لینک بیت چیست؟ (Link Bait) – آیا تاثیری در سئو سایتتان دارد!

لینک بیت چیست؟

یکی از مهمترین بخش های هر وبسایت، بهینه سازی سایت (سئو) می باشد. لینک بیت یا لینک بایت یا bait link به معنی پیوند طعمه (لینک طعمه) است و یکی از ابزارهای بسیار مفید در راستای بهینه سازی سایت می باشد.

به طور خلاصه، مدیر سئو لینک بیت را این چنین تعریف می کند: محتوای ارزشمند موجود در یک وبسایت که مخاطبان دیگر به دلیل مرغوبیت محتوا، به طور اختیاری از آن استقبال میکنند. به عبارت دیگر، به محتوایی لینک طعمه گفته می‌شود که از کیفیت خوبی برخوردار باشد و بتواند بازدیدکنندگان را متقاعد کند تا آن را به دیگران معرفی نمایند. در ادامه، توضیحات جزئی تری در این رابطه بیان خواهیم کرد. پس، اگر شما هم علاقه مند هستید که با ایجاد بیت لینک در جهت بهینه سازی بیشتر وبسایت خودتان حرکت کنید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

خرید بک لینک خارجی

 

روشهای ایجاد لینک بیت

 

لینک بیت را می‌توان با رعایت یکسری نکات ظریف و به شکل های مختلفی ایجاد کرد. در اینجا، روش هایی را بیان کرده ایم که با استفاده از آنها، می توانید توانایی خوبی در ایجاد لینک بیت به دست آورید.

_ محتوای تصویری:

نظرسنجی ها نشان می دهند که افراد بسیاری، تمایل به استفاده از محتوا های تصویری دارند. فرض کنید، آموزش تهیه یک غذای خوشمزه را به صورت ویدئو و همینطور نوشته متنی در دسترس داشته باشید. به احتمال زیاد شما هم مثل اکثر مردم، دیدن ویدیو را بر خواندن متن ترجیح خواهید داد. البته، این بدان معنا نیست که تمام محتوای سایت شما ویدیو و یا عکس باشد. بلکه در گام اول، این مهم است که محتوای شما به هر شکلی ارائه می‌شود، از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا برای مخاطب جذابیت ایجاد کند.

_ ایجاد منبع جامع:

بکوشید تا محتواهای کامل و جامعی تهیه کنید. شاید ایجاد چنین محتوایی، کمی دشوار باشد ولی مطمئناً، یک سرمایه گذاری بلند مدت و پویا خواهد بود. در واقع، محتوای جامع مثل یک راهنما و نقشه راه عمل میکند. بنابراین، افراد زیادی مشتاق به استفاده از این منابع و محتوا هستند.

مدیر سئو

_ استفاده از داده های حاصل شده از نظرسنجی ها و مطالعات در ایجاد محتوا:

یکی از روشهایی میباشد که بسیار بازده خوبی داشته است. به طوری که می توان آن را یکی از بهترین روشهای مورد استفاده در سال ۲۰۲۱ دانست.

_ انتشار به موقع مطالب:

در واقع، تمرکز این روش بیشتر بر روی وقت شناسی در ایجاد و انتشار محتوا می باشد. به عنوان مثال، نوشتن از موضوعات به روز و تازه، می‌تواند تاثیر بزرگی در ایجاد یک لینک بیت داشته باشد.

_ محتوای احساسی:

یکی از روش های مفید در ایجاد لینک بیت این است که بر روی احساسات مخاطبان کار کنید و محتوای خود را بر این اساس تهیه نمایید. برخی از انواع احساساتی که مخاطب را قانع میکند تا محتوای شما را منتشر کند، عبارت است از: یک موضوع عالی و غافلگیر کننده، عصبانیت، استرس و موضوعات ترسناک، جالب بودن و…. این وظیفه ایجاد کننده محتوا است که محتوا را طوری تنظیم نماید تا این احساسات و عواطف در مخاطب ایجاد گردد. طبیعتاً، هر چه تعداد بیشتری از این احساسات در یک متن و محتوا گنجانده شود، احتمال جذب مخاطب بیشتر خواهد شد.

محتوا احساسی لینک بیت

_ داشتن محتوا با قابلیت سودمندی:

ایجاد محتوای سودمند برای مخاطب، تاثیر بسزایی در ایجاد لینک بیت خواهد داشت. سودمندی (Utility) زمانی مشاهده می‌شود که مخاطب با یک محتوای مفید و کاربردی روبرو می شود. مثلاً، یک نرم افزار که نیازهای یک کاربر را مرتفع می سازد و کاربردی باشد.

_ Bait Ego:

در ایگو بیت، پای اینفلوئنسرها به میان می‌آید. به طوری که میتوانید مصاحبه خودتان با یک اینفلوئنسر را به اشتراک بگذارید. همچنین، آموخته های خودتان را به محتوا تبدیل نمایید و در اشتراک گذاری مطالب مختلف بکشید.

لینک طعمه را منتشر کنید؟

 

اکنون، بایستی که این لینک های طعمه که در قالب محتوا ایجاد شده‌اند را منتشر کنید تا در معرض دید دیگران قرار بگیرند. در واقع این محتواها، با منتشر شدن، از حالت بالقوه به حالت بالفعل نزدیک تر می شوند و کارآمدی خودشان را نشان می دهند. سه روش عالی برای انتشار لینک بیت عبارتند از:

۱_ استفاده از شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک، توییتر، تلگرام و….
۲_ اگر محتوای خبرساز دارید، آنها را در مطبوعات منتشر کنید. اگرچه اطلاعیه های مطبوعاتی، ارزش سئو ندارند ولی احتمال اینکه نویسندگان بلاگر ها آن را ببینند و لینک سازی کنند، بیشتر می شود. میتوانید با بلاگر ها همکاری کنید و افرادی که به مطالب و محتوای شما علاقمند هستند را پیدا نمایید. (پونه مدیا هم به این موضوع پرداخته است.)

تا اینجا، روش های گوناگونی را توضیح دادیم که با استفاده از آنها می توانیم لینک بیت های خوبی را ایجاد کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از طریق ایجاد لینک طعمه، در جهت سئو سازی محتوای سایت خود گامی موثر بردارید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *