موتور جستجو

چطور سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنیم؟

فرایند ثبت موتور جستجو بسیار مهم و حیاتی است، به این دلیل که آنها اجازه می دهند وبسایت شما از طریق بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه پیدا شود. هنگامی که URL وبسایت خود را به موتور ارسال می کنید موتور جستجو سایت شما را به لیست انتظار سایتها برای مشاهده و ایندکس شدن اضافه می کند. سایت شما در صفحه های نتایج موتور جستجو (SERP) تا زمان ایندکس شدن
سایت ظاهر نخواهد شد. مدت زمان مشاهده و ایندکس شدن و رتبه بندی سایت در موتور جستجو می تواند بسیار متغیر از یک هفته تا چندین ماه باشد. به طور معمول حدود ۳ تا ۴ ماه در موتورهای جستجوی بزرگی مانند گوگل و یاهو جهت اضافه شدن وبسایت به ایندکس آنها زمان می برد. همچنین متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد که موتور جستجو کل سایت شما را در اولین بار ایندکس خواهد کرد.

معرفی-سایت-به-موتور-جستجو
معرفی-سایت-به-موتور-جستجو

معرفی سایت به موتورهای جستجو چیست و چگونه انجام می شود؟

معرفی سایت به موتور های جستجو بهترین روش کشیدن موتورهای جستجو به وبسایت است. فرض کنید که شما یک طراحی سایت شرکتی با نام تجاری جدید را ایجاد کردید، حال باید پست های باکیفیتی اضافی کنید که مورد علاقه، گوگل باشد. اما باید صبر کنید تا گوگل به وبسایت شما آمده و سایت در صفحات موتور جستجو رتبه بگیرد. اما متوجه می شوید که همچنین اتفاقی نیفتاده است، به این دلیل که نمایش داده شدن وبسایت در صفحه نتایج گوگل هرگز به زودی اتفاق نخواهد افتاد.

حال چطور رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو به طور سریعتر انجام شود؟

معرفی-سایت-به-موتور-جستجو
معرفی-سایت-به-موتور-جستجو

پاسخ آن همان معرفی وبسایت به موتورهای جستجوست. هر موتور جستجو از جمله گوگل، یاهو، بینگ و غیره ابزار منحصر به فردی را برای وبمسترها جهت اضافه شدن به موتورهای جستجو ارائه می کنند.

 

چرا موتورهای جستجو درباره موضوعات وبسایت اهمیت قائل هستند؟

 

بیشتر موتورهای جستجو از جمله گوگل می خواهند مطالب بسیار عالی و مناسب ترین محتوا را برای افراد ارائه کنند. موتورهای جستجو میدانند که هرگز جستجوهای کاربران پایانی ندارند. هنگامی که وبسایتی به موتورهای جستجو اضافه می شود رباتهای موتور جستجو شروع به خزیدن سایت خواهند کرد و محتوای مرتبط را برای جستجوی کاربران ایندکس می کنند

در اینجا ۴ مرحله ای  که به طور کلی موتورهای جستجو انجام میدهند را بیان می کنیم :

  • دنبال کردن URL و پیمایش (crawl) صفحه
  • ایندکس شدن محتوای مرتبط در صفحه وب شما
  • به کار رفتن فاکتورهای رتبه بندی موتور جستجو در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs)
  • هرگاه شخصی موردی را جستجو کرد، موتورهای جستجو محتوای مرتبط را نمایش
    می دهند.

 

مرحله اول: دنبال کردن URL و پیمایش (Crawl) صفحه

 

پس از معرفی وبسایت به گوگل، ربات گوگل شروع به دنبال کردن لینک خاصی (آدرس صفحه وبی که معمولا با HTTP:// یا HTTPs// شروع میشود) خواهد کرد و عملیات پیمایش  (Crawl) صفحه وب انجام می شود.
موتورهای جستجو از خزنده ها (Spiders یا CTdWICTS) برای کاوش محتوا در اینترنت استفاده می کنند. در اینجا به دو نوع ربات موتور جستجو، ویژه هر موتور جستجو اشاره می شود.

  •  ربات گوگل؛ ربات موتور جستجویی است که برای موتور جستجوی گوگل به کار می رود. جستجوی وب گوگل، جستجوی وبلاگ، جستجوی تصویر، جستجوی اخبار و غیره). کمک به بزرگترین بخش ایندکس شدن محتوا در میان دیگر موتورهای جستجو می کند.
  • ربات بینک؛ موتور جستجوی میکروسافت بینگ از اسپایدر وب به نام ربات بینگ (Bingbot ) برای یافتن محتوای جدید استفاده می کند.

مرحله دوم: ایندکس شدن محتوای مرتبط در صفحه وب شما

 

پس از عملیات خزیدن (Crawling) صفحات وب، موتورهای جستجو ایندکس شدن  محتوا را انجام داده که عمدتا شامل تصاویر، عناوین و متن ها هستند.. سئوی صفحات تنها به محتوای متن محدود نمی شود، بلکه شامل:

 

  • کلمه کلیدی اضافه شده به عنوان صفحه و URL
  • امتیاز خوانایی با قابلیت خواندن
  • طراحی وبسایت
  • امتیاز لینک دهی داخلی
  • تجربه و تعامل کاربر
  • ریسپانسیو بودن وبسایت (قابلیت خواندن صفحه وب روی موبایل)

 

گام سوم: رتبه بندی صفحه وب  در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs)

معرفی-سایت-به-موتور-جستجو
معرفی-سایت-به-موتور-جستجو

 

ممکن است انتظار داشته باشید رتبه بندی صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) بلافاصله پس از ارسال وب سایت به موتورهای جستجو رخ دهد. به نظر می رسد موتورهای جستجو به ویژه گوگل در رتبه بندی  سایت ها بسیار سخت گیرانه عمل می کنند. گوگل تنها بیش از ۲۰۰ فاکتور را به منظور رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتور جستجو به کار می برد.

واضح ترین فاکتورهای رتبه بندی موتور جستجو شامل:

 

  • زمان بارگذاری وبسایت
  • ریسپانسیو بودن وبسایت یا سازگار بودن وبسایت با گوشی همراه
  • لینک های ورودی
  • کلمات کلیدی در عنوان و متن

گام چهارم ارائه محتوا

معرفی-سایت-به-موتور-جستجو
معرفی-سایت-به-موتور-جستجو

هنگامیکه کاربری موردی را در موتورهای جستجو، جستجو می کند صفحه وب مرتبط شما نشان خواهد داده شد. برخی موتورهای جستجو مانند گوگل از اصلاح کننده هایی از جمله rich markup جعبه دانش استفاده می کنند. بنابراین آنها در کسری از ثانیه همه کار انجام می دهند.

مطلب قبلی : گوگل وبمستر

نوشته موتور جستجو اولین بار در طراحی سایت | طراحی سایت فروشگاهی | طراحی سایت شرکتی | سئو سایت. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *