Rich Snippet چیست؟

Rich Snippet چیست؟

شاید شما درباره مفهوم Rich Snippet چیزهایی شنیده باشید. به نظر می رسد که همه کارشناسان سئو در مورد اهمیت Rich Snippet می دانند. اما برای مبتدیان در سئو، Rich Snippet یک اصطلاح واقعا مبهم است.

Rich Snippet دقیقاً چیست؟ چرا برای موتورهای جستجو مهم است؟ چگونه می توانیم Rich Snippet را برای وب سایت خود داشته باشیم؟

Rich Snippets چیستند؟

یک Snippet نتایجی است که Google به کاربران در نتایج جستجو نشان می دهد. در صورتی که شما برای محصولی خاص در گوگل جستجو کنید، گوگل لیستی از نتایج با Rich Snippet و Normal Snippet نشان می دهد. Normal Snippet معمولا به این صورت به نظر می رسد:

Rich Snippet

گوگل عنوان را به رنگ آبی نشان می دهد، URL وب سایت را به رنگ سبز و توضیحات مربوط به صفحه را با رنگ مشکی در زیر آن نمایش می دهد. این همان چیزی است که ما به آن Snippet می گوئیم، چیزی که افزونه Yoast SEO به شما کمک می کند تا صفحه خود را بهینه نمائید.

Rich Snippet اطلاعات اضافی بین URL و توضیحات صفحه نشان می دهد. یک Rich Snippet مانند تصویر زیر دیده می شود:

Rich Snippet

در Snippet یک تصویر از بستنی قیفی اضافه شده است، شما می توانید امتیاز دستور آن، زمان ایجاد این صفحه، تعداد رأی های داده شده و … را در ببینید. Rich Snippets حاوی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به Normal Snippets می باشند. به همین دلیل به آن ها Rich Snippet گفته می شود.

چرا Rich Snippets برای موتورهای جستجو مهم هستند؟

Rich Snippet ها از سایر Snippet ها جدا می شوند. آن ها ظاهر زیباتری داشته و با دیدن آن ها راجع به صفحه اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

به عنوان مثال شما خواهید فهمید که چه تعداد این صفحه را پسندیده اند. Rich Snippet ها Snippet هایی هستند که میزان کلیک بیشتری دارند، مردم علاقه دارند که روی این لینک ها کلیک کنند.

اگر میزان کلیک بر روی یک Snippet افزایش یابد، میزان ترافیک سایت بالا می رود. نه به این دلیل که موقعیت شما در موتور جستجو تغییر کرده است، بلکه فقط به این دلیل که افراد بیشتری رو لینک شما کلیک می کنند.

این کار در دراز مدت در رتبه بندی وب سایت شما تأثیر خواهد گذاشت. همانطور که افراد بیشتری روی لینک شما کلیک می کنند، گوگل تشخیص می دهد که مردم دوست دارند سایت شما بالاتر از سایرین قرار بگیرد. و این کار به مرور رتبه سایت شما را بهبود می بخشد.

نوشته Rich Snippet چیست؟ اولین بار در طراحی سایت بامبو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *