شاخصه های طراحی سایت حرفه ای

مفهوم طراحی سایت حرفه ای به چه معناست؟

مشخصه ها و معیارهای تشخیص یک سایت حرفه ای چیست؟

آیا همه کسب و کارها نیاز به وبسایت تخصصی و حرفه ای خود دارند؟

با ما همراه باشید تا مفهوم یک طراحی سایت حرفه ای را مرور کنیم.

کسب و کارهای فاقد سایت حرفه ای در آینده محکوم به شکست خواهند بود

اینترنت هر روز بیش از گذشته در زندگی تمام افراد بشر و کشور ما ایران نفوذ پیدا می کند. انتظار می رود که در یک دهه آینده بیش از نیمی از خدمات شهری از طریق اینترنت در دسترس عموم باشد و در نتیجه کسب و کارهای مختلف در تمامی مشاغل و حوزه ها باید بتوانند راهی برای ارائه خدمات خود بر بستر اینترنت پیدا کنند. این بدیهی است که داشتن یک سایت حرفه ای می تواند باعث رونق کسب و کار شما شود اما یک وبسایت بی کیفیت نیز می تواند کسب و کار شما را نابود کند. بنابراین در این بازار مجازی شما نیاز به طراحی سایت حرفه ای دارید و نه هر نوع سایت با هر شکلی و ظاهر و قابلیتی.

در یک کلام در دنیای رو به پیشرفت قرن حاضر داشتن وبسایت به صرف وجودش دیگر کفایت نمی کند بلکه باید سایتی طراحی کنید که شما را در میان مدت و بلند مدت به سمت اهدافتان هدایت کند. گرافیک مناسب، ایجاد تجربه کاربری عالی برای مشتریان، سادگی و معماری اطلاعات به صورت بهینه و همچنین بهینه سازی سایت و هماهنگ بودن سایت با موتورهای جست و جو از جمله مواردی است که در طراحی سایت حرفه ای باید مورد توجه شما باشد.

در یک کلام؛ سایت حرفه ای در همان تجربه اول نگاه مخاطبان را به خود جلب می کند.

 

جلب نظر مخاطبان در همان ثانیه های اول لود شدن صفحه سایت یک تجربه همه جانبه است که نیاز به شناخت مخاطبان و آمارگیری از تجربه کاربران سایت شما دارد. برای مثال با ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های سایت شما می توانید بفهمید که مخاطبانتان در چه رده سنی قرار دارند، از چه دستگاه هایی برای ورود به اینترنت استفاده می کنند و وقتی وارد وبسایت شما می شوند از چه مسیر هایی بیشتر عبور می کنند تا به اهداف خود برسند. اگر وبسایت شما یک سایت فروشگاهی است بنابراین رقابت برای فروش را بهتر درک می کنید، جذب مخاطب در همان تجربه اول از سایت شما می تواند میزان فروشتان را متحول کند.

  محتوای غنی و کاربردی

محتوا بنیان اصلی هر سایت حرفه ای است و در نتیجه فاکتورهایی برای ایجاد چنین محتوایی باید رعایت شود، استفاده از ادبیات رایج و نرم که مخاطب با لحن آن احساس آرامش داشته باشد و به عبارتی به لحن متن شما ارتباط برقرار کند. شما باید بدانید که برای کدام دسته از مردم در چه رده سنی و در کدام جغرافیا تولید محتوا می کنید تا لحن خاص همان را انتخاب کنید. نداشتن غلط املایی، استفاده کردن از گرافیک و ظاهر مناسب و داشتن یک فونت خوانا، تکراری نبودن جملات و آیتم ها از جمله مواردی است که باید در تولید محتوای خود به آن دقت داشته باشید.

از نظر ساختار کلی محتواهای قرار گرفته در وبسایت شما این نکته نیز باید مورد توجه شما قرار گیرد، مخاطب شما باید به راحتی به همه آن چیزی که می خواهد دسترسی ساده داشته باشد. این موضوع به تجربه کاربری مناسب شناخته می شود و در طراحی های حرفه ای سایت و اپلیکیشن به شدت براین موضوع تاکید می شود.

 

  به روز باشید

سرعت انسان مدرن و تغییر و تحولاتی که در بازه های زمان تجربه می کند به شکل افسار گسیخته ای در حال افزایش است. با سرعت عام شهر و کشور خود سایتتان را تغییر دهید و از تکنولوژی های روز طراحی سایت برای بهبود آن بهره بگیرید. اگر از این مسیر عقب بمانید پس از چند سال مخاطبان احساس بیگانگی مضاعفی با وبسایت شما خواهند داشت و رقبای شما جای شما را در بازار رقابتی اینترنت می گیرند.

طراحی سایت حرفه ایبهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو

موتورهای جست و جو سایت شما را المان های کد نویسی و به صورت زبان های برنامه نویسی می بینند و در نتیجه آنچه مخاطبان شما از سایت شما می بینند برای گوگل به شکل دیگری مشاهده می شود. با توجه به همین اصل اگر می خواهید دوست گوگل باشید و در جست و جوهای آن نتایج دقیق تری از وبسایتتان ارائه شود باید اطلاعات مورد نیاز گوگل را در کد نویسی رعایت کنید. برای مثال اگر وب سایت شما دارای بخشی مانند مقالات است گوگل نیاز دارد بداند تاریخ درج مقاله و یا ویرایش آن چه زمانی بوده است.

این موارد در شیوه کدنویسی و با تعریف های استاندارد schema می تواند در سایت قرار داد و در بهینه سازی سایت از آنها بهره برد. بنابراین طراحی سایت حرفه ای از همان ابتدا باید به نکات ریز بهینه سازی نیز توجه داشته باشد.

  ارتباط با شبکه های اجتماعی رمز موفقیت سایت های حرفه ای

سایت حرفه ای در دنیای ارتباطات و انقلاب عصر تکنولوژیک باید با شبکه های اجتماعی ارتباط دوسویه داشته باشد. یعنی هم از اطلاعات این شبکه ها برای بهبود خدمات خود استفاده کند و هم در این شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر و مفید داشته باشد. این موضوع باعث می شود مخاطبان شما فعالیت هایتان را از طریق این شبکه ها به راحتی دنبال کنند و از اتفاق های شرکتتان در زمان مناسب بهره مند شوند. این جریان در نهایت به ایجاد شبکه ای از مشتریان وفادار برای شما می شود که می تواند روند سود دهی شرکت شما را متحول کند. بنابراین در طراحی سایت حرفه باید به نحوه ارتباط و تعامل وبسایت شما و این شبکه های اجتماعی نیز توجه ویژه شود.

 

کسب موفقیت و حفظ ان در بستر زمان نیازمند همکاری تیم های حرفه ای در طولانی مدت برای تحقیق و توسعه هر سازمانی به حساب می آید. وبسایت شما باید همگام با توسعه سازمانی شما ارتقا یابد و بتواند ویترین مناسبی از خدمات و فضای درون سازمانی شما باشد. سایت حرفه ای باید این پویایی را برای ارتقا سطح کیفی خود داشته باشد و برای بهبود عملکرد آن توسعه دهندگان با مشکل روبرو نشوند. طراحی سایت تنها یک وسیله و ابزار برای بهبود عملکرد کلیت سازمان و شرکت و یا فروشگاه شماست. ویترینی برای ارائه بهتر خدمات به مشتریان پس به تنهایی نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند اما طراحی سایت حرفه ای کمک شایانی برای ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت شما خواهد کرد.

چرا طراحی سایت حرفه ای توسط  پیام آوا؟

 

طراحی سایت حرفه ای نسبت به نوع فعالیت شما و صنعتی که در آن مشغول به کار هستید قابلیت های مختلفی را باید شامل شود و در نتیجه نوع زبان برنامه نویسی و قابلیت های آن نیز متغییر خواهد بود . این موضوع باعث می شود که میزان هزینه کرد شما نیز بعد از بررسی نوع خدماتی که می خواهید تعیین شود. اما توجه داشته باشید سایت های آماده اگر چه هزینه شما را کاهش می دهند اما در طولانی مدت بیزینس شما را با خطر روبرو می کنند. سایت شما نشان دهنده درجه و نوع اهمیت شما در بازار است پس حرفه ای وارد این بازار شوید.

برخی از ویژگی های یک طراحی سایت حرفه ای به صورت زیر هستند:

  • گرافیک جذاب
  • کاربر پسند
  • لود سریع صفحات
  • مقیاس پذیر باشد
  • در طول زمان بتواند خودش را با نیازهای مشتریان و شما منطبق کند
  • امنیت بالا
  • محتوای مناسب
  • انطباق با تمام مرورگرهای رایج
  • کاربر را با کمترین کلیک به هدفش برساند

پیام آوا  به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه طراحی سایت و سئو این امکان را برای شما مهیا می سازد تا در تمام مراحل طراحی سایت نکات لازم برای کسب نتیجه را که برخی از آنها در بخش قبل معرفی گردید، در سایت خود داشته باشید.

از سوی دیگر همچنانکه این روزها بحث بر سر  روش های بهینه سازی سایت زیاد شده است پیام آوا نیز به صورت تخصصی به این موضوع توجه ویژه دارد. سئو یا بهینه سازی وبسایت ها با کاربری های مختلف بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است چرا که از این طریق آمار بازدید و ترافیک سایت  بالا رفته و خواسته های مدیران سایت تامین می گردد که پیام آوا در طراحی سایت شما به این اصل مهم توجه ویژه دارد. پیام آوا همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل ادوردز را برای سایت شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

 

 

نوشته شاخصه های طراحی سایت حرفه ای اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت حرفه ای در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post شاخصه های طراحی سایت حرفه ای appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *