متدهای طراحی سایت

متدهای طراحی سایت حتما در دنیای واقعی شنیده اید که برخی چیزها مد می شوند و برخی چیزها از مد می افتند و قدیمی می شوند در دنیای طراحی سایت نیز همین گونه است طرح ها یا روش های قدیمی جای خود را به روش های جدید و کاربرپسند تری می دهند و اینگونه بر تاثیر پذیری بیشتر طراحی سایت ها کمک می کند در ادامه می خواهیم به برخی از مدهای طراحی سایت که اخیر مورد استفاده ی طراحان قرار می گیرند اشاره کنیم.

 

 

مدهای طراحی سایت

 

طراحی متریال ( نیمه فلت ) همراه با عمق دادن به تصاویر

از سال ۹۷ می توان گفت که سایه ها دوباره به طراحی سایت برگشته اند و می توان آنها را در تصاویر مختلف و افکت های طراحی سایت مشاهده کرد استفاده از گرادیانت در طراحی سایت نیز مدتی بود که از بحث طراحی سایت حذف شده بود ولی ظرف یک سال اخیر به شدت میان طراحان طرفدار طراحی سایت فلت رواج پیدا کرده است استفاده از سایه های بلند نیز برای دادن عمق به تصاویر و همچنین بهبود تجربه ی کاربری چند وقتی ست که مورد استفاده طراحان قرار می گیرد در تعریف طراحی سایت فلت می توان گفت که سادگی و کارایی مهم ترین ویژگی های این نوع طراحی هستند.

بهره گیری از طرح های دورنگی

احتمالا در گذشته این نوع طرح را بر روی صفحات کاغذی دیده اید در این مدل  یک سمت صفحه به یک رنگ و سمت مخالف به یک رنگ دیگر است و این دو رنگ در وسط صفحه ادغام می شوند و حالت زیبایی را به وجود می آورند ساخت تصاویر در طراحی وب سایت با استفاده از نرم افزارهای به وجود آمده بسیار آسان شده است و می توان با رنگ های محدود زیبایی زیادی ایجاد کرد.

تم ها و پالت های رنگ برگرفته از گذشته

با جان گرفتن مجدد طراحی فلت حدس می زنیم که استفاده از رنگ های پاستیلی و استفاده از الگوهای انتزاعی و اشکال هندسی بیشتر شود این حالت باعث ایجاد حس نوستالژی در افراد خواهد شد .

استفاده از انیمیشن های جزعی در طراحی سایت

آیا تا به حال در مورد میکرواینتراکشن ها چیزی شنیده اید آنها انیمیشن های کوچک و جزعی هستند که کاربر به وسیله ی آنها می تواند مسیر خود را بهتر پیدا کند آنها در گروه بهترین تجربه ی کاربری به حساب می آیند و به افزایش رتبه در موتورهای جستجو کمک می کنند علاوه بر این ها لوگوهایی که حالت گیفت دارند در حال مد شدن هستند زیرا ماهرانه و جذابند.

سفارشی بودن گرافیک در طراحی سایت

تصاویر سفارشی و طرح های سفارشی زبان مناسبی برای معرفی کسب و کارهای  منحصر به فرد و برندسازی در طراحی سایت هستند یکی از دلایل محبوب بودن طراحی سایت فلت نیز همین است که تصاویر در آن از حالت تک رنگ و یک دست خارج می شوند.

استفاده از عکس های اورجینال و طبیعی

زمانی که با دوربین شخصی خود اقدام به عکاسی می کنید حس اصیل بودن را به مخاطب القا می کنید الان زمان استفاده از عکس های اورجینال و طبیعی فرا رسیده است به خاطر داشته باشید که حتی اگر عکسی به صورت آماده می خرید بتواند پیغامی را منتقل کند اما بهترین راه برای جذب مخاطب در طراحی سایت استفاده از عکس های طبیعی است.

 

طراحی سایت

 

استفاده از وینتاژ با بهره گیری از جزییات

این سبک برای همه ی کسب و کارها قابل پیاده سازی نیست اما برندهایی که اقدام به ارائه ی محصولات ارگانیک می کنند یا صنایع دستی می فروشند می توانند محصولات خود را در کمال سادگی و زیبایی به تصویر بکشند.

اهمیت استفاده از مدهای جدید در طراحی سایت برای چیست ؟

دنیای طراحی سایت نیز مانند دنیای واقعی دست خوش تغییرات می شوند برخی چیزها مد می شوند و برخی از مد می افتند در این حالت لازم است با در نظر گرفتن راحتی کاربران و نظر آنها بهترین حالت را برای طراحی سایت انتخاب کنیم.

اهمیت استفاده از انیمیشن در طراحی سایت برای چیست ؟

انیمیشن ها می توانند تاثیر زیادی بر کاربر بگذارند و او را به مسیر دلخواهش راهنمایی کنند استفاده ی مناسب و به اندازه از آنها در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد.

چرا امروزه استفاده از طراحی سبک فلت بسیار اهمیت پیدا کرده است ؟

این سبک طراحی به دلیل استفاده از سایه ها و عمق دادن به تصاویر طرافداران زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل شاهد رواج آن میان طراحان هستیم.

 

نوشته متدهای طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.

The post متدهای طراحی سایت appeared first on سئوراز.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *