برنامه نویسی دسکتاپ چیست؟

خیلی ها در مورد برنامه نویسی دسکتاپ صحبت می کنند و زبان های مختلفی رو معرفی می کنند ولی هیچ کدوم توضیح دقیقی در مورد اینکه واقعا برنامه نویسی دسکتاپ چیست؟ نداده اند. در این مقاله می خواهیم در مورد برنامه نویسی دسکتاپ صحبت کنیم و بگیم اصلا چی هستش و اگر قرار بود استارت یادگیری و آموزش برنامه نویسی رو در این حوزه بزنیم باید چیکار کنیم. البته در مقاله برنامه نویسی دسکتاپ با چه زبانی انجام می شود؟ در این مورد صحبت کردیم و توضیحاتی رو ارائه دادیم ولی تو این مقاله می خوایم به صورت تخصص و دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

برنامه نویسی دسکتاپ چیست؟

امروزه تعداد زیادی حوزه و زبان برنامه نویسی وجود دارد که می توانید بر اساس سلیقه و نیازتون یکی رو انتخاب کنید ولی قبل از انتخاب باید ما بدونیم می خواهیم در چه حوزه ای فعالیت کنیم یکی از این حوزه ها، برنامه نویسی دسکتاپ هستش. اگر ما دقیق بدونیم که در این حوزه قراره چیکار کنیم خیلی راحتر و بهتر انتخاب می کنیم. 

برنامه نویسی دسکتاپ چیست؟

قبل از اینکه در مورد برنامه نویسی دسکتاپ صحبت کنیم باید ببینیم اصلا برنامه دسکتاپ چیه تا بعد در مورد برنامه نویسی اش صحبت کنیم. اگر بخوام ساده بگم برنامه دسکتاپ اصطلاحا به برنامه هایی گفته می شود که در کامپیوتر های شخصی دارای سیستم عامل ویندوز، لینوکس یا مک اجرا می شوند مثل مجموعه آفیس، فتوشاپ، ابزارهای فشرده سازی و …

حالا اگر برنامه نویسی در این راستا باشه یعنی تولید نرم افزار یا همون برنامه برای کامپیوترهای شخصی با هر سیستم عاملی بهش برنامه نویسی دسکتاپ می گویند. پس با این تعریف متوجه شدیم برنامه نویسی دسکتاپ چیست؟ و چه چیزهایی با برنامه نویسی دسکتاپ نوشته می شوند.

نکته مهم: معمولا تو ایران چون اکثر نرم افزارها و برنامه ها برای ویندوز نوشته می شوند و اکثریت جامعه از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند وقتی صحبت از برنامه نویسی دسکتاپ میشه معمولا همه فکر می کنند منظور برنامه نویسی ویندوز هستش و کسی به مک و لینوکس اصلا فکر نمی کند. 

پس وقتی صحبت از این سوال برنامه نویسی دسکتاپ چیست؟ میشه باید بدونیم برنامه نویسی که برای تولید و ساخت نرم افزارهای ویندوزی، لینوکسی و مک استفاده میشه رو برنامه نویسی دسکتاپ می گویند و اگر فقط برای ویندوز باشه بهش برنامه نویسی ویندوز می گویند.

زبان های برنامه نویسی دسکتاپ 

بعد از اینکه جواب سوال برنامه نویسی دسکتاپ چیست؟ رو دادیم حالا بریم سراغ زبان های برنامه نویسی دسکتاپ میرویم. ببینید دوستان عزیز همانطور که در بخش بالا گفتم بر اساس سیستم عامل این زبان ها فرق می کنه و باید بر اساس سیستم عامل زبان مورد نظر رو انتخاب کنید. 

۱- زبان های برنامه نویسی ویندوز

برای سیستم عامل ویندوز زبان های زیادی وجود دارد که می توانید با آنها برنامه های مختلفی رو بنویسید. شاید بتوان گفت ده ها زبان خوب و عالی برای این کار وجود دارد اما فقط ما چند زبان برنامه نویس خوب که محبوب هستند رو مورد بررسی قرار میدهیم. به جرات می توان گفتن سه زبان سی شارپ، جاوا و جاوااسکریپت جز بهترین ها برای تولید نرم افزار های ویندوزی می باشد همان طور که قبلا گفتیم خیلی زبان خوب برای ویندوز داریم ولی بر اساس تجربیات خودم این سه زبان از بقیه بهتر هستند و سی شارپ بهترین نرم افزار برای ویندوز می باشد و در ادامه بیشتر در موردشون صحبت می کنیم.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان برنامه نویسی جاوا 

زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت

۲- زبان های برنامه نویسی مک 

برای سیستم عامل مک میشه با دو سه زبان نرم افزار نوشت اما به نظرم بهترین گزینه ای که ما باید از آن استفاده کنیم زبان برنامه نویسی سوئیفت هستش چون هم میشه واسه مک نرم افزار نوشت هم میشه برای ios استارت اپلیکیشن نویسی رو زد. در ادامه توضیحات دقیقی در مورد این زبان برنامه نویسی ارائه می کنیم و یک مقاله برای آشنایی بیشتر معرفی می نماییم.

زبان برنامه نویسی سوئیفت

۳- زبان های برنامه نویسی لینوکس

برای لینوکس فکر کنم ده ها زبان برنامه نویسی وجود داشته باشد اما اگر بخوایم فقط دو سه مورد رو مورد بررسی قرار دهیم به نظرم به جاوا و پایتون میرسیم. دو زبان دوست داشتنی و جذاب که محبوبیت جهانی دارند و به نظرم اگر قصدتون تولید نرم افزار برای لینوکس هستش این زبان گزینه خوبی هستند که در ادامه توضیحات کاملی در مورد این دو زبان ارائه می کنیم.

زبان برنامه نویسی جاوا 

زبان برنامه نویسی پایتون 

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *