ایمیل مارکتینگ ، راهکارها و چگونگی جذب مشتریان

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ارسال ایمیل های تبلیغاتی، یکی دیگر از انواع روش های بازاریابی است که تا امروز حدود ۳/۵ میلیارد نفر در دنیا از آن استفاده کرده اند.
از میان راهکارهای مختلفی که در یک کمپین تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد، ایمیل مارکتینگ یکی از ارزانترین هاست. دلیلی که شاید باعث شده کمتر به جزئیات فنی و افزایش تأثیر آن توجه گردد.
طبق بررسی ها، روزانه حدود دویست میلیارد ایمیل در سراسر دنیا ارسال میشود. به نظر شما آیا تمامی این ایمیل های ارسال شده خوانده و پاسخ داده میشوند؟
باید گفت خیر، اینطور نیست. شاید بتوان علت این موضوع را فراوانی ایمیل های اسپم دانست. این اسپم ها اعتماد کاربران را به ایمیل های تبلیغاتی کاهش داده است.
در مبحث ایمیل مارکتینگ توجه به کیفیت ایمیل ارسالی و در نظر گرفتن حریم شخصی افراد بسیار مهم میباشد. ما با رعایت حریم شخصی دیگران و فرستادن ایمیل های تبلیغاتی مفید، میتوانیم این عادت غلط را اصلاح و کاربران را با ایمیل مارکتینگ آشتی دهیم. به شرطی که هر کدام از ما برای محتوایی که ارسال میکنیم، ارزش قائل بوده و بخواهیم که تعامل مناسبی با کاربران برقرار نماییم.

به خاطر داشته باشیم: هدف ما از تبلیغات، دیده شدن، جذب مشتری و درآمد بیشتر میباشد.

ایمیل مارکتینگ طراحی سایت پپرو

راهکارهای تولید یک ایمیل تبلیغاتی حرفه ای

از آنجایی که ایمیل مارکتینگ هم از روش های تبلیغات میباشد، رعایت اصولی که به بالا رفتن بازدید کمک می کند، حائز اهمیت است. ما در طول روز، به طور معمول سراغ چیزهایی میرویم که نیازمان را مرتفع کند. این مسئله در رابطه با ایمیل های دریافتی نیز صدق می کند.

مرحله اول: شناخت نیاز

زمانی که میخواهیم از این روش استفاده کنیم، در قدم اول باید نیاز مشتری خود را پیدا کرده تا بتوانیم عنوان و محتوای خوب و با کیفیتی برای رفع نیاز ایشان ارائه دهیم. با شناخت درست از نیاز جامعه هدف، میتوانیم به مخاطب این واقعیت را القا کنیم که قصد و نیت ما از اعلام این تبلیغ یا فراخوان، حل کمبودهای مشتریان است، نه صرفا دریافت هزینه و سود شخصی.
این امر کمک میکند تا اعتماد خوانندگان ایمیل های ما جلب شده و برای آشنایی بیشتر با مجموعه و خدمات ما پیش قدم بشوند.

مرحله دوم: انتخاب تیتر مناسب

عنوانی که برای بنر یا محتوای تبلیغ خود انتخاب میکنیم، مهم ترین قسمت مطلب ارسالی خواهد بود. انتخاب یک عنوان مناسب برگ برنده شما در تبلیغات است. این عنوان باید بهینه و جذاب باشد. به طوری که به نیاز مشتری اشاره کند. این عنوان باید بتواند تمایز کیفیت خدمات یا محصولات شما را نسبت به رقبا به خوبی نشان دهد. مطمئن باشید اغلب کاربران اگر توسط تیتر و عنوان شما جذب نشوند، حتما به سراغ متن نخواهند رفت.

حتما هنگام نوشتن عنوان تبلیغ خود چندین تیتر را امتحان کنید. سعی داشته باشید به بهترین و جذاب ترین گزینه برسید. تیتر اگر خوب باشد، کمی طولانی بودن آن هیچ مشکلی نخواهد داشت. پس هرگز نباید ازین قسمت غافل شد، چون مشتری از همینجا جذب کسب و کار شما خواهد شد.

ایمیل مارکتینگ طراحی سایت پپرو

مرحله سوم: متن تبلیغ

متن تبلیغ یا بنری که آن را از طریق ایمیل ارسال میکنیم، نباید خیلی طولانی باشد. چون کاربران احتمالا ایمیل های دیگری هم دارند که باید به آنها نیز رسیدگی شود. پس داخل متن ایمیل به اصلی ترین خدمات و محصولاتی که ارائه میدهیم اشاره شود. پیشنهاد میکنیم برای هدایت مخاطب از لینک های مختلف به صفحات وب سایت خود استفاده کنید تا هم تبلیغ شما خسته کننده نباشد  و هم مشتریان واقعی به وب سایت شما هدایت شوند و دنبال کنند.
استفاده از عکس با کیفیت و مرتبط با تبلیغ در ایمیل مارکتینگ میتواند بسیار چشم نواز و ترغیب کننده باشد. حتما از عکسهای تار، بی کیفیت و ناواضح پرهیز کنید. مخاطبین شما از میزان اهمیت شما به تبلیغات خود، به میزان کیفیت خدمات و محصولات شما پی خواهند برد. پس باید در انتخاب عکس ها سلیقه زیادی به خرج داد.

 

سخن پایانی:

تبلیغات سرمایه شماست، به چشم هزینه و بدهی به آن نگاه نکنید.
اساس کار تبلیغات اگر بر روی اطلاع رسانی درست و حقیقی باشد، بسیار تأثیر گذار خواهد بود. پس نباید صداقت را در مطالب خود فراموش کرده و آن را فدای رقابت کنیم.

“مردم از کسی که یکبار از او دروغ شنیده اند، خرید نمیکنند.”
(دیوید اگیلوی)

نوشته ایمیل مارکتینگ ، راهکارها و چگونگی جذب مشتریان اولین بار در شرکت پپرو پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *