معرفی ۱۰ اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی + آموزش برنامه نویسی از صفر تا صد

در این مقاله قصد داریم چند اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی را به شما معرفی کنیم که بتوانید با استفاده از آن‌ها زبان‌های مختلف برنامه نویسی را در گوشی موبایل خود و جالب تر به زبان فارسی یاد بگیرید. بیشتر اپلیکیشن‌های که در اینترنت می‌توان یافت به زبان انگلیسی یا چند زبانه هستند و بزرگترین مشکل اینجاست که برخی از افراد به زبان انگلیسی مسلط نیستند. هرچند بهتر است کسانی که قصد دارند برنامه نویسی را یاد بگیرند به زبان انگلیسی مسلط باشند، اما می‌توان بدون یادگیری زبان انگلیسی نیز برنامه نویسی را یاد گرفت.

مقدمه

حتماً می‌دانید که آموزش‌های برنامه نویسی به زبان فارسی در اینترنت موجود هستند. به خصوص آموزش‌های فرادرس بهترین آموزش‌های ویدیویی را در زمینه های گوناگون از جمله برنامه نویسی تهیه و تولید کرده است. این مجموعه آموزشی می‌تواند شما را قادر سازد بدون هیچ دانشی از برنامه نویسی و به زبان فارسی، برنامه نویسی را یاد بگیرید و تبدیل به یک برنامه نویس حرفه‌ای شوید. علاوه بر برنامه نویسی، موضوعاتی مانند طراحی وب و طراحی سایت و موضوعات دیگر نظیر علم و داده و دروس دانشگاهی در این وب سایت آموزش داده می‌شوند که همگی با تدریس اساتید معتبر و به نام ایران و از همه مهم تر به زبان فارسی هستند.

مورد بعدی که وجود دارد یادگرفتن برنامه نویسی در همان گوشی موبایل است، خیلی از افراد دوست دارند به جای دانلود کردن دوره آموزشی یا دیدن آموزش در پلتفرم‌های دیگر، از طریق یک اپلیکیشن در گوشی موبایل خود شروع به یادگیری برنامه نویسی کنند که معمولاً این روش برای افراد مبتدی مناسب است. یکی دیگر از مزایای یادگیری برنامه برنامه نویسی با اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی در این است که برخی از این اپلیکیشن‌ها دارای تست و تمرین در هر مرحله هستند و می‌توانید پس از گذراندن هر درس تست بدهید و مهارت خود را محک بزنید.

مزایا و معایب یادگیری با اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی در گوشی موبایل و با استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌تواند برخی مزایا و معایب داشته باشد. از جمله مزایایی که این روش دارد این است که دسترسی به مطالب همیشه در دسترس شما خواهد بود و در همه جا حتی در اتوبوس و مکان‌های دیگر می‌توانید به آموزش‌ها دسترسی داشته باشید. مهم ترین ویژگی یادگیری با اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی می‌تواند این باشد که دیگر نیازی به تقویت زبان خود نخواهید داشت زیرا تمامی آموزش‌ها به زبان فارسی است و همیشه هم می‌توانید در هر زمانی شروع به یادگیری کنید.

اما بزرگترین عیب یادگیری با اپلیکیشن‌ها در این است که ممکن است این برنامه‌ها کامل نباشند یا نتوانند به عنوان یک آموزش متنی منظور را برسانند. استفاده از منابع یادگیری ویدیویی می‌تواند بهتر از یادگیری با اپلیکیشن باشد. در اینجا می‌خواهیم مجموعه آموزش‌های برنامه نویسی را از فرادرس معرفی کنیم که امیدواریم مفید باشد:

  • مجموعه آموزش برنامه‌نویسی — کلیک کنید

خب مقدمه تا به اینجا کافی است، بیایید در ادامه چند اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی زبان به شما معرفی کنیم که پس از بررسی‌های لازم این اپلیکیشن‌ها به عنوان بهترین برنامه‌های یادگیری برنامه نویسی به زبان فارسی معرفی شده‌اند و اکثر کاربرانی که از این اپلیکیشن‌ها استفاده کرده‌اند، رضایت دارند. اپلیکیشن‌ها را می‌توانید از اپلیکیشن بازار دانلود نمایید. البته فقط این نیست و در خلال مطلب برخی آموزش‌های برنامه نویسی دیگر نیز به شما معرفی خواهیم کرد که امیدواریم مفید بوده باشد.

1- اپلیکشن آموزش صفر تا صد برنامه نویسی PHP

به گفته طراح این اپلیکیشن، می‌توانید صفر تا صد زبان برنامه نویسی پی اچ پی را در این اپلیکیشن یاد بگیرید. این اپلیکیشن توسط گروه نرم افزاری صددروازه طراحی شده و بیش از صد نصب فعال در بازار دارد. سر فصل مطالب این اپلیکیشن عبارتند از:

  • مقدمه آموزش PHP
  • ساختار دستوری PHP
  • کار با آرایه ها درPHP
  • نحوه کار با فرم ها درPHP
  • اعتبارسنجی اطلاعات درPHP
  • کار با زمان و تاریخ در PHP
  • کار با فایل ها در PHP
  • مدیریت خطا در PHP
  • مدیریت FTP در PHP
  • مدیریت HTTP در PHP
  • کار با پوشه ها در PHP
  • مدیریت ایمیل در PHP
  • کار با کوکی session در PHP
  • صفحات مستر پیج در PHP

مطالب این اپلیکیشن از سایت‌های رایگان برنامه نویسی PHP جمع آوری شده است و می‌تواند برای افرادی که برای اولین بار می‌خواهند وارد دنیای برنامه نویسی PHP شوند مناسب است. مزیت این اپلیکیشن در این است که تنها بر روی زبان PHP تمرکز کرده است و به همین دلیل می‌توانید به خوبی پی اچ پی را فرا بگیرید. از معایب این اپلیکیشن می‌توان به تک زبانه بودن آن اشاره کرد، چرا که بهتر بود مباحث یا زبان‌های مرتبط با برنامه نویسی PHP نیز آموزش داده می‌شد که در حقیقت کار بسیار سختی است و گاهاً نمی‌توان چندین آموزش را در یک اپلیکیشن جا داد.

به طور کلی اگر قصد دارید برنامه نویسی پی اچ پی را با استفاده از اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی یاد بگیرید، این اپلیکیشن گزینه خوبی است و می‌توانید از بازار دانلود نمایید.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

2- اپلیکشن آموزش برنامه نویسی php & Java scr

این اپلیکیشن صرفاً یک آموزش نیست و می‌تواند برای افرادی که زبان‌های برنامه نویسی جاوا اسکریپت و پی اچ پی را یاد گرفته‌اند یک تمرین مناسب باشد. علاوه بر این، برای کسانی که می‌خواهند توابع و متدها را بهتر یاد بگیرند سورس کدهای آماده دارد. در این اپلیکیشن پروژه لاگین و خروج سایت آموزش داده شده است و یکسری نکات امنیتی درمورد این مبحث توضیح داده شده است. این اپلیکیشن توسط محمدباقر آیرملو طراحی شده است و بیش از یک هزار نصب فعال دارد. نظرات کاربران در مورد این اپلیکیشن مثبت است و می‌توانید آن را از بازار دانلود و نصب نمایید.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

3- اپلیکشن آموزش جاوا برای همه

در این اپلیکیشن می‌توانید زبان برنامه نویسی جاوا را به راحتی یاد بگیرید. این برنامه که توسط سید حسن عشقی تهیه و تدارک دیده شده است، یک مجموعه آموزش به زبان فارسی برای یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا دارد که این آموزش‌ها به صورت صفر تا صد تهیه شده‌اند. این برنامه بیش از 500 نصب فعال دارد و موفق به دریافت امتیاز 4.8 از 5 از کاربران شده که این امتیاز عالی است. به گفته طراح این اپلیکیشن برای استفاده از این برنامه نیازی به هیچ پیش نیاز ندارید و می‌توانید همه مباحث را از صفر شروع کنید و یاد بگیرید.

  • مجموعه آموزش برنامه نویسی اندروید — کلیک کنید

این اپلیکیشن دارای نمونه کد و تصاویر است که یادگیری را برای شما آسان می‌سازد. این اپلیکیشن را می‌توانید از بازار دانلود و نصب نمایید و یادگیری با رابط کاربری آسان را تجربه نمایید.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

4- اپلیکشن آموزش برنامه نویسی اندروید (تضمینی)

با این اپلیکیشن می‌توانید برنامه نویسی اندروید را به صورت جامع و کامل یاد بگیرید. این برنامه در بازار امتیاز 4.8 را از 5 دریافت کرده است و 500 نصب فعال دارد. به گفته طرح این اپلیکیشن، تمامی بخش‌های این برنامه رایگان است و می‌توانید به صورت رایگان دانلود و نصب نمایید. این اپلیکیشن را تیم Almas طراحی کرده است دارای سرفصل‌ها و مباحث یادگیری برنامه نویسی اندروید با B4A و ایکلیپس می‌باشد. در توضیحات صفحه دانلود این برنامه در بازار نوشته شده است: متدهای طراحی اپلیکیشن که در این برنامه آموزش داده می‌شود مورد تایید بازار است و پس از طراحی می‌توانید به راحتی برنامه خود را در بازار انتشار دهید. این برنامه را می‌توانید از بازار دانلود نصب نمایید.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

5- اپلیکشن برنامه نویسی وب سایت

این اپلیکیشن برنامه نویسی وب سایت را با زبان‌های HTML و CSS و Javascript و کتابخانه bootstrap به شما آموزش می‌دهد. با این برنامه قادر خواهید بود طراحی وب را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید و از همه مهم تر، تمامی این آموزش‌ها به صورت فصل بندی شده و بر اساس وب سایت w3school نوشته شده است که جدیدترین آموزش‌ها بر اساس استاندارد را داراست. علاوه بر این دیگر مباحث مربوطه نیز نظیر PHP ،Jquery ،Ajax ، SQL و Asp.Net آموزش داده شده است. سرفصل کامل را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • HTML
  • HTML5
  • CSS
  • CSS3
  • Bootstrap
  • JavaScript
  • Jquery
  • Jquery Mobile
  • Angular js
  • Ajax
  • Json
  • SQL
  • PHP
  • Asp.Net
  • VBScript
  • AppML
  • Canvas
  • SVG
  • Google Maps
  • Search Engin Optimization (SEO)

این اپلیکیشن توسط وب گر طراحی و توسعه داده شده است که می‌توانید به راحتی این برنامه را از بازار دانلود و نصب نمایید. این اپلیکیشن کامل ترین برنامه آموزش طراحی سایت از دسته اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی است که بیشتر سرفصل‌های مهم وب سایت w3school را پوشش داده است. این اپلیکیشن در بازار امتیاز بالای 4.5 از 5 را دریافت کرده است و بیشتر کاربرانی که این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند از عملکرد برنامه راضی بوده و به دیگران توصیه کرده‌اند. این اپلیکیشن را همین الان می‌توانید از بازار دانلود نصب نمایید و به آسانی طراحی وب را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

6- اپلیکشن آموزش برنامه نویسی سی شارپ

این اپلیکیشن که با نام آموزش برنامه نویس عرضه است اما تنها دارای آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ است، به گفته طراح این اپلیکیشن، در آینده قرار است آموزش دیگر زبان‌های برنامه نویسی نیز به برنامه اضافه شود. این برنامه توسط Honieh طراحی و در بازار عرضه شده است که می‌توانید به راحتی دانلود و نصب نمایید. این اپلیکیشن بیش از 500 نصب فعال دارد که آمار خوبی برای یک اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی است. در بخش توضیحات این اپلیکیشن در بازار گفته شده است که با خواندن مطالب این اپلیکیشن می‌توانید برنامه نویسی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید. نظرات کاربرانی که این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند مثبت بوده و به دیگر افراد پیشنهاد می‌شود.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

7- اپلیکشن آقای برنامه نویس – آموزش برنامه نویسی

این اپلیکیشن جزو یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری برنامه نویسی است که در بازار عرضه شده است. اپلیکیشن آقای برنامه نویس، برنامه نویسی را به صورت آموزش متنی و ویدیویی آنلاین ارائه می‌دهد. با داشتن این اپلیکیشن چندین مبحث مهم برنامه نویسی و زبان‌های برنامه نویسی را می‌توانید فرا بگیرید. حتی می‌توانید پیشنهاد اضافه کردن دیگر آموزش‌ها برای یک زبان برنامه نویسی دیگر را بدهید تا تیم برنامه نویسی این اپلیکیشن در اولین فرصت اپلیکیشن را بروز رسانی کنند و آموزش زبان مدنظر شما را اضافه کنند.

اپلیکیشن آقای برنامه نویس مناسب افرادی است که می‌خواهند به تازگی شروع به یاد گرفتن یک زبان برنامه نویسی کنند یا می‌خواهند مروری بر دانش برنامه نویسی خود داشته باشند و حرفه‌ای تر عمل کنند. در این اپلیکیشن مباحث برنامه نویسی سمت سرور نظیر php و Asp.Net و زبان‌هایی نظیر SQL، سی شارپ، جاوا، جاوا اسکریپت، جی کوئری، پایتون و طراحی وب از جمله زبان‌های HTML و CSS آموزش داده شده است.

در بروز رسانی اخیر این اپلیکیشن یک بخش جالب دیگر به برنامه اضافه شده است که کانال‌های آموزشی مختلف را معرفی می‌کند. این اپلیکیشن توسط علیرضا نظری طراحی و در بازار منتشر شده است که می‌توانید دانلود و نصب نمایید.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

8- اپلیکشن آموزش برنامه نویسی بکندباز

اپلیکیشن برنامه نویسی بکندباز یکی دیگر از اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی است که برنامه نویسی را به صورت فان و سرگرمی آموزش می‌دهد. برنامه دارای بازی و مسابقه است که برای رفتن به مرحله بعدی می‌بایست به کوئیزها و سوالات برنامه پاسخ درست دهید تا بتوانید به بخش بعدی آموزش بروید. بخش مسابقه برای ایجاد چالش بین دیگر برنامه نویسان ایجاد شده است و می‌توانید با دیگر برنامه نویسان به رقابت بپردازید.

  • مجموعه آموزش طراحی سایت — کلیک کنید

از جمله ویژگی‌های مثبتی که این اپلیکیشن دارد در این است که امکان فالو کردن دیگر برنامه نویسان در این برنامه میسر است و می‌توانید ثبت نام کرده و برای خود اکانت کاربری ایجاد کنید، سپس دیگر برنامه نویسان را فالو کرده و کدهایی که نوشته‌اند مشاهده کنید و یا حتی خودتان کدهایی که نوشته‌اید در حساب کاربری‌تان منتشر نمایید. این اپلیکیشن توسط زهره احمدی در بازار منتشر شده است و دارای آموزش‌های برنامه نویسی جاوا، پی اچ پی، پایتون و سی پلاس پلاس می‌باشد. می‌توانید این اپلیکیشن جامع را از بازار دانلود و نصب نمایید.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

9- اپلیکشن برنامه نویسی پایتون

این اپلیکیشن با نام برنامه نویسی پایتون منتشر شده است اما به صورت صفر تا 100 نبوده و تنها مباحث مقدماتی آموزش داده شده است. با وجود اینکه این برنامه امتیاز کمی گرفته است اما در جایگاه خود به عنوان یک اپلیکیشن که مباحث مقدماتی را آموزش می‌دهد یک برنامه کاملاً مناسب است. به گفته طراح این اپلیکیشن، در این برنامه سعی شده است مباحث مقدماتی زبان پایتون به صورت گام به گام و کاربردی برای مبتدیان عزیز توضیح داده شود. این اپلیکیشن توسط علی دژبرد طراحی و در بازار منتشر شده است که شما هم می‌توانید این برنامه را از بازار دانلود و نصب بفرمایید.

اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی — معرفی 9 اپلیکیشن برنامه نویسی

10- اپلیکیشن آموزشی فرادرس

فرادرس در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مراجع آموزشی کشور محسوب می‌شود که اپلیکیشن آن نیز برای سیستم‌عامل‌ اندروید ارائه شده است؛ به کمک فرادرس می‌توانید به بیش از ۵,۱۰۰ عنوان آموزشی که توسط برترین اساتید کشور تهیه شده، دسترسی داشته باشید؛ آموزش‌های مرتبط با کامپیوتر و زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آموزش‌های موجود در فرادرس هستند و به همین دلیل با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به این منبع آموزشی ارزشمند دسترسی داشته باشید.

  • دانلود اپلیکیشن اندروید فرادرس از گوگل‌پلی
دانلود اپلیکیشن آموزشی فرادرس

سخن آخر در مورد اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی

در این مطلب 10 اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی را به شما معرفی کردیم که این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید از بازار دانلود و نصب نمایید. علاوه بر آن منابع یادگیری برنامه نویسی از فرادرس نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم که بزرگترین مجموعه آموزش برنامه نویسی و دیگر مباحث مرتبط می‌باشد. با استفاده از این وب سایت می‌توانید آموزش‌های ویدیویی و متنی درمورد مباحث مرتبط با برنامه نویسی ماننده داده کاوی و آموزش‌های الگوریتم‌های ابتکاری پیدا کنید و در این موارد حرفه‌ای شوید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *