اگر مقداری درباره ی سئو و بهینه سازی سایت مطالعه داشته یا درمورد آن از اطرافیان تحقیق کرده باشید، حتما میدانید تولید محتوای با کیفیت بسیار از نظر گوگل پر اهمیت است. تولید محتوایی که خوب و کاربر پسند باشد.چون همین محتوای با کیفیت باعث میشود وب سایت شما در گوگل افزایش رتبه پیدا کند.
طبق تحقیقاتی که انجام شده، در داخل ایران نیز، با توجه به بالا رفتن آگاهی صاحبان کسب و کار از اهمیت سئو و تولید محتوا ، کارفرمایان افرادی را جهت بلاگ نویسی و گذاشتن مطلب داخل وب سایت و به روز رسانی آن استخدام میکنند تا از کورس رقابت مجازی در گوگل جا نمانند.
اما سوال اصلی اینجاست که چگونه میتوان تولید محتوای خوب انجام داد؟
در ادامه نکاتی را به شما آموزش میدهیم تا محتوایی با کیفیت و کاربر پسند بر اساس المان های روش کلاه سفید در سئو تولید کنید و از آن نتیجه بگیرید.
۱.کپی برداری نکنید!
متن و محتوای وب سایت را خودتان بنویسید. موتورهای جستوجوگر گوگل متن کپی شده را تشخیص میدهند و اگر مطلب شما کپی برداری شده باشد، به آن امتیاز منفی میدهد. چون از نظر گوگل محتوایی ارزشمند است که تازه و بر اساس تفکر و ایده پردازی نوشته شده باشد.
۲.چهارچوب سئو در تولید محتوای با کیفیت را حفظ کنید
منظور از حفظ چهارچوب یعنی رعایت نکاتی که متن را در قالب محتوای سئو پسند قرار میدهد و موتورهای جستجوگر آن را به عنوان مقاله خوب میشناسند. مواردی از قبیل انتخاب کلید واژه مناسب و غیر تکراری، استفاده معقول از کلید واژه در متن (یعنی اگر به صورت بی رویه از کلید واژه ها در مقاله استفاده کنید، گوگل آن را اسپم تشخیص داده و امتیاز منفی به مقاله میدهد). حداقل تعداد کلمات به کار رفته در متن ۳۰۰ تا باشد. عکس های سبک ولی با کیفیت استفاده شود، عکس ها دارای خصیصه ی تگ Alt باشند. از تگ های H1 تا H6 داخل متن برای عنوان ها استفاده کنید. همچنین حتما نوشتن توضیحات متا یا همان Meta tag را در نظر داشته باشید.
۳.به روز باشید
رقبای شما نیز در حال تولید مقالات مرتبط با کسب و کارتان هستند. آنها را رصد کنید، علاوه بر اینکه اطلاعاتتان ممکن است به روزرسانی شود، شما میتوانید نواقص محتوای آنها را پیدا و در مقالات خود رفع کنید تا مشتریان گرایش به مطالب بهتر و کاملتر شما داشته باشند.
۴.کاربر پسند بنویسید
میتوان ۲ نوع محتوا داشت. یک محتوایی که صرفا با کلمات کلیدی پر شده باشند و مطلب جدید و خاصی نداشته باشند، دوم محتوایی که مناسب نیاز کاربران و مشتریان باشد. اغلب پیش آمده خود شما نیز عنوانی را در گوگل سرچ کرده اید، اما به مطلبی که نیاز داشته اید دست پیدا نکردید. این مشکل بخاطر نبود محتوای با کیفیت و مناسب نیاز کاربران است که صاحبان کسب و کار باید کمبودهای خود را در این قسمت رفع کنند. هیچکس بهتر از شما نمیداند کاربران و مشتریانتان چه چیزی از شما میخواهند. پس مقالاتی بنویسید که نیاز آنها را برطرف و سطح وفاداری آنها به شما را بالا ببرد.
۵.خلاقیت داشته باشید!
محتوا صرفا متن نیست.از ایده های تبلیغاتی جدیدتر استفاده کنید. تیزرهای تبلیغاتی و کلیپ های مختلف از کسب و کارتان بسازید. بنرهای چشمگیر درست کنید. یک عکس خوب با محتوای اینفوگرافیک، یک تیزر جذاب یا حتی یک فایل صوتی میتوانند محتوای خوب شما در وب سایتتان باشند که مخاطب را به سوی خود جذب میکنند. در تولید محتوا خلاقیت داشته باشید تا متمایز از رقبا حرکت کنید.
حرف آخر
در کل میتوان گفت یک تولید محتوای با کیفیت ، کاری است که دیتای مناسب و کاربردی ایجاد کند تا کسب و کارها همیشه به روز و در حال تبادل اطلاعات باشند.
آموزش مناسب برای مخاطبان، میتواند چهره ای جذاب و حرفه ای از ما در خاطر دیگران به وجود آورد. چون مشتری ارزش گذاری از طرف کارفرما را میبیند و جلب میشود. پس از اهمیت این موضوع غافل نشویم…
نوشته تولید محتوای با کیفیت اولین بار در شرکت پپرو پدیدار شد.