رفع خطای 401 unauthorized

رفع خطای 401 unauthorized

خب از کدهای HTTP status قصد داریم درباره کد 401 صحبت کنیم کدی که در اکثر مرورگرها معنا میدهد و از سری خطاهای 4XX مباشد، خطاهای مربوط به ارور 401 unauthorized  غالباَ در هر وبسایتی به ویژه وب‌سایت‌های بزرگ، تغییر می‌کند یعنی سفارشی‌سازی می‌شود و ممکن است اسم های مختلفی داشته باشد. بنابراین به یاد داشته باشید که این خطا ممکن است به شکل‌های مختلف پدیدار شود که معمول‌ترین آن به قرار زیر است:

  • “401 unauthorized”
  • “Authorization Required”
  • HTTP Error 401 – Unauthorized”

خطای 401 unauthorized در پنجره‌ی مربوط به مرورگر اینترنت همانند دیگر صفحات وب نمایش داده می‌شود.

علت خطاهای 401 unauthorized

همان‌طور که گفتیم خطای401 یک کد وضعیت HTTP است که به این معناست که صفحه‌ای که شما درتلاش برای دستیابی به آن هستید، قابل بارگذاری نیست مگر این که در ابتدا با یک شناسه کاربری و رمز عبور معتبر، وارد سایت (login) شوید.

اگر با وجود لاگین کردن (ورود به وب‌سایت) همچنان با خطای 401 unauthorized مواجه می‌شوید به این معنا است که اکانتی که شما از طریق آن وارد شده‌اید، به دلایل مختلفی نامعتبر است.

نحوه‌ی رفع خطای 401 unauthorized

  • خطاهای (احتمالی) موجود در URL را بررسی کنید. ممکن است که خطای 401 به این دلیل پدیدار شده است که نشانی اینترنتی وب‌سایت (URL) را اشتباه تایپ کرده‌اید یا این که لینکی که برای دسترسی به وب‌سایت بر آن کلیک می‌کنید، شما را به نشانی اینترنتی اشتباهی ارجاع می‌دهد (ریدایرکت) و یا اینکه با کلیک بر روی لینک، فقط کاربران مجاز قادر به دسترسی به وب‌سایت هستند. (یک سوال غیرمرتبط با این موضوع از شما بپرسم به نظر شما در سئو چه نوع url بهتر است؟ کدوم؟ url فارسی یا انگلیسی)
  • اگر از درست بودن URL اطمینان دارید، به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت مراجعه کنید و لینکی که نوشته باشه Secure Access یا Login را جستجو کنید. (وقتی که این صفحه را یافتید) در آن اکانت خود را مورد ارزیابی قرار دهید و اطلاعات ورود را وارد کنید و دسترسی به سایت را دوباره امتحان کنید. اگر اکانت شما فاقد اعتبار هست، دستورالعمل‌های تدارک دیده شده در وب‌سایت را برای راه‌اندازی و ایجاد یک حساب کاربری دیگر دنبال کنید و یا با مدیر سایت تماس بگیرید.
  • اگر مطمئنید که سایتی که قصد دسترسی به آن دارید به نیازمند کسب مجوز نیست، ممکن است خطای 401 یک اشتباه باشد. در این صورت بهتر است با مدیر سایت و یا دیگر مسئولان سایت تماس گرفته و آن‌ها را نسبت به این مشکل آگاه سازید. مدیر وب‌سایت بسیاری از سایت‌ها از طریق پست الکترونیکی (ایمیل) و به صورت nameadmin@seoraz.com که به جای عبارت nameadmin نام حقیقی سایت جایگزین می‌شود، قابل دسترس هستند
  • ارور 401 همچنین می‌تواند بلافاصله پس از آن که به سایت وارد شدید نیز پدیدار شود که می‌تواند حاکی از این باشد که وب‌سایت (مورد نظر) نام کاربری و رمز عبور شما را دریافت کرده است اما مسئله‌ای در رابطه با آن‌ها (نام کاربری و رمز عبور) وجود دارد که نامعتبر است (به عنوان مثال، رمز عبور شما نادرست است). فرایندهای مختلفی که در وب‌سایت جهت دسترسی مجدد به سیستم‌شان وجود دارد را دنبال کنید.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری درباره خطای هستید این مقاله خوبی در زمینه مشکل 401 است.
این مقاله سئو سعی شده در جهت تکمیل مقالات آموزشی seo به شکل کاملا رایگان همانند سایر مقالات انتشار پیدا کند و به امید آنکه در عمل مورد استفاده شما دوستان قرار گیرد.

مطلب قبلی : رفع خطای 400 Bad Request

نوشته رفع خطای 401 unauthorized اولین بار در طراحی سایت سئوراز. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *