تنظیم محیط – آموزش ساختمان داده ها

data structures environment setup 4586 تنظیم محیط   آموزش ساختمان داده ها

تنظیم محیط – آموزش ساختمان داده ها

این آموزش بر مبنای زبان برنامه نویسی C خواهد بود بنابراین شما به یک کامپایلر و ویرایشگر متن نیاز دارید تا با استفاده از ویرایشگر متن کدهای مد نظر خود را بنویسید و با استفاده از کامپایلر آن کدها را به برنامه های قابل اجرا (EXE) تبدیل کنید.

به دلیل این که نصب و پیکربندی کامپایلر به صورت دستی کمی پیچیده می باشد، توصیه می کنیم از یک IDE استفاده کنید. IDE نرم افزاری است که تمام مواردی یک برنامه نویسی برای ایجاد برنامه های قابل اجرا نیاز دارد را در خود جای داده است. به معنی که شما هم می توانید با استفاده از ویرایشگر آن کدهای خود را بنویسید و هم با استفاده از کامپایلر آن به راحتی آن کدها را کامپایل کنید. IDE ها علاوه بر موارد گفته شده امکانات جالب دیگری نیز دارند که در توسعه نرم افزار به برنامه نویس کمک می کند و باعث افزایش سرعت برنامه نویسی می شود.

نرم افزارهای زیادی هستند که برای برنامه نویسی به زبان C تولید شده اند، اما اگر تازه شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی C کرده اید، توصیه می کنیم از نرم افزاری که در ادامه معرفی می کنیم، استفاده کنید.

نرم افزار CodeBlocks یکی از IDE های مناسب و ساده برای زبان برنامه نویسی C می باشد. که در لینک زیر نحوه نصب و استفاده از آن توضیح داده شده است.

آموزش نصب نرم افزار CodeBlocks

نوشته تنظیم محیط – آموزش ساختمان داده ها اولین بار در سورس سرا - آموزش برنامه نویسی. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *