۱۱ دلیل منطقی برای یادگیری سی شارپ

یکی از مشکلات کاربران در انتخاب زبان و یادگیری برنامه نویسی، زیاد بودن زبان های برنامه نویسی میباشد. کاربران نمیدانند که چه زبانی مورد نیاز آنهاست و چگونه یادگیری را شروع کنند. اگر به دنبال یادگیری سی‌شارپ هستید ولی نمیدانید که این زبان مناسب شما هست یا نه اصلا نگران نباشید چرا که ما در این مقاله ۱۱ دلیل منطقی برای شما می‌آوریم تا شما را به یادگیری زبان برنامه نویسی محبوب سی‌شارپ تشویق کنیم.

سی شارپ یکی از زبان های برنامه نویسی پرطرفدار در ایران و حتی جهان میباشد که توسط غول برنامه‌نویسی جهان یعنی مایکروسافت طراحی شده است. محبوبیت این زبان به دلایل متعددی قابل توجیه است؛ ویژگی هایی مثل سادگی (در یادگیری)، سرعت، قابل استفاده در حوزه های مختلف به جذابیت این زبان افزوده است …
در این مقاله ما قصد داریم این فاکتورها را بررسی کنیم و به شما بگوییم که چرا سی شارپ زبان مناسبی برای شروع برنامه نویسی میباشد و این زبان چه ویژگی هایی دارد که اینقدر محبوب و پرکاربرد میباشد. پس همراه ما باشید تا دلایل یادگیری سی شارپ را مورد بررسی قرار دهیم.

یادگیری سی شارپ

۱۱ دلیل منطقی برای یادگیری سی شارپ

خب در بخش بالا توضیحاتی در مورد یادگیری سی شارپ دادیم حالا در این بخش می خواهیم ۱۱ دلیل منطقی برای یادگیری سی شارپ را، ابتدا معرفی و در ادامه توضیحاتی در مورد هر کدام دهیم تا شما بر اساس این توضیحات بتوانید یک تصمیم درست و قاطع بگیرید. باز پیشنهاد میکنم حتما حتما این دلایل رو کامل و دقیق مطالعه کنید.

  • یادگیری سی‌شارپ راحت و ساده است 
  • سی‌شارپ سریع است 
  • سی‌شارپ جامعه گسترده ای دارد 
  • سی‌شارپ توسط مایکروسافت طراحی شده است 
  • سی‌شارپ برای بازیسازی مناسب است 
  • میتوانید کد سی‌شارپ خود را در همه جا اجرا کنید 
  • از سی‌شارپ در طراحی وب نیز میتوان استفاده کرد 
  • سی‌شارپ برای بازارکار و درآمد مناسب است 
  • کاربرد سی‌شارپ در ایران
  • یادگیری ماشینی و برنامه نویسی سی‌شارپ 
  • محبوبیت سی‌شارپ

۱- یادگیری سی‌شارپ راحت و ساده است

برخلاف هم خانواده های سی‌شارپ (سی و سی‌پلاس‌پلاس) ، سی‌شارپ زبان ساده ای برای یادگیری میباشد، سی‌شارپ به عنوان یک زبان سطح بالا و به خاطر خوانایی کد‌ها و نزدیک‌بودن به زبان محاوره‌ ای یادگیری و درک آن ساده است. این زبان همچنین میتواند به شما در حین کدنویسی خطاهای موجود را نمایش دهد که چنین ویژگی هایی میتواند برای یک برنامه نویس تازه‌کار خیلی مفید باشد. همچنین سی‌شارپ از برنامه‌نویسی شی‌گرا که بسیاری براین باورند که این سبک برنامه‌نویسی فهم آن را راحتتر میکند نیز پشتیبانی میکند. تمام این ویژگی ها باعث شده که تازه‌کارها یادگیری سی‌شارپ را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

ادسخر دیکسترا – دانشمند هلندی در رشته کامپیوتر – در این مورد میگوید:
” سادگی یک زبان برنامه‌نویسی از شرایط قابل اطمینان بودن آن است. “

۲- سی‌شارپ سریع است

سی‌شارپ به عنوان یک زبان استاتیک از بیشتر زبان های دینامیک سریع تر میباشد. دلیل آن این میباشد که مثلا در زبانی مثل پایتون شما نوع متغیر را انتخاب نمیکنید و در حین اجرا این به عهده مفسر میباشد که نوع متغیرها را تشخیص دهد و این باعث هدر رفتن زمان میشود اما در سی‌شارپ شما همه چیز را به صورت واضح تعریف میکنید و در هنگام اجرای برنامه زمانی برای چک کردن تعریف چیزی در کدها هدر نمیرود.

۳- سی‌شارپ جامعه گسترده ای دارد 

اگر سی‌شارپ جامعه گسترده ای نداشت، یادگیری سی‌شارپ آنقدرها کار ساده ای نبود و به سختی میشد در آن پیشرفت کرد. امروزه آموزش های سی‌شارپ در همه جا مثل یوتیوب، انجمن ها، آکادمی مجازی مایکروسافت و.. وجود دارد و شما میتوانید از این آموزش ها و همچنین پکیج های آموزشی در سایت‌ها به سادگی استفاده کنید. همچنین سایت Stack OverFlow که بی شک یکی از خارق العاده ترین سایت ها برای یادگیری برنامه نویسی میباشد نیز با سی‌شارپ نوشته شده و قطعا متخصصین زیادی در رشته سی‌شارپ در آنجا حضور دارند که میتوانید سوالات خود را آنجا بپرسید.

در نهایت شما در دنیای امروز به پاسخ ۹۹% از سوالات و مشکلات سی‌شارپ خود میتوانید برسید.

استراس تروپ در ارتباط با زبان های برنامه نویسی میگوید:
” تنها دو نوع زبان برنامه نویسی وجود دارد: آنهایی که برنامه نویس‌ها از آن شکایت دارند و آن‌هایی که اصلا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند! “

آموزش سی‌شارپ را شروع کنید و از این هراس نداشته باشید که کدهایتان خطا دارد یا کارتان جلو نمیرود، مطمئنا اگر با پشتکار راه های مختلف را امتحان کنید به زودی مسیر درست را برای حرفه ای شدن پیدا میکند.

سی‌شارپ توسط مایکروسافت طراحی شده است

۴- سی‌شارپ توسط مایکروسافت طراحی شده است 

همانطور که در بالا گفتیم این زبان توسط مایکروسافت طراحی و توسعه داده شده است و این یکی از دلایلی باشد که برنامه‌نویس ها به این زبان روی می‌آورند چرا که مطمئن هستند این پشتیبانی به این زودی‌ها قطع نخواهد شد و سی‌شارپ میتواند سال ها نیازهایشان را برطرف سازد. همچنین مایکروسافت یک محیط برنامه‌نویسی یکپارچه (IDE) برای کدنویسی دارد که شما میتواند در آن کار کنید و شروع به یادگیری سی‌شارپ بکنید. درنهایت پشتوانه گرمی به اسم مایکروسافت باعث شده تا به طرفدارهای این زبان اضافه شود.

۵- سی‌شارپ برای بازیسازی مناسب است 

اگر شما به بازیسازی علاقه داشته باشید یا هدفتان از یادگیری برنامه نویسی ورود به صنعت بازیسازی باشد ما برای شما یک خبر خوب داریم و آن این است که یادگیری سی‌شارپ برای بازیسازی نیز مناسب است. شما با سی‌شارپ میتوانید در موتور بازیسازی یونیتی که یکی از موتورهای بازیسازی معروف و محبوب میباشد برنامه نویسی کنید. این موتور بازیسازی روز به روز در حال پیشرفت و محبوب شدن میباشد به طوری که این روزها میتواند شانه به شانه موتور بازیسازی آنریل بایستد.

یادگیری این موتور بازیسازی نیز مثل یادگیری سی‌شارپ به لطف موجود بودن منابع آموزشی و جامعه گسترده بسیار آسان شده و بسیاری از افراد سی‌‌شارپ و یونیتی را یاد میگیرند تا ایده بازی خودشان را خیلی سریع بتوانند پیاده سازی بکنند. یادم می‌آید زمان دبیرستان در مسابقات بازیسازی شرکت کردم و یک بازی پرزرق و برق با یکی از موتورهای بازیسازی دوبعدی به اسم گیم‌میکر ساختم و با فوتوشاپ کلی روی طراحی آن کار کردم، وقتی وارد مسابقات شدیم یک نفر دیگر یک بازی با یونیتی و سی‌شارپ ساخته بود که خیلی طراحی خوبی نداشت اما با برنامه‌نویسی سی‌شارپ قابلیت های جالبی به آن اضافه کرده بود که همان ها باعث شد آن دوستم در مسابقات اول شود و من دوم شدم.

۶- میتوانید کد سی‌شارپ خود را در همه جا اجرا کنید 

فرض کنید شما بعد از ماه ها وقت گذاشتن یک برنامه نوشتید که خیلی هم محبوب شده و اکنون قصد دارید که برنامه تان را برای یک سیستم عامل دیگر مثل اندروید نیز منتشر کنید تا کاربران اندروید نیز بتوانند از برنامه شما استفاده کنند. اگر زبانی که برنامه را با آن نوشته باشید فقط مخصوص یک سیستم عامل باشد شما مجبور خواهید شد برای انتشار برنامه تان به زبان دیگری روی بیاورید و چه بسا که باید علاوه بر زمان برای نوشتن برنامه تان زمانی نیز برای یادگیری آن زبان بگذارید. اما اگر شما با زبانی مثل زبان سی‌شارپ یک برنامه نوشته باشید به راحتی میتوانید آن را برای بسیاری از سیستم عامل ها آن را منتشر کنید. پس این برای یک برنامه نویس میتواند خیلی مهم باشد که برنامه ای را که مینویسد بتواند در هر پلتفرمی آن را اجرا کند. سی‌شارپ نزدیک به ۲۰ سال برای ساخت برنامه های ویندوزی استفاده شده است. آمار نشان میدهد که ویندوز همچنان سهم قابل توجهی در بازار سیستم عامل ها (۷۵%) دارد و شما میتوانید با ویژوال استودیو در چارچوب .NET و با زبان سی‌شارپ به طراحی برنامه های کاربردی برای ویندوز بپردازید.

اخیرا مایکروسافت چارچوب متن باز از .NET را به اسم .Net Core معرفی کرده است که رایگان میباشد و شما میتوانید آن را به سادگی نصب کنید و برنامه های کنسول و وب توسعه دهید که در هر سیستم عاملی اجرا شوند.
اگر شما قصد داشته باشید که اپلیکیشن های موبایل طراحی کنید برای اندروید باید زبان java را یاد بگیرید و برای iOS باید swift را یاد بگیرید. یعنی برای طراحی و توسعه اپلیکیشن های موبایل باید دو زبان مجزا را یاد بگیرید که این خود، کار سخت و زمان بری میباشد.
زمارین برای مقابله با این مشکل طراحی شده است و شما میتوانید در زامارین با کدنویسی سی‌شارپ برای هر دو سیستم عامل موبایل یعنی iOS و اندروید برنامه تان را کمپایل کنید و همینطور که از یک زبان برای برنامه نویسی استفاده میکنید میتوانید رابط گرافیکی را نیز برای هر دو سیستم عامل موبایل نیز طراحی کنید.

از سی‌ شارپ در طراحی وب نیز میتوان استفاده کرد

۷- از سی‌شارپ در طراحی وب نیز میتوان استفاده کرد 

با استفاده از ASP.NET که دومین زبان برنامه نویسی Back-End برای طراحی وبسایت میباشد شما میتوانید به طراحی و توسعه وبسایت های حرفه ای یا برنامه های کاربردی مبتنی بر وب بسازید. ASP.NET از الگو برنامه نویسی MVC نیز پشتیبانی میکند و در چارچوب جدید ASP.NET core که به تازگی معرفی شده است شما میتوانید انعطاف بیشتری به برنامه های مبتنی بر وب خود بدهید و در linux و MacOS نیز اجرا بکنید.
در ایران نیز بیشتر وبسایت های بزرگ با ASP.NET نوشته شده اند. پس اگر شما میخواهید طراح وبسایت شوید یادگیری سی‌شارپ به شما توصیه میشود.

۸- سی‌شارپ برای بازارکار و درآمد مناسب است 

اگرچه شما در هر رشته و تخصصی که خوب و حرفه ای باشید کار برای شما بسیار است اما این برای چند رشته که شامل سی‌شارپ نیز میشود استثنا است. شما اگر در سی‌شارپ در حد متوسطی باشید برای شما کار وجود دارد! تحقیقات نشان میدهد که از هر ۱۰ آگهی استخدامی ۷ آگهی مربوط به نیازمندی برنامه نویس مسلط به سی‌شارپ میباشد. با این سطح از نیازمندی به برنامه نویس های خوب سی‌شارپ، برنامه نویس ها به سمت این زبان کشیده میشوند و همچنین با کاربردهای وسیعی که سی‌شارپ دارد آگهی های استخدامی نیز بیشتر میشوند پس در نتیجه جذب سریع به بازارکار نیز یکی از دلایل منطقی برای یادگیری سی‌شارپ میباشد.

۹- کاربرد سی‌شارپ در ایران

همانطور که گفته شد در ایران نیز سی‌شارپ بسیار محبوب میباشد و بیشتر برنامه های کاربردی برای سازمان ها و شرکت ها با این زبان نوشته شده اند، برنامه هایی مثل سیستم های حسابداری، کتابداری، بانکی، داروخانه و .. . اگر شما یادگیری سی‌شارپ را شروع کنید در مدت زمان کمی میتوانید چنین برنامه های خوب و پرکاربردی بنویسید. خاطره ای که از دوران دبیرستان و مسابقات بازیسازی گفتم را یادتان هست؟ آن روز من ناراحت و افسرده به خانه برگشتم و فکرم کامل درگیر سی‌شارپ بود. خیلی برایم جالب بود که سی شارپ چه ویژگی دارد که کارهایی که با گیم میکر به سختی میشد انجامش داد در این زبان به سادگی قابل انجام دادن است. بعد از تحقیق در این باره ویژوال استودیو را نصب کردم و تازه فهمیدم چقدر زبان جذابی است! میتوانستم راحت ظاهر برنامه را طراحی کنم و بعدها با موتور بازیسازی یونیتی آشنا شدم و شروع به یادگیری آن کردم و سال بعد در مسابقات بازیسازی من با بازی که در یونیتی و سی‌شارپ ساخته بودم اول شدم.

۱۰- یادگیری ماشینی و برنامه نویسی سی‌شارپ 

بله ! سی‌شارپ در یادگیری ماشینی نیز کاربرد دارد!! یادگیری ماشینی یکی از حوزه های هوش مصنوعی میباشد که روز به روز در حال محبوب‌تر شدن میباشد و سی‌شارپ یکی از زبان های برتر در حوزه یادگیری ماشین بعد از پایتون و جاوا و سی‌پلاس‌پلاس و جاوااسکریپت میباشد. مایکروسافت برای اینکار یک پلت فرم یادگیری قدرتمند به اسم ML.NET طراحی کرده که با چارچوب ML.NET core برای تمام توسعه دهندگان دات نت در دسترس میباشد.
ML.NET به توسعه دهندگان دات نت اجازه میدهد تا مدل های خود را حتی بدون دانش قبلی از یادگیری ماشینی توسعه دهند و یا مدل های آماده یادگیری ماشین را تنظیم کنند.

۱۱- محبوبیت سی‌شارپ

به تمام دلایلی که گفته شد سی‌شارپ تبدیل به یک زبان محبوب و دوست داشتنی شده، این که شما میتوانید یک زبان یاد بگیرید و در چند حوزه از آن استفاده کنید میتواند خیلی جالب و جذاب باشد. برنامه نویس های سی‌شارپ به راحتی تمام نیازهایشان را در حوزه های مختلف رفع میکنند و اگر جایی به مشکلی خورند با فراوان بودن منابع آموزشی و انجمن ها میتوانند مشکلات خودشان را حل کنند. شما اگر شروع به یادگیری سی‌شارپ کنید تمام دیدگاه هایی که میگویند برنامه نویسی کاری سخت و دشوار است را فراموش میکنید و خیلی سریع میتوانید رشد و پیشرفت کنید و البته در این مسیر از سی‌شارپ و قابلیت هایی که دارد لذت ببرید و برنامه ها و بازی های خوبی بنویسید.

جمع بندی برای یادگیری سی شارپ

جمع بندی 
نکته مهم این است که زبان انتخاب بکنید که بتواند تمام نیازهای شما را رفع کند و بتوانید با آن هر کاری که دوست دارید انجام دهید. سی‌شارپ در هر حوزه ای برای شما یک راهکار قرار داده است، شما میتوانید با آن بازی بسازید، اپ اندروید یا iOS بنویسید، سایت طراحی کنید و یا در پروژه های بزرگ سازمانی کار کنید و ..
یادگیری سی‌شارپ ساده و آسان است، راهتان برای پیشرفته شدن هموار است و تقریبا هرکاری بخواهید میتوانید با آن انجام بدهید و نکته قابل توجه تر این است که راحت تر میتوانید وارد بازارکار شوید. در نهایت اگر نیازهای شما از یک زبان برنامه نویسی در این مقاله وجود داشت هر چه سریعتر آموزش سی‌شارپ را شروع کنید.

نویسنده مقاله: علی حیدری


از کجا استارت یادگیری سی شارپ رو بزنیم؟

تا این لحظه متوجه عزمت و قدرت زبان برنامه نویسی سی شارپ شدیم حال باید به فکر یادگیری سی شارپ باشیم و ببینیم باید از کجا استارت کار رو بزنیم. در مجموعه سورس ایران دوره ای با عنوان دوره آموزش سی شارپ برگزار شده است که پرفروش ترین دوره سی شارپ کشور می باشد. ما ۹ جلسه اول این دوره رو به صورت رایگان برای شما قرار میدهیم تا بیشتر با این زبان برنامه نویسی آشنا شوید. برای دسترسی به این جلسات رایگان آموزش برنامه نویسی سی شارپ کافیه به مطلب آموزش مقدماتی سی شارپ مراجعه کنید و این جلسات رو دانلود نمایید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *