سریعترین قالب وردپرس راستچین شده کدام است؟

سرعت همیشه یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب یک قالب وردپرس شرکتی و فروشگاهی و … است و با درک اهمیت آن در سالهای اخیر توجه ویژه ای به این مساله شده است به طوریکه در آپدیت می 2022 گوگل یک پارامتر جدید بمنظور بررسی سرعت سایت با درنظر گرفتن جنبه تجربه کاربری اضافه شد.

گاهی کاربران برای انتخاب یک قالب وردپرس مناسب دچار چالش می شوند و معیارهای سرعت را نمی توانند به درستی بررسی کنند. در این مطلب به مهمترین پارامترهایی که باید برای سرعت درنظر داشت اشاره شده است.

سریعترین قالب وردپرس راستچین شده کدام است؟

یک مساله مهم که گاهی اوقات از نظر دور می ماند این است که “کاربران سرعت سایت را با رقبا مقایسه نمی کنند بلکه با خدمات آنلاین و وب سایت هایی که به طور روزانه به آنها سر می زنند مقایسه می کنند”. بنابراین همیشه خواستار بهترین خدمات و تجربه کاربری هستند. بهبود سرعت از سال 2012 به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و روند بررسی و پارامترهای ارزیابی آن روز به روز توسعه پیدا کرد تا به امروز که به تجربه کاربری بسیار نزدیک شده است.

سایت های بزرگی چون وال مارت (Wallmart)، پینترست و فیسبوک به طور مداوم بهینه سازی سرعت را انجام داده و تاثیر قابل توجهی در نرخ تبدیل خود را شاهد بوده اند.
Pinterest زمان انتظار درک شده را تا 40% کاهش داد و این امر باعث افزایش ترافیک موتور جستجو و نرخ ثبت نام تا 15% شد.
COOKمیانگین زمان بارگذاری صفحه را 850 میلی ثانیه کاهش داد و این باعث افزایش 7% نرخ تبدیل، کاهش7% نرخ پرش و افزایش 10% بازدید صفحات در هر نشست (session) شد. بنابراین سرعت بسیار مهم است.

اما دقیقاً منظور ما چیست و داشتن یک سایت سریع به چه معناست؟

این صحبت که سرعت لود سایت x.x ثانیه است معیار صحیحی برای پرفورمنس نیست. لحظات متفاوتی در طول بارگزاری صفحات و تعاملات مختلف وجود دارد که درک سرعت را برای کاربران ایجاد می کند و اگر تنها روی سرعت لود سایت تمرکز کنید احتمالا بقیه پارامترهای سرعت را از دست خواهید داد و تجربه کاربری شما در زمان کار کردن با بخش های مختلف سایت مانند استفاده از فیلتر جستجو، پنل کاربری شخصی و … مخدوش می شود. پیدا کردن یک نقطه تعادل رمز موفقیت در بهینه سازی سرعت است.

بر اساس امار و ارقام ارائه شده در بالا احتمالا متوجه شده اید که سرعت و پرفورمنس نقش مهمی در موفقیت هر سرمایه گذاری وب سایت ایفا می کند، زیرا سایت هایی با پرفورمنس بالا کاربران را بهتر ازسایر سایت های با عملکرد ضعیف درگیر و حفظ می کنند. ابزارهایی مانند Lighthouse (در web.dev) و PageSpeed Insights این معیارها را نمایش می دهند و به شما کمک می‌کنند تا گام‌های درستی برای بهبود سرعت سایت خود بردارید. با توجه به افزودن افزونه به سایت های وردپرس و سنگین شدن آنها این اهمیت روز به روز بیشتر می شود.

چطور یک قالب وردپرس پر سرعت را انتخاب کنیم؟

در سالهای اخیر اهمیت سرعت پر رنگ تر شده وتقریبا تمام کاربران وردپرس بدنبال قالب های سریع هستند. یکی از روش های انتخاب قالب پر سرعت دیدن دمو و پیش نمایش آن است. اگر از نظر شما سرعت قابل قبولی داشت می توانید در ابزارهای مختلف نیز تست سرعت را انجام دهید سپس قالبی که سرعت بالایی دارد را انتخاب کنید. البته فرصت های بهینه سازی قالب را درنظر داشته باشید.

به طور کلی دموهای قالب ها به صورت غیر بهینه با تصاویر با کیفیت بالا و صفحه اصلی با المانهای زیاد و شلوغ ارائه می شود. پس با درنظر گرفتن این مورد هم می توانید یک قالب بهینه را انتخاب کنید.

در تصویر زیر دو قالب وردپرس نگارشاپ و قالب نیکی کالا در ابزار لایت هوس بررسی شده اند. پرفورمنس، امتیاز سئو، حجم صفحات، خطاهای 404 و امتیاز سرعت می تواند به شما در انتخاب نهایی کمک کند.

سریعترین قالب وردپرس راستچین شده کدام است؟

پرفورمنس قالب نیکی کالا در ابزار gtmetrix

در طراحی قالب فروشگاهی نیکی کالا، برخلاف تمام قالب های موجود با ادعای شبیه به دیجی کالا بودن، طراحی از ابتدا صورت گرفته است و این قالب ترجمه یا شخصی سازی شده هیچ قالب آماده دیگری نیست.

سریعترین قالب وردپرس راستچین شده کدام است؟

پرفورمنس قالب نگارشاپ در ابزار لایت هوس

نکته: ابزار لایت هوس و جی تی متریکس ممکن است سرعت را از آنچیزی که هست کمتر نشان دهد، به عنوان مثال وب سایت ما در مرورگر و در موقعیت مکانی ایران کمتر از 3 ثانیه به طور کامل لود می شود و کاربر زیر دو ثانیه می تواند با دموی نگارشاپ و نیکی کالا تعامل کند، اما در بخش امتیازات سرعت بسیار پایینتری را نمایش می دهند.

به طور کلی در این مرحله از بین قالب هایی که عملکرد قابل قبولی در ابزارهای تست سرعت دارند یکی را انتخاب کنید.

بهترین قالب های وردپرس پر سرعت کدام است؟

قالب های وردپرس در حوزه های آموزشی و فروشگاهی به دلیل داشتن افزونه های کاربردی و فرایندهای پردازش سنگین تر سرعت کندتری نسبت به قالب های شرکتی دارند. بنابراین درنظر داشته باشید که قالب های مورد مقایسه باید در یک حوزه یا با کارایی موردنظر شما باشند.

بهترین و سبک ترین قالب فروشگاهی وردپرس: قالب های فروشگاهی دیجی کالا، نگار شاپ، دیجی لند، نیکی کالا، وودمارت و بسیاری از قالب های پرفروش راست چین می توانند یک گزینه پرسرعت و مناسب باشند.

بهترین قالب شرکتی وردپرس: قالب های بی تم، انفولد، آوادا، زفایر، اسنشیالز و قالب اکسترا به عنوان پرفروش ترین قالب های چند منظوره دموهای متنوعی را برای طراحی سایت شرکتی ارائه کرده اند. تنوع این قالب ها به قدری زیاد است که تقریبا هر نوع وب سایت شرکتی در زمینه عکاسی، معماری و رستوران را می توان به سادگی راه اندازی کرد.

بهترین قالب آموزشی: قالب های استادیار و اجومال یکی از سریع ترین قالب های حوزه آموزش آنلاین است که به سادگی امکان ایجاد دوره آموزشی، مدرس و دانلود فایل را فراهم کرده است.

بهترین قالب مجله خبری: هنوز قالب های جنه و صحیفه جزو بهترین قالب های خبری و مجله ای هستند. اگر ظاهر مدرن تری درنظر دارید قالب گیلیون هم یک انتخاب بسیار عالیست.

در این مطلب به مفهوم سرعت، بررسی و انتخاب بهترین قالب های وردپرس پرداختیم و به دغدغه نحوه بررسی سرعت قالب پاسخ دادیم. اما یک نکته را مجددا یاداوری می کنم که بهینه سازی سرعت باید یک فرایند مداوم باشد و به طور مستمر استانداردها در تمام مراحل توسعه سایت در نظر گرفته شود.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *