معرفی نرخ پرش در طراحی سایت ، به تعداد کاربری که وارد طراحی سایت می شوند و تقریبا بلافاصله آن را ترک می کنند Bounce Rate یا نرخ پرش گفته می شود این محاسبه بر اساس درصد عمومی و میزان کلی کاربران است در واقع نرخ پرش نشان دهند ی این است که کاربران یک صفحه را باز کرده و بدون این که بر روی لینک ها کلیک کنند آن را بسته اند به این مفهموم ساده توجه کنید :
اگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۰ نفر به سایت رجوع کنند و ۶۰ نفر از آنها زیر ۱۵ ثانیه سایت را ترک کنند نرخ پرش ۶۰% می شود
چگونگی تاثیر نرخ پرش بر رتبه ی سایت
ارتباط بین رتبه بندی و نرخ پرش خیلی ساده است زمانی که نرخ پرش بالا باشد تبلیغات دشوار می شد این نشان می دهد که علاقه ی کاربران به سایت شما کم است و طراحی سایت شما به گونه ایست که نیاز های شما را پاسخ می دهد گاهی کاربرانی پیدا می شوند که نیاز به یک شماره تماس دارند مثلا افرادی که برای تعمیر ماشین لباس شویی خود در اینترنت جستجو می کنند تنها یک نفر را می خواهند که مشکل شان را حل کنند در این حالت افراد نیازی به توصیف خدمات و توضیح اضافه ندارند
یک سوال : اگر کاربران تمام اطلاعات را در یک صفحه پیدا کنند ممکن است به دیگر صفحات سایت وارد نشوند حقیقت این است که انتقال سریع از صفحه حتی برای سایت های حاوی دکمه CTA در طراحی سایت یک مزیت محسوب می شود و به این معناست که کاربران می تواند به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند و اقدام به سفارش محصولات و خدمات کنند
نرخ پرش خوب !
اگر میزان نرخ پرش در طراحی سایت ۶۰% باشد یعنی از هر ده نفر چهار نفر بوده اند که محتوا و مطالب سایت را پسندیده اند این تا حد زیادی به منابع ترافیکی بستگی دارد برای مثال وبلاگ ها بازدید کننده های مکرر دارند که پس از خواندن مقالات آن را ترک می کنند اهمیت طراحی وبلاگ پس از طراحی سایت به همین جهت بالا ست
شاخص های اندازه گیری نرخ پرش در طراحی سایت :
- ۵۰% و کمتر بسیار خوب
- ۶۰-۷۰% متوسط
- ۷۰-۸۰% بد
- ۸۰% به بالا خیلی بد
تحلیل نرخ پرش
نرخ پرش معمولا برای طراحی سایت فروشگاهی و وبلاگ ها و منابعی که کاربران آن اطلاعات اصلی را می خوانند و بیشتر برای یافتن شماره تلفن تلاش می کنند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است این مقدار طبیعی است اما برای سایر سایت ها نرخ پرش باید بین ۲۰ تا ۴۰ درصد نگه داری شود برای تعریف نرخ پرش می توان از الگوریتم زیر استفاده کنید :
ببینید نرخ پرش کم است یا زیاد اگر زیاد است زمانی که کاربر در سایت شما صرف می کند اندازه گیری کنید اگر کاربر مدت طولانی در سایت بماند که همه چیز مرتب است در غیر این صورت نرخ پرش را محاسبه کنید
طریقه ی کاهش Bounce Rate
شما باید طراحی وب سایت خود را از نظر تعاملات تست کنید و به بررسی طرح های جدید بپردازید و از آخرین رویداد ها با خبر باشید در ادامه به چند راهکار مفید در این زمینه اشاره خواهیم کرد :
بر روی کاربران هدف و بهبود ترافیک طراحی سایت خود تمرکز کنید سعی کنید مخاطبان اصلی را از شبکه های اجتماعی جذب کنید به طراحی نوتیفیکیشن جذاب فکر کنید اگر کاربران نتوانند اطلاعات را به سادگی پیدا کنند وقت زیادی برای آن نمی گذارند طراحی مناسب و پیمایش راحت به افزایش تعداد کاربران کمک خواهد کرد از سرعت بالا در طراحی سایت خود با خبر شوید زیرا اگر کاربران نتوانند اطلاعات مهم را به دست آورند به سادگی سات را ترک خواهند کرد این حالت مستقیما بر نرخ پرش اثر می گذارد همچنین بسیاری از کاربران تبلیغاتی مانند پاپ آپ و طرح های پر زرق و برق را آزاردهنده می دانند و اغلب به دلیل فراوان بودن تبلیغات یک سایت را می بندند
درک معنی نرخ پرش برای تبلیغات به چه علت اهمیت دارد ؟
درک مفهوم نرخ پرش و یادگیری رفتار کاربر به پیشرفت سایت کمک می کند و ایده هایی برای پلتفرم های بهتر در اختیار افراد قرار می دهد تا افراد بلافاصله سایت را ترک نکنند
محتوا و نرخ پرش چه رابطه ای با هم دارند ؟
طراحی سایت صورت می گیرد تا اطلاعات خاصی بر روی آن قرار بگیرد کلمات کلیدی نامناسب و داده های بی ربط برای محتوا مناسب نیست و باعث افزایش نرخ پرش می شود محتوا را باید برای یک درخواست خاص بهینه سازی کنید
نوشته معرفی نرخ پرش در طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.
The post معرفی نرخ پرش در طراحی سایت appeared first on سئوراز.