در این مقاله از سایت سه فاکتور برای رتبه بندی الگوریتم محلی گوگل را به یک روش ساده و شفاف بیان می کنیم.
ارتباط
برای ارتباط، آنچه الگوریتم می پرسد عبارت است از:” آیا این تجارت آنچه را کاربر به دنبال آن است را داراست یا می فروشد؟ ” نتیجه کاملا ساده است. گوگل تمام تجارت هایی را ارائه می دهد که با آنچه کاربر به دنبال آن است ارتباط داشته باشد. در مورد موارد برجسته نیز الگوریتم کسب و کارهایی را نمایش می دهد که در منطقه بیشترین محبوبیت را داشته اند و بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.
نزدیکی
برای نزدیکی، پرسش مطرح شده این است که ” آیا کسب و کار ارائه شده به اندازه کافی به کاربر برای عبارت جستجو شده نزدیک است یا خیر؟ ” نزدیکی همان چیزی است که الگوریتم محلی را به طور حقیقی تعریف می کند. بنابراین این الگوریتم ها در عبارت های ساده توضیح داده می شود.
فرض کنیم کاربری در یک منطقه خاص داریم که گرسنه است و به دنبال یک غذای ساده مانند ساندویچ تخم مرغ، برای خوردن است. بنابراین این کاربر عبارت ساندویچ تخم مرغ را جستجو خواهد کرد. اگر این کاربر عبارت ساندویچ تخم مرغ نزدیک من را جستجو کند، نتایج ارائه شده همان چیزی هستند که طبق این الگوریتم نمایان شده اند.
نوشته سه فاکتور برای رتبه بندی الگوریتم محلی گوگل اولین بار در سئو توسط علی حسینی. پدیدار شد.