کتاب آموزش آنالیز شبکه‌های اجتماعی با روش‌های داده کاوی

کتاب آموزش آنالیز شبکه‌های اجتماعی با روش‌های داده کاویکتاب آموزش آنالیز شبکه‌های اجتماعی با روش‌های داده کاوی نوشته‌ فرهاد کریمی، به روش‌های نوین در جمع آوری و داده کاوی در شبکه‌های اجتماعی مدرن می‌پردازد. امروزه گسترش شبکه‌های اجتماعی به حدی شده است که تقریبا در همه امور روزمره خود با آن سروکار داریم.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی از آن جهت بالاست که این شبکه‌ها نمودی از رفتار، علایق، کنش‌ها و سلایق جوامع امروزی را مشخص می‌کنند. از این روست که توجه به مقوله شبکه‌های اجتماعی و بررسی هرچه بیشتر آن می‌تواند به درک کلی از سمت و سوی علایق و رفتار یک جامعه و قومیت را پیش روی جامعه شناسان، تحلیلگران و دانشمندان علوم اجتماعی روشن سازد.

کتاب آموزش آنالیز شبکه‌های اجتماعی با روش‌های داده کاوی

شرکت‌های بزرگ، دولت‌ها، دانشگاه‌ها همه و همه با استفاده از روش‌های نوین درصدد شناخت هرچه بیشتر جوامع امروزی هستند. در همین راستا اهمیت شبکه‌های اجتماعی که محلی برای اجتماع افکار و عقاید مختلف می‌باشد مورد توجه آنان واقع شده است. شرکت‌های بزرگ در راستای اهداف تجاری خود به بررسی دقیق شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند تا بازخوردها، میزان محبوبیت و رویکرد جوامع نسبت به محصولات و سرویس‌های خود را مورد واکاوی قراردهند. دولت‌ها نیز با واکاوی مطالب در این شبکه‌ها به دنبال شناخت بیشتر از جامعه خود و بهبود عملکرد هستند و این به خودی خود اهمیت بالای شبکه‌های اجتماعی را مشخص می‌کند.

جمع آوری اطلاعات از شبکه های اجتماعی، دسته‌بندی، ترتیب دهی و حرص داده‌ها، پردازش و داده نمایی از جمله روش‌هایی است که داده‌های نامرتبط در فضای شبکه های اجتماعی را به معیارهایی مهم برای تصمیم‌گیری و مشاهده مبدل می‌کند.

در بخشی از کتاب آنالیز شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش‌های داده کاوی می‌خوانیم:

شبکه های اجتماعی امروزه فعالتر از سایق شده‌اند. بنا بر آخرین محاسبات صورت گرفته در سال 2019، جمعیت حاضر در شبکه های اجتماعی مختلف بالغ بر 3 میلیارد نفر هستند، آمارها نشان می‌دهد در هر ثانیه 11 اکانت جدید ایجاد می‌شود و این یعنی در زمانی که شما این متن را مطالعه می‌کنید شاید صدها هزار توییت، ویدئو و محتوا ارسال شده باشد.

این اطلاعات در نهایت یک بیگ دیتا را تشکیل می‌دهند. بیگ دیتا مفهومی است که به تجمع داده‌های ساختار یافته و غیرساختار یافته در سطح اینترنت گفته می‌شود. در اینجا منظور ما از بیگ دیتا، اطلاعات عظیم قابل جمع آوری از شبکه‌های اجتماعی است.

حتما بخوانید: کتاب آموزش داده کاوی در پایگاه داده های بزرگ به زبان فارسی

داده کاوی چیست؟

فلسفه ی داده کاوی این است که آینده بسیار به گذشته شبیه است. داده کاوی به شما کمک می کند تا رفتار کسب و کار خود در گذشته را دقیق بشناسید و بر اساس آن آینده را با تقریب بالایی پیش بینی کنید. داده کاوی فضای حاکم بر کسب و کار شما را شفاف می کند و شما را مجبور می کند واقع بینانه تصمیم بگیرید.

داده کاوی

داده کاوی

«داده کاوی» ترجمه ی عبارت «Data Mining» و به معنای «کاویدن معادن داده» است. داده کاوی یعنی استخراج اطلاعات گرانبها از حجم عظیم معادن داده! کلمه ی Mining در معنای تحت الفظی خود یعنی «استخراج از معدن» بکار می رود و در واقع عبارت Data Mining نشان می دهد که حجم انبوه اطلاعات مانند یک معدن عمل می کند و از ظاهر آن مشخص نیست چه عناصر گرانبهایی در عمق این معدن وجود دارد. تنها با کند و کاو و استخراج این معدن است که می توان به آن عناصر گرانبها دست پیدا کرد.

The post کتاب آموزش آنالیز شبکه‌های اجتماعی با روش‌های داده کاوی appeared first on آموزش برنامه نویسی - یادگیری برنامه نویسی با طعم سورس باران.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *