لینک سازی یکی از معضلاتی است که اغلب کسب و کارها به دلیل کمبود وقتی که دارند یا حتی بودجه کمتر به جای آنکه برای ایجاد بک لینکهای موثر و باکیفیت روی بیاورند به خرید بک لینک از سایتهای غیرمعتبر میپردازند. همانطور که میدانید انتشار رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین بخشهای لینک سازی به شمار میآید اما اینکه بدانید از کدام پلتفرم برای انتشار رپورتاژ خود استفاده کنید و آنها را در کدام سایتها قرار دهید، یکی از مهمترین مباحثی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.
شاید به این دلیل که فکر میکنند سریعتر به نتیجه دلخواه میرسند یا حتی صبوری به خرج نمیدهند. ما در این مقاله موثرترین تاکتیکهایی را نام بردیم که میتوان برای برندهای بزرگ پیاده سازی کرد. مواردی از قبیل بازاریابی مشترک، برگزاری یا شرکت در رویدادها و مشارکت در فروش از عواملی هستند که میتوانید در کسب و کارتان از آنها بهره ببرید تا لینکهای موثر و خوبی را دریافت نمایید.
اگر به دنبال ایجاد ارزش برای سایت خود هستید لینک سازی را در اولویت لیست خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که پروسه سئو سایت یک فرایند استراتژیک و مبتکرانه باشد. استراتژی لینک سازی به نوع بازاریابی شما و همچنین ارتباطات شما گره خورده است.
اینفلوئنسرها را دست کم نگیرید
برندهای بزرگ اغلب در استفاده از کانالهای ارتباطی دیجیتال خود یا حتی برگزاری کمپینهای عظیم دچار مشکل میشوند و اغلب این کمپینها برای ایجاد لینک، فرصت مناسبی هستند که گاهی به هدر میروند.
گذراندن یک دوره آموزش لینک سازی و داشتن یک استراتژی لینک بیلدینگ موثر سبب میشود که لینکهایتان گسترش پیدا کند و شما از آن به عنوان ایدهای برای افزایش لینک در سایتهای مرتبط استفاده کنید.
متخصصان سئو برای ایجاد کارامد بودن کمپینهای لینک سازی باید روشهای زیر را مدنظر قرار دهند.
- تمام فعالیتهای بازاریابی خود را بررسی کنید
- نقشه راه کمپین بازاریابی خود را ایجاد کنید
- با مدیران بازاریابی هر بخش مصاحبه کنید تا از اهداف آنها از کمپین مطلع شوید
با گذراندن این سه مرحله شما مخاطبین خود را بهتر درک خواهید کرد و میتوانید از آنها برای اجرای یک کمپین موثر با بازده بالا بهره ببرید.
سازمانهای بزرگ در مقایسه با استارتاپها محیط متفاوتتری دارند که بتوانند از آنها برای لینک سازی استفاده کنند.
در ادامه ۴ روش برای لینک سازی معرفی میکنیم که اغلب برندها آن را نادیده میگیرند.
۱- رویدادهای آفلاین برگزار کنید
برگزاری یا شرکت در ایونتهای آفلاین یکی از راههای جذب مشتری و در عین حال دریافت لینک در شبکههای اجتماعی یا حتی وبسایت است. از آن غافل نشوید. برنامه منظمی برای نمایشگاهها یا جشنوارههایی که قصد برگزاری دارید یا میخواهید شرکت کنید داشته باشید. رویدادهای آفلاین معمولا اطلاعات زیادی را به مخاطبین منتقل میکنند و میتوانند بستر مناسبی برای شما و اهدافتان باشند.
کتاب لینک سازی در ۶ ماه از مجموعه سئولب که با همکاری تریبون تهیه و ترجمه شده است، به موارد مهم لینک سازی پرداخته است.
۲- بازاریابی مشترک را در دستور کار خود قرار دهید
با چه سازمانهایی همکاری دارید؟ فکر میکنید با کدام برندها همکاری داشته باشید بیشتر به اهدافتان نزدیک میشوید؟ مهمولا برندهای بزرگتر فرصتهای مشترکی برای بازاریابی در سازمانهای مختلف دارند. از رایج ترین انواع بازاریابی مشترک شرکتهایی است که هردو داستانی برای روایت دارند. در این نوع بازاریابی مشترک خوب است که به برگزاری وبینار، انتشار ایبوک، بلاگ پست و ویدیوهای مرتبط بپردازید.
برای اینکه درباره این روشها و نوع محتواهایی که استفاده میکنید بیشتر اطلاعات کسب کنید پیشنهاد میکنیم کتاب برنامه لینک سازی در ۶ ماه را مطالعه کنید.
جدا از مواردی که مطرح شد انتشار رپورتاژ آگهی از دیگر راههای لینک سازی است. شما با انتشار رپورتاژ آگهی میتوانید بر اعتبار و بازدید سایت خود بیفزایید. تریبون میتواند یک پلتفرم آنلاین برای انتشار رپورتاژ آگهی های شما باشد که از مزایای آن می توان به تعرفه های مقرون به صرفه، سیستم بی واسطه،گزارش مرتب و لحظه به لحظه از انتشار در وبسایت های مورد نظر و همکاری با بیش از ۷۵۰ وبسایت معتبر در ایران را نام برد.
۳- به فناوریهای جدید بپردازید
اینکه مخاطبان شما از کدام پلتفرمها استفاده میکنند بااهمیتترین چیزی است که باید پیش از لینک سازی در نظر بگیرید. مخاطبان شما در کدام شبکهها بیشتر فعالیت دارند؟ کدام پلتفرمها هستند که میتوانند برای برند و کسب و کار شما ارزش بیشتری خلق کنند؟
۴- کانالهای مشارکت در فروش را افزایش دهید
سازمان شما از چه کاناهایی برای رشد و افزایش مشتری استفاده میکند؟ میدانید که از همین کانالها میتوانید برای لینک سازیهای معتبر و قوی استفاده کنید؟ برخی ارائه دهندگان فناوری و خدمات شرکتهای وابسته یا فروشندگان بزرگ میتوانند بزرگترین مشتریان جدید شما باشند. روی آنها سرمایه گزاری کنید.
برندهای بزرگ باید اطمینان حاصل کنند که عوامل مستقل به وبسایتشان لینک دهند. برندهای بزرگتر مانند تولیدکنندگان آینده در بازار باید مانند هر متخصص سئو به سختی تلاش کنند تا بتوانند در لینک سازی که از مبانی سئو سایت است موفق عمل کنند.