استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت

در یک تعریف اولیه می توان چنین گفت که قالب های آماده برای طراحی سایت، طرح هایی هستند که توسط طراحان حرفه ای سایت ایجاد می شوند تا فرایند طراحی سایت آسان تر شود. الگوهای ایجاد شده در قالب های سایت دارای مطالبی مصنوعی هستند که به عنوان پیش فرض در مکان خاصی از صفحه سایت قرار می گیرند و متون به راحتی در این فضاها می توانند جای بگیرند. عموما شما با نگاهی سطحی به این الگو ها می توانید تشخیص دهید که یک صفحه از سایت بعد از طراحی کامل به چه شکل خواهد بود. به طور کلی استفاده از قالب های آماده ساده ترین روش برای یک تازه وارد به دنیای طراحی سایت است که بتواند در ظاهر امر یک طراحی سایت حرفه ای را رقم بزند.

از نظر قیمت اکثر الگوها و قالب های فضای وب به صورت غیر رایگان و در رنگ ها و فرم های متفاوتی ایجاد می شوند و هر الگو از تصاویر مختلفی بهره می گیرد که کاربر می تواند با انتخاب های مختلف یک صفحه و سایت شخصی با علایق زیبایی شناختی خاص خود بوجود آورد. اگر شما مهارت کافی در گرافیک طراحی سایت داشته باشید و تا حدودی هم از کد نویسی های html بدانید می توانید سایتی کاملا حرفه ای در کوتاه ترین زمان ممکن برای خود توسط این قالب ها ایجاد کنید. فقط در چنین شرایطی چون شما خالق کامل این اثر نیستید قاعدتا حق کپی رایت برای شخص یا شرکت تولید کننده این قالب ها محفوظ خواهد بود.

برای انتخاب یک الگوی مناسب با حرفه و کار خود نیز باید اهدافی را از قبل برای خود در نظر بگیرید تا بهترین الگو برای شغل شما ایجاد شود. برای مثال الگوهای طراحی سایت شرکتی بدون خدمات آنلاین و صرفا برای معرفی با قالب های فروشگاههای آنلاین کاملا متفاوت است و باید هوشمندانه انتخاب خود را ساماندهی کنید.

 

مزایای استفاده از الگوهای آماده در طراحی سایت

استفاده از قالب های آماده برای طراحی یک سایت می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد اگر چه معایبی هم در بر خواهد داشت بگذارید اول از مزایای چنین روشی برای طراحی سایت صحبت کنیم:

  • الگوها نمای ابتدایی صفحات سایت شما و جایگیری عکس ها و مطالب را به شما به روشنی نشان می دهند این موضوع به شما کمک می کند تغییرات اساسی را از ابتدا در ذهن خود تصویر کنید.
  • این الگوها رنگ و بوی سایت شما را تعریف می کنند و قابلیت تغییر در فرم ها و رنگ ها و عکس های پس زمینه را نیز دارند. پس دست شما برای رنگ تعلق زدن به سایت خود باز است.
  • کیفیت عکس ها و گرافیک این قالب ها معمولا با کیفیتی بسیار عالی ارائه می شوند و شما می توانید با خیال راحت از سایت خود در بین مشتریان بازاریابی کنید و از زیبایی بصری آن استفاده کنید.
  • نیاز شما به شما کمک می کند که یک طرح گرافیکی مختص شغل خود را برای سایتتان در نظر بگیرید. این قالب ها دست شما را برای انتخاب این فضا باز می گذارند.
  • معمولا افزودن مطالب در cms های این نوع سایت ها و نرم افزارهای ویرایش کد html  در آنها به راحتی قابل استفاده است و نیاز به آموزش خاصی ندارید.

طراحی سایت با قالب آمادهمعایب استفاده از الگوهای آماده در طراحی سایت

  • تغییر در طرح الگوها بسیار مشکل است و نیازمند مهارت در دو زمینه html و نرم افزارهای گرافیکی نظیر فوتوشاپ است.
  • اگرچه ویژگیهایی نظیر پنجره های ورود کاربری ممکن است بخشی از طرح قالب باشد، ولی برنامه های مورد نیاز برای آنها، در خود قالب گنجانده نشده اند.
  • ویژگیهایی اضافی بسیاری ممکن است در الگوی سایت وجود داشته باشد که نیازمند حذف شدن هستند.
  • حق تالیف و کپی رایت طراحی متعلق به شما نمی باشد مگر آنکه عملا قالب را از طراح اصلی آن خریداری کرده باشید.

ویژگیهای یک قالب سایت حرفه ای

موارد زیر آیتمهایی هستند که در طراحی یک قالب حرفه ای لحاظ خواهند شد. الگوها می بایست:

  • بسادگی قابل ویرایش باشند.
  • سازگار با اکثر نرم افزارهای ویرایش HTML باشند.
  • بسادگی قابل آپلود باشند.
  • با تمامی فایل های html ارائه شوند.
  • سردر سایت با فرمت psd ارائه شده باشد بطوریکه بسادگی قابل ویرایش باشد.
  • در صورت استفاده از فلش، فایلهای fla و swf ارائه شده باشند.
  • بسرعت بارگذاری شوند حتی پس از آنکه مطالب صفحات اضافه شوند.
  • جدای از حجم مطالب صفحه، الگوی سایت در هر صورت حفظ شود.

ویرایش کدهای HTMLبرای قالب های اختصاصی

اگر می خواهید الگوی سایتتان را بعد از مدتی تغییر دهید و مهارت کافی برای چنین تغییری را ندارید می توانید با هزینه های اندک از خدمات شرکت های طراحی سایت استفاده کنید. چنین خدماتی معمولا با تغییرات کوچکی درطراحی و ویرایش گرافیکی سایت شما می تواند به طور کل زیبایی بصری سایت شما را دو چندان کند.

بسیاری از برنامه نویسان این حوزه توانایی افزودن ویژگی های تعاملی گوناگون را به الگوی کنونی سایت شما را دارند. البته برنامه نویس برای رسیدن به چنین اهدافی که در ذهن شما هست نیاز دارد که اسکریپت های جدیدی را بنویسد و یا اسکریپت فعلی شما را ویرایش کند.اگر اسکریپت کنونی رایگان نباشد هزینه ای باید به برنامه نویس پرداخت کنید که مجوز استفاده از آن را بدست بیاورد.

بازنویسی فلشهای بکار رفته در الگو

چنانچه می خواهید کاری غیر از افزودن متن یا زیر نویس به فایلی گرافیکی در فلش انجام دهید، در اینصورت یا نیاز به تخصص در کار با برنامه های ساخت فلش را دارید یا می بایست از برنامه نویسانی برای اصلاح چنین فایلهایی استفاده کنید.

چنانجه فایلهای fla، با خود الگو آمده باشند، می توانید از نرم افزارهای ویرایش فلش نظیر Macromedia Flash یا Swish برای این منظور استفاده نمایید. در صورتیکه فایلهای fla موجود نباشند، اولین چیزی که نیاز دارید دیکامپایل کردن فایل فلش است. به محض آنکه فایل فلش دیکامپایل شد، تغییرات ضروری می تواند اعمال شوند و فایل نهایی فلش با کامپایل در ویرایشگر فلش، مجددا ساخته شود.

سخن پایانی

الگوهای حرفه ای بسیاری در سالهای اخیر در سایت های بین المللی ایجاد شده اند و مبتدیان و وبمستران تازه کار می توانند با اندکی صبر و حوصله خودشان یک سایت حرفه ای را در کوتاه ترین زمان ایجاد کنند. همان طور که گفتم الگوها در رنگ ها و تم های مختلفی طراحی می شوند و شما باید الگویی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با وبسایت شما داشته باشد.

یادتان باشد که الگوی آماده سایت می تواند صرفه جویی قابل ملاحظه ای در ساخت و طراحی سایت برای شما به ارمغان آورد اما باز هم شما باید چشمتان را باز کنید که از میان الگوهای موجود در شرکت های مختلف بهترین را برای شغل خود انتخاب کنید تا بعد از مدتی مجبور به بازطراحی سایت خود نشوید.

نوشته استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت در تهران با پیام آوا پردازش پدیدار شد.

The post استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *