چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟

وقتی میخواهیم یک تخصص را کسب کنیم خیلی دوست داریم ببینیم با این تخصص می شود پولدار شد یا نه؟، راستش را بخواهید خود منم خیلی به این موضوع فکر کردم و در ذهنم سوال: چگونه با برنامه نویسی میلیونر بشم؟ بارها با علامت سوال های زیادی ظاهر شده است.

به نظرم میلیونر شدن خیلی جذاب و وسوسه انگیز هستش چون می توانید خیلی از آرزوها و خواسته هایی که داریم را باهاش عملی کنیم.

شخصا فعلا میلیونر نشدم ولی از این حوزه درآمد خوبی داشتم و به فکر این هستم چطور میلیونر بشم و چه قدم هایی رو بردارم. سعی می کنم در این مقاله تحقیقاتی که در این مورد را داشته ام رو به اشتراک بذارم و یک جواب دقیق و درست به سوال: چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟ ارائه دهم.

سعی می کنم تا می توانم از مطالب کلیشه ای خود داری کنم و چیزهایی رو ارائه دهم که در دنیای واقعی قابل اجرا باشند. چون متاسفانه در حال حاضر مطالب کلیشه ای به شدت زیاد شده اند.

چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟

نکته مهم: الان با این شرایط که در کشور پیش آمده، میلیونر شدن چیز عجیبی نیست ولی منظور ما از میلیونر شدن کسی است که درآمد عالی دارد و حداقل دارایش اش چند میلیارد تومان است.

افراد زیادی در سطح جهان داریم که از طریق برنامه نویسی به درآمدهای خوب و جذاب رسیده اند کافیه یک جستجو کنید تا به این اسامی برسید. در اینجا قرار نیست ما کسی را معرفی کنیم چون موضوع مقاله چیز دیگه ای است.

پس وقتی میبینم افراد زیادی توانسته اند با این تخصص و مهارت صاحب درآمدهای زیاد شوند پس ما هم می توانیم. کافیه روش ها و کارهایی که این افراد کرده اند را دقیق و درست انجام بدیم. مقداری صبر و حوصله هم نیاز این کار است.

حالا مشکل اینجاست ما از کجا بدانیم این دوستان چه کارهایی را انجام داده اند تا ما هم به سراغشان بریم. در این مقاله همین موضوع را میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم چون ندیده ام سایت یا شخصی در مورد این موضوع خیلی خیلی مهم صحبتی کرده باشد.

همراه ما باشید تا جواب سوال چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟ را فاش کنیم.

چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟

همانطور که در بخش بالا گفتم خودم فعلا میلیونر نشدم ولی جز اهدافم هستش و دارم سخت براش تلاش می کنم. ولی از حق نگذریم درآمد خیلی خیلی خوبی از این حوزه داشته ام.

این بخش جز تحقیقات خودم بوده که ببینیم افرادی که به پول های کلان رسیده اند واقعا چه کارهایی رو انجام داده اند. سعی کردم لیستی را برای شما آماده کنم و به این موارد بپردازم. [البته منظور من برنامه نویس ها و طراحان سایت است.]

به نظرم این لیست که میخواهم آن را ارائه کنم خیلی می تواند به شما کمک کند شاید نتوانید میلیونر شوید [در بدترین حالت ممکن] ولی اگر این موارد را به کار ببرید زندگیتون از لحاظ مالی خیلی خیلی بهتر می شود. بریم که این لیست جذاب رو با هم مرور کنیم و ببینیم میلیونرهای این حوزه، چه کارهایی رو انجام میدهند.

در بخش زیر 19 گزینه خیلی مهم رو مورد بررسی قرار داده ایم که می تواند زندگی شما در حوزه برنامه نویسی و کسب درآمد کامل تغییر دهد پیشنهاد میکنم برید یک خودکار و کاغذ بیارید و این موارد را یادداشت کنید. حتما روی این موارد وقت بذارید.

  • دانش تخصصی
  • هرگز از یادگیری دست نکشید
  • رشد فردی و شخصیتی
  • داشتن هدف
  • برنامه ریزی روزانه، ماهانه و سالانه
  • سرمایه گذاری رو یاد بگیرید
  • سرمایه گذاری روی خودتان
  • یک مشاور داشته باشید
  • اکثر میلیونرها از صفر شروع کردند
  • اعتماد به توانایی
  • پیوسته کار کردن
  • باور سازی
  • داشتن کسب و کار شخصی
  • ورزش و سلامت جسم
  • سبک زندگی
  • دوستان موفق و کاربلد
  • ایجاد روابط
  • یادگیری تخصص های پول ساز
  • ریسک پذیری

پارامترهای مهم و تاثیرگذار در میلیونر شدن یک برنامه نویس

1- دانش تخصصی
اولین چیزی که باعث می شود ما به پول های آنچنانی برسیم دانش و تخصصی است که داریم. کسی که تخصص یا مهارت خاصی ندارد نباید انتظار درآمد خوب و قابل توجه داشته باشید.

پس سعی کنید یک شاخه رو به صورت کاملا عمیق و حرفه ای یاد بگیرید. مثلا شما اگر طراح و توسعه دهنده صفحات وب هستید سراغ شاخ های دیگر به هیچ عنوان نرید. چون باعث میشود تمرکز شما نسبت به حوزه اصلی کم شود. و در نهایت یک شخص حرفه ای و شناخته شده نشوید.

2- هرگز از یادگیری دست نکشید
اگر کسی از من بپرسد چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟ صد در صد این جمله رو بهش میگم “هرگز از یادگیری دست نکشید”؛ زندگی خیلی از افراد مهم و معروف که به درآمدهای فوق العاده رسیده اند رو بررسی کرده ام اکثرا این افراد همیشه در حال یادگیری بوده اند.

اگر میخواهید از برنامه نویسی به پول های خوب برسید پیشنهاد میکنم هر روز در حال یادگیری باشید نه فقط یادگیری تخصص برنامه نویسی، باید به فکر رشد فردی هم باشید تا بتوانید یک شخص چند بعدی و کار بلد باشید.

من روزهایی که حتی مریض هستم و توان مطالعه یا دیدن فیلم آموزشی را ندارم بازم سعی میکنم به این گزینه عمل کنم چون میدانم در دراز مدت، نتیجه خوبی برای من به همراه خواهد داشت.

3- رشد فردی و شخصیتی
بارها پیش آمده که افراد نخبه ای رو دیده‌ام [در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت] که از لحاظ تخصص و مهارت حرفی برای گفتن داشته‌اند ولی به دلیل عدم رشد فردی و شخصیتی، به عنوان یک کارمند معمولی با حقوق خیلی پایین زندگی کاری خود را سپری کرده‌اند.

در ابتدا فکر میکردم هر شخصی یک متخصص باشد کفایت می کند اما دو سه سالی می شود پی برده‌ام شخصی می تواند موفق و پولدار شود که روی رشد فردی و شخصیتی خودش کار کرده باشد.

ما باید در همه‌ی جنبه های زندگی رشد کنیم. رشد فردی یعنی من روی تمام جوانب زندگیم کار کنم تا بعدهای دیگر زندگی باعث آرامش شده و در نهایت کم کم از لحاظ مالی هم رشد چشمگیری داشته باشم.

البته این نکته را فراموش نکنیم ما می توانیم به تنهایی از لحاظ مالی هم رشد کنیم ولی مشکل اینجاست که پول و وضعیت مالی عالی، نمی تواند جواب گوی تمام نیازهای ما باشد.

4- داشتن هدف
بعضی وقت ها خیلی از بچه ها ازم سوال می پرسند چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟ بعد ازشون در مورد اهدافشون میپرسم و هیچی نمی شنوم یا می گویند ما هدفی نداریم.

مگه می شود ما دنبال پول های زیاد باشیم دنبال جایگاه اجتماعی خوب باشیم اما هیچ گونه هدفی برای این موارد در نظر نگرفته و اصلا دفتری به عنوان دفتر هدفگذاری در این میان وجود نداشته باشد.

ببینید دوستان عزیز اگر به فکر این هستید که درآمدهای عالی از این حوزه داشته باشید باید هدف گذاری ماهانه، سالانه و حتی 3 تا 5 ساله داشته باشید. سعی کنید از همین الان مشخص کنید میخواهید چه کاری را انجام دهید.

مثلا شما میخواهید به جاده بزنید ولی نمیدانید مقصد کجاست. خیلی خنده دار است که اطلاعاتی از مقصد خود در دست نداشته و انتظار این را داشته باشیم که یک شخص شناخته شده با وضعیت مالی عالی باشیم.

5- برنامه ریزی روزانه، ماهانه و سالانه
یکی از مشکلات خودم همین عدم برنامه ریزی روزانه بود که خدا رو شکر کم کم بهترش کردم و الان از روز قبل میدونم میخوام چه کارهایی را انجام دهم.

سعی کنید یک دفتر برنامه ریزی داشته باشید و از عصر جمعه مشخص کنید هفته آینده باید چه کارهایی را انجام دهید. قرار است چه فیلم های آموزشی رو ببینید چه مقدار تمرین داشته باشید و در کنار آن چه کتابی را مطالعه کنید. [یک سررسید سالانه بگیرید]

وقتی شما یک برنامه ریزی هفتگی داشته باشید میزان پیشرفت و رشد شما هم مشخص می شود و به هیچ عنوان شاخه به شاخه نمی پرید.

بارها پیش آمده، افرادی را دیده ام که خیلی نامنظم آموزش یا تمرین کرده اند. ببینید دوستان عزیز شما باید برنامه ای داشته و در آن زمان حداقلی برای کار روزانه در نظر بگیرید. مثلا بگید روزی حداقل 2 ساعت برای یادگیری و آموزش کنار میذارم و زمانش را دقیق مشخص کنید.

6- سرمایه گذاری رو یاد بگیرید
اگر بخواهم واقعیتی را به شما بگویم این است که برنامه نویسی شما رو مولتی میلیاردر نمی کند مگر ایده داشته باشید و بتوانید ایده مورد نظر را خوب و حرفه ای پیاده سازی کنید که به پول های کلان برسید.

راسیتش برنامه نویسی به شما پول اولیه سرمایه گذاری را میدهد. مثلا با پول برنامه نویسی نهایت میتوانید بعد از چند سال کار حرفه ای، یک خانه و ماشین و مقداری پس انداز داشته باشید.

اگر به فکر پول های زیاد هستید باید علم سرمایه گذاری را یاد بگیرید. [سرمایه گذاری در بورس، طلا، مسکن یا …] اصلا به این فکر نکنید برنامه نویسی ماهی چند میلیارد به شما سرمایه میدهد و بعد از یکی دو سال شما می توانید یک میلیاردر باشید. البته هستند کسانی که با برنامه نویسی پول های خیلی عالی کسب کرده اند. [اما این موضوع برای همه‌ی برنامه نویس‌ها صدق نمی‌کند.]

ولی اگر علم سرمایه گذاری را یاد بگیرید من تضمین می کنم برنامه نویسی پول اولیه سرمایه گذاری شما را فراهم می کند. یعنی اگر سرمایه گذاری را بلد باشید می توانید این سرمایه اولیه را به پول های کلان تبدیل کنید.

7- سرمایه گذاری روی خودتان
وقتی نصایح بزرگان حوزه موفقیت و سرمایه گذاری را میخوانم به یک موضوع مشترک و آشنا میرسم: سرمایه گذاری روی خودتان

از اکثر افراد موفق و کار بلد وقتی میپرسند بهترین نوع سرمایه گذاری چی هستش اکثرا می گویند روی خودتان سرمایه گذاری کنید چون بهترین نوع سرمایه گذاری است.

به نظرم اگر پولی را پس انداز کرده اید و نمیدانید چیکارش کنید پیشنهاد میکنم یک دوره آموزشی عالی را پیدا کنید و روی تخصص و مهارت خود کار کنید.

فکر کنید شما یک برنامه نویس معمولی هستید و حقوق 4 میلیون دارید. بهتون قول میدم اگر روی خودتان سرمایه گذاری کنید و در حوزه کاری و تخصصی خود عمیق شوید و خیلی بیشتر یاد بگیرید صد در صد حقوق شما حداقل دو الی سه برابر می شود. من این اتفاق را تضمین می کنم.

8- یک مشاور داشته باشید
شاید این گزینه مقداری خنده دار و شایدم عجیب به نظر برسد. درست خواندید، هر کسی باید در زندگی یک مشاور داشته باشد که بتواند در زمان هایی که دچار سردرگمی می شود ازش مشاوره بگیرد.

فکر نکنید این شخص مشاور حتما یک روان شناس یا شخص کار بلد باشد کسی که روی ما شناخت کافی و لازم رو داشته و می تواند راهنمایی های درستی به ما دهد کفایت می کند. مثلا مشاور شخصی من، برادرم است هر وقتی کم میاورم و نیاز به مشاوره دارم به ایشون زنگ میزنم. [چون از هم دور هستیم زنگ میزنم :)]

مثلا در گزینه های بالا در مورد سرمایه گذاری صحبت کردیم. ببینید دوستان عزیز شاید شما حوصله یادگیری علم سرمایه گذاری را نداشته باشید در این زمان باید یک مشاوره سرمایه گذاری کار بلد و کار کشته داشته باشید تا به شما راهنمایی دهد که در این برهه از زمان در چه حوزه ای سرمایه گذاری کنید.

یا مثلا دارید برنامه نویسی کار می کنید و پروژه ای در دست انجام دارید و دنبال یک شخص میگردید که راهنمایی کند و راه درست را به شما نشان دهد. در این لحظه مشاور خیلی به درد میخورد.

میلیونرها از صفر شروع کردند

9- اکثر میلیونرها از صفر شروع کردند
متاسفانه در این زمانه یک عادت بد، بین ما ایرانی ها وجود دارد آن هم اینست که حاضر نیستیم از صفر کاری را شروع کنیم. مثلا خودم را مثال بزنم میخواهم مثلا یک تخصص یاد مهارت را از صفر شروع کنم میگم تا بیام از صفر شروع کنم وای کی بره این همه راه رو …

این موضوع برای همه چیز صدق می کند اگر زندگی اکثر میلیونرها را مورد بررسی قرار دهید متوجه می شوید اکثرا از صفر صفر شروع کرده اند. حتی بعضی از این افراد، میلیونر شده اند دوباره ورشکستی را تجربه کردند و بعد دوباره موفق شده اند.

ببینید دوستان عزیزم، اگر میخواهید وضعیت مالی خوب را تجربه کنید باید از صفر شروع کنید و استارت بزنید. اول تخصص را کسب کنید بعد کم کم از این تخصص کسب درآمد کنید و درآمد مورد نظر را سرمایه گذاری کنید تا در انتهای ماجرا، به پول های کلان و جذاب برسید.

10- اعتماد به توانایی
یکی از دلایلی که افراد برنامه نویس، میلیونر نخواهند شد عدم اعتماد به توانایی هایی است که دارند. متاسفانه این موضوع در بین برنامه نویس ها به شدت رایج هستش دلایل آن، مقایسه خود با افراد بزرگ این حوزه است.

مثلا با طرف صحبت می کنم میگم حیف نیست با این توانایی ها، درآمدت 8 9 میلیون باشد طرف میگه مگه من دنیس ریچی [خالق زبان برنامه نویسی سی] یا ایلان ماسک [بنیانگذار تسلا متورز] هستم که به فکر درآمدهای میلیونی باشم.

تا وقتی که به توانایی خود اعتماد نکنید هیچ وقت شما پولدار نخواهید شد. به نظرم حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت یک از بخش های پولساز در کشور است که می توانید درآمدهای عالی از آن داشته باشید.

11- پیوسته کار کردن
طرف می پرسد چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟ ولی به هیچ عنوان پیوسته کار نمی کند. بذارید یک واقعیتی را به شما بگم اگر پیوسته و مداوم یاد نگیرید و پروژه انجام ندهید انتظار درآمدهای عالی هم نداشته باشید.

طرف یک روز کار می کند چهار روز برنامه نویسی را بالای طاقچه میگذارد و خبری ازش ندارد. با این روند شما نمی توانید یک برنامه نویس حرفه ای و کار بلد شوید. پیشنهاد میکنم پیوسته و مداوم کار کنید تا بتوانید به چیزهایی که میخواهید برسید.

12- باور سازی
قبلا کسی در مورد باوری سازی باهم صحبت میکرد زیاد توجه نمی کردم و به این موضوعات میخندیدم. ولی در حال حاضر متوجه شدم اگر میخواهیم برنامه نویس بزرگی بشیم یا به درآمدهای بالا برسیم باید روی باورمان کار کنیم.

یکم توضیح این موضوع سخت و پیچیده است چون نمی توان در چند پاراگراف به آن پرداخت. ولی چیزی که می توان به آن اشاره کرد اینست که هر کدوم از ما در این زمینه باورهای محدود کننده ای داریم که نمیگذارند ما پیشرفت کنیم پیشنهاد میکنم در مورد باورهای محدود کننده مطالعه کنید.

13- داشتن کسب و کار شخصی
من هیچ وقت در زندگیم کارمندی را تجربه نکردم و همیشه برای خودم کار کردم و کسب و کار شخصی خود را داشته ام. چون معتقدم کسی که میخواهد به درآمدهای بالا برسد باید کسب و کار شخصی داشته باشد.

به هیچ عنوان کارمند بودن بد نیست و به نظرم در زمان کارمندی چیزهای زیادی را یاد میگیریم و بهتر است در همان زمان کسب و کار شخصی خود را کم کم راه اندازی کنیم و اگر دیدیم کسب و کارمان رشد چشم گیری داشت دیگر کارمندی را کنار بگذاریم و روی کسب و کار خود فعال باشیم.

بخصوص بچه های برنامه نویسی و طراحی سایت که قابلیت های زیادی دارند حتما باید به فکر این موضوع باشند چون می توانند رشدهای زیادی را در زمان کوتاه ببینند.

14- ورزش و سلامت جسم
اگر زندگی افراد موفق و میلیونر را مورد بررسی قرار دهید متوجه می شوید بیش از 90 درصد این افراد، ورزش کردن، از اولویت خاصی برخوردار است.

شخصا هم این مورد را تجربه کردم وقتی که ورزش و فعالیت بدنی منظم دارم از لحاظ بهره وری در وضعیت خوبی به سر میبرم و بهتر کار میکنم. ولی زمان هایی که ورزش نمی کنم واقعا از لحاظ کارایی، افت محسوس و قابل توجه ای دارم.

پیشنهاد میکنم حداقل پیاده روی روزانه داشته باشید چون باعث میشود از لحاظ روحی و روانی وضعیت بهتری پیدا کنید.

تاثیر سبک زندگی بر میلیونر شدن برنامه نویس ها

15- سبک زندگی
بهترین جواب برای سوال چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟ این است که سبک زندگی خوب و عالی داشته باشید تا موفق شوید.

بدون شک افرادی که وضعیت مالی خوبی پیدا می کنند از سبک زندگی خاصی پیروی می کنند. به شخصه زندگی افراد موفق سرشناس را مورد بررسی قرار میدهم و چیزی که متوجه شدم اکثر این افراد از سبک زندگی خاص و عالی پیروی می کنند.

مثلا اکثر افراد موفق زود می خوابند، زود بیدار می شوند، ورزش می کنند، غذای مناسب و سالم مصرف می کنند، مطالعه روزانه دارند و خیلی موارد دیگر …

باید ببینید شما از چه نوع سبک زندگی پیروی می کنید. چون سبک زندگی باعث میشود آینده شما رقم بخورد. مثلا اگر یادگیری و آموزش جزیی از سبک زندگی شما باشد مطمئنا آینده ی روشنی در انتظار شما است.

16- دوستان موفق و کاربلد
بارها در مورد این موضوع در پادکست های برنامه نویسی صحبت کرده ام. اگر میخواهید در دنیای برنامه نویسی حرفی برای گفتن داشته باشید و سریع رشد کنید باید بین افراد موفق و کاربلد باشید.

وقتی شما بین تعداد زیادی برنامه نویس پولدار و موفق زندگی کنید ناخودآگاه زندگی شما هم تحت تاثیر قرار میگیرد.

شاید بپرسید اگر این افراد را پیدا نکردیم یعنی موفق نمی شویم؟ منظور من این نیست که حتما حتما باید بین این افراد باشید ولی قبول کنید وجود این افراد شدیدا تاثیر گذار است.

البته افراد زیادی هستند که به تنهایی و بدون داشتن دوستان این مدلی، باز هم موفقیت های چشم گیری را کسب کرده اند. همه چیز بستگی به خود شما دارد اما حضور بین افراد موفق، باعث می شود شما زودتر موفق شوید.

وقتی من بین برنامه نویس های پولساز زندگی و کار کنم روی منم تاثیر می گذارند و منم از این افراد چیزهایی یاد میگیرم که صد در صد مفید است.

17- ایجاد روابط
اگر از من سوال شود سه عامل اصلی برای پولدار شدن یک برنامه نویس را نام ببر، صد در صد روابط یکی از این عوامل است.

ببینید دوستان عزیز یکی از پارامترهای اصلی که باعث می شود ما پروژه های زیاد و بزرگ بگیریم داشتن روابط با افراد مختلف است.

سعی کنید شبکه سازی کنید و با افراد زیادی که در آینده، احتمال گرفتن پروژه از آنها زیاد است ارتباط برقرار کنید. من پادکست های مختلفی در مورد روابط و تاثیر آن بر گرفتن پروژه برنامه نویسی ساخته ام که پیشنهاد میکنم این پادکست ها را صد در صد گوش کنید.

18- یادگیری تخصص های پول ساز
شاید این عنوان کمی تعجب برانگیز باشد و دلیل حضور آن در بین گزینه ها را ندانید. ولی باید بگم یک برنامه نویس خوب معمولا در کنار تخصص برنامه نویسی، تخصص های دیگری هم باید یاد بگیرد. [اگر دنبال پولدار شدن است.]

یک برنامه نویس حرفه ای باید بلد باشد مذاکره کند و مشتری و کارفرما را متقاعد به دادن پروژه کند. البته این یکی از تخصص های جانبی برای یک برنامه نویس است.

یک برنامه نویس باید فن بیان خوبی داشته باشد. باید توانایی ایجاد روابط اجتماعی و کاری را به صورت کاملا حرفه ای داشته و از این تخصص ها در کارش نهایت استفاده را ببرد.

در اینجا ما فقط دو سه مورد را معرفی کردیم اگر مقداری پیشرفت کنید و برید جلو متوجه می شوید باید چه تخصص های دیگری هم کسب کنید که باعث می شود شما لقب یک برنامه نویس میلیونر را کسب کنید.

19- ریسک پذیری
به نظر من هر کسی که توانسته، اسم و رسمی برای خودش پیدا کند و درآمد خوبی داشته باشد حتما در نقطه ای از زندگی اش یک ریسک بزرگ را متحمل شده است.

من کمتر فرد موفقی را میشناسم بدون ریسک به جایی رسیده باشد و معمولا افراد موفق که درآمدهای عالی دارند اشخاص ریسک پذیری بوده اند.

البته در مورد ریسک می توان مطالب زیادی ارائه کرد ولی در اینجا فقط می توان گفت که برای موفقیت، ریسک هم نیاز است.


صحبت پایانی
شاید هفته ای چندین بار این سوال {چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟} پرسیده می شود که من به صورت خیلی خلاصه توضیحاتی را ارائه می کردم.

وقتی دیدم تعداد این افراد زیاد شد برآن شدم یک مقاله کامل و دقیق ارائه کنم که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

به نظرم اگر شخصی این موارد را به صورت کامل و دقیق پیگیری کند و بتواند جامه عمل به آنها بپوشاند می تواند یک برنامه نویس میلیونر شود.

دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت، پتانسیل این را دارد که افراد زیادی در آن پولدار و میلیونر شوند. ولی مقداری تلاش و پشتکار می خواهد تا بتوانند به آن چیزی که می خواهند برسند.

اگر خارج از ایران را ببینید متوجه می شوید چه افراد زیادی بوده اند که با برنامه نویسی و طراحی سایت به جاهای فوق العاده و جذاب رسیده اند و پول های کلانی به جیب زده اند. شاید نفر بعدی شما باشید. 🙂

به نظر شما چگونه با برنامه نویسی میلیونر شویم؟

راستی اگر میخواهید برنامه نویسی را شروع کنید مقاله نقشه راه برنامه نویسی برای یادگیری مبتدیان را حتما مطالعه کنید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *