موجود است
کتاب برنامه نویسی کاربردی بینایی ماشین در اندروید با OpenCV 3
نویسنده:Joseph Howse
مترجم:علیرضا سخندان، الهام شعبانی نیا
ناشر:انتشارات کیان
سال انتشار:۱۳۹۵
نوبت چاپ:اول
تعداد صفحات:۲۶۳
ویراست:لیلا رفیعی
شابک:۹۷۸-۶۰۰-۳۰۷-۱۵۰-۶
زبان:فارسی
وزن:۵۱۰ گرم
۲۹,۵۰۰ تـــــومان
توضیحات
قبل از شروع این کار بایستی بدانید که چگونه از کتابخانه OpenCV در یک برنامه اندرویدی استفاده می شود. برنامه ای که یک تصویر ورودی را از دوربین گرفته و آن را نمایش می دهد و همچنین می تواند تصاویر را ذخیره کرده و حتی آن ها را به اشتراک بگذارد. با کمک این برنامه می توانید لبه ها و رنگ ها را تعویض کرده و اشیای واقعی را به صورت دو یا سه بعدی شناسایی کنید. همین طور نحوه ی یکپارچه سازی کتابخانه OpenGL نیز بیان می شود تا بدین طریق بتوانید به توسعه و ساخت برنامه های واقعیت افزوده بپردازید؛ به طوری که یک حس مجازی از فضای سه بعدی را برای اشیای در حال ردیابی از طریق دوربین به برنامه خود بیافزایید.
OpenCV کتابخانه قابل اجرا و Open Source (متن باز) در انواع بستر هاست که ابزارات لازم برای برنامه های بینایی ماشین را مهیا می سازد. این کتابخانه شامل الگوریتم های سطح بالا برای دریافت، پردازش و نمایش داده های تصویری است که در نتیجه این امکان را فراهم می سازد تا بتوانید برای مثال جزییاتی همچون جزییات مربوط به چگونگی ارتباط با سخت افزار دوربین و یا چگونگی تخصیص حافظه را در زمان برنامه نویسی بر عهده این کتابخانه بگذارید.
از این کتابخانه در کاربرد های دانشگاهی و صنعتی در سطح وسیعی استفاده می شود. از سوی دیگر اندروید یک سیستم عامل موبایل است که بیشتر بخش های آن متن باز است. اندروید برای توسعه دهندگان زبان جاوا یک چارچوب کاربردی سطح بالا به نام Android SDK را ارایه می دهد برنامه های اندروید ماژولار بوده. دارای رابط های سطح بالای استاندارد برای فراخوانی یکدیگر و اشتراک داده می باشند. قابلیت حمل، سطح بالای انتزاع و امکان اشتراک داده، اهداف اولیه مناسبی برای برنامه به اشتراک گذاری تصویری است که ما آن را در کتاب برنامه نویسی کاربردی بینایی ماشین ایجاد خواهیم کرد.
فهرست مطالب
فصل اول : تنظیم Open CV3
- سیستم مورد نیاز
- تنظیم یک محیط توسعه
- نسخه های پیش ساخته کتابخانه
- ساخت کتابخانه OpenCV
- ساخت برنامه های نمونه OpenCV
- عیب یابی پروژه های Eclipse
- عیب یابی اتصال USB
- اطلاعات و جزییات بیشتر
- جمع بندی
فصل دوم : کار با فریم های دوربین
- طراحی برنامه نگاه دوم
- ایجاد پروژه Eclipse
- فعال کردن دوربین
- ایجاد منو و منابع متنی
- مرور و ذخیره تصاویر
- حذف، ویرایش و اشتراک گذاری
- جمع بندی
فصل سوم : معرفی کتاب Open CV3 و امکانات اولیه آن
- کتابخانه OpenCV
- ساختمان داده Mat
- خواندن و نوشتن تصویر
- تبدیل فضای رنگی
- دست کاری پیکسل ها
- افزودن امکان فیلترگذاری
- اعمال فیلتر بر روی تصویر
- حذف نویز و نرم سازی تصویر
- الگوریتم های لبه یابی
- عملگر آستانه گذاری
- عملگر های ریخت شناسی
- تبدیلات هندسی
- خواندن و نوشتن فایل ویدیویی
- مطالعه بیشتر
- جمع بندی
فصل چهارم : اعمال جلوه های تصویر
- اضافه کردن فایل ها به پروژه
- تعریف رابط فیلتر
- ترکیب کانال های رنگی
- شیفت رنگ ها
- ادغام پیکسل ها با فیلتر های کانولوشن
- اضافه کردت فیلتر ها
- جمع بندی
فصل پنجم : شناسایی و ردیابی تصاویر
- افزودن فایل ها به پروژه
- درک مفهوم ردیابی تصویر
- پیاده سازی فیلتر ردیابی تصویر
- افزودن فیلتر ردیاب
- جمع بندی
فصل ششم : ادغام ردیابی تصویر با رندر سه بعدی
- افزودن فایل ها به پروژه
- تعزیف رابطه ARFilter
- تولید ماتریس افکنش
- اعمال تغییرات در کلاس
- نمایش مکعب با کلاس
- افزودن ردیاب سه بعدی و رندر
- یادگیری بیشتر
- جمع بندی
فصل هفتم : ترکیب زبان ++C با جاوا با استفاده از JNI
- درک قوانین JNI
- سنجش کارایی
- افزودن فایل ها به پروژه
- ساخت یک کتابخانه محلی
- اعمال تغییر در رابطه Filter
برنامه نویسی کاربردی بینایی ماشین در اندروید با Open CV3
- انتقال فیلتر ترکیب کانال ها
- انتقال فیلتر بهبود لبه
- انتقال فیلتر ردیاب به زبان C++
- یادگیری بیشتر و واسط آن
- جمع بندی
ضمیمه : محیط توسعه Android Studio
- تنظیم محیط توسعه
- ساخت برنامه های نمونه OpenCV
- ایجاد پروژه جدید در Android Studio
نوشته کتاب برنامه نویسی کاربردی بینایی ماشین در اندروید با OpenCV 3 اولین بار در سورس سرا - آموزش برنامه نویسی. پدیدار شد.