راهنمای جامع خرید نهال گردو

نهال گردو
در سال های اخیر خرید نهال گردو و احداث باغات آن در بسیاری از نقاط ایران رواج زیادی پیدا کرده است. احداث باغ گردو و کسب سود از این راه فواید بسیاری دارد که باعث برتری و محبوبیت این رشته باغداری در بین کشاورزان و باغداران شده است. رشد و نگهداری نهال این میوه نسبت به سایر درختان میوه آسانتر است و به همین دلیل نیازی به این کار نیست. همچنین در برابر انواع آفات مقاوم است و به راحتی آسیب نمی بیند. لذت داشتن این مزایا در کنار برخی مزیت های بزرگ دیگر باعث تعالی باغداران و کسب سود بیشتر از طریق کشت نهال شده است. اگر شما هم قصد خرید نهال و پرورش آن را دارید. پیشنهاد می کنیم تا پایان این گفتار با ما همراه باشید تا شما را با نحوه خرید و پرورش این نهال ارزشمند آشنا کنیم.

راهنمای خرید نهال گردو

اگر برای اولین بار است که قصد خرید نهال این میوه را دارید، احتمالاً نمی توانید در انتخاب نوع نهال گردو با توجه به شرایط منطقه خود تجربه ای داشته باشید، زیرا به راهنمای خرید نهال نیاز دارید. در این قسمت شما را با ابتدایی ترین عناصر راهنمای خرید بهترین نهال آشنا کرد.

آب و هوای منطقه مهم است
اولین چیزی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، آب و هوای منطقه ای است که قصد دارید در آن باغ بسازید. زیرا نهال این میوه ها انواع مختلفی دارد و بسته به جنس آن در هوای معین بیشترین محصول را خواهند داشت. به عنوان مثال نهالی که در مناطق سردسیر باشد در این نوع مناطق رشد خوبی خواهد داشت. اما در مناطق گرمسیری ممکن است کافی نباشد و حتی در سرما نیز رشد کند.

عملکرد و کیفیت نهال
یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید گردو ذکر شده، بررسی عملکرد و سود نهال است. به طور معمول نهال چندلر و ژنوتیپ برتر دو مدل از پرمحصول ترین نهال های گردو هستند که به گفته باغداران مناطق مختلف این دو نوع گردو; کیفیت بالاتری دارند و قابل تحسین هستند.

بررسی سلامت نهال
در هنگام خرید به نکاتی مانند سلامت، داشتن برچسب استاندارد و تایید کننده کیفیت، سلامت تنه نهال، کامل بودن محل پیوند توجه کنید. این به شما کمک می کند تا یک نهال سالم و با کیفیت بخرید.

تخمین طول عمر نژاد در نهال
اگر در زمان خرید این نهال به نژادهای موجود رسیدید، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی طول عمر نژاد نهال مورد نظرتان است. اگر می خواهید نهال بخرید عمر طولانی داشته باشید. نژاد چندلر و تویسرکان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

درجه مقاومت و مقاومت در برابر عفت
بدون شک بررسی میزان مقاومت نهال در برابر عفت یکی از مهمترین ارکان راهنمای خرید این محصول می باشد. زیرا ممکن است درختی در طول سالهای عمر خود تحت تأثیر آفات خود قرار گیرد، بنابراین اگر مقاومت خوبی در برابر این عوامل داشته باشد، مطمئناً عمر طولانی خواهد داشت و خسارت زیادی به کشاورز و باغدار وارد می کند.

معرفی بهترین انواع نهال گردو

بدون شک نهال این محصول یکی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین ها در بین انواع نهال میوه می باشد. به همین دلیل هر ساله باغداران این نهال پرکاربرد را خریداری می کنند. اگر قصد خرید آن را دارید، توصیه می کنیم از نهال خود خرید کنید. نهال ها، خوشه ها و ژنوتیپ های چندلر را به لیست خرید خود اضافه کنید. زیرا علاوه بر کیفیت عالی، میوه های قابل توجهی را برای باغداران به ارمغان می آورند. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های بهترین نوع گردو آشنا کنیم.

خوشه نهال گردو
نهال گردو خوشه ای حدود سه سال پس از کاشت شروع به باردهی می کند و در صورت درمان مناسب بیش از صد سال عمر می کند. به گفته باغدارانی که باغ خود را با نهال های خوشه ای گردو ساخته اند. این نوع درخت 3 تا 5 تن در هزار متر مربع است.

اگر گردوی این درخت به طور کامل برسد، پوست سبز آن شکافته و از میوه جدا می شود. نهال گردو خوشه ای تا حد زیادی در برابر عفت مقاوم است و به همین دلیل یکی از نهال های محبوب باغداران و کشاورزان محسوب می شود. در صورت مشاهده آفت و بیماری باید آن را اصلاح کنید تا به درختان دیگر سرایت نکند.

این نهال در شرایط آب و هوایی مختلف به خوبی رشد می کند و در برابر گرمای تابستان و سرمای زمستان مقاوم است اما با این وجود نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. برای ایجاد آسیب خاص

این نهال مخصوص مناطق سردسیر می باشد. ارتفاع نهال به 30 تا 60 متر می رسد. فاصله کاشت نهال ها باید بین 6 تا 8 متر باشد. قیمت آن بسیار مناسب است. نهال های ریشه لخت در پاییز و زمستان و نهال های گلدانی در بهار به فروش می رسد.

نهال خوشه ای تخمی
نهال خوشه ای تخم مرغ یکی از درختان پرمحصول است که در سال های اول کاشت میوه می دهد. کشاورزانی که هستند

ویژگی گردو فرنور
این نهال کشور فرانسه است و یکی از جدیدترین درختان مناطق سردسیر کشور به شمار می رود. مهم ترین ویژگی این محصول گردو، پوست کاغذی آن است، همچنین مقاومت بالایی در برابر سرما دارد و مغز آن بسیار درخشان است. نهال گردو فرنور در ارتفاعات 1500 تا 2500 متری قابل کاشت است و عملکرد این محصول در سال های اولیه به 6 تن می رسد. این نهال نیاز به گرده افشانی دارد و قیمت بسیار مناسبی دارد.

نهال اسپند آمریکایی
رنگ هسته اسپند بین روشن و تیره است و روغن آن چربی خوبی دارد. شکل میوه آن بیضی است به همین دلیل به آن گردوی تخم مرغی نیز می گویند. پوست گردو بسیار نرم است به طوری که به راحتی می شکند و نسبت مغز گردو به پوسته چوبی آن نسبت به انواع دیگر این میوه مناسب تر است. مغز این گردو بسیار خوش طعم است و ارتفاع این درخت بین 20 تا 30 متر می رسد.

نهال تویسرکان
یکی از انواع نهال های مورد علاقه تجار، نهال گردوی تویسرکان است که کیفیت بسیار خوبی دارد. ارتفاع این درخت بین 20 تا 30 متر و عملکرد این محصول بین 40 تا 50 کیلوگرم در 9 تا 10 سال است. این درخت را می توان در کوهستان کاشت و ارتفاع آن بسیار زیاد است.

نهال گردو پدرو
یکی از بهترین و پرمحصول ترین انواع گردو است که رقیب چندلر می باشد. برگ و گلدهی این گیاه دیررس است و شباهت زیادی به چندلر دارد. تفاوت آنها در گلدهی است که این نهال 14 تا 21 روز دیرتر از چندلر گل می دهد. قبل از خرید نهال گردو پدرو باید بدانید که این نهال سایز کوتاهی دارد که به نهال پایه کوتاه معروف است. این درخت به 400 تا 500 ساعت گرما نیاز دارد.

آشنایی با نکات مهم در کاشت نهال گردو
نکته مهم کاشت نهال گردو

پس از خرید نهال نوبت به کاشت آنها می رسد. در رابطه با کاشت این محصول نکات مهم و اساسی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

یکی از نکات مهم در کاشت نهال، تراکم و فاصله نهال ها از یکدیگر است. هنگام کاشت با توجه به نوع نهال هایی که خریداری کرده اید باید به تراکم و فاصله بین نهال ها احترام بگذارید.
نکته دوم عملیات استحصال آب است! با مشورت فروشنده یک شب قبل از کاشت نهال ریشه ها را در آب قرار دهید تا ریشه ها قبل از کاشت زهکشی شوند.
مهمترین نکته در کاشت گردو این است که ریشه آن در معرض هوا و آفتاب قرار نگیرد. پس اگر برای آماده سازی خاک و چاله کاشت به زمان بیشتری نیاز دارید، ریشه نهال را در چنین شرایطی قرار ندهید. برای این منظور می توانید از کیسه پلاستیکی مشکی برای پوشاندن ریشه ها استفاده کنید یا آن را به طور موقت در مقداری ماسه یا خاک قرار دهید.
خدمات مشاوره فروش نهال گردو در نهالستان نهال سبز
خرید نهال این میوه باید با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی مورد نظر انجام شود. اگر زمین شما شرایط لازم برای کاشت و پرورش این میوه را داشته باشد به راحتی می توانید در زمینه کشاورزی و باغداری کسب و کار سودآوری داشته باشید. در سال های اخیر اگر قصد کاشت نهال های غیر مثمر مانند این میوه را داشتید اما نتوانستید ارقام سودآور را انتخاب کنید، بهتر است توجه داشته باشید که این رقم بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود زیرا عرضه و تقاضای این محصول بسیار زیاد است. بالا و هزینه های شما هدر نخواهد رفت. این دلایل برای کاشت این نهال و همچنین تأسیس نهالستان گردو آنقدر منطقی است که این میوه را طلای سبز می نامند. زیرا این محصول تمامی متقاضیان را چه در داخل و چه در خارج از کشور به خود جذب کرده است. وقتی این درخت به بلوغ رسید، محصولی را ارائه می دهد که بسیار کمیاب است و شما را راضی می کند. انتخاب این نهال معمولا به عهده باغدار و کشاورز است که با توجه به شناخت بازار، اقلیم، نژاد و ارتفاع انجام می شود. ما می توانیم با ارائه مشاوره تخصصی به شما در انجام بهترین انتخاب و رسیدن به سوددهی کمک کنیم.

قیمت نهال گردو چه عواملی را تعیین می کند؟
با یک نگاه متوجه می شوید که قیمت این نهال تقریبا ثابت است. اگر نهالستانی نهال را با قیمت گران عرضه می کند باید دلیل آن را جویا شوید، بنابراین در این صورت ضمانت بازگشت محصول زیر سوال می رود. قیمت نهال این میوه با توجه به پایه نهال، سن نهال و داخلی یا خارجی بودن نهال تعیین می شود. همچنین موارد زیر در تعیین لیست قیمت نهال تاثیر بسزایی دارد.

مرکز خرید نهال
تضمین سلامت و بهره وری نهال
ضمانت نامه کتبی
سن نهال
زمان خرید نهال میوه و همچنین نوع و نژاد این محصول در تعیین لیست قیمت نهال گردو موثر است.
دلیل تفاوت قیمت نهال گردو در نهالستان ها
دلیل اصلی تفاوت قیمت

بهره وری نهال گردو چقدر است؟
باردهی نهال گردو

باردهی درخت گردو کاملاً به شرایط آب و هوایی و محیط کاشت آن بستگی دارد. در حالت بالغ، این درخت پس از 5 تا 7 سال از کاشت درخت گردو می تواند میوه دهد. به طور کلی این درخت بین 10 تا 20 سالگی میوه بیشتری می دهد. اما پس از این مدت تولید آن کاهش می یابد، البته این محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی، نوع خاک، نوع گردو و کوددهی قرار می گیرد. برخی از انواع گردو می توانند بیش از 50 کیلوگرم محصول در سال تولید کنند، در حالی که این میزان در سایر اقلام می تواند کمتر باشد. اگر بخواهیم به طور کلی در این مورد صحبت کنیم، باید گفت که در سنین 10 تا 20 سالگی، یک درخت بوته ای می تواند از هر درخت بین 25 تا 50 کیلو میوه تولید کند. البته نباید شرایط محیطی را دست کم گرفت و می توان این درخت را با دقت بیشتری بالاتر برد.

بهترین انواع گردو برای کاشت کدامند؟
انواع نهال گردو برای کاشت از دیدگاه کشاورزان متفاوت است و برخی بهترین نوع درخت گردو را درختی می دانند که بیشترین محصول را دارد و برخی دیگر آن را با درخت گردو سازگار می دانند. شرایط آب و هوایی و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها را نشان می دهد. . اگر می خواهید بدانید بهترین نهال گردو کدام است، باید گفت که درخت فرنور، درخت چندلر و نهال ژنوتیپ برتر از بهترین نهال ها محسوب می شوند.

مشخصات و خصوصیات نهال گردو
قبل از خرید ارقام این نهال باید ویژگی های انواع نهال را در نظر بگیرید. این مشخصات به شرح زیر است تا شما را در خرید بهتر یاری کند.

بهترین نهال گردو فصل سرد و بهترین نهال گردو گرمسیری کدام است؟
بهترین درخت میوه برای آب و هوای سرد درخت گردو است و بهترین نهال برای آب و هوای سرد نهال هایی است که بسیار مقاوم به سرما بوده و حتی در هوای بسیار سرد نیز مقاومت می کنند. بهترین نهال برای مناطق سردسیر نهال فرنور پیوندی، نهال اسرائیلی و نهال کانادایی است که نهال فرنور بهترین آنهاست. نهال های این میوه در برابر حرارت مقاوم بوده و شرایط کشت متفاوتی دارند. نهال گردو گرمسیری برای رشد و باردهی مناسب نیاز به یک دوره هوای گرم دارد. برای نهال گرمسیری می توان به گردو طرح دار اشاره کرد که بومی آمریکاست و برای رشد به نور خورشید نیاز دارد. برخی از افراد فکر می کنند که نهال این میوه را باید در مناطق سردسیر کاشت که این اشتباه است زیرا می توان این نهال ها را در مناطق گرمسیری نیز کاشت.

ویژگی های نهال گردوی ایران
نهال گردوی ایران ژنوتیپ برتری است که در سال اول پس از کاشت به بار می نشیند. یکی از مهمترین فواید کاشت گردوی ایرانی دیرگل بودن آن است و به ازای هر درخت 60 کیلو می دهد. این درخت بوته ای سریع میوه می دهد و در برابر سرما بسیار مقاوم است. برای کاشت این نهال کاشت مربع یا لوزی توصیه می شود و فاصله نهال ها باید استاندارد 7*7 باشد. جوانه ها و شکوفه های این نهال در بهار ظاهر می شوند و هرس و کوددهی می تواند فتوسنتز و فتوفوبیا را متعادل کند.

خرید نهال گردو از نهالستان نهال سبز
انتخاب بهترین نهال این میوه پلی است برای دستیابی شما به بالاترین سودآوری. خرید نهال گردو با توجه به شرایط جغرافیایی و انتخاب رقم مورد نظر شما تعیین می شود و امکان استفاده از یک محصول برای همه باغات وجود ندارد. اما به طور کلی می توان گفت که نهال پیوندی مناسب تر از نوع بذر است. زیرا بهره وری آن بیشتر است و همچنین مقاومت بسیار بالاتری در برابر آفات و بیماری ها دارد. احتمالاً به فکر کسب سود از گردو افتاده اید، اما تجربه کاشت نهال گردو را نداشته اید. شما می توانید با مشاوره تخصصی و توجه به نکات مهم خرید نهال گردو این محصول را خریداری نمایید. این نکات شامل ریشه نهال، محل پیوند نهال، برچسب استاندارد نهال و سلامت تنه آن می باشد.

نهالستان نهال سبز یکی از مراکز مطمئن و مطمئن خرید نهال با امکان ارسال به سراسر کشور می باشد. این برند نهال های مرغوب را به همراه کارت گارانتی، گواهی قرنطینه و مجوز رسمی جهاد کشاورزی عرضه می کند. رضایت مشتریان خود را جلب کرده است. علاوه بر این، اگر به منوی وبسایت مراجعه کنید، انواع نهال های پرفروش را مشاهده خواهید کرد که می توانید هر طور که دوست دارید انتخاب کنید و در کمتر از چند دقیقه سفارش خود را تکمیل کنید؛ و لذت یک خرید راحت و مطمئن را تجربه کنید.

سوالات متداول
بهترین زمان برای خرید نهال گردو چه زمانی است؟
خرید نهال گردو در پاییز بهتر است. این فصل مناسب ترین فصل برای انتقال نهال به زمین است.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *