آموزش HTTP در Nod.js + ایجاد سرور و دریافت داده

آموزش HTTP در Nod.js + ایجاد سرور و دریافت داده

آموزش HTTP در Nod.js + ایجاد سرور و دریافت داده

درخدمت شما هستیم با آموزش HTTP در Nod.js + ایجاد سرور و دریافت داده از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. در این جلسه که بخش چهارم  آموزش Node.js است معرفی و آشنایی کامل با ایجاد وب سرور HTTP در Nod.js را خواهیم داشت .چارچوب Node.js بیشتر برای ایجاد برنامه های مبتنی بر سرور استفاده می شود. این چارچوب به راحتی قابل استفاده برای ایجاد وب سرورها است که می توانند محتوا را به کاربران ارائه دهند.

آموزش HTTP در Nod.js

در Nod.js ماژول های متنوعی مانند ماژول “http” و “request” وجود دارد که به پردازش درخواست های مربوط به سرور در فضای سرور کمک می کند. ما نگاهی خواهیم انداخت که چگونه می توانیم با استفاده از Node js یک برنامه اصلی وب سرور ایجاد کنیم.

Node به عنوان یک وب سرور با استفاده از HTTP

بیایید به نمونه ای از چگونگی ایجاد و اجرای اولین برنامه Node js نگاهی بیندازیم. برنامه ما قصد دارد یک ماژول سرور ساده که به درگاه شماره ۷۰۰۰ گوش دهد، را ایجاد کند. اگر درخواستی از طریق مرورگر در این شماره پورت انجام نشود ، برنامه سرور پاسخ ” Hello World’ ” را به مشتری ارسال می کند.

Create HTTP Web Server in Node.js: Complete Tutorial

توضیح کد:

  1. کارکرد اصلی تابع Require  این است که یک فایل JavaScript را بخواند ، پرونده را اجرا کند ، و سپس به بازگرداندن شیء exports بپردازد. بنابراین دراین مورد ، از آنجا که ما می خواهیم از قابلیت های ماژول http استفاده کنیم ، از تابع Require برای بدست آوردن توابع مورد نظر از ماژول http استفاده می کنیم تا بتوان از آن در برنامه ما استفاده کرد.
  2. این خط کد ، ما در حال ایجاد یک برنامه سرور هستیم که مبتنی بر یک تابع ساده است. این تابع هر زمان که درخواستی برای برنامه سرور ما ایجاد شود ، فراخوانی می شود.
  3. هنگامی که یک درخواست دریافت شد ، ما می خواهیم با یک نوع عنوان “۲۰۰” پاسخی ارسال کنیم. این عدد یک پاسخ عادی است که در صورت ارسال یک پاسخ موفق به مشتری ، در یک سرور http ارسال می شود.
  4. در خود پاسخ ، ما رشته ” Hello World ” را ارسال می کنیم.
  5. سپس ما از توابع listen استفاده می کنیم تا برنامه سرور ما به درخواست های مشتری در پورت شماره ۷۰۰۰ گوش دهد. شما می توانید هر درگاه موجود را از اینجا مشخص کنید.

اگر این دستور با موفقیت اجرا شود ، هنگام اجرای کد خود در مرورگر ، خروجی زیر نشان داده می شود.

خروجی

Create HTTP Web Server in Node.js: Complete Tutorial

 

از خروجی ،به وضوح می بینید که اگر  URL localhost در پورت ۷۰۰۰ جستجو کنیم ، رشته “Hello World” نمایش داده شده در صفحه را مشاهده خواهید کرد. از آنجا که در این کد  به طور خاص برای گوش دادن به سرور شماره ۷۰۰۰ ذکر کرده ایم ، ما قادر به مشاهده خروجی ،هنگام مرور این آدرس اینترنتی هستیم. در اینجا کد مرجع شما وجود دارد.

var http=require('http')
var server=http.createServer((function(request,response)
{
	response.writeHead(200,
	{"Content-Type" : "text/plain"});
	response.end("Hello World\n");
}));
server.listen(7000);
 

رسیدگی به درخواستهای GET در Node.js

ایجاد درخواست GET برای دریافت اطلاعات از سایت دیگری در Node.js بسیار ساده است. برای ایجاد درخواست Get در نود ، ابتدا باید ماژول درخواست را نصب کنیم. این کار را می توان با اجرای خط زیر در خط فرمان انجام داد.

npm install request

دستور فوق از مدیر بسته نود درخواست می کند که ماژول های درخواست مورد نیاز را بارگیری کرده و براساس آن نصب کند. هنگامی که ماژول npm شما با موفقیت نصب شد ، خط فرمان ، نام و نسخه ماژول نصب شده را نشان می دهد: <name> @ <version>.

 

Create HTTP Web Server in Node.js: Complete Tutorial

در عکس فوری بالا ، می بینید که ماژول “request” به همراه نسخه شماره ۲٫۶۷٫۰ بارگیری و نصب شده است. حال اجازه دهید کدی را ببینیم که می تواند از این دستور “Request” استفاده کند.

Create HTTP Web Server in Node.js: Complete Tutorial

توضیح کد:

  1. ما در حال استفاده از ماژول ‘need’ هستیم که در آخرین مرحله نصب شده است. این ماژول توابع لازم را دارد که می تواند برای ایجاد درخواست GET به وب سایتها مورد استفاده قرار گیرد.
  2. ما در حال دریافت درخواست GET به google.com هستیم و در صورت دریافت پاسخ ، تابعی را فراخوانی می کنیم. در صورت دریافت پاسخ پارامترهای (خطا ، پاسخ و بدنه) مقادیر زیر را خواهند داشت.

۱- خطا- در صورت بروز هرگونه خطا هنگام استفاده از درخواست GET ، در اینجا ثبت می شود.

۲-  پاسخ- پاسخ هدرهای http را که در پاسخ ارسال می شود ، خواهد داشت.

۳-  بدنه- بدن شامل کل محتوای پاسخی است که توسط Google ارسال می شود

در این کد ، ما فقط مطالب دریافت شده در پارامتر بدنه  را در پرونده console.log می نویسیم. بنابراین اساساً ، هر آنچه که با رفتن به www.google.com بدست می آوریم برای console.log نوشته خواهد شد.

در اینجا کد مرجع شما وجود دارد.

var request = require("request");
	request("http://www.google.com",function(error,response,body)
	{
		console.log(body);
	});

خلاصه

چارچوب Node.js می تواند برای توسعه سرورهای وب با استفاده از ماژول “http” استفاده شود. این نرم افزار را می توان برای گوش دادن به درگاه خاص و ارسال پاسخ به مشتری هر زمان که درخواستی برای برنامه ارسال شده باشد ، ساخت.

ماژول “request” می تواند برای بدست آوردن اطلاعات از وب سایتها استفاده شود. این اطلاعات شامل کل محتوای صفحه وب است که از وب سایت مربوطه درخواست شده است.

برگرفته از : guru99

The post آموزش HTTP در Nod.js + ایجاد سرور و دریافت داده appeared first on آموزش برنامه نویسی.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *