشنا کنیم. رعایت امانت و جلوگیری از نشر اکاذیب جزو ویژگی های یک سایت خبری معتبر است. اعتبار اخبار و انتشار سریع اخبار دست اول دو راز موفقیت خبرگزاری های موفق در سطح وب است که شاید کمتر کسی آن ها را مهم بداند .
حتما متوجه شدید مقیاس سنجش میزان موفقیت یک سایت با تعداد مخاطبین سایت خبری سنجیده می شود . پس مسیر موفقیت پیدا شد ؛ شما باید بتوانید مراجعه کنندگان دائمی برای سایت خود ایجاد کنید .

یک بازدید کننده ی سایت خبری چه زمانی تبدیل به مخاطب دائمی یک سایت خبری می شود ؟ جواب واضح است ؛ مخاطبان سایت شما باید مطمئن باشند که با مراجعه به سایت شما جدیدترین و بروزترین اخبار را در عین حقیقت و به دور از  جانب داری های یک طرفه دریافت می کنند به طوری که از مراجعه به سایت های دیگر بی نیاز باشند . اگر بتوانید چنین شرایطی را برقرار کنید قطعا مخاطب به شما وفادار خواهد ماند .
قبل از هر اقدامی باید سایت خبری شما بتواند مقدار ترافیک مشخصی را ساپورت کند و بعد از به سراغ المان های موثر بر طراحی سایت می رویم .
در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی های سایت های خبری موفق اشاره می کنیم.

نحوه نمایش اطلاعات به کاربران و چیدمان سایت:

در اصول طراحی سایت خبری ، نحوه طبقه بندی و چیدمان اخبار در سایت خیلی مهم است . این چیدمان باید به صورتی باشد که کاربر در کمترین زمان ممکن بتواند به موضوع مورد نظر دست پیدا کند .
علاوه بر اینکه طبقه بندی موضوعات مختلف و چیدمان استاندارد آن ها در سایت اهمیت دارد ، وجود رده بندی هایی با مضمون جدیدترین اخبار ، داغ ترین اخبار ، پر بازدید ترین ها و… نیز وجود داشته باشند چون همه ی بازدید کنندگان صرفا به دنبال خبر خاصی نمی گردند و قصد اطلاع از اوضاع کلی اخبار را دارند .

سرعت مناسب لود شدن صفحات:

سرعت بارگزاری سایت نه تنها در سایت های خبری بلکه در طراحی هر نوع سایتی به عنوان یک مزیت به حساب می آید . و از آنجایی سایت خبری دارای ترافیک ورودی چشم گیری هستند این قابلیت بیش از دیگر سایت ها به چشم می آید .

 

 

رعایت نکات امنیتی:

امنیت در طراحی سایت خبری از مهمترین ویژگی ها محسوب میشوند. به کرات دیده ایم که عدم رعایت امنیت در یک خبرگزاری آنلاین معتبر، چخ تبعات بدی را برای آن خبرگزاری بهمراه داشته است. پیاده سازی تدابیر امنیتی و به کارگیری اصول مقابله ای در برابر نفوذپذیری از نکات مهم حین طراحی سایت خبری است .

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو:

سطح وب تبدیل به یک دنیای عظیم از اطلاعات و سایت های مختلف شده به طوری که اگر سایتی با بهترین محتوا ، بهینه ترین طراحی و بهترین گرافیک وجود داشته باشد که سئو نشده باشد هیچ ارزش و سودی نخواهد داشت . زمانی که از ارزش سایت سخن گفته می شود میزان ترافیک ورودی و بازدیدکنندگان دائمی آن منظور است . با این توصیف نباید سئو سایت خبری را دست کم گرفت.

تعریف سطوح دسترسی مشخص برای خبرنگار:

در طراحی سایت های خبری عموما دو سطح دسترسی وجود دارد ؛ دسترسی کاربران و دسترسی خبرنگاران .
در برخی از سایت های خبری نوپا دسترسی خبرنگار وجود ندارد .
اگر میخواهید مسیر موفقیتتان را کوتاه تر کنید ، حتما قابلیت چنین دسترسی ای را در سایت قرار دهید .

بهینه سازی شده برای موبایل:

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که تلفن همراه هوشمند نداشته باشد . یک وبسایت خبرگزاری موفق روی بارگزاری سایت در مرورگر های تلفن همراه برنامه ریزی جدی می کند .

ارائه خبر و اطلاع رسانی با فرمت های گوناگون:

بازدیدکننده ای را تصور کنید که با خبر متنی ۵صفحه ای روبرو می شود ؟ به نظرتان انگیزه ای برای ادامه ی مطالعه خواهد داشت ؟ قطعا نه . اما ترفندی وجود دارد که خشکی و عدم انعطاف ایم متن ها را کم کرده و اکثرا با آن آشنایی دارند . این ترفند سالیان سال است که در کتب درسی و روزنامه ها نیز پیاده می شود .
اضافه کردن تصویر به منابع کاغذی و افزودن تصویر ، صدا و ویدئو به منابع اینترنتی است که تا حد زیادی مشکل عدم جذابیت برخی مقالات را کاهش می دهند .
حتی ممکن است یک خبر به فرمت صدا یا ویدئو ارائه شود که اشکالی ندارد فقط باید قابلیت اشتراک گذاری اخبار به فرمت مالتی مدیا در سایت تعبیه شده باشد .

 

امکانات سایت خبری که باید در طراحی لحاظ شود

یک سایت خبری چه امکاناتی نیاز دارد ؟

اگر هزینه برای شما اهمیت بالایی نداشته باشد ، زبان پیشنهادی ما برای پیاده سازی سایت های خبری ASP.NET است . در مواقعی که هزینه اهمیت پیدا میکند میتوانید از CMS معتبری مانند وردپرس نیز استفاده کنید.

از دیگر امکانات مورد نیاز  در طراحی یک وب سایت خبری به شرح زیر است :

  • مدیریت اخبار
    • امکان ایجاد خبر و ویرایش و حذف آن
    • تیتر گذاری اخبار
    • امکان ایجاد رو تیتر و زیر تیتر
    • لید خبر
    • قابلیت انتخاب سرویس های خبری
    • قابلیت  انتخاب تگ مرتبط
    • انتخاب وضعیت انتشار
    • تعیین نوع خبر
    • تعیین زمان انتشار
    • اضافه کردن تصویر برای اخبار
  • مدیریت اخبار تصویری و آپلود تصاویر نامحدود برای خبر به همراه قابلیت درج و حذف و و یرایش
  • امکان درج و حذف و و یرایش اخبار چندرسانه ای
  • ایجاد نوع نمایش اخبار در سایت (ویژه-ویژه گروه-…)
    • مدیریت سرویس های  خبری
    • درج خبر از سایت های دیگر
  • ایجاد سرویس های خبری به تعداد نامحدود در دو سطح
  • مدیریت درج اخبار در سرویس های خبری
  • نمایش اخبار مرتبط در سرویس های خبری
    • تعریف سطح دسترسی برای کاربران به بخش های مختلف
    • مدیریت آرشیو اخبار ( آرشیو موضوعی اخبار)
    • نمایش اخبار پربازدید برای ادمین سایت
    • نمايش پربحث ترين اخبار برای مخاطب
    • مدیریت گزارشات
    • و بسیاری امکانات دیگر که می توانید برای دریافت آن و استفاده از مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 

آیا میدانید چه نکاتی را باید زا طراح سایت خود بخواهید؟ ایا با ویژگیهای یک طراحی سایت خوب آشنایی دارید؟ پیشنهاد میکنیم با خواندن مقاله زیر قبل از هر انتخابی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید:

 

  •  طراحی سایت 

 

به نظر شما چه نکات دیگری باعث تمایز در طراحی سایت خبری میشود؟ لطفا با ما در میان بگذارید.

 

نوشته طراحی سایت خبری بهینه شده اولین بار در طراحـی سایت وینتو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *