نکات مهم در سفارش طراحی سایت

وقتی میخواهید یک کفش یا یک لباس برای خود خریداری کنید پیش از ورود به بازار نوع لباس، رنگ آن و تصوری کلی از مدل آن را در ذهن خود مجسم می کنید. برای مثال تصمیم میگیرید یک کفش چرک با رنگ قهوه ای خریداری کنید و به همین منظور ویترین مغازه ها را دنبال می کنید. برای سفارش خدماتی مانند طراحی سایت نیز شما باید یکسری سوالات را برای خود مشخص کرده باشید و تصویری از خدمات و رنگ پس زمینه را برای سایت خود در نظر بگیرید.  کارشناسان ما  در شرکت پیام آوا  در ادامه این مطلب سعی می کنند موارد مهمی که در هنگام سفارش طراحی سایت باید به آن توجه کنید را برای شما شرح دهند.

  • هدف از طراحی وب سایت

خب سوال اول مهمترین سوال برای طراحی سایت شماست. اصلا برای چه میخواهید سایت طراحی کنید؟ صرف داشتن یک سایت هیچ موضوعیتی برای کسب و کار شما ندارد و شما باید افق های گسترش وبسایت را از همان ابتدا در نظر بگیرید. برای مثال شما می خواهید یک سایت فروشگاهی داشته باشید یا یک سایت شرکتی ساده که معرف برند شما باشد؟ بنابراین با مشخص کردن هدف خود به طراحان سایت کمک می کنید که بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. همکاران ما در شرکت پیام آوا با مشاوره دقیق به شما کمک می کنند که تصویری شفاف از آنچه در ذهن دارید را ارائه کنید.

https://payamava.net

نکات سفارش طراحی سایت

  •   روانشناسی وب

علم روانشناسی تنها یک عمر ۱۰۰ ساله دارد اما در همین مدت کوتاه به یک علم کاملا کاربردی در جهت موفقیت شرکت ها و اشخاص تبدیل شده است. روان شناسی رنگ ها، روانشناسی بازار، روانشناسی فرهنگی و … از جمله شاخه های علم روانشناسی است که می تواند به شما برای درک بهتر فضای وبسایتتان کمک کند. روان شناسی طراحی وب سایت چیزی است که این روز ها میان طراحان وبسایت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

بگذارید با یک مثال بحث روان شناسی وب را برای شما بیشتر باز کنیم. ما در شرکت پیام آوا برای طراحی وبسایت اختصاصی که شما سفارش می دهید با استفاده از سوالاتی در حیطه شغل و حرفه  شما سعی می کنیم به نوع نگاه مخاطبان اصلی شما بیشتر نزدیک شویم. اگر شما سفارش یک سایت در حیطه پزشکی و طب سنتی داشته باشید مخاطب شما با یک وبسایت ساختمانی کاملا متفاوت است. بنابراین طراح UI  ما در شرکت پیام آوا ابتدا جامعه هدف شما را شناسایی می کند، اینکه چه رده سنی هستند، چه فرهنگی دارند و بیشتر به چه نوع فضاهایی علاقه نشان می دهند. این موضوع بسیار مهمی است که طراح شناخت کافی از مخاطب شما بدست آورد و رنگ و طرحی را ایجاد کند که برای مخاطبان شما جذاب باشد.

مهم ترین موارد اصول روانشناسی وب عبارتند از

۱٫اعتماد سازی
۲٫استفاده از الگوهای آشنا
۳٫روانشناسی اجتماعی
۴٫روانشناسی رنگ
۵٫حفظ سادگی

 

 

  • طراحی کاربر محور

همانطور که گفتیم هدف اصلی طراحی سایت شما نیستید بلکه مخاط

 

بان و مشتریان نهایی شما باید از طراحی سایت راضی باشند. طراحی کاربر محور یا طراحی فرایند های UX مرحله دیگری است که در فرایند طراحی سایت شرکت پیام آوا به آن به شدت تاکید می شود. تیم طراحان UI&UX پیام آوا با یک همکاری دوجانبه سعی می کنند در عین زیبایی طرح سایت شما ، فرایندهای اجرایی سایت نیز با سهولت کامل انجام شود.

 

برخی از ترفندهای مفید که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

۱٫ایجاد نظر سنجی در وب سایت
۲٫تعریف پروفایل کاربر(مهم ترین ترفند که تاثیره چشم گیری به همراه خواهد داشت.)
۳٫ امروزه شبکه های اجتماعی هسته اصلی هر سایت موفقی است. با بهره گیری از آن ها سایت خود را جذاب و سرگرم کننده نگه دارید.
۴٫ از گرافیک و طرح های رنگی که اثر مثبت و بهتری بر مخاطبین می گذارد استفاده کنید.

https://payamava.net

  • سهولت در انتقال دیتا به مخاطب

روان بودن دسترسی به صفحات و مطالب مختلف سایت موضوع مهم بعدی است که در طراحی سایت باید به آن دقت شود. اگر خودتان نمی دانید که دسترسی های مطالب بهتر است چگونه انجام شود از کارشناسان این حوزه کمک بخواهید. نمونه های مشابه رقبای خود را نگاه کنید و سعی کنید ایده های خلاقانه جدیدی برای این موضوع شکل دهید. همچنین یادتان باشد که این موضوعات را به دست کارشناسان شرکت طراحی سایت بسپارید که یک تعادل میان زیبایی، کاربر پسند بودن و سئوی سایت شما ایجاد کنند.

  • تراکم

طراحی سایت در ابتدا یک فرایند است که شرکت متخصص در این زمینه سایت شما را طراحی کرده و به شما تحویل می دهد. اما برای موفقیت سایتی که تحویل گرفته اید نیازمند به روز نگاه داشتن سایت خواهید بود. هم چنین یک ترکیب خلاقانه از سئو، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل ادوردز  باید مکمل فعالیت های سایت شما باشد تا در بلند مدت بتوانید برند خود را داشته باشید.

https://payamava.net

 

https://payamava.net 

نوشته نکات مهم در سفارش طراحی سایت اولین بار در طراحی سایت | طراحی وب سایت | شرکت طراحی سایت | بهترین شرکت طراحی سایت در تهران پدیدار شد.

The post نکات مهم در سفارش طراحی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *