SEM (Search Engine Marketing)چیست؟
بازاریابی موتورهای جستجو یا بهینه سازی سایت گفته میشود ، کارهای که بر روی سایت اجرا می شود که باعث بالا رفتن فروش و فعالیت آنلاین در سایت به قصد تشکیل تبلیغات و دیده شدن سریع موتورهای جستجو می باشد ، SEM موتورهای جستجو روشی برای ایجاد ترافیک برای وب سایت می باشد که به گونه پرداخت هزینه صورت می گیرد، بازاریابی موتورهای جستجو یکی از پر بازدید ترین شیوه های دیجیتال مارکتینگ می باشد که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را به همراه دارد، که بازاریابی به کمک موتورهای جستجو به ۲ قسمت تقسیم می شود که تبلیغات کلیکی یا بهینه سازی می باشد.
مزیت تبلیغات کلیکی ppc
در تبلیغات کلیکی شمار بسیار زیادی ترافیک مستقیم به وب سایت یا صفحه اپلیکیشن شما منتقل می شود. تبلیغ دهنده با تعریف تبلیغات کلیکی باید در مقابل هر کلیک که بر روی تبلیغات صورت میگیرد،هزینه ای را پرداخت کند ، و تا زمانی که بر روی تبلیغات کلیک نخورد هزینه ای کم نمی شود، از این رو شرکت های بزرگ ، تیلیغات کلیکی را ارائه و امکاناتی را در اختیار مدیریت آگهی می گذارند که آمار دقیقی از مدیریت آگهی بدست بیاروند.
معایب تبلیغات کلیکی ppc
با توجه به یک سری از کسب و کارها هزینه تبلیغات کلیکی دو برابر در حد معمول می باشد، و تبلیغات بنری که در وب سایت ارائه می شود به خوبی دسته بندی نشده باشد و یا تغییری در وضعیت آن داده شده و یا آنکه تبلیغات را در جای نمایش گذاشته شده است که کاربران در آن حضور ندارد و کلیک کمتر به مشتری تبدیل می شود و از جهت دیگر نمایش تبلیغات در هر وب سایت میزبانی امکان دارد ماهیت برند شما نباشد و موجب بد نامی برند شود.
تفاوت SEM با دیگر روشهای بازاریابی
-از مزیت این روش بازاریابی همیشه فعال را نام برد.
-زمانیکه که مشتری به دنبال محصول خود می باشد میتوان آن را آسان و سریعتر پیدا کنید.
-هزینه این روش نسبت به دیگر روشها پایین تر ولی کارایی آن بالاتر
-به گونه ای بازاریابی بین المللی میتوان حساب کرد.
تفاوت بین SEO و SEM چیست؟
بهینه سازی موتورهای سایت جهت معرفی بهتر موتورهای جستجو را seo و بازاریابی توسط موتور جستجو را sem گویند. sem تبایغات در خود گوگل می باشد که سرعت بالای آن و نتایج چشمگیر آن به نوعی است که پیشرفت چشمگیر به دنبال خواهد داشت ولی هزینه آن زیاد و کارایی آن کوتاه مدت است ولی در seoنیازمند به صبرو حوصله و مدت زمان بیشتری میخواهد ولی نتیجه کارایی آن طولانی تر می باشد. این دو با هم رقابتی ندارند و seo زیرمجموعه ای ازخدمات sem می باشد، امروزه اگر بخواهید در کسب کار اینترنتی موفق باشید باید هم در نتایج جستجوی ارگانیک و هم در قالب لینک های تبلیغاتی نمایش داده شوید که هر دوی این سرویس نیازمند می
باشید.
مزایای SEM
-سرعت بالای SEMدر بازدهی و اجرا بالا آن نسبت به seo
-توانایی تعیین لغات بیشمار
-تنظیم بودجه و هزینه تبلیغاتی
-تمام آگهی در کنترل ما می باشد
-به راحتی به آنالیز تبلیغات خود پرداخت
معایب SEM
-نیازمند بازبینی و جستجوی روزانه
-در صفحات گوگل قابل مشاهده می باشد
-در صورت غیرحرفه ای بودن آن هزینه زیادی پرداخت می شود
مزایای SEO
-کلیک های که بر روی لینک انجام می شود هیچ هزینه ای از ما دریافت نمی شود.
معایب SEO
-اصلا هیچ ضمانتی برای حضور همیشگی ما وجود ندارد و امکان دارد با تغییر الگوریتم سرچ سایت ما محو شود.
-برای ایندکس شدن در سئو احتیاج به تصحیح سایت و بهینه سازی سایت داشتن دانش و صرف زمان بندی زیادی هستیم.
نمونه کارهای مهمی که می توان در SEM نام برد:
-انتخاب کلمات کلیدی
-تحلیل آمار سایت
-بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن
-تبلیغات در شبکه های اجتماعی
– تنظیم متا و عنوان سایت
-تبلیغات در اینترنت و ایمیل مارکتینگ
-تغییرات در ساختار وب سایت
-بررسی بک لینک ها و مدیریت آنها
و…
نمونه کارهای مهمی که میتوان در SEO نام برد:
-استفاده از کلمات کلیدی
-استفاده از description در تگ متا
-استفاده از alt و title در تگ image و a
-ایجاد یک صفحه با لینک های جالب
-استفاده درست از تگ title
و…
از جمله خدمات سمانیک که می توان به آن اشاره کرد: طراحی سایت ، بک لینک ، ساخت اپلیکیشن ، طراحی سایت ارزان ، استارت آپ ، سئو سایت
نوشته SEM چیست یابازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ اولین بار در سمانیک. پدیدار شد.