فراموشی رمز وردپرس

نحوه بازنویسی رمز وردپرس از phpMyAdmin

آیا می خواهید رمز وردپرس خود را با استفاده از phpMyAdmin بازیابی نمائید؟ اگر شما نتوانید رمز وردپرس خود را بازیابی کنید، یک راه وجود دارد که به طور مستقیم در پایگاه داده وردپرس با استفاده از phpMyAdmin آن را بازگردانی کنید. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد چگونه می توانید به راحتی رمز وردپرس خود را از نو بسازید.

چرا رمز وردپرس را از phpMyAdmin بازیابی کنیم؟

تغییر رمز مجدد در وردپرس بسیار آسان است. شما به راحتی می توانید داخل صفحه ورود شده و روی لینک “Forgot your password” کلیک کنید.

با کلیک بر روی آن شما، شما به صفحه بازیابی رمز وارد می شوید. در آن می توانید نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازیابی رمز عبور وارد نمائید.

رمز وردپرس

پس از آن وردپرس یک لینک بازیابی را به آدرس ایمیل مرتبط با حساب کاربر ارسال می کند. با این حال اگر شما به آدرس ایمیل دسترسی ندارید و یا اینکه وردپرس شما نمی تواند یک ایمیل ارسال نماید، در این صورت می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

در این شرایط، شما بایستی رمز ورود به وردپرس خود را مستقیماً در پایگاه داده بازیابی نمائید. ساده ترین راه برای انجام این کار، استفاده از phpMyAdmin می باشد. طریقه این کار در ادامه گفته می شود.

چگونه رمز وردپرس خود را از طریق phpMyAdmin بازیابی کنیم

ابتدا باید وارد داشبورد cPanel وردپرس شوید. سپس روی آیکون phpMyAdmin زیر بخش پایگاه داده کلیک کنید.

رمز وردپرس

این برنامه phpMyAdmin را راه اندازی می کند که شما بایستی پایگاه داده وردپرس خود را انتخاب نمائید.

رمز وردپرس

شما اکنون لیستی از جداول را در پایگاه داده وردپرس مشاهده خواهید کرد. سپس شما نیاز دارید که به دنبال  جدول table-prefix}_users} در این لیست باشید، سپس روی لینک Browse کنار آن کلیک کنید.

رمز وردپرس

توجه: نام جداول در پایگاه وردپرس شما ممکن با آنچه ما نشان داده ایم متفاوت باشد.

اکنون ردیف های جدول وردپرس خود را مشاهده می کنید. روی دکمه edit در کنار نام کاربری که می خواهید رمز آن را تغییر دهید، کلیک کنید.

رمز وردپرس

PhpMyAdmin فرم شما را با با تمام فیلدهای اطلاعات کاربر نشان می دهد. شما باید مقدار را در فیلد user_pass حذف کنید و آن را با گذرواژه جدید خود جایگزین کنید. در زیر ستون فانکشن، MD5 را از منوی کشویی انتخاب کرده و روی دکمه Go کلیک کنید.

رمز وردپرس

رمز عبور شما با استفاده از هش MD5 رمزگذاری می شود و پس از آن در پایگاه داده ذخیره می شود.

تبریک! شما با استفاده از PhpMyAdmin رمز عبور وردپرس خود را با موفقیت تغییر دادید. در حال حاضر برخی از شما ممکن است تعجب کنید که چرا ما از هش MD5 برای تغییر رمز استفاده کردیم.

در نسخه قدیمی، وردپرس از هش MD5 برای رمزگذاری استفاده می کرد. از وردپرس ۲٫۵، استفاده از فن آوری های رمزنگاری قوی تر آغاز شد. با این حال، وردپرس هنوز MD5 را به رسمیت می شناسد.

نوشته فراموشی رمز وردپرس اولین بار در طراحی سایت بامبو. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *