موجود است
کتاب برنامه نویسی اندروید برای تکنولوژی های جدید
نویسنده:والاس جکسون
مترجم:امیرحسین حقیقتگو، سارا پوریوسف
ناشر:انتشار کیان
سال انتشار:۱۳۹۶
نوبت چاپ:اول
تعداد صفحات:۶۳۲
ویراست:جواد قنبر
شابک:۹۷۸-۶۰۰-۳۰۷-۱۹۱-۹
زبان:فارسی
وزن:۱۱۰۰ گرم
۴۷,۵۰۰ تـــــومان
توضیحات کتاب
مقدمه مولف
در کتاب برنامه نویسی اندروید می توانید روش توسعه ی اپلیکیشن ها را برای ساعت های هوشمند یاد بگیرید. در این بخش از کتاب در مورد خدمات Google Play موضوعاتی را فرا می گیرید و برنامه های کاربردی Android Wear به نام اپلکیشن های فعالیت همراه را به گونه ای ایجاد خواهید کرد که مولفه هایی را بر گوشی های هوشمند، تبلت ها و ساعت هوشمند اجرا کنند. در فصل اول، قبل از مرتب سازی ایستگاه کاری تولید wear به بررسی مفاهیم طراحی و مفاهیم Android Ware و Wearable می پردازیم که شامل SDK IDE ها برنامه های کاربردی توسعه ی محتوای رسانه در فصل دوم است. در فصل سوم به قابلیت های Android Wear خواهیم پرداخت و مبنایی را برای Wear در فصل چهارم، ایجاد خواهیم کرد. در فصل پنجم، به مرتب سازی IntelliJ IDEA خواهیم پرداخت که به اندروید استادیو نیز مشهور است.
برای آماده سازی تولید با اطمینان از شبیه سازی ها و AVD ها و بروز رسانی SDK برای استفاده از تست ظاهر مدور یا ساعت مربعی، به کار می رود. در فصل ششم، با بررسی اپلیکیشن Android Watch Faces و تمام قابلیت ها و ملاحظات طراحی UI کدنویسی را آغاز می کنیم. با مطالعه فصل هفتم، می توانید سرویس Watch Face و کلاس های Watch Face Engine خود را کدنویسی کنید این امکانات زیر ساخت Watch Face را فعال می کند که در فصل های آینده کار با آن را یاد خواهید گرفت. در فصل هشتم، از زمانبندی Watch Face استفاده کرده و موضوعاتی را در مورد کلاس های Timeو TimeZone و طریقه پیاده سازی یک شیء Broadcast Re – ceiver برای مدیریت این کلاس ها می آموزید. در فصل نهم، روش های اصلی برنامه کاربردی Watch Faces را پیاده سازی می کنیم که روش های مختلف پردازش Watch Face و حتی پردازش آن را باز بینی می کنند.
در فصل دهم، با روش پردازش طرح ها و گرافیک های برداری بر روی صفحه ی ساعت هوشمند به وسیله روش onDraw آشنا می شویم و در فصل یازدهم موضوعاتی را در مورد گرافیک های رستری و متد استفاده از شی Bitmap Drawabel و نیز منابع بیت مت PNG 32 برای اضافه کردن تصویر سازی دیجیتال به طرح های ساعت هوشمند یاد می گیریم. در فصل دوازدهم روش های پردازش تصویر دیجیتال را می آموزید که به شما این امکان را می دهند تا مقداری از رنگ های به کار رفته را برای مهیا کردن محدودیت های رنگی مختلف نمایش ساعت هوشمند، بهبود دهیم؛ چرا که به نتیجه واقع گرایانه ای برای طراحی برنامه کاربردی ساعت هوشمند خود برسید.
در فصل سیزدهم، مطالبی را درباره اپلیکیشن Google Mobile Services و روش دسترسی به Google Play Services یاد می گیریم چرا که اپلکیشن های Wear به جز استفاده از اپلیکیشن های بومی و Android و Android Wear می توانند کاربرد های بیشتری داشته باشند. در فصل چهاردهم، برنامه های کاربردی Android Wear Data API را در یک کلاس Watch Face Utility به خاطر مدیریت تنظیمات کاربر، پیاده سازی می کنیم. در فصل پانزدهم، طریقه وفق دادن یک محیط تست برای وسایل سخت افزاری جهان واقعی و نیز روش پیاده سازی درایور های USB و Android Debug Bridge برای وسایل سخت افزاری را توضیح می دهیم.
در فصل شانزدهم، با حذف کردن کلاس Time و جایگزینی آن با کد کلاس Gregorian Calendar و Calendar برای بهبود سازی بیشتر برنامه های کاربردی و با update کد فراخوانی متد، استثنا های برنامه های کاربردی و کلاس آشنا می شویم. در فصل هفدهم، برای در نظر گرفتن اپلیکیشن های ساعت هوشمند، مانند تشخیص صدا و موقعیت یاب با استفاده از اپلیکیشن های Speech و GPS، به امکانات اپلکیشن های Android IoT و دیگر امکانات Wear API می پردازیم. به کمک اطلاعات این کتاب و برنامه های کاربردی Android Watch و Android Wear می توانید به پیشبرد برنامه های کاربردی ساعت هوشمند بپردازید.
سرفصل های کتاب
فصل اول : مقدمه ای بر تجهیزات Wearable اندروید : مفاهیم انواع و Material Design
- معرفی
- تعریف فناوری Wearable : یک دستگاه Wearable چیست؟
- توسعه ی برنامه ی Wearable : انواع اپلیکیشن ها کدامند؟
- لذت برنامه های Android Wearable : واقع گرایی
- تجهیزات پوشیدنی پرکاربرد : ساعت ها و عینک های هوشمند
- واسطه های برنامه نویسی اپلیکیشن Wearable
- اندروید اصلی یا اندروید جانبی : لینک بلوتوث
- طراحی اپلیکیشن های Wearable : متریال دیزاین اندروید ۵
- رنگ آمیزی .setTint() :Android 5 Drawable و ()setImageTintMode
- آنچه در این کتاب خواهید آموخت
- خلاصه
فصل دوم : تنظیم یک ورک استیشن توسعه ی اپلیکیشن Android 5 Wearable
- معرفی
- Java 7 : نصب پایه برای Android Studio
- نرم افزار پردازش تصویر دیجیتال حرفه ای : ۲۸٫ ۱۴ GIMP
- بسته ی نرم افزار ی تجاری حرفه ای : ۴ Open Office
- خلاصه
فصل سوم : مبانی Wearable های اندروید : امکانات جدید Wearable در Android 5
- معرفی
- پیشرفت های Android 5 NFC : ارتیاطات میدان نزدیک
- WebGL ،WebِAudio ، WebView :WebKit Media و WebRTC
- هشدار های اندروید ۵ : LockScreen و MetaData
- پیشرفت های دیگر سیستم عامل Android 5
- خلاصه
فصل چهارم : بررسی Android Studio آشنایی با IntelliJ IDEA
- معرفی
- پیکربندی Android Studio : استفاده از SDK Manager
- ایجاد یک اپلکیشین Android Wearable استفاده از IntelliJ
- خلاصه
فصل پنجم : دستگاه های مجازی اندروید: تنظیم شبیه ساز های اپلیکیشن Wearable
- معرفی
- استفاده از AVD Manager ایجاد شبیه سازی Wear
- خلاصه
فصل ششم : مقدمه ای بر طراحی Watch Face های اندروید : مبانی و مفاهیم
- معرفی
- طراحی Watch Faces : نکات و راهبرد ها
- استفاده از توان Watch Face ها : حالت های تعاملی و محیطی
- شکل های طراحی واسط کاربری نما های ساعت : مربعی در مقابل مدور
- اتصال جانبی اندروید : اپلیکیشن Wear Companion
- طراحی گرافیکی Watch Faces : مفاهیم چند رسانه ای
- Watch Faces های متحرک : Animation و AnimationDrawable
- خلاصه
فصل هفتم : Watch Face های برنامه برای Wear : ایجاد مبنای کد Watch Face
- معرفی
- اسکریپت های Gradle : تنظیم روابط Gradle Build
- مجوز های اندروید : مجوز کاربرد های Watch Face
- خلاصه
فصل هشتم : یک WatchFaces Timing Engine : استفاده از TimeZone،Time و BroadcastReceiver
- معرفی
- سطح WatchFace : Android SurfaceHolder
- تنظیم Watch Face Style : WatchFaceStyle.Builder
- تنظیم زمان Watch Face : کلاس های مرتبط با زمان
- خلاصه
فصل نهم : پیاده سازی WatchFaces Engine متد های اصلی WatchFaces API
- معرفی
- WatchFace Seconds Time Engine استفاده از Handler
- ایجاد یک updateTimeHandler :Second Hand Timer
- محاسبه ی زمان Watch Face ها : استفاده از ساعت سیستم
- Watch Faces API متد های اصلی برای پیاده سازی
- حذف یک Watch Face از حافظه : متد ()onDestroy
- خلاصه
فصل دهم : طرح برداری Watch Face ها : استفاده از گرافیک های برداری برای Watch Face ها
- WatchFace Painting Engine استفاده از شی Paint
- موتور طراحی Watch Face : متد ()onDraw
- ایجاد نشانه های تیک Watch Face : استفاده از جاوا برای ساختار حلقه
- خلاصه
فصل یازدهم : طراحی Watch Face های Bitmap استفاده از گرافیک های رستری برای Watch Face ها
- معرفی
- تست یک طراحی Watch Faces : استفاده از Round AVD
- تست طرح Watch Face استفاده از یک Square AVD
- خطا های AVD : عدم اتصال و عدم پاسخ گویی پنل ها
- دسترسی به نمایش تصویری : با استفاده از Resources و Bitmap
- خلاصه
فصل دوازدهم : پردازش تصویر دیجیتال WatchFaces : توسعه ی منابع برای وضعیت های مختلف
- معرفی
- Ambient Mode Bitmap : حالت تصویری GIMP Grayscale
- تصحیح حالت Interactive تغییر رنگ تیک ها به مشکی
- خلاصه
فصل سیزدهم : Activity ی همراه تنظیمات Watch Face : سرویس های موبایل گوگل
- معرفی
- ایجاد یک ProWatchFaceCompanionActivity
- Google Play Services کلاس GoogleApiClient
- GoogleApiClient.Builder : ایجاد یک Google API Client
- کلاس Android Uri : اشیای شناسه ی منبع یکپارچه
- واسطه ی GMS DataApi اندروید : تنظیم یک Data Api
- ایجاد یک پنجره ی Not Connected : با استفاده از AlertDialog
- کدنویسی متد DataItem :onResult و DataMap
- واسطه ی DataItem اندروید : مبانی Wear Data
- ایجاد یک onMessageReceived( ) :Listener Service
- کلاس Connection Result : اتصال به شبکه
- خلاصه
فصل چهاردهم : WatchFace Configuration Companion Activity Utility و wearable API
- معرفی
- کلاس ProWatchFaceUtility : مدیریت داده ها
- بارگذاری DataItem ها در putConfigDataItem( ) : DataMap
- کلاس Android Wearable : API های Wearable اندروید
- جایگزینی داده های تغییر یافته : overwriteKeysInConfigDataMap
- پایان Configuration Companion : طراحی UI
- تنظیم ویژگی setUpColorPickerSelection( ) : Spinner
- تست Nexus 5 : WatchFaceCompanion Activity
- خلاصه
فصل پانزدهم : تست اپلیکیشن : Wearables استفاده از دستگاه های سخت افزاری درAndroid Studio
- معرفی
- ارتباط یک دستگاه با یک کامپیوتر : USB Driver ها
- نصب Wear API : اتصال ساعت هوشمند به تلفن
- استفاده از ADB : اتصال به یک تلفن هوشمند با استفاده از AVD
- اشکال زدایی بلوتوث : اتصال به ساعت هوشمند
- تنظیمات ساعت هوشمند : جفت کردن و فعال سازی Bluetooth Debugging
- Java Singleton : سازنده ی () ProWatchFaceUtility
- تست و اشکال زدایی : ایجاد فایل های APK
- سیستم Android Studio Build : یک مرور
- مولفه های یک سیستم CLASS ،DEX ، AIDL ،AAPT : Build و APK
- محدود سازی کد جاوای اپلکیشین اندروید ۶۴ کیلوبایت از متد ها
- تنظیم Gradle Build ها : ایجاد انواع مختلف APK
- استفاده از ProGuard : فشرده سازی، بهینه سازی و مبهم سازی کد
- اجرای پروژه : استفاده از Gradle Build Engine
- اتصال USB سخت : تنظیم یک USB Driver ساعت هوشمند
- خلاصه
فصل شانزدهم : بهبود Wear API : بروز رسانی اپلیکیشن ها برای استفاده از کلاس ها و متد های جدید
- معرفی
- حل مشکل بروز رسانی غیر منتظره : ۵٫۲ Android
- کار با کد های قدیمی ()getDrawable و Time
- کلاس Resources اندروید : در متد ()getDrawable
- کلاس تو در تو Resources.Theme : ویژگی های Theme
- کلاس ResourcesCompat قابلیت Backward
- کار با کلاس های قدیمی : کلاس Time
- ارتقای کد : Calendar و ()getDrawable
- حل مشکلات IDE مربوط به ارتقا های SDK
- استفاده از Invalidate و Restart : بازسازی ساختار پروژه
- استفاده از Import Project
- مفاهیم داستان : اندروید فراتر از جاوا یا XML است
- خلاصه
فصل هفدهم : آینده ی API های Android TV،Glass،Auto :Android IoT و Wear
- معرفی
- HD Android TV و UHD : نقطه ی مقابل Wear
- Android Auto : اپلیکیشن برای عینک های هوشمند
- Android Wear بررسی عناصر جالب API
- آشکار سازی موقعیت : داده های GPS از Google Play Services
- عملیات صوتی : استفاده از فناوری تشخیص صوت
- خلاصه
نوشته کتاب برنامه نویسی اندروید برای تکنولوژی های جدید اولین بار در سورس سرا - آموزش برنامه نویسی. پدیدار شد.