بهینه سازی سایت | سه عبارت کلیدی و سه صفحه کلیدی سایت‌تان چیست؟


پیش نیاز مطالعه این درس کلمات کلیدی

  • مطالعه درس اهمیت کلمات کلیدی در سئو
  • مطالعه درس سرویس گوگل وبمستر

از دوستان عزیز متممی انتظار می‌رود پس از مطالعه این درس:

  • چند کلمه کلیدی و چند صفحه اصلی سایت یا وبلاگ خود را بشناسند.
  • حداقل هفته‌ای یک مرتبه، آمارهای مربوط به کلمات کلیدی اصلی و صفحات اصلی سایت خود را بررسی و بازبینی کنند و از آخرین تغییرات آن‌ها مطلع شوند.
فشار ذهنی هنگام مطالعه
نیاز به مشارکت شما
کسب و کار
زندگی
£

این درس با تمام سادگی آن، به یکی از اصول زیربنایی در سئو مربوط است و اگر سایت یا وبلاگی دارید و جذب ترافیک برایتان مهم است (که اغلب چنین است)، باید آن را جدی بگیرید.

اجازه بدهید ابتدا به این دو سوال فکر کنیم:

بازدیدکنندگان مختلفی از طریق موتورهای جستجو به سایت شما می‌رسند و از آن بازدید می‌کنند.

طبیعتاً هر یک از آن‌ها کلمات و عبارات متفاوتی را جستجو کرده‌اند.

سوال اول

آیا می‌دانید سه عبارت اصلی که بیش از هر عبارت دیگری، باعث شده ترافیک موتورهای جستجو (و به طور خاص گوگل) به سایت شما هدایت شوند چه هستند؟

در اینجا لازم است بر یک نکته‌ی مهم تأکید کنیم:

سایت الکسا در بخشی از گزارش تحلیلی خود از وب‌سایت‌ها، کلمات و عبارات کلیدی اصلی آن‌ها را نمایش می‌دهد.

اما به خاطر داشته باشید که  گزارش‌های این سرویس بر اساس یک نمونه‌ی آماری استخراج می‌شود  و الکسا نمی‌تواند کل ترافیک سایت شما را مانیتور کند.

بنابراین به آن‌چه الکسا اعلام می‌کند، به عنوان نتیجه‌ی معتبر اعتماد نکنید و حتماً از کنسول سرچ گوگل استفاده کنید.

حتی در مورد متمم که چندصدهزار نفر ورودی سئوی ماهیانه دارد، آمارهای الکسا درست نیست. طبیعی است که هر چه بازدید شما کمتر باشد، خطای نمونه‌ی آماری الکسا بیشتر خواهد بود.

سوال دوم

آیا می‌دانید سه صفحه‌ی اصلی سایت شما که بیشترین ورودی را از ترافیک موتورهای جستجو (و به طور خاص گوگل) دریافت می‌کنند چه هستند؟

در مورد این سوال هم لازم است بر یک نکته‌ی مهم تأکید کنیم:

زمانی که تعداد و تنوع صفحات سایت یا وبلاگ شما هنوز زیاد نشده است، معمولاً کلمات کلیدی اصلی و صفحات کلیدی اصلی به یک محتوای واحد اشاره دارند.

اما به تدریج با افزایش تنوع مطالب، کلمات کلیدی و صفحات کلیدی ممکن است از یکدیگر فاصله بگیرند.

بنابراین سعی کنید خودتان را عادت دهید که این دو را به صورت مستقل ببینید و بررسی کنید؛ حتی اگر در اوایلِ کارتان، کاملاً مشابه باشند.

مثال زیر کمک می‌کند تا تفاوت کلمات کلیدی و صفحات کلیدی را بهتر درک کنید:

صفحه‌ی مدیریت ارتباط با مشتری در متمم، یکی از صفحه‌های پربازدید است که نسبتاً ورودی سرچ بالایی دارد.

اما هیچ یک از کلمات و عبارت‌های کلیدی آن جزو عبارت‌های اصلی پربازدید متمم نیستند.

مسئله این است که گوگل برای مجموعه‌ای از اصطلاحات متنوع اما کم‌بازدید مانند CRM و سیستم CRM و مدیریت ارتباط با مشتری، صفحه‌‌ی اصلی درس CRM را معرفی می‌کند و حاصل این شده که این صفحه، جزو صفحات اصلی ما باشد.

بخش Performance در کنسول جستجوی گوگل

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش‌های کنسول جستجوی گوگل، قسمت Performance است و در آن می‌توانید هر دو دسته‌ی صفحات کلیدی و کلمات کلیدی را بررسی کنید:

وقتی خودم کلمات کلیدی و صفحات مد نظرم را می‌دانم، چرا کنسول گوگل؟

تمرین و مشارکت در بحث

با توجه به اهمیت این درس، بدون هر گونه ملاحظه، هر نوع ابهام یا سوالی در این زمینه دارید مطرح کنید.

برای ما مهم است که همه‌ی دوستان متممی که سایت یا وبلاگی دارند، بتوانند مفاهیم اولیه‌ی تحلیل Performance را به خوبی به‌کار بگیرند.

ما هم با توجه به سوال‌ها و بحث‌های شما، سعی می‌کنیم پاسخ شما را به یکی از سه شیوه‌ی پاسخ به کامنت، تکمیل محتوای این درس یا تولید درس‌های مستقل، ارائه کنیم.

چون بدون تسلط کافی بر تحلیل Performance، نمی‌توان موفقیت چندانی در بحث سئو به دست آورد.

اگر هم دوستانی هستند که در این زمینه تجربه‌ای دارند، لطفاً تجربه‌ی خود را حتماً با اشاره به سایت خود و کلمات رقابتی و دشوار که در آن رتبه‌ی عالی دارند بیان کنند. در غیر این صورت، مطرح کردن حرف‌ها و توصیه‌های کلی، صرفاً می‌تواند روند یادگیری دوستانی را که به تازگی با این مباحث آشنا شده‌اند مختل خواهند کرد.

سری مطالب حوزه SEO چیست

The post بهینه سازی سایت | سه عبارت کلیدی و سه صفحه کلیدی سایت‌تان چیست؟ appeared first on متمم.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *