موجود است
کتاب مرجع کوچک کلاس برنامه نویسی Android APIs
نویسنده:onur cinar
مترجم:جواد قنبر
ناشر:انتشارات کیان
سال انتشار:۱۳۹۵
نوبت چاپ:اول
تعداد صفحات:۲۵۲
شابک:۹۷۸-۶۰۰-۳۰۷-۱۳۱-۵
زبان:فارسی
وزن:۴۳۰ گرم
۱۵,۰۰۰ تـــــومان
توضیحات
قبل از شروع می توان گفت زبان اندروید، پلت فرمی برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و دستگاه های موبایل می باشد. در واقع زبان اندروید یک چارچوبی از برنامه ی کاربردی و ترکیبی از کتابخانه های بومی همراه زمان اجرای برنامه های کاربردی می باشد. در این بخش از فصل با اسرار به مولفه های کلیدی و نقش آنها در معماری سیستم به معرفی و بررسی کوتاه پلت فرم اندروید خواهیم پرداخت. همین طور در این کتاب، نسخه ی ۵٫۰ پلت فرم اندروید که آخرین نسخه ی این نرم افزار در زمان چاپ کتاب می باشد، به عنوان مرجع در نظر گرفته می شود.
فهرست مطالب
فصل اول : پلت فرم
- معماری پلت فرم
- هسته اصلی لینوکس
- الحاق های اندروید
- Binder
- قفل های بیداری
- تایمر اخطار
- برطرف کننده ی کمبود حافظه
- سیستم فایلی
- کتابخانه های بومی
- زمان اجرا های اندروید
- زمان اجرای اندروید
- سند باکس برنامه ی کاربردی
- Zygote
- چارچوب برنامه کاربردی
- برنامه های کاربردی
- نسخه های اندروید
- نسخه ی پلت فرم
- نام کد پلت فرم
- سطح API
- پراکندگی پلت فرم اندروید
- کتابخانه ی پشتیبان اندروید
- خلاصه فصل
فصل دوم : محیط توسعه
- مجموعه ابزار اندروید
- کیت توسعه نرم افزاری اندروید
- کیت توسعه ی بومی اندروید
- ابزار های توسعه اندروید برای Android Studio
- راه اندازی محیط توسعه
- سیستم عامل ویندوز
- دانلود و نصب JDK بر روی ویندوز
- دانلود و نصب Android Studio
- برنامه ی Hello Android
- ساخت یک پروژه ی اندروید جدید
- ساخت برنامه کاربردی اندروید
- اجرای برنامه ی اندروید
- فعال کردن حالت USB Debug
- اجرای برنامه ی کاربردی بر روی
- خلاصه فصل
فصل سوم : مولفه ها و اجزای یک برنامه ی کاربردی
- Activitty
- ساخت یک Activitty
- اعلان یک Activitty
- چرخه ی عمر فعالیت
- Intent
- تفکیک و تجزیه ی Intent
- فیلتر های Intent
- دریافت و استخراج Intent
- تعلیق Intent
- ساخت Intent تعلیقی
- سرویس
- ساخت یک سرویس
- اعلان یک سرویس
- محدود کردن دستیابی و دسترسی به یک سرویس
- چرخه ی عمر سرویس
- استراتژی شروع مجدد سرویس
- آغاز یک سرویس
- برنامه نویسی Android APIs
- شروع سرویس توسط یک Intent
- سرویس Intent
- چسبیدن به یک سرویس
- سرویس محلی
- سرویس راه دور
- برقراری ارتباط با استفاده از AIDL
- برقراری با استفاده از صف پیام
- سرویس های سیستم
- ارائه گر محتوا
- ایجاد ارائه گر محتوا
- Content Provider Contract
- اعلان ارائه گر محتوا
- امنیت ارائه گر محتوا
- دسترسی به ارائه گر محتوا
- ارائه گرهای محتوای سیستم
- پیغام های Broad cast
- ارسال یک پیغام برادکست
- دریافت پیغام برادکست
- ثبت دریافت پیغام برادکست از طریق
- ثبت پیغام های برادکست از طریق کدنویسی
- چرخه ی عمر گیرند هی برادکست
- امنیت گیرنده ی برادکست
- کلاس Context
- کلاس Application
- خلاصه ی فصل
فصل چهارم : منابع برنامه کاربردی
- ساخت منابع
- گروه های منبع
- منابع Property Animation
- منابع Tween Animation
- منابع Color State List
- منابع Drawable
- فایل بیت مپی
- فایل بیت مپی XML
- فایل نه تکه
- فایل نه تکه ی XML
- شکل فایل ترسیم یا Shape Drawable
- فهرست حالت یا State List
- منابع Layout
- منابع Menu
- منابع Raw
- منابع Value
- منابع String
- آرایه های رشته ای
- رشته های کمیت
- منابع Boolean
- منابع Color
- منابع Dimension
- منابع Integer
- آرایه های Integer
- منابع آرایه های نوع بندی شده
- منابع XML
- منابع پیش فرض و جایگزین
- نعریف منابع جایگزین
- توصیف کننده ی پیکربندی پشتیبانی شده
- مدیریت تغییرات زمان اجرا
- Asset ها
- به کارگیری Asset ها در تمامی وب
- فایل های بسط APK
- خلاصه فصل
فصل پنجم : لایه بندی ها و نما ها
- لایه بندی ها
- اعلان لایه بندی ها
- نیاز ها و شرایط لایه بندی
- لایه بندی های متداول
- لایه بندی خطی
- جهت گیری لایه بندی خطی
- اهمیت یا وزن لایه بندی خطی
- گراویتی یا موقعیت لایه بندی خطی
- مقادیر پشتیبانی شده در جهت گیری افقی
- مقادیر پشتیبانی شده در جهت گیری عمودی
- لایه بندی نسبی
- تعیین موقعیت به نسبت نمای اتصال
- تعیین موقعیت به نسبت نمای والد
- لایه بندی های پویا (دینامیک)
- Adapter یا وفق دهنده
- وفق دهنده ی آرایه ای
- وفق دهنده مکان نمای ساده
- وفق دهنده ی اختصاصی (Custom Adapter)
- متد getCount
- متد getItem
- متد getItemId
- متد getView
- اعلان و آگاهی رسانی تغییرات مجموعه ی داده ای
- لایه بندی نمای وفق دهنده یا Adapter View
- نمای فهرستی
- نمای شبکه ای
- Spinner
- ویژگی های پشتیبانی شده در حالت
- مدیریت رویداد های مربوط به گزینش عناصر
- بارگذاری منبع لایه بندی XML
- دسترسی به نما های تکی در یک لایه بندی
- تخصیص یک ID منحصر به فرد به
- یافتن یک View بر اساس ID منحصر به فرد آن
- View ها
- کنترل های خروجی
- TextView
- ImageView
- ProgressBar
- به روزرسانی پیشرفت (Progress)
- Space
- کنترل های ورودی
- کنترل EditText
- به دست آوردن محتوای یک EditText
- Button
- مدیریت رویداد های عملیات کلیک در Button
- ImageButton
- کنترل های ToggleButton، Switchو CheckBox
- ToggleButton
- Switch
- CheckBox
- مشخص کردن حالت کنترل
- مطلع شدن از تغییر حالت کنترل
- دکمه ی رادیویی
- مطلع شدن از تغییر حالت انتخاب دکمه ی رادیویی
- Fragment ها (تکه ها)
- ساخت یک Fragment
- اضافه کردن یک تکه به فعالیت از طریق
- اضافه کردن یک جانگه دار برای تکه در
- به دست آوردن نمونه ی FragmentManager
- ایجاد یک تراکنش تکه ای Fragment Transaction
- اضافه کردن تکه به جا نگه دار
- جایگزینی یک تکه
- اضافه کردن رابط کاربر به یک تکه
- انتقال آرگومان ها به یک تکه
- به کارگیری آرگومان ها در یک تکه
- برقراری ارتباط بین فعالیت و تکه
- دسترسی به فعالیت از تکه
- دسترسی به تکه از فعالیت
- خلاصه فصل
فصل ششم : رابطه کاربری
- نوار کنش یا Action Bar
- اضافه کردن نوار کنش
- حذف نوار کنش
- اضافه کردن کنش ها و اعمال جدید به نوار کنش
- تعریف کنش های نوار کنش
- کنترل ظاهر کنش ها
- نمایش کنش ها در نوار کنش
- مدیریت رویداد های کلیک اجرا شده بر
- نما های کنش
- اضافه کردن نما های کنش به نوار کنش
- دسترسی به یک نمونه ی نمای کنش
- کوچک سازی نما های کنش برای
- ارائه گر های کنش
- اضافه کردن ارائه گر کنش به نوار کنش
- مقداردهی اولیه ی ارائه گر کنش
- پیغامک ها
- محاوره ها یا Dialog
- گونه های مختلف محاوره
- کادر محاوره ی هشدار یا Alert Dialog
- ساخت یک محاوره ی هشدار
- اضافه کردن دکمه به کادر محاوره ی هشدار
- استفاده از یک فهرست بر روی
- استفاده از لایه بندی اختصاصی در
- کادر محاوره ای انتخاب تاریخ
- کادر محاوره ای انتخاب ساعت
- کادر محاوره ای پیشرفت کار
- نمایش یک کادر محاوره ای
- اعلان ها یا Notifications
- دسترسی به سرویس اعلان
- ارسال (پست کردن) یک اعلان
- اضافه کردن کنش ها به اعلان
- پشته ی سوابق
- ساخت پشته ی سوابق
- اضافه کردن دکمه های کنش به یک اعلان
- به روز رسانی و ارتقای یک اعلان
- لغو یک اعلان
- خلاصه فصل
فصل هفتم : ذخیره کرن داده ها
- فایل های ساده
- به کارگیری حافظه ی داخلی
- استفاده از حافظه خارجی
- دسترسی به حافظه خارجی
- کنترل در دسترس بودن حافظه ی خارجی
- مشخص کردن مسیر حافظه ی خارجی
- ذخیره کردن فایل های داخلی برنامه
- ذخیره سازی فایل های عمومی بر روی
- کش کردن داده ها با استفاده از حافظه
- ساختاربندی داده ها از طریق JSON
- نوشتن داده ها با استفاده از قالب JSON
- خواندن داده ها با استفاده از قالب JSON
- اولویت های اشتراکی یا Shared Preferences
- باز کردن اولویت های اشتراکی
- باز کردن اولویت های مشترک فعالیت
- باز کردن اولویت های اشتراکی پیش فرض
- باز کردن اولویت های اشتراکی عام
- اضافه کردن و ویرایش اولویت های اشتراکی
- خواندن اولویت های اشتراکی
- بررسی تغییرات اولویت های اشتراکی
- صفحه ی اولویت ها یا Preferences Screen
- پیکر بندی صفحه اولویت ها
- نمایش صفحه ی اولویت ها
- پایگاه داده ی رابطه ی SQLite
- ساخت و باز کردن پایگاه داده
- ایجاد جداول
- به روزرسانی و ارتقای پایگاه داده ی موجود
- نوشتن بر روی پایگاه داده
- درج داده ها در پایگاه داده
- به روز رسانی داده های موجود در پایگاه داده
- خواندن داده ها از پایگاه داده
- خواندن سطر های داده از پایگاه داده
- حذف داده ها از پایگاه داده
- پاک کردن تمام پایگاه داده
- سرویس پشتیبان گیری اندروید
- ثبت نام برای Android Backup
- اضافه کردن کلید Backup Service به
- ارائه ی اجرای عامل پشتیبان گیری
- اعلان عامل پشتیبان گیری در فایل Manifest
- درخواست پشتیبان گیری
- آزمایش اجرای عامل پشتیبان گیری
- خلاصه فصل
فصل هشتم : سنسور ها و محل یابی
- سنسور
- مدیر سنسور
- انواع سنسور ها
- به دست آوردن سنسور پیش فرض برای
- به دست آوردن فهرست تمام سنسور ها
- دریافت رویداد های سنسور
- تعیین حالت گزارش دهی سنسور
- دریافت رویداد های سنسور در حالت
- شنونده ی رویداد سنسور
- ثبت نام برای دریافت رویداد های سنسور
- لغو دریافت رویداد های سنسور
- دریافت رویداد های سنسور راه انداز
- شنونده ی رویداد راه انداز
- درخواست یک رویداد سنسور یک بار مصرف
- لغو یک درخواست اندازه گیری
- تفسیر رویداد های سنسور
- مقادیر رویداد سنسور بر حسب نوع سنسور
- محل و محل یابی
- مجوز های محل یابی
- مدیر محل یابی یا Location Manager
- ارائه گر های محل یابی یا LocationProviders
- کنترل دسترسی یا عدم دسترسی به
- بررسی تغییرات حالت ارائه گر محل یابی
- به روزرسانی اطلاعات محل
- به روزرسانی پیوسته و مداوم محل کاربر
- شنونده محل کاربر
- ثبت نام برای دریافت به روزرسانی های
- عدم دریافت به روزرسانی های اطلاعات محل
- درخواست دریافت فقط یک به روزرسانی محل
- هشدار های مجاورت
- اضافه کردن هشدار مجاورت
- حذف هشدار مجاورت
- محل یابی سریع کاربر با استفاده از
- خلاصه فصل
فصل نهم : مدیا و دوربین
- مدیر صوت
- ابزار های صوتی
- میکروفون
- بررسی خاموش (بی صدا) بودن میکروفون
- خاموش / روشن با با صدا / بی صدا
- بلندگو
- بررسی روشن بودن بلندگو
- روشن یا خاموش کردن بلندگو
- امواج و جریان های صوتی
- تنظیم شدت و میزان صدای صوت
- تعیین میزان فعلی صدای یک جریان صوتی
- تعیین حداکثر میزان صدای یک جریان صوتی
- تنظیم شدت و میزان صدای یک جریان صوتی
- خاموش کردن جریان / موج صوتی
- اجرای منفرد جریان صوتی
- کنترل فعال و آزاد بودن موسیقی
- اجرای صوت
- MediaPlayer (کنترل و اجرای صدا و تصویر)
- بارگذاری یک نمونه ی صوتی با
- پیکربندی جریان صوتی مدیاپلیر
- آماده سازی مدیا پلیر برای اجرای صوت
- شروع اجرای صوت با استفاده از مدیا پلیر
- توقف اجرای صوت با استفاده از مدیاپلیر
- آزاد کردن مدیا پلیر
- AsyncPlayer
- SoundPool
- ایجاد یک SoundPool
- ایجاد یک SoundPool با استفاده از
- بارگذاری نمونه های صوتی در SoundPool
- بارگذاری نمونه های صوتی از طریق
- اجرای نمونه های صوتی از طریق SoundPool
- تخلیه ی یک نمونه ی صوتی از SoundPool
- آزاد سازی SoundPool
- ضبط صدا
- ارسال درخواست برای مجوز ضبط صدا
- پیکربندی منبع صوتی برای عملیات ضبط
- پیکربندی خروجی صوتی برای عملیات ضبط
- پیکربندی رمزگذار صوتی برای عملیات ضبط
- پیکربندی قالب مخزن فایل خروجی
- پیکربندی فایل خروجی
- شروع عملیات ضبط صدا
- توقف عملیات ضبط صدا
- آزاد سازی MediaRecorder
- اجرای ویدیو
- ایجاد یک پوسته برای نمایش ویدیو
- شروع اجرای ویدیو
- توقف اجرای ویدیو
- ضبط ویدیو
- ایجاد سطح پیش نمایش برای ضبط ویدیو
- پیکربندی منبع ویدیو برای عملیات ضبط ویدیو
- پیکربندی رمزگذار ویدیویی برای
- دوربین
- درخواست مجوز دسترسی به دوربین
- CameraManager
- به دست آوردن ID دوربین ها
- به دست آوردن مشخصات و
- باز کردن دوربین
- عملیات ضبط توسط دوربین
- به دست آوردن اندازه های
- تنظیم اندازه ی سطح پیش فرض دوربین
- ایجاد یک جلسه ی ضبط برای دوربین
- ایجاد یک درخواست ضبط
- اضافه کردن سطح هدف (Surface (Target
- پیکر بندی های بیشتر CameraCaptureRequest
- ساخت CameraCaptureRequest
- ارسال CameraCaptureSession
- خلاصه فصل
نوشته کتاب مرجع کوچک کلاس برنامه نویسی Android APIs اولین بار در سورس سرا - آموزش برنامه نویسی. پدیدار شد.