۱۱ مدیرعامل بانک در ۶ ماه تغییر کردند

سال ۹۸ تا اینجای کار سال پر تغییری بوده است؛ از تغییر در سطح عالی‌ترین مدیران کشور تا تغییراتی که صحنه اقتصاد کشور به خود دیده است.

سال ۹۸ تا اینجای کار سال پر تغییری بوده است؛ از تغییر در سطح عالی‌ترین مدیران کشور تا تغییراتی که صحنه اقتصاد کشور به خود دیده است. با این همه، بی‌اغراق می‌توان گفت که بیشترین تغییرات در عرصه اقتصادی کشور، مربوط به تغییر و تحولات صورت گرفته در میان مدیران نظام بانکداری کشور بوده است؛ تغییراتی که از ابتدای سال آغاز شد، هنوز ادامه دارد و شنیده‌ها حاکی از ادامه‌دار بودن آن است.

به گزارش عصرایران، نکته قابل توجه در این میان، اینکه ترکیب مدیران جدیدی که بر بالاترین صندلی بانک‌ها نشسته‌اند نشان می‌دهد در انتخاب‌ صورت گرفته تا اندازه زیادی معیار «جوانگرایی» مورد توجه قرار گرفته است. اما پرسش اصلی این روز‌ها این است که ایستگاه تغییر مدیران بانکی بالاخره کجا از حرکت بازمی‌ایستد؟

اولین تغییر مربوط به فروردین امسال و تغییرات صورت گرفته در «پست بانک» بود؛ بنابراین، در ۲۴ فروردین ماه امسال بود که قطار تغییر مدیران بانکی از ایستگاه پست بانک تغییر کرد. در تغییر صورت گرفته، «بهزاد شیری» که پیش از این رئیس اداره کل اعتبارات و سرمایه‌گذاری این بانک بود، به سمت مدیرعاملی رسید و جانشین «خسرو فرحی» شد. البته شیری در سابقه خود عضویت هیأت مدیره بانک سپه را نیز داشت.

ایستگاه بعدی قطار تغییرات بانکی، اما بانک «سرمایه» بود. این بار هم در ترکیب اعضای هیأت مدیره و هم مدیرعامل بانک تغییراتی رخ داد؛ بنابراین، جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این بانک در روز جاری مورخ ۲۳ خردادماه، با حضور اشخاص سهامدار حقیقی و حقوقی و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار در تالار سوره حوزه هنری برگزار و ترکیب جدید هیأت مدیره این بانک مشخص شد.

بر اساس تصمیم سهامداران در این جلسه، اعضای جدید هیأت مدیره بانک سرمایه به این شرح انتخاب و معرفی شدند: فرج اله قدمی، سیدحسین رضوی نائینی، سید مرتضی پورمرعشی، محسن ملکی و سید جواد وطن‌پور سوادکوهی. همچنین در ۲۷ خرداد ماه نیز فرج‌اله قدمی، عضو هیأت مدیره بانک سرمایه، به عنوان مدیر عامل بانک سرمایه منصوب شد. وی پیش از این قائم مقام بانک سرمایه بود.

تیرماه، اما با تغییر و تحولات در بانک «اقتصاد نوین» در سطح اعضای هیأت مدیره همراه شد. بر این اساس مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک اقتصادنوین عصر روز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ برگزار شد و اعضای جدید هیات مدیره این بانک مشخص شدند. در این مجمع که با حضور بیش از ۵۱ درصد سهامداران این بانک و پس از اخذ مجوز سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد، اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره بانک انتخاب شدند و در ادامه آقایان محمدعلی ایزدی، علیرضا بلگوری، غلامحسین احمدی، مرتضی معیری و علی امانی رسما به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره این بانک انتخاب شدند و «علیرضا بلگوری» نیز در مقام مدیرعامل این بانک ماند.

تغییر بعدی، اما در بانک «شهر» صورت گرفت و در ۱۳ مرداد «احمد درخشنده» به عنوان مدیرعامل جدید بانک شهر معرفی شد. گفتنی است با استناد به مصوبه مجمع ۲۷ اسفند ماه ۹۷ و جلسه هیأت مدیره، اسامی اعضای هیأت مدیره بانک شهر نیز با این ترکیب اعلام شد: «سید محمد مهدی احمدی، عیسی قهرمانی چابک، حسن رستم پناه، محمدعلی خادمی و احمد درخشنده».

در این میان البته تغییرات کوچک‌تری هم در برخی بانک‌ها وجود داشتند. از جمله در بانک «کشاورزی» که رئیس جدیدی برای هیأت مدیره این بانک انتخاب و معرفی شد؛ بنابراین، طبق اعلام بانک کشاورزی در راستای اجرای اصول حاکمیت شرکتی، داور ماهی کار عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی به عنوان رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی انتخاب و معرفی شد. گفتنی است بدین ترتیب از این پس در چهارچوب اصول حاکمیت شرکتی «داور ماهی کار» به عنوان رئیس هیأت مدیره این بانک فعالیت خواهد کرد.

اما در ادامه روز‌های سال ۹۸ قطار تغییر مدیران بانکی با سرعت بیشتری شروع به حرکت کرد. آن گونه که در فاصله یک ماه مدیران عامل شش بانک کشور تغییر کردند؛ بنابراین، پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک «قوامین»، «علی ابدالی» مدیرعامل جدید معرفی و منصوب شد.

از سوی دیگر، «غلامحسن تقی نتاج» نیز که پیش از این مدیریت این بانک را بر عهده داشت به بانک «مهر اقتصاد» عزیمت کرد تا مدیرعامل دیگر بانک ادغامی در بانک سپه شود.

پیش از این، «سیدضیاء ایمانی»، مدیرعامل بانک مهر اقتصاد بود که اکنون جای خود را به نتاج داده است. البته ضیا ایمانی مدیرعامل بانک مشمول ادغام مهر اقتصاد با تصمیم هیأت مدیره بانک «سینا» که وابسته به بنیاد مستضعفان است به مدیرعاملی این بانک بورسی انتخاب شده است.

گفتنی است، پیش از این «محمد رضا پیشرو» از هفتم اسفند سال ۹۳ تاکنون عهده دار مدیرعاملی بانک سینا بوده است.

در ادامه تغییرات صورت گرفته، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک «حکمت ایرانیان» وابسته به بانک سپه برای تعیین اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک برگزار و اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان تعیین شد. بر اساس آرای سهامداران، هادی اخلاقی فیض آثار، سید علی جلالی نظری، جلیلی عباسیان اصل و امان اله اسماعیلی آفتابدری به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند. بر اساس این گزارش، «اخلاقی فیض آثار» به عنوان رئیس هیأت مدیره و «جلالی نظری» به عنوان مدیرعامل این بانک برگزیده شدند.

گفتنی است، بر پایه نتایج رأی گیری از سهامداران در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام مؤسسه اعتباری «کوثر» (سهامی عام) نیز عیسی کاظم نژاد، غلامحسین صباغی، امیر هوشنگ جنگی، محمد رضا جهانی و احمد ریخته‌گر نظامی به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره مؤسسه اعتباری «کوثر» انتخاب شدند. پیش از این «غلامحسین صباغی» نیز به مدیرعاملی مؤسسه کوثر انتخاب شده بود.

تغییر بعدی، اما متعلق به بانک «انصار» بود که مدیرعامل آن درست پس از یک دهه تغییر کرد. بر این اساس «مهدی رضایی» به عنوان مدیرعامل جدید بانک انصار معرفی شد. مهدی رضایی که پیش از این سوابق اجرایی در بانک‌های گردشگری، پارسیان، شرکت ارتباط فردا و سرپرست اجرایی مؤسسه اعتباری ثامن را در پرونده کاری خود داشته است، به مدیرعاملی این بانک معرفی شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *