سورس بازی مار (Snake) به زبان C

snake game in c 7629 تصویر

سورس بازی مار (Snake) به زبان C

در این بخش سورس بازی مار (Snake) به زبان C را برای شما آماده کرده ایم که با استفاده از زبان برنامه نویسی سی (C) نوشته شده است. در ادامه می توانید توضیحات، تصاویر و فیلم مربوط به اجرای این پروژه را مشاهده کنید.

توضیحات پروژه

این بازی هنوز هم طرفداران زیادی در جهان دارد و در گذشته (قبل از تولید شدن بازی های مدرن و گرافیکی) یکی از محبوب ترین بازی ها بود. بازی Snake اولین بار در سال ۱۹۹۷ و گوشی نوکیا ۶۱۱۰ ظاهر شد. در حال حاضر نسخه های مختلفی از این بازی برای گوشی های هوشمند تولید شده است.

در این پروژه بعد از اجرا شدن برنامه، یک مار با طولی که در برنامه مشخص شده است (INITIAL_LENGTH) در محیط بازی رسم شده و شروع به حرکت می کند. جهت حرکت پیشفرض به سمت راست در نظر گرفته شده است. در سمت راست محیط بازی اطلاعات مربوط به بازی (امتیاز بازیکن و طول فعلی مار) نمایش داده می شوند. کاربر می تواند با استفاده از کلید های جهت دار صفحه کلید (بالا، پایین، چپ و راست) جهت حرکت مار را تغییر دهد. اگر هیچ کلیدی فشار داده نشود، مار به آخرین سمتی که تغییر جهت داده است، ادامه حرکت می دهد.

قوانین بازی، همان قوانین رایج است. یعنی نباید به دیواره های محیط بازی و بدنه خود مار برخورد کنید. اگرم هم امتیاز خوردید، یک واحد به طول مار و ۱۰ واحد به امتیاز شما اضافه می شود.

شما با مشاهده سورس کد این پروژه می توانید مواردی همچون، تغییر مختصات نشانگر کنسول، حرکت دادن مقادیر بر روی صفحه، کار با کلید های صفحه کلید و کار با تابع rand و تابع srand را یاد بگیرید.

نکته! این پروژه با استفاده از نرم افزار Code Blocks نسخه ۱۷٫۱۲ نوشته شده است.

نوشته سورس بازی مار (Snake) به زبان C اولین بار در سورس سرا - آموزش برنامه نویسی. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *