کتاب ۶۰۰ پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس با حل مسائل

در مقالات مختلف در مورد یادگیری برنامه نویسی با استفاده از سورس کد صحبت کردیم و گفتیم اگر می خواهید برنامه نویس خوبی بشید سعی کنید سورس کد زیاد ببینید. در این مطلب میخواهیم کتاب ۶۰۰ پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس رو معرفی کنیم. کتابی که ۶۰۰ مسئله برنامه نویسی سی پلاس پلاس به همراه جواب آن را در خود جای داده است. با استفاده از این کتاب می توانید هر مسئله ای که وجود دارد رو جواب دهید و می توان از آن به عنوان منبع خوب برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس یاد کرد. این کتاب شامل مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع می باشد که دید شما به برنامه نویسی را کامل عوض می کند. 

کتاب 600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح میانی و شی گرا است. امروزه در جهان بیشتر نرم افزارهای سیستمی از طریق سی پلاس پلاس نوشته می شوند.

نکته جالب : سی پلاس پلاس یک زبان سطح میانی محسوب می شود ولی دارای قابلیت زبان های سطح بالا و پایین به‌صورت هم‌زمان است.

آیا سی پلاس پلاس همان سی است ؟

سی پلاس پلاس بسط یافته زبان سی و خیلی قدرتمند تر از سی است. سی پلاس پلاس یک زبان مجزا از سی است. زبان سی پلاس پلاس توسط لابراتوار Bell یا همان Bell Labs به عنوان یک نسخه جدید از زبان برنامه نویسی C طراحی و پیاده سازی شد.

نکته ۱ : برنامه نویسی سی پلاس پلاس نسبت به زبان سی قدرت بیشتری دارد. با زبان سی پلاس پلاس میتوان کارهایی رو انجام داد که با زبان سی نیاز به زحمت بسیار بالای دارد.

نسبت به زبان سی، در زبان سی پلاس پلاس امکاناتی template ها ، class ها ، توابع مجازی یا virtual function ها و operator overloading اضافه شده اند. باید این رو نیز در نظر گرفت که در سی پلاس پلاس قابلیت های Type Checking بیشتری اضافه شده است.

نکته ۲: مدیریت خطاها یا Exception Handling و همچنین ارث بری چندگانه یا multiple inheritances در برنامه نویسی ++C معرفی شدند.

نکته ۳: کامپایلر زبان سی پلاس پلاس قادر است برنامه هایی که به زبان سی نوشته شده اند رو نیز کامپایل کند.

توجه: اگر می خواهید با زبان سی پلاس پلاس بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله سی پلاس پلاس چیست؟ رو مطالعه کنید.

600 پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس

کتاب ۶۰۰ پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس 

کتاب ۶۰۰ پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس در قالب ۱۵۴ صفحه و توسط دوستان عزیزمان آقای رمضان عباس نژادورزی و خانوم نیلوفر شعیبی نگارش و منتشر شده است. همان طور که در بخش بالا گفتیم این کتاب شامل مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع می باشد که دید شما به برنامه نویسی سی پلاس پلاس را کامل تغییر میدهد. این کتاب برای دانشجویان مانند گنجینه طلا می باشد چون به کل مسائل و سوالات درس سی پلاس پلاس جواب داده است و شامل تمام برنامه ها و سوالات این درس می باشد. کافیه بر اساس سرفصل ها سوال مورد نظر رو پیدا کنید. در ادامه سرفصل های کتاب ۶۰۰ پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس به صورت ریز به ریز مورد بررسی قرار میدهیم تا متوجه شوید در هر فصل چه چیزی وجود دارد و به چه تعداد سوال جواب داده شده است.

سرفصل کتاب ۶۰۰ پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس

این کتاب ۱۵۴ صفحه شامل ۷ فصل مختلف می باشد که در هر فصل به تعدادی سوال برنامه نویسی سی پلاس پلاس به صورت دقیق به همراه کد جواب داده شده است. در بخش زیر لیست این فصل ها به همراه توضیحات کامل آن را مورد بررسی قرار داده ایم تا شما بیشتر با کتاب ۶۰۰ پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس آشنا شوید.

  • فصل اول:
    شامل ۷۵ برنامه می‌باشد که مسائلی از قبیل تعریف متغیرها دستورات cin، cout و عملگرها را در سی پلاس پلاس آموزش می‌دهد.
  • فصل دوم:
    شامل ۲۳۵ برنامه است که بخشی از آن در کتاب و بخش دیگر آن در پیوست الکترونیکی حل گردیده است. در این فصل مباحث تصمیم‌گیری (دستورات if, switch) و حلقه‌های تکرار (دستورات for, while, do while, continue و break) با مثال‌های متعدد شرح داده شده است.
  • فصل سوم:
    شامل ۱۰۷ مثال برنامه‌نویسی است که بخشی از آن در پیوست الکترونیکی آمده است. این فصل تعریف توابع و فراخوانی آن‌ها را با مثال‌های مختلف آموزش می‌دهد.
  • فصل چهارم:
    شامل ۱۳۵ مثال برنامه‌نویسی است. این فصل مباحثی مانند آرایه‌های یک‌بعدی، دوبعدی و رشته‌ها را در سی پلاس پلاس آموزش می‌دهد.
  • فصل پنجم:
    شامل ۳۹ برنامه است که گرافیک در سی پلاس پلاس را آموزش می‌دهد.
  • فصل ششم:
    شامل ۳۴ برنامه است که تعریف کلاس‌ها، وراثت، چندریختی و پیاده‌سازی مجدد عملگرها را آموزش می‌دهد.
  • فصل هفتم:
    شامل ۱۶ برنامه است که خواندن و نوشتن در فایل‌های متنی و باینری را آموزش می‌دهد.

برای دانلود کتاب ۶۰۰ پروژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس از جعبه دانلود زیر استفاده کنید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *