طراحی لوگو | Logo design

طراحی لوگو

لوگو چیست؟

یکی از حیاتی ترین و مهم ترین عناصر تبلیغاتی یک کسب و کار طراحی لوگو است. لوگو اولین چیزی است که مخاطب شما آن را می بیند و با آن ارتباط برقرار می کند.این همان تصویری است که مردم زمانی که نام شرکت شما را می شنوند، میشناسند و در ذهن خود تصور می کنند . نشانه و لوگو  هویت بصری کسب و کار است و طراحی اصولی و مناسب لوگو می تواند به تاثیر گذاری برند شما در ذهن مشتری و مخاطب کمک بسیار زیادی نماید.

تاریخچه لوگو

در طول تاریخ از نماد که نوعی علامت واحد هویت بصری است، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده میشد. انسان پیش از تاریخ با خراش دادن و ایجاد نقش بر دیوار غارهای التامیرا در اسپانیا و لاسکو در فرانسه تلاش داشته تا از این طریق به دیگران اعلان خطر یا آگاهی داده و یا پیام های دیگری را انتقال دهد. باستان شناسان لوازم و ابزارهایی را از یونان باستان یافته اند که بر آنهانقش ها و نمادها نیز همچون شکل حروف و رنگ می تواند واکنش های حسی خاصی را در برانگیزد.

بر تابوت های مصری نقوش نمادینی حکاکی شده است که احتمالا نشان از هنرمند خالق آن دارد. در قرون وسطا بازرگانان و صنعتگران برای مشخص کردن کالاها یا محصولاتشان از علائم و نمادهای خاصی استفاده می کردند که معرف آنها بود. همچنین تاریخچه لوگو به یونان باستان هم برمی گردد. چاپگرها هم آخر قرن ۱۹ میلادی نمادهایی را به صورت نشانه یا امضا چاپ می کردند که معرف حرفه و کار هایشان بوده. در آغاز سده بیستم نیز گاوچرانان آمریکائی برای مشخص کردن مالکیت دام های خود از علائم انحصاری استفاده می کردند، در واقع آنها از نوعی زبان تصویری استفاده می نمودند که سابقه ی آن به مصریان باستان می رسد.

طراحی لوگو

طراحی لوگو تهران

امروزه بیش از هر زمانی از علائم در جایگزینی و پر محتوا کردن علائم محدود الفبایی استفاده می گردد.این علائم، نظیر نشانه ها ، آرم و لوگو یا علائم تصویری موجود در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، خیابان ها و سایر مکانهای عمومی، ممکن است بر مبنای سنتی نوشتاری باشند یا نباشند.

این نمادها همه جا به چشم می خورند: لوگو روی بسته بندی ها، قوطی ها، جعبه ها، روی وسایل نقلیه، روی کاغذ، در تابلوهای مربوط به تظاهرات، در بازی های عمومی، بازارها، نمایشگاه ها و جشنواره ها.

لوگو می‌تواند ترکیبی از نشانه‌ها , حروف و نماد باشد که مشخصه یک برند است.
طراحی لوگو تهران تیم ما بسیار زیبا و کارآمد است و اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.
در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: اپل, کوکا کولا، نایک، آدیداس و غیره.. جزو برندهای معروفی هستند که با دیدن لوگو آن ها شکل محصول در ذهن ما به وقوع می پیوندد.

طراحی لوگو تهران

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای  در سه سوت وب اختصاصا برای شما انجام میشود, ما استانداردهای شما و توقعاتتان را از طراحی لوگو حرفه ای ارتقاء میدهیم ،به گونه ای که طراحی لوگو تهران به همراه جذب نگاه، بین برند و مخاطب خود یک پل ارتباطی مستحکم برقرار نماید.

اصول کلی که برای یک طراحی لوگو حرفه ای باید در نظر گرفت، عبارتند از:
ساده باشد.
منحصر به فرد باشد.
ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.
با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.
وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.
تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.
قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر را دارا باشد.

طراحی لوگو حرفه ای

قواعد طراحی لوگو

۱- خواندن خط های طولانی در نوشته ها، چشم را خسته می کند.

۲-مطالب و نوشته ها باید به اندازه ای باشد که به راحتی خوانده شوند.

۳- فضای نوشتاری خلوت معمولا بهتر و راحت تر از فضای نوشتاری شلوغ خوانده می شود.

۴-خواندن ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ برای مخاطب آسان تر از خواندن حروف صرفا بزرگ است.

۵-حروف فشرده، توپر، یا ایتالیک چشم را خسته می کنند و فقط برای بخش های مهم استفاده می شوند.

۶- فضای نوشتاری که راست چین یا چپ چین است، آسان تر از نوشته ای خوانده می شود که وسط چین باشد.

۷- نوشتار رنگی، به ویژه روشن به سختی خوانده می شود ، همچنین نوشته سفید روی زمینه سیاه سخت تر خوانده می شود.

قواعد طراحی لوگو

ایده طراحی لوگو

طراحی دنیای پیچیده‌ای دارد. گاهی اوقات فقط یک ایده طراحی لوگو  می‌تواند طرحی نو را ایجاد کند, گاهی احتیاج به مهارت بسیار زیادی دارد و این روزها لحظه به لحظه شرکت‌های جدیدی به ثبت می‌رسند، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی جدید تاسیس می‌شوند، افراد مختلف در حرفه‌های متفاوت مشغول به‌کار می‌شوند و در بسیاری از این موارد کسب‌وکارها نیازمند علامت تجاری, نشان و هرگونه نماد دیگری برای معرفی خود به بازار و مشتریان هستند.

ایده طراحی لوگو تهران شرکت سه سوت وب ، متخصصین و طراحان ما بعد از بدست آوردن سلیقه مشتری در چهارچوب تصاویر ، اشکال ، نمادها ، فونت ، رنگ ها و دیگر عناصر موثر در طراحی لوگو ، شروع  به تحقیق و جمع آوری اطلاعات در زمینه فعالیت مشتری می کنند. سپس با توجه به اینکه یک لوگوی موفق باید شعار و پیام شرکت ها و کمپانی ها را به طور غیرمستقیم به مخاطبان برساند ، مفاهیم بدست آمده از این تحقیقات را کنار یکدیگر قرار داده و شروع به ایده طراحی لوگو می کنند و بعد از مراحل ایده پردازی ، طراحان سه سوت وب با به کارگیری دانش و تخصص طراحی لوگو تهران طرح منتخب را در نرم افزارهای طراحی پیاده سازی و اجرا می کنند.

طراحی لوگو ارزان

طراحی لوگو با فتوشاپ

بهتر است ک شما طراحی لوگو با فتوشاپ را انجام ندهید. برنامه هایی از قبیل فتوشاپ که بر اساس تصویر و به اصطلاح بیت مپ عمل می کنند مخصوص ویرایش تصاویر هستند. طراحی لوگو با فتوشاپ بیشتر مخصوص ایجاد تغییر در فایلهایی است که قبلا آماده شده اند . البته فتوشاپ برای نقاشی دیجیتال امکانات وسیعی دارد اما در این مقاله بحث ما در خصوص طراحی لوگو و نماد می باشد . در طراحی لوگو با فتوشاپ حتی وقتی تصاویر خیلی باکیفیتی را با آن تولید کنید تا اندازه معینی قابلیت زوم و بزرگنمایی دارند و پس از آن شطرنجی میشوند و شما میتوانید پیکسل های تشکیل دهنده آن تصویر را ببینید, اما فایلهایی که توسط برنامه های وکتور محور مانند CorelDRAW و Adobe Illustrator (ایلوستریتور) که محبوب تر از فتوشاپ هم شده و بر اساس معادلات و روابط ریاضی است که این قابلیت باعث می شود که با هر چقدر زوم کردن و یا تغییر اندازه روی تصویر از کیفیت آن کاسته نشود و طرح هایی با مقیاس پذیری خوب و  بالایی داشته باشیم.

طراحی لوگو با فتوشاپ

طراحی لوگو ارزان

امروزه داشتن یک لوگو  مناسب جهت ارتقا شرایط کاری بسیار پر اهمیت می باشد .طراحی لوگو در سه سوت وب به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود و شما میتوانید با سفارش طراحی لوگو تهران صاحب بهترین طراحی لوگو ارزان شوید، سه سوت وب در نظر دارد با داشتن تیم مجرب طراحی لوگو حرفه ای شما مشتریان عزیز را با بهترین کیفیت انجام دهد.

سه سوت وب با تیم تخصصی طراحی سایت و طراحی لوگو در تهران این اطمینان را به شما می دهد تا طراحی لوگو شما کاملا حرفه ای و مطابق با نیاز شما باشد، سه سوت وب، آماده ی ارائه ی هر گونه مشاوره در این زمینه می باشد. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید بدون معطلی با ما تماس بگیرید، حتی اگر قصد واگذاری پروژه خود را به ما نداشته باشید، سه سوت وب در اختیار شماست.

پشتیبانی و مشاوره رایگان
صدور فرم پیش فاکتور
پانوشت : لوگو چیست؟ , تاریخچه لوگو , طراحی لوگو تهران , طراحی حرفه ای لوگو , ایده طراحی لوگو , طراحی سایت در کرج

نوشته طراحی لوگو | Logo design اولین بار در طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن|اندروید|جاوا|ios|android. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *