لینکدین چیست – آشنایی با بزرگترین جامعه کاری دنیا در LinkedIn

در عصر ارتباطات و دنیای الکترونیک شبکه های اجتماعی زیادی معرفی شده اند که هرکدام می کوشند تا کاربران علاقمند را به سوی خود جذب کنند و با خدمات و سرویس هایی که اکثرا رایگان هستند جامعه کاربری خود را افزایش داده و از این طریق سود بالایی هم کسب کنند. یکی از این شبکه های اجتماعی وبسایت لینکدین LinkedIn است. البته این شبکه اجتماعی به صورت تخصصی در زمینه مشاغل و رزمه کاری فعالیت می کند. در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم شبکه اجتماعیلینکدین چیست و چه امکاناتی دارد تا بتوانیم رزومه آنلاین خود و شرکت مان را در آن ثبت کنیم تا بتوانیم با متخصصین و کارآموزان سراسر ایران و جهان ارتباط برقرار کنیم.

شبکه اجتماعی لینکدین چیست

وبسایت لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی اختصاصی می باشد که برای کلیه افرادی که دارای تخصص و مهارت های شغلی مختلفی هستند فضای کار مناسب با امکانات فوق العادی جهت شناساندن افراد و شرکت ها با تمامی جزئیات می باشد.

لینکدین چیست؟ | آشنایی با بزرگترین جامعه کاری دنیا در LinkedIn

از جمله اهدافی که در این شبکه اجتماعی دنبال می شود این است که افراد می توانند با ارتباطات کاری و حرفه ای که دارند بتوانند با اشخاص جدیدی را لینک و متصل شوند و در زمینه های کاری خود بتوانند با سایر افراد و شرکت ها همکاری کنند.

در این وبسایت ارزشمند که شرکت های مهمی در سراسر ایران و جهان به معرفی مشاغل خود می پردازند، کارآموزان زیادی می توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند، و البته برای صفحه شخصی خود پروفایل مناسبی همراه با رزومه کامل بسازند تا کارفرمایان با مشاهده صفحه آنها با تخصص ها و توانایی های آنها آشنا شده و در انتخاب کارآموزان خود نهایت دقت را بخرج بدهند. در صورتی که تمایل دارید تا با اصول نگارش رزومه آشنا شوید پیشنهاد میکنیم با مراجعه به آموزش اصول نگارش رزومه فرادرس نکات مرتبط با ساخت یک رزومه حرفه ای را بیاموزید.

  • آموزش اصول نگارش رزومه، CV و پروفایل علمی — کلیک کنید

معرفی شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn

وبسایت لینکدین در دسامبر سال 2002 به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و در ماه مِی سال 2003 در دسترس عموم کاربران قرار گرفت. بعد از اینکه به سادگی در این سایت ثبت نام می کنیم شاید کمی محیط ساده و بدون گرافیک بالا برایمان کسل کننده باشد ولی با راهنمایی های خیلی خوبی که در محیط کاربری آن برایمان نمایش داده می شود خیلی سریع می خواهیم با آن ارتباط برقرار کنیم و با افرادی که در زمینه کاری خودمان هستند متصل شویم. در ابتدا باید مشخص کنیم که می خواهیم حساب کاربری شخصی داشته باشیم یا از طرف یک شرکت می خواهیم صفحه رسمی شرکتی را معرفی کنیم.

لینکدین برای افراد

در این حالت تمامی علاقمندان و کاربران به صورت شخصی می توانند حساب کاربری خود را ثبت کنند، در ادامه اطلاعات سوابق تحصیلی، رزومه کاری و شغلی، مهارت و توانایی های فردی، مهارت های تخصصی، جوایز و مدارک، پروژه هایی انجام شده و در دست اقدام و… را درج کنند. در هرکدام از این موارد که ثبت شود می توانیم افراد و شرکت هایی را مشاهده کنیم که آنها هم مثل ما در این زمینه ها کار کرده اند و اگر بخواهیم به آنها متصل و لینک شویم.

لینکدین چیست؟ | آشنایی با بزرگترین جامعه کاری دنیا در LinkedIn

برعکس اکثر شبکه های اجتماعی دیگر که می خواهیم در فضای دوستانه با بقیه به سرگرمی و گذراندن وقت خود بپردازیم، در لینکدین با محیطی کاملا کاری در ارتباط هستیم و اشخاص معمولا برای کار و شغل خود در این وبسایت حاضر می شوند. هر نوع فعالیت شما ثبت و ضبط خواهد شد و شرکت ها و کارفرمایان می توانند آنها را مشاهده کنند تا در صورت لزوم با شما ارتباط برقرار کنند. در این حالت می توانیم به این سوال خیلی ساده پاسخ دهیم که لینکدین چیست؛ لینکدین در اصل یک وبسایت برای رزومه کاری شماست تا با در اختیار قرار دادن اطلاعات کامل خود بتوانید شغل مناسب خود را انتخاب کرده و ارتباط خوبی با افراد و شرکت ها برقرار کنید.

لینکدین برای شرکت ها

در حالت دوم لینکدین به شرکت ها این اجازه را داده تا پروفایل اختصاصی را برای ارتباط با افراد و شرکت های تجاری دیگر برقرار کنند و برند خود را معرفی کنند. این پروفایل به صورت عمومی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت تا فعالیت های کاری، محصولات، برنامه های شرکت، چشم انداز و خدمات خود را به سایر افراد علاقمند جهت همکاری با این شرکت ها نمایش دهند. تمامی این موارد به هرچه بیشتر شناخته شدن برند، محصولات و خدمات شما کمک خواهد کرد و فرقی نمی کند یک شرکت چقدر معروف یا گمنام باشد، در لینکدین همه می توانند کلیه اطلاعات قابل نمایش خود و گزارش های عملکرد خود را برای مشاهده دیگران به اشتراک بگذارند تا بیشتر شناخته شوند.

رمز موفقیت لینکدین چیست

لینکدین توانسته است با استراتژی موفقی کلیه تمرکز خود را در حوزه مشاغل و کسب و کارها بگذارد و یک شبکه اجتماعی تخصصی در نوع خود معرفی شود. حال با گذشت نزدیک به 2 دهه از شروع کار این وبسایت که بتازگی توسط شرکت مایکروسافت خریداری شده است توانسته نزدیک به 600 میلیون کاربر در سراسر جهان داشته باشد.

آشنایی با رابط کاربری لینکدین LinkedIn

در ابتدا برای ثبت نام تنها کافیست ایمیل خود را وارد کرده و سپس یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید، به همین سادگی ثبت نام خود را انجام می دهیم. بعد از وارد شدن به حساب کاربری نوار ابزار وبسایت را در بالای صفحه مشاهده خواهیم کرد که با نوار تیره مشخص شده است. با این نوار ابزار شما می توانید به تمامی بخش های مورد نظر دسترسی داشته باشید.

لینکدین چیست؟ | آشنایی با بزرگترین جامعه کاری دنیا در LinkedIn

در ادامه به بررسی گزینه ها و لینک های موجود در این نوار ابزار خواهیم پرداخت.

گزینه Home

در این بخش تمامی مطالب و پست هایی که مربوط به کسانی که شما دنبال می کنید نمایش داده می شود تا از آخرین اخبار و رویدادهای آنها آگاه باشید. در کنار انتشار پست ها، اگر افراد و شرکت ها مطالبی را لایک و یا کامنت کرده باشند هم در این بخش نمای داده می شود.

گزینه My Network

این گزینه به عنوان شبکه من می تواند 3 بخش مجزا را به شما نمایش دهد:

  1. در این قسمت می توانید لیستی از اتصال ها و کانکشن های خود را مشاهده کنید و براساس تاریخ آنها را مشاهده کنید و یا به صورت ترتیب حروف الفبا آنها را مرتب کنید.
  2. در بخشی دیگر می توانید افرادی که در حوزه های مختلفی فعالیت دارند را جستجو کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
  3. همچنین در بخش دیگری می توانید درخواست های که سایر افراد برای شما می فرستند را در این بخش مشاهده کنید.

گزینه Jobs

در این بخش همانطور از نامش مشخص است اگر حساب کاربری فردی دارید می توانید کلیه موقعیت های شغلی و کسب و کار را که متناسب با توانایی و تخصص های شما که در اطلاعات پروفایل خود ثبت کرده اید را مشاهده کنید. اگر هم کساب کاربری شرکتی دارید می توانید آگهی های استخدام تان را در این بخش قرار دهید تا افراد علاقمند بتوانند متناسب با مهارت های خود آنها را مشاهده کنند.

گزینه Messaging

این بخش برای ارتباط و ارسال پیام به افراد و شرکت های دیگر است که به صورت یک پیام خصوصی می توانید به آنها متصل شده و برایشان پیامی را ارسال کنید.

گزینه Notifications

کلیه اطلاعیه ها و پیغام هایی که در ارتباط با افراد و همچنین شرکت هایی که با آنها ارتباط برقرار کرده اید را مشاهده کنید و از آنها خبردار شوید.

گزینه Search

اگر می خواهید براساس نام به دنبال افراد و شرکت ها و حتی موضوعات خاصی بگردید کافیست در این بخش نام آنها را جستجو کنید.

گزینه Profile

البته این گزینه به شکل آیکون تصویری شماست که می توانید با انتخاب آن به تنظیمات پروفایل خود وارد شده و کلیه تغییرات پروفایل خود را در این بخش مدیریت کنید.

  • آموزش بازاریابی در LinkedIn یا لینکدین مارکتینگ — کلیک کنید

مهمترین دلایل استفاده از لینکدین چیست

بعد از آشنایی کلی با شبکه اجتماعی لینکدین میخواهیم بدانیم مهمترین دلیل استفاده از لینکدین چیست؛ امروزه که هر کسی با تخصص های متعددی که در حوزه های کاری مختلف وجود دارد باید در حیطه کاری خود با شرکت ها و افراد مختلفی ارتباط برقرار کند و این اتصال براحتی قابل انجام نیست و باید به صورت حضوری یا در سراسر اینترنت به جستجو دقیقی بپردازیم تا شغل و کسب و کار مورد نظر خود را پیدا کنیم.

لینکدین چیست؟ | آشنایی با بزرگترین جامعه کاری دنیا در LinkedIn

ولی با استفاده از لینکدین می توانیم براحتی با تمام کسانی که در زمینه های مختلفی تخصص و تبحر دارند متصل شویم و با آنها ارتباط برقرار کنیم. چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرحضوری و دورکاری هم می توان با افراد و شرکت ها همکاری داشته باشیم.

پروفایل کاربری و رزومه آنلاین حرفه ای

در کنار اینکه ما به دنبال شغل مورد نظر خود در این شبکه اجتماعی هستیم، با تکمیل پروفایل خودمان می توانیم به دیگران این اختیار را بدهیم تا آنها با ما ارتباط برقرار کنند و از سوابق کاری و مهارت و تخصص های ما مطلع شوند. تمامی اینها به ما نشان می دهد که شبکه کاری لینکدین به عنوان یک رزومه شغلی آنلاین و در دسترس برای تمامی افراد می تواند به ما برای کسب یک شغل و کار مناسب کمک ویژه ای کند.

ارتباطات مفید افراد و شرکت ها

از امتیازات وبسایت لینکدین این است که می توانیم یک شبکه داخلی از افراد تشکیل دهیم که مخاطبین ما که به عنوان Connection شناخته میشه بتوانند با هم آشنا شوند و با افزایش ارتباطات داخل این شبکه افراد می توانند پروفایل یکدیگر را مشاهده کرده و بیشتر با هم ارتباط برقرار کنند.

افزودن گروه های شغلی

در کنار شبکه Connection می توانیم گروه هایی به عنوان Groups را تشکیل دهیم که در آنها مشاغل، شرکت ها و صنایع مختلف از آخرین رویدادها و اخبار یکدیگر مطلع شوند.

ابزار جستجوی شغل

یکی از ابزارهای مفید و جالب در وبسایت لینکدین، بخش جستجوی مشاغل با عنوان Job Search Tool هست که در اختیار کاربران قرار دارد تا بتوانند موقعیت های شغلی متناسب با تخصص خود را براحتی در سراسر جهان جستجو کنند. با فیلتر کردن بخش های مختلف این جستجو که می تواند براساس معیار و ملاک های شما باشد می توانید شغل مشخص و مناسب خود را انتخاب کنید.

آشنایی با اصطلاحات اصلی در لینکدین

در هر وبسایت و شبکه اجتماعی می توانیم برخی کلمات و لغاتی را مشاده کنیم که به عنوان اصطلاحات رایج در آن وبسایت شناخته می شود. مانند گزینه Like در فیسبوک و گزینه Story در اینستاگرام. حال اصطلاحات اصلی در لینکدین چیست؛ در ادامه به معرفی برخی از این عنوان ها می پردازیم.

لینکدین چیست؟ | آشنایی با بزرگترین جامعه کاری دنیا در LinkedIn

پروفایل Profile

در بخش پروفایل می توانیم اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره تماس و هرچه که بتواند شما را به سایر افراد و شرکت ها معرفی کند را ثبت کنیم. در کنار موارد فوق باید مهارت ها، سوابق تحصیلی، شغلی و توانایی و تخصص های خود را نیز اضافه کنیم.

استخدام کننده Recruiter

واضح است که منظور از استخدام کننده کسی است که مسئول پیدا کردن کارمندان و کارآموزان جدید برای شرکت و کسب و کارها را دارد. شخص استخدام کننده باید موقعیت های شخصی مورد نیاز کارفرمایان را ثبت کند و در اختیار عموم قرار دهد تا کارآموزان بتوانند آنها را مشاهده و درخواست کار را به استخدام کننده ارائه دهند.

توصیه نامه Recommendation

منظور از توصیه نامه متن کوتاهی است که درباره مهارت ها و نقاط قوت مخصوص هر شخصی بیان می شود که در بخش مجزایی در پروفایل کاربری مشاهده می شود. البته این بخش توسط دوستان و کانکشن های متصل به کاربر قابل ویرایش است. و می توانیم از کانکشن های خود درخواست ثبت توصیه نامه کنیم.

تاییدیه Endorsement

در این بخش می توانید تاییدیه ها و تضمین هایی را از سایر کانکشن و دوستان خود بابت مهارت و تخصص های خود دریافت کنید که این بخش می تواند اعتبار اطلاعات ثبت شده توسط شما را افزایش دهد. البته شما هم می توانیم تاییدیه های خود را برای دوستان و کانکشن ها ثبت کنید.

کانکشن Connection

منظور از کانکشن کلیه افرادی است که با شما ارتباط و اتصال دارند و شما آنها را به عنوان دوستان و همکاران خود انتخاب کرده اید. همچنین شما هم در کانکشن سایر افراد و شرکت ها قرار خواهید داشت.

کلام آخر درباره لینکدین چیست

در این مقاله سعی داشتیم تا با توضیحات و اطلاعات کامل بیان کنیم که شبکه اجتماعی لینکدین چیست و چه کاربردهایی برای افراد و شرکت ها دارد؛ برای کسب اطلاعات کامل و پاسخ به تمامی سوالات خود می‌توانید با استفاده از آموزش های فرادرس بخش های مختلف لینکدین را مشاهده کنید تا بتوانید رزومه کاری حرفه ای جهت کسب شغل مورد نظر خود ثبت کنید.

  • نحوه ارسال رزومه از طریق لینکدین و ریسرچ گیت جهت یافتن شغل (وبینار ضبط شده) – رایگان — کلیک کنید

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *