7 روش برای کسب درآمد از برنامه نویسی وب

شاید گفت بیش از 90 درصد افرادی که برنامه نویسی وب رو یاد میگیرند به دنبال کسب درآمد هستند ولی نمیدونند باید چیکار کنند. راستشو بخواید کسب درآمد از برنامه نویسی وب در ابتدا، کار سخت و طاقت فرسایی هستش و باید تکنیک های مختلف رو یاد بگیرید. البته بعد از مدتی که رزومه حرفه ای ساختید پشت سر هم براتون سفارش میاد. 

در اینجا نمی خوایم ماجرا رو خیلی پیچیده و عجیب نشون بدیم ولی اگر یکم چشمتون رو بشورید و جور دیگه ای نگاه کنید متوجه میشید افراد زیادی به سایت نیاز دارند و میشه براشون سایت زد. ما باید این افراد رو پیدا کنیم. نگران پیدا کردن نباشید چون این افراد در کنار ما، دوست ما یا حتی عضوی از خانواده و فامیل ما هستند.

کافیه مقداری به این موضوع فکر کنید و متوجه میشید چه افراد زیادی هستند که به سایت نیاز دارند ولی خودشون خبر ندارند. در اینجا ما به معرفی 7 روش برای کسب درآمد از برنامه نویسی وب می پردازیم که خودتون از شنیدنشون جا میخورید و میگید چرا خودم بهش فکر نکرده بودم. 

کسب درآمد از برنامه نویسی وب

دوستان فکر نکنید حتما باید برای افراد خاص و خیلی بزرگ طراحی و برنامه نویسی کنید. خیلی از افرادی که در این حوزه فعال هستند وقتی به فکر کسب درآمد از برنامه نویسی وب میفتند هیچ ایده و بازاری رو نمیشناسند.

اگر شما لحظه ای اطراف خودتون رو ببینید متوجه می شوید چه افراد زیادی در کنار ما هستند که حتما سایت می خواند ولی متاسفانه نمیدونند. چون تا حالا بهش حس نیاز بهش رو نداشته اند. (شما باید این حس رو فعال کنید. 🙂 )

حالا چیکار کنیم این افراد احساس نیاز کنند که باید سایت شخصی داشته باشند. باید هنگام صحبت باهاشون ازشون درخواست ارائه سایت شخصی کنید و بگید آدرس سایتت رو بده میخوام برم ببینیم چطور هستش و طرف اگر سایتی نداشته باشد احساس نیاز و ضعف می کند. ناخود آگاه ذهنش درگیر این مسئله می شود. البته این فقط یه مدل برای بیدار کردن حس نیاز است. 

البته خیلی از افراد در سایت های بلاگفا، میهن بلاگ و … بلاگ دارند که باید بگید اینا سایت نیستند و بلاگ هایی هستند که احتمال دارد شما یک روز از دستشون بدید چون صاحب دامین و هاست نیستید و دستتون خیلی بسته تر است.

تکنیک های مختلفی وجود دارد که این افراد احساس نیاز پیدا کنند به داشتن یک سایت حرفه ای؛ کافیه شما مقداری فن بیان و بازاریابی بلد باشید.

کسب درآمد از برنامه نویسی وب

امدیم سر موضوع اصلی یعنی معرفی 7 روش برای کسب درآمد از برنامه نویسی وب که شاید عجیب و البته جذاب به نظر برسند. شما هیچ وقت به دید بازار کار، و کسب درآمد به این افراد نگاه نکرده باشید ولی الان وقتش رسیده با این دوستان پیوند کسب و کاری ببندید.

شاید دیدن اسم این افراد کمی عجیب برسد و بگید اینا که روش کسب درآمد نیستند اما باید اینو متذکر بشم کار کردن با هر کدوم یک روش خاص خودش را میطلبد و باید مقداری بازاریابی بلد باشید و البته فن بیان خوب، تا بتوانید برای این دوستان سایت طراحی کنید.

در بخش زیر 7 قشر از جامعه رو معرفی می کنم که صد در صد به سایت نیاز دارند و اگر احساس نیاز رو در وجود این دوستان ایجاد کنید شاید تا آخر عمر برای گرفتن پروژه برنامه نویسی سمت افراد دیگه نرید.

  • هنرمندان
  • باشگاه ها و مربیان
  • صنایع دستی
  • محصولات خانگی
  • کارگاه های مختلف
  • اساتید دانشگاه
  • افراد دست به قلم
    ۷ قشر از جامعه برای گرفتن سفارش طراحی سایت

1- طراحی سایت برای هنرمندان
معمولا هر کسی تو فامیل، آشناها یا دور ورش افراد هنرمندی رو میشناسه که تو کارهای هنری هستند. مثل بازیگری، نوازندگی، خطاطی و … شاید در نگاه اول بگید خب چه ربطی به کسب درآمد از برنامه نویسی وب دارد. باید بگم این افراد برای اینکه هنرشون شناخته تر بشه باید سایت داشته باشند.

شاید این در ذهن شما تداعی شود خوب می تونه در شبکه های اجتماعی فعال باشد و نیازی به سایت نیست. ولی سخت در اشتباه هستید بهترین هنرمندان دنیا اول سایت میزنند و در کنار فعالیت در سایت، در شبکه های اجتماعی هم فعال هستند.

پس شما هستید که باید احساس نیاز به سایت رو در این دوستان هنرمند ایجاد کنید. سعی کنید قبل پیشنهاد طراحی سایت از طرف خودتون، چندین هنرمند داخلی و خارجی رو معرفی کنید که سایت دارند و در مورد مزایای سایت صحبت کنید. بخصوص در مورد این موضوع که با داشتن سایت می توانند مخاطبینی از سراسر ایران و دنیا داشته باشند و حتی از این هنرشون در سایت کسب درآمد کنند.

بعد از مدتی هم خودتون رو پیشنهاد بدید و به خاطر اینکه آشناست یک تخفیف ویژه در نظر بگیرید و بهش بگید چون آشناست همیشه سعی می کنید در مدیریت سایت بهش کمک کنید.

2- طراحی سایت برای باشگاه ها و مربیان
تقریبا خیلی از ما برای اینکه بدن رو فرمی داشته باشیم باشگاه میریم، تا حالا به این موضوع فکر کردید که خیلی از باشگاه ها چه خصوصی و غیر خصوصی، متاسفانه سایت ندارند.

یادمه اینو به یکی از بچه ها گفتم سریع رفت یک نرم افزار تحت وب باشگاه بدن سازی نوشت و خدا رو شکر تا حالا هم تونسته چند نسخه ازش بفروشه؛ قرار نیست شما نرم افزار تولید کنید ولی یک سایت هم بزنید به نظرم جذاب هستش و می تونید سفارش های خوبی بگیرید.

این نکته رو فراموش نکنید فقط باشگاه خودتون نیست، خیلی باشگاه ها هستند که نیاز به سایت دارند. سعی کنید در مورد فواید داشتن سایت برای این دوستان صحبت کنید.

البته این موضوع فقط مختص باشگاه نمیشه، خود مربیان هم می توانند سایت داشته باشند. یادمه مجموعه ورزشی که میرفتم نزدیک 20 تا مربی در رشته های مختلف داشت کافیه برای چند تا از این مربیای عزیز سایت بزنید.

اینم یادتون نره داشتن سایت یه حالت رسمی و حرفه ای به شخص میدهد و شما باید این موضوع را قشنگ برای طرف باز کنید. سعی کنید قبل از معرفی خودتون به عنوان طراح سایت، از طرف، آدرس سایتش رو بخواید تا طرف احساس نیاز کند. 

3- طراحی سایت برای صنایع دستی
این گزینه برای شهرستان ها فوق العاده جذاب و عالی هستش، مثلا من خودم اصالتا از مناطق کورد نشین ایران هستم تا دلت بخواد صنایع دستی و سوغات داریم. حالا فکر کن همین صنایع آنلاین بشه و مقداری بازاریابی صورت بگیرید. چه اتفاق جذابی برای اون شخص رقم میخورد.

سعی کنید برید دنبال جاهایی که صنایع دستی دارند یا سوغات سراها، در مورد مزایای سایت و داشتن فروش آنلاین صحبت کنید. بخصوص الان که در شرایط کرونا هستیم مردم درک بهتری دارند و میدونند داشتن فروش آنلاین چه اتفاق جذابی می تواند برای آنها رقم بزند.

به نظرم هر شهری حتی شهرهای کوچک توانایی این رو دارند که حداقل 50 تا 100 سایت در حوزه صنایع دستی و گردشگری داشته باشند. رو این موضوع هم فکر کنید گزینه ای جذاب و وسوسه انگیز است و می توانید پول خوبی از این طریق به جیب بزنید.

4- طراحی سایت برای محصولات خانگی
این روزا خیلی از افراد شروع به فروش محصولات خانگی کردند مثل غذا، ترشیجات، مرباه و … که خدا رو شکر درآمد خوبی دارد حالا فکر کنید این افراد علاوه بر اینکه به آشنا و همسایه ها میفروشند به صورت آنلاین هم فروش داشته باشند.

اگر دنبال کسب درآمد از برنامه نویسی وب هستید روی این گزینه صد در صد کار کنید. به نظرم بازار این بخش هنوز جای پیشرفت دارد و می توانید پول خوبی از این بخش کسب کنید.

اگر این افراد بدونند که می توانند از طریق سایت فروششون رو چند برابر کنند صد در صد راغب می شوند که هزینه کنند. سفارش از این بخش بستگی به خودتون دارد که نمونه های مشابه را بهشون نشون دهید.

در حال حاضر تعدادی سایت به این شکل راه اندازی شده اند که خدا رو شکر بازار خوبی رو ایجاد کردند ولی متاسفانه یا خوشبختانه این بازار کمتر مورد توجه قرار گرفته است و معمولا افراد کمی این سمت رفته اند. روی این مورد توجه و تمرکز ویژه داشته باشید به نظرم بازخورد خوبی دریافت می کنید.

5- طراحی سایت برای کارگاه های مختلف
معمولا در هر شهری کارگاه های مختلفی وجود دارد از جوشکاری گرفته تا خیاطی و …؛ متاسفانه اکثریت این کارگاه ها اصلا اطلاعاتی در مورد سایت ندارند و نمیدونند اگر سایت بزنند چه اتفاقی براشون رقم میخورد.

راضی کردن این افراد مقداری سخت است چون با دنیای اینترنت ناآشنا هستند ولی اگر راضی شوند معمولا پول های خوبی میدهند. سعی کنید در مورد افزایش فروش و برند شدن صحبت کنید.

طوری باهاشون صحبت کنید که با داشتن سایت، چهره ای حرفه ای ازشون دیده میشه و باعث افزایش فروششون می شود. همه چی بستگی به خود شما دارد که چطوری این افراد رو راضی کنید.

6- طراحی سایت برای اساتید دانشگاه
اگر از من در مورد کسب درآمد از برنامه نویسی وب بپرسند میگم برید تو دانشگاه و با اساتید صحبت کنید. شاید بپرسید چرا اساتید مگه قراره چه اتفاقی رقم بخورد. ببینید دوستان عزیز باید قبول کنید همه ما دوست داریم مورد توجه قرار بگیریم و به عنوان یک انسان فرهیخته ازمون یاد بشه، خیلی از اساتید ما تریبونی برای ارائه خود ندارند.

حالا فکر کنید شما این تریبون رو براشون میسازید و یک سایت شخصی تر و تمیز براشون راه اندازی می کنید. کافیه حس نیاز و توجه رو در این دوستان ایجاد کنید. یک استاد هم می تواند از سایت به عنوان تریبون خودش استفاده کند و هم می تواند محتوایی تولید کند و به فروش برساند.

مثلا من استاد حوزه شیمی هستم چه خوب میشد بتونم وقتی که خوابم از تدریسم هم پول در بیارم. خب شما با طراحی و برنامه نویسی سایت برای این افراد، این قابلیت رو در اختیارشون قرار می دهید. اینو هیچ وقت فراموش نکنید باید بدونید چطور صحبت کنید که طرف بدونه که با داشتن سایت چه اتفاقی براش رقم میخورد.

7- طراحی سایت برای افراد دست به قلم
این مورد شاید خنده دارترین گزینه این لیست باشد. اره درست خوندید طراحی سایت برای افراد دست به قلم، ببینید دوستان هر شخصی حتی اگر متن های ساده یا چند بیت شعر میگه، دوست دارد مورد توجه قرار بگیرید و ازش تعریف کنند.

خب شما این کار رو برای این شخص انجام دهید. همه ی ما افرادی رو در کنار خود داریم که قلم خوبی دارند و زیبا می نویسند حالا می خواد متن های ادبی باشد یا شعرهایی با وزن؛ مهم اینست که می توانند یک تریبون برای ارائه خود داشته باشند.

این موضوع را فراموش نکنید شبکه های اجتماعی یک روز هستند و یک روز نیستند و این سایت است که همیشه می ماند. سعی کنید این موضوع رو طوری بیان کنید که مخاطب و مشتری شما کامل براش جا بیفته و مهم بودن داشتن سایت رو درک کند.

درآمد از برنامه نویسی وب

صحبت پایانی
اگر دنبال کسب درآمد از برنامه نویسی وب هستید باید اطراف خودتون رو طور دیگه ای ببینید. در دنیای رسانه به نظرم همه نیازمند سایت هستند که بتوانند نظر، ایده و نقدهای خودشون رو در آنجا ارائه کنند و اگر تخصص و مهارتی دارند از آن کسب درآمد کنند.

این شما هستید به عنوان یک برنامه نویس وب، که حس نیاز به داشتن سایت رو در افراد به وجود میارید. خیلی از افراد این مقاله رو می خونند و شاید تنها کاری که کنند بگویند چه جالب؛ اما افرادی هستند که دست به کار شده و سریع وارد بازی می شوند.

شاید در ابتدای کار به چند نفر پیشنهاد دهید و قبول نکنند این موضوع عادی است ولی کسی در این بازی، برنده می شود که پیگیر است و سعی دارد از این تخصصش کسب درآمد کند.

به نظر شما دیگه به چه افرادی می توان پیشنهاد طراحی سایت داد؟

توجه: راستی اگر میخواهید طراحی سایت رو شروع کنید و نمیدونید این تخصص جذاب رو باید چطوری کسب کرد ما مقاله ای نوشتیم که می تواند بهتون خیلی کمک کند. دعوتتون می کنم مقاله گام اول طراحی سایت رو مطالعه کنید. خوندن این مقاله خالی از لطف نیست. 🙂

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *