۱۰ + ۲ پادکست بازاریابی محتوایی که در سال ۲۰۱۹ باید دنبال کنید

چند سالی هست که فرهنگ گوش کردن به پادکست و کتاب‌های صوتی وارد زندگی ایرانی‌ها شده‌است. عادتی مفید که تا حد زیادی زمان‌های پِرت را به زمان‌های مفید‌تری تبدیل کرده‌است. هر فرد نسب به علایق شخصیش پادکست‌های مختلفی را در لیست خود قرار داده تا هنگام رانندگی، انجام کارهایی روزمره و روتین مشغول به گوش کردن آن‌‌ها شود. در این پست قرار است که شما را با چند تمونه از بهترین پادکست بازاریابی محتوایی آشنا کنیم.

پادکست چیست و چگونه پادکست گوش دهیم؟

واژه پادکست از دو کلمه iPod و Broadcasting تشکیل شده است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ توسط بن هامرزلی مورد استفاده قرار گرفت. در حقیقت پادکست‌ها سری فایل‌های صوتی هستند که از سمت تولید کننده به صورت دوره‌ای در موضوع یا موضوعات خاص تولید و منتشر می‌شود. در تعریف پادکست اشاره مستقیم به کلمه episodic شده‌است که به لزوم سری‌وار بودن این دست از محتوا تاکید می‌کند.

در تعریف ساده‌تر، پادکست‌ها را می‌توان به برنامه‌های رادیویی تشبیه کرد که امکان دانلود و پخش در زمان و شرایط دلخواه را دارند. برای گوش دادن به پادکست‌ها می توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی مانند PodBean استفاده کنید. بعضی از پادکست‌ها را هم می‌توانید به صورت مستقیم از وب‌سایت خودشان دانلود و یا به صورت آنلاین گوش کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های پادکست‌ها امکان عضو شدن و دنبال کردن ( Subscribe ) است که برخی کانال‌های انتشار پادکست آن را نادیده گرفتند.

۱۲ پادکست بازاریابی محتوایی که باید آن‌ها را دنبال کنید.

در حال حاضر بیش از 700 هزار پادکست وجود دارد که ساخت آن‌ها همچنان ادامه دارد؛ اما در کل کمتر از ۱۰۰ پادکست بازاریابی محتوایی انگلیسی و فارسی وجود دارد. در ادامه می‌توانید ۱۲ پادکست که حتما باید امسال به آن‌ها گوش کنید را لیست کنیم.

۱- سفر محتوا

احسان تاجیک و سمانه سادات امجدی زوج مارکتری هستند که تصمیم گرفتند پادکست بازاریابی محتوایی تولید کنند. به گفته خودشان سفری را در مسیر آموزش بازاریابی محتوایی شروع کرده‌اند و قرار است در هر قسمت با یک متخصص صحبت کرده و به صورت یک قسمت پادکست منتشر کنند. این پادکست را می‌توانید از وب‌سایت سفر محتوا به آدرس safaremohtava.ir به صورت آنلاین گوش و یا دانلود کنید.

۲- بررسی آزاد کتاب Epic Content Marketing

سجاد بهجتی، بابک یزدی و احسان طریقت به بررسی یکی از بهترین کتاب‌های حوزه کانتنت مارکتینگ، یعنی کتاب “بازاریابی محتوایی حماسی” یا همان Epic Content Marketing نوشته جو پولیتزی، پرداخته‌اند. برای دانلود و گوش دادن به این پادکست سری به وب‌سایت کانتنت برگر و قسمت رادیو محتوا بزنید.

۳-Copyblogger FM

پادکست کپی بلاگر یک پادکست هفتگی‌ست که بصورت تخصصی به مباحث مختلف مانند بازاریابی محتوایی، تبلیغ نویسی، ایمیل مارکتینگ و … می‌پردازد. برای استفاده از این پادکست می‌توانید در سرویس PodBean نام Copyblogger FM را جستجو کنید.

۴-The Content Marketing Show

در هر قسمت از این پادکست سعی شده‌ است در قالب یک مصاحبه با صاحبین کسب‌وکار، مارکتر‌ها درباره موضوعات مختلفی هم‌چون سئو، تولید محتوا، استراتژی تولید محتوا، Lead Generation، تبلیغات محلی و … گفتگو شود. این پادکست در اپلیکیشن PodBeam موجود است که به سادگی با سرچ در داخل PoadBean می‌توانید آن را بیابید. متاسفانه این پادکست بعد از سال ۲۰۱۷ ذیگر تولید نشد.

پادکست بازاریابی محتوایی
پادکست بازاریابی محتوایی

۵- Content Inc with Joe Pulizzi

“جو پولیتزی” که لقب پدرخوانده محتوا را دارد، سعی کرده در این پادکست به جای تولید محتوا و یا افزایش محصول، راه‌های حفظ  مشتری را بیاموزد. جو بعد از ساخت حدود ۲۰۰ قسمت از پادکست، ساخت این پادکست را از سال ۲۰۱۷ دیگر ادامه نداد. برای شنیدن این پادکست اینجا کلیک کنید.

۶- PNR: This Old Marketing

Joe Pulizzi و Robert Rose از سردمداران بازاریابی محتوایی هستند که در این پادکست بازاریابی محتوایی به ترند‌های مرتبط به این حوزه پرداخته‌اند. از قدرت بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارها و حفظ مشتری گفته‌اند و سعی کرده‌اند در هر قسمت، به موضوع جدیدی از Content Marketing بپردازند.

۷- Content Marketing Podcast 

بازاریابی محتوایی فقط یک کلمه ساده نیست، یک از بهترین روش‌های جذب و ارتباط با مشتریان است. در هر قسمت از پادکست بازاریابی محتوا، Rachel Parker به رازهای جذب و نگهداری مشتریان کسب‌وکار از طریق محتوا پرداخته است. این پادکست را می‌توانید از طریق PodBean دنبال کنید.

۸- Content Lab

تولید محتوا برای شما به یک کار سخت تبدیل شده است؟ مدت‌هاست تغییر زیادی در آمار مطالب ایجاد نشده و رشد چشمگیری رخ نداده است؟ اگر دنبال جواب سوال‌های این چنینی هستید پادکست بازاریابی محتوا Content Lab را دنبال کنید. این Podcast به صورت هفتگی توسط Liz Murphy تولید و منتشر می‌شود. برای دسترسی به این پادکست هم می‌توانید از طریق اسپاتیفای یا PodBean یا سرویس‌های مشابه گوش کنید.

۹- The DisContent Show

از جستجو برای پیدا کردن رازهای موفقیت و روش‌های معمولی تولید محتوا که هر کسی می‌داند دست بکشید. هر کسب‌وکاری برای خودش یک داستان دارد. زمانش فرا رسیده بیشتر روی داستان برند خودتون کار کنید. در این پادکست بازاریابی محتوا، Joe Kuzma تکنیک‌ها و روش‌هایی را بیان می‌کند که خودش در پروژه‌های روزانه از آن‌ها استفاده می‌کند تا برای وبلاگ، پادکست و شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کند. این پادکست را هم می‌توانید از طریق اسپاتیفای دنبال کنید.

۱۰- Content Sells

محتوایی که تولید کرده‌اید نمی‌تواند مخاطبان‌تان را به سمت اهداف بازاریابی‌تان هدایت کند؟ محتوا‌ی‌تان منجر به فروش نمی‌شود؟ در پادکست Content Sell با روش‌های تجربی، آکادمیک و علمی خواهید آموخت، چگونه محتوایی تولید کنید که باعث فروش شما شود.

۱۱- Content Marketing Playbook

محتوای این پادکست به نحوی طراحی شده که مناسب افراد مختلفی هم‌چون فریلنسرها، مدیران آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و حتی اعضای مختلف تیم مارکتینگ باشد. در هر قسمت از پادکست مهمانان مختلفی حضور دارند و در مورد تکنیک‌ها و ابزار‌های مفیدی کانتنت مارکتینگ گفتگو می‌کنند. این پادکست را می‌توانید از طریق اسپاتیفای گوش کنید.

۱۲- Marketing School 

ممکن نیست حرف از بازاریابی محتوایی و نوشتن باشد و یادی از نیل پاتل نکنیم. نیل پاتل در پادکست مدرسه بازاریابی به مباحث مختلف بازاریابی مانند سوشال‌ مدیا مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ، سئو، افزایش نرخ تبدیل و … در کنار اریک سای صحبت می‌کند. پاتیل امکان دسترسی به تمامی پادکست‌های Marketing School را فراهم کرده است.

از بین پادکست‌هایی که پیشنهاد کردیم، کدام پادکست را دنبال خواهید کرد؟

نوشته ۱۰ + ۲ پادکست بازاریابی محتوایی که در سال ۲۰۱۹ باید دنبال کنید اولین بار در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا گراف. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *