دانلود رایگان سورس کتاب بیسیک فور اندروید

همانطور که قبلا صحبت کردیم یکی از راه های یادگیری و آموزش برنامه نویسی، استفاده از سورس کدهای آماده می باشد. در این مطلب میخواهیم اقدام به قرار دادن لینک دانلود رایگان سورس کتاب بیسیک فور اندروید کنیم. این سورس کد مربوط به یک کتاب ساده می باشد که در محیط برنامه نویسی بیسیک فور اندروید کد نویسی شده است. این سورس کد رو بیشتر برای این میذاریم تا با نحوه کدنویسی کتاب آشنا شوید. با استفاده از سورس کتاب بیسیک فور اندروید می توانید هر نوع کتابی که دوست دارید بنویسید کافیه فقط این سورس کد رو دقیق ببینید یا همین پروژه رو ویرایش کنید.

دانلود رایگان سورس کتاب بیسیک فور اندروید

قبل از اینکه اقدام به معرفی سورس کتاب بیسیک فور اندروید کنیم ابتدا توضیحاتی در مورد بیسیک فور اندروید دهیم. بیسیک فور اندروید یا به اصطلاح B4A در واقع یک نرم افزار برنامه نویسه که از اون میشه به جای یک جایگزین برای برنامه نویسی با زبان جاوا استفاده کرد. زبان برنامه نویسی این نرم افزار شبیه به زبان ویژوال دات نت (Visual Basic .Net) است. این برنامه یک مفسر و ترجمه گره، به این شکل که کد های شما رو به صورت جاوا و سپس با استفاده از API اندروید (SDK) تبدیل به فایل APK خواهد کرد.

برخی از ویژگی های محیط برنامه نویسی بیسیک فور اندروید (Basic 4 Android):

  • دارای حجم کمتر نسبت به نرم افزار های مشابه
  • کم بودن حجم نرم افزار تولید شده
  • امکان کد نویسی بسیار آسان تر نسبت به نرم افزار های مشابه
  • پشتیبانی و سازگاری با متریال
  • دارای کتاب خانه های متعدد و کاربردی
  • پشتیبانی از زبان برنامه نویسی JAVA در کنار زبان اصلی

سورس کتاب بیسیک فور اندروید

این سورس کد مروبط به یک کتاب ساده می باشد که برای اجرا آن به چند تا کتابخانه هم نیاز دارید که تو همان فایل وجود دارد که باید تو پوشه Libraries تو محل نصب بیسیک کپی کنید بعد سورس رو اجرا کنید. در ادامه تعدادی از عکس های این پروژه رو قرار میدهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. 

پیشنمایش سورس کتاب بیسیک فور اندروید

دانلود رایگان سورس کتاب بیسیک فور اندروید

برای دانلود رایگان سورس کتاب بیسیک فور اندروید کافیه از جعبه دانلود همین صفحه استفاده کنید در فایل دانلودی علاوه بر خود پروژه، کتابخانه هایی که نیاز است رو هم برای شما قرار دادیم تا به راحتی بتوانید از آن خروجی بگیرید. در ادامه در مورد خطاهایی که شاید پیش بیاد در هنگام اجرا سورس کتاب بیسیک فور اندروید صحبت می کنیم و توضیحات لازم رو میدهیم تا دچار مشکل نشوید. 

سوالات و مشکلات در هنگام اجرای سورس کتاب بیسیک فور اندروید

بعد از اینکه اقدام به دانلود رایگان سورس کتاب بیسیک فور اندروید کردید حال می خواهیم در مورد اجرا کردن آن توضیحات دهیم شاید هنگام اجرا کردن دچار بعضی مشکلات شوید می توانید از بخش زیر استفاده کنید.

خطای یک: اگر خطای C:\Program Files (x86)\Anywhere Software\Basic4android\libraries\android-support-v4.jar نشون داده شد:

جواب: شما باید فایل android-support-v4.jar رو از اینترنت دانلود و در پوشه  C:\Program Files (x86)\Anywhere Software\Basic4android\librarie\ بریزید.

خطای دو: اگر هنگام اجرا خطای زیر رو میدهد:
B4A version: 5.50
Parsing code. Error
Error parsing program.
Error description: Unknown type: farakhani
Are you missing a library reference?
Occurred on line: 7 (search)
Dim fara As Farakhani

جواب: شما کتابخانه فراخوانی رو ندارید. فایل های موجود در پوشه libraries رو در پوشه libraries در محل نصب بیسیک کپی کنید. مشکل حل می شود.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *