تفاوت هاست اشتراکی با سرور اختصاصی

خرید هاست مناسب اولین گامی است که باید برای راه اندازی یک وب سایت موفق و حرفه ای برداشته شود. اما زمانی که شما آشنایی چندانی با انواع هاست یا سرور و ویژگی های مختلف هر یک از آنها نداشته باشید، ممکن است کمی در هنگام انتخاب و خرید سرور دچار تردید شوید. تفاوت هاست با سرور چیست؟ هاست اشتراکی چیست؟ سرور اختصاصی چه ویژگی هایی دارد؟ مزایا و معایب میزبان اشتراکی چیست؟ مزایا و معایب میزبان اختصاصی چیست؟ تفاوت هاست اشراکی با سرور اختصاصی چیست؟ اینها سوالاتی هستند که شما باید برای انتخاب و خرید هاست از خودتان بپرسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور مجازی و هاست ابری می توانید مقالات مربوطه را مطالعه نمایید:

  • هاست ابری چیست و چه کاربردی دارد؟
  • سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

اما اگر تاکنون پاسخی برای تمامی سوالات ذهن خود درباره هاست یا سرور پیدا نکرده اید، اصلا نگران نباشید. چرا که ما قصد داریم در این مقاله پایگاه دانش میزبان فا پاسخ یکی از مهم ترین سوالات ذهن شما را بدهیم. در این مقاله به معرفی هاست اشتراکی و سرور اختصاصی و بررسی تفاوت میان آن دو خواهیم پرداخت.

موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت، عبارتند از:

  • تفاوت هاست و سرور
  • مقایسه هاست اشتراکی و سرور اختصاصی
  • هاست اشتراکی چیست؟
  • مزایا و معایب هاست اشتراکی
  • سرور اختصاصی چیست؟
  • مزایا و معایب سرور اختصاصی

تفاوت هاست و سرور

برای اینکه بتوانیم به بررسی تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی بپردازیم، ابتدا باید تفاوت میان هاست و سرور را درک کنیم. سرور در واقع یک ابر رایانه قدرتمند از نظر سخت افزاری است که در تمامی روزهای هفته به صورت 24 ساعته کار می کند و سبب می شود که وب سایت های حاضر روی آن همیشه در دسترس مخاطبین خود باشند. از سرورها برای میزبانی سایت ها و کنترل و مدیریت آنها استفاده می شود. زمانی که کاربران یک سایت وارد وب سایت شما می شوند، این سرور است که درخواست کاربر را دریافت کرده و اطلاعات مورد نیاز او را برای نمایش ارسال می کند.

اما این اطلاعات دقیقا در کجا ذخیره شده اند؟ هر یک از این سرورها به قسمت های مشخصی تقسیم می شود که به هر یک از این بخش های مشخص شده هاست گفته می شود. هاست در اصل فضایی است که اطلاعات یک وب سایت روی آن ذخیره می شود و وظیفه میزبانی سایت شما را برعهده دارد. این ساده ترین تعریفی است که می توان برای هاست و سرور ارائه داد. در واقع شما سرور را می توانید مادر و هاست را فرزندان آن در نظر بگیرید.

مقایسه هاست اشتراکی و سرور اختصاصی

حال که با تعریف هاست و سرور آشنا شدید، می توانیم به بررسی تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی بپردازیم. هر دو آنها وظیفه ذخیره و حفظ اطلاعات وب سایت شما را برعهده دارند و نوع کار آنها یکی است. اما هر یک از آنها ویژگی های مربوط به خود را دارند که سبب تفاوت آنها شده است. اصلی ترین تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی که می توان به آن اشاره کرد نوع ذخیره کردن اطلاعات وب سایت ها روی سرور است. در هاست اشتراکی یک سرور به قسمت های مشخصی تقسیم شده و هر یک از این قسمت ها وظیفه میزبانی از یک وب سایت مجزا را خواهند داشت. اما در سرور اختصاصی یک کاربر تمام فضای موجود روی یک سرور را دریافت می کند. حال هر یک از آنها مزایا و معایبی را دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. اگر شما بتوانید تفاوت میان هاست اشتراکی و سرور اختصاصی را به خوبی درک کنید، می توانید بهترین انتخاب را برای وب سایت خودتان داشته باشید.

هاست اشتراکی چیست؟

همانطور که گفته شد هاست اشتراکی با تقسیم یک سرور به فضاهای مجزا برای میزبانی از چندین سایت به وجود می آید. برای درک بهتر برای شما مثال می زنیم. یک اتوبوس واحد را در نظر بگیرید. این اتوبوس را می توان یک سرور دانست. همانطور که وظیفه اتوبوس رساندن مسافران به مقصد است، وظیفه سرور نیز رساندن اطلاعات یک سایت به مخاطبین است. حال روی هر یک از صندلی های این اتوبوس یک مسافر مشخص نشسته است. سرور نیز با تقسیم بندی مشخصی به چندین وب سایت ارائه می شود. مسئله ای که باید در نظر داشته باشید این است که اطلاعات در یک فضای کاملا اختصاصی ذخیره می شود و هیچ کس به غیر از خودتان امکان دسترسی به اطلاعات شما را نخواهد داشت.

تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی

مزایا و معایب هاست اشتراکی

مزایا هاست اشتراکی  مزایا

  • به دلیل اینکه سرور به چندین قسمت مجزا تقسیم می شود، هاست اشتراکی از قیمت پایین تری برخوردار است.
  • به دلیل اینکه بهینه سازی سرورهای هاست اشتراکی بر عهده شرکت های هاستینگ ارائه دهنده آن است، نیازی به داشتن اطلاعات تخصصی زیادی نیست.
  • نیازی به تهیه لایسنس های مورد نیاز سرور نخواهید داشت.
  • کانفیگ و پیکربندی های لازم از پیش اعمال شده اند.

معایب هاست اشتراکی  معایب

  • از آنجایی که سرور در هاست اشتراکی به چندین قسمت مجزا تقسیم می شود، منابعی که ارائه می شود، مشترک است. به عنوان مثال به دلیل ترافیک بالای وب سایت های قرار گرفته روی یک سرور، سرعت نیز به همان نسبت کاهش پیدا می کند. برخی هاستینگ ها با تقسیمات نامعقول موجب کندی و آزار کاربر می شوند.
  • مدیران وب سایت های قرار گرفته روی یک سرور اشتراکی امکان مدیریت سرور و ایجاد تغییرات روی آن را نخواهند داشت.
  • دسترسی SSH برای کاربران هاست اشتراکی فراهم نمی باشد.

تفاوت های کلیدی بین هاست اشتراکی و سرور اختصاصی

مجموعه میزبان فا ارائه دهنده خدمات هاست اشتراکی می باشد و تاکنون در این راستا از سه نوع سرویس رونمایی کرده که در ادامه با شرح هر کدام آشنا خواهید شد.

هاست ایران میزبان فا

هاست ایران یکی از انواع هاست های اشتراکی بسیار مناسب است که شرکت میزبان فا در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این هاست به دلیل قرار گرفتن سرورهای آن در داخل کشور از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر همین اساس آن دسته از افرادی که به دنبال کیفیت و سرعت بالا هستند، می توانند از سرویس های هاست ایران استفاده نمایند. هاست اشتراکی ایران از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است و برای شرکت های نوپا و استارتاپی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. ارائه فضای بالا در این سرویس ها برای سهولت توسعه و بکاپ گیری از مزیت های خاص آن بشمار می رود.

میزبانی وب اشتراکی ایران

هاست وردپرس میزبان فا

یکی دیگر از سرویس های ارائه شده توسط شرکت میزبان فا، هاست وردپرس است که اولین بار توسط این شرکت معرفی شده است. هاست وردپرس مخصوص سایت های وردپرسی طراحی و بهینه سازی شده است. به همین دلیل کسانی که می خواهند از سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای سایت خود استفاده کنند، می توانند این سرویس عالی را تهیه نمایند. از مهم ترین ویژگی های این هاست می توان به سرعت بسیار بالا، ارائه فضای بالا، ترافیک پایین، عدم محدودیت منابع، تعداد وب سایت های کم روی سرور و امنیت زیاد آن اشاره کرد.

میزبانی وب وردپرس

هاست ووکامرس میزبان فا

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی بزرگ و در حال رشد دارید، بهتر است همین الان برای تهیه هاست ووکامرس میزبان فا اقدام نمایید. این سرویس برای فروشگاه های اینترنتی وردپرسی که نیاز به سرعت و فضای بالا دارند، بهترین انتخاب است. هاست ووکامرس میزبان فا امکانات و منابعی مشابه یک سرور را با قیمتی پایین تر در اختیار کاربران خود قرار می دهد. علاوه بر موارد گفته شده می تواند به CPU و RAM نامحدود هاست ووکامرس نیز اشاره کرد.

میزبانی وب ووکامرس

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی به این معنا است که یک سرور به طور کامل در اختیار یک نفر قرار بگیرد. اگر بخواهیم تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی را با مثال عنوان شده تعریف کنیم، باید بگوییم در سرور اختصاصی تمام اتوبوس تنها یک نفر تعلق پیدا می کند. این بدین معنا است که شخصی اتوبوس را به صورت دربست کرایه کند و از راننده بخواهد او را به مقصد برساند. البته همان شخص می تواند در صورت تمایل چند نفر از دوستانش را نیز همراه خود سوار کند. در سرور اختصاصی نیز به همین شکل است. هر سرور با انتخاب کاربر از وب سایت یا وب سایت های او میزبانی می کند.

یکی از انتخاب های بسیاری از شرکت ها یا سازمان های بزرگ فعال خرید سرور اختصاصی است. در پایان این مقاله می آموزیم که سرور چیست و چه کاربردی دارد؟ و سرور اختصاصی چیست

مقایسه هاست اشتراکی و سرور اختصاصی

مزایا و معایب سرور اختصاصی

مزایا هاست اشتراکی   مزایا

  • از آنجایی که در سرور اختصاصی تمام سرور به یک کاربر اختصاص داده می شود، منابع سرور به طور کامل در اختیار او قرار می گیرد. در نتیجه سایت از سرعت و قدرت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل برای سایت های پرترافیک گزینه بسیار مناسبی است.
  • در سرور اختصاصی کاربر مدیریت سرور را برعهده خواهد داشت. به همین دلیل قابلیت شخصی سازی سرور را داشته و می توانند با توجه به نیازهای خود تغییراتی را روی سرور اعمال کند.

معایب هاست اشتراکی   معایب

  • از آنجایی که تمام سرور در اختیار یک نفر قرار می گیرد، هزینه آن در مقایسه با سرویس های دیگر بیشتر است. به همین دلیل تنها برای شرکت ها یا سازمان های بزرگ که ترافیک بسیار بالایی دارند مناسب می باشد.
  • به دلیل اینکه بهینه سازی سرورهای اختصاصی برعهده خود فرد می باشد، باید اطلاعات تخصصی کاربر در زمینه پیکربندی سرور و ارتقاء آن بالا باشد. چرا که تمام مسئولیت سرور برعهده خود فرد می باشد.

انتخاب هاستینگ مناسب نقش بسیار مهمی در موفقیت شما ایفا می کند. چرا که با داشتن یک انتخاب درست می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. در این مقاله پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بود تا تفاوت هاست اشتراکی با سرور اختصاصی و مزیا و معایب هر کدام را به شکلی جامع توضیح دهیم تا در پایان آموزش کابر بتواند انتخاب دقیق و مناسبی با توجه به نیاز خود داشته باشد.

نوشته تفاوت هاست اشتراکی با سرور اختصاصی اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.

The post تفاوت هاست اشتراکی با سرور اختصاصی appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *