در سئو بخشی از آنچه حوزه کاری seo ( سئو )را حساس میکند این است که موتورهای جستوجو همه چیز را کنترل میکنند، و ما فقط در سئو میتوانیم حدس بزنیم که چه عواملی در رنکینگ موتورهای جستوجو موثر هستند.
با اینکه در طول سالیان، با تحقیق و آزمایش و خطا اطلاعات خوبی در اختیار متخصصان این فن قرار گرفته است، ولی هنوز برخی از آژانسهای سئو وجود دارند که به صاحبان کسبوکارها و مشاغل در این زمینه وعدههای دروغین میدهند و از بی اطلاعی آنها سوء استفاده میکنند. اگر میخواهید اطمینان داشته باشید که گول این آژانسهای سئو را نمیخورید، حواستان به دروغهای متداولی که در ادامه میخوانید باشد.
اجازه ندهید کسی سر شما را کلاه بگذارد. سئو چندان هم پیچیده نیست. یک فرمول جامع با ۴ جزء اصلی برای سئو وجود دارد که هر کس بخواهد کمپینهای سئوی موفقی داشته باشد باید این ۴ جزء را به درستی به کار بگیرد: محتوا، لینکها، بهینه سازی داخل وبسایت و شبکههای اجتماعی.
هدف از این مقاله توصیف موارد کلیدی برای موفقیت در جستجوی محلی با تمرکز روی فرانشیزها، برندها و کسب و کارهای چند شعبه ای است. ابتدا باید دید که چرا سئوی محلی دارای اهمیت است. چرا شما باید نگران دیده شدن در جستجوهای محلی باشید. این مسئله چه حسنی برای شما دارد.
شرط می بندم بسیاری از شما که صاحب وب سایت یا بازدید کننده هستید، حداقل یک بار در مورد مقالات سئو شنیده اید. اگر اینگونه نیست، ما در اینجا به توضیح اینکه سئو چیست و چگونه عمل میکند، چرا عمل می کند و اینکه چطور آن را به طور صحیح و موثر بنویسیم، می پردازیم.
در سال های اخیر حتما صحبت هایی در مورد تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو و این که چگونه مسئولیت های بهینه سازی به خاطر تغییرات الگوریتم ها تغییر یافته اند شنیده اید.
تغییرات جدید بسیاری از شرکت ها و مدیران وبسایت ها را با این سوال پیچیده باقی گذاشته که باید در چه بخش هایی فعالیت بیشتری داشته باشند؟ چه بخش هایی را برای همیشه فراموش کنند؟به بیان دیگر مردم در حال پرسش هستند که چه نکاتی بهینه سازی اصولی را تعریف میکند و چه نکاتی مهم هستند.
قصد داریم به بررسی ۵ باور اشتباه موجود در سئو بپردازیم که شاید زمانی استفاده از آنها در سئو توصیه شده و بسیار مفید بود اما امروزه نه تنها تاثیر مثبتی ندارند بلکه میتوانند تاثیر منفی نیز داشته باشند.
زمانی که در حال بررسی کلمات کلیدی برای شغل خود هستید٬ به احتمال زیاد کلمات یک یا دوبخشی را انتخاب خواهید کرد که باور دارید مخاطبان بیشتر به دنبال آنها هستند. چیزی که نمیدانید این است که با انتخاب این کلمات در حال لطمه زدن به استراتژی سئو خود هستید.
استراتژی سئو باید برنامهای باشد تا از طریق آن به بهترین نتایج ممکن در بهترین شکل ممکن برسید٬ اما آیا کلماتی که تصور میکنید کاربران آن را بیشتر جستجو میکنند بهترین کلمات هستند؟ نمیتوان به طور قطعی جواب مثبت یا منفی ارائه کرد اما بررسیها نشان داده است که انتخاب کلمات کلیدی کوتاه ( Short Tail Keyword ) تنها باعث ضربهزدن به استراتژی بهینهسازی سایت خواهد شد.
گوگل هیچ دستورالعمل مشخصی برای فهم دقیق الگوریتم خود به کاربران ارائه نمی کند. البته همه ی ما به دستورالعمل های وب مستر گوگل و همچنین وبلاگ های مرتبط به آن دسترسی داریم اما بیشتر چیزهایی که در این راه می آموزیم تجربی، خود آموز و با آزمون و خطا هستند.
سئو چیست؟ سئو کار کیست؟ مطالعه چندی از مباحث سئو