شرکت آیکیا (IKEA) از سال ۲۰۱۴ تا کنون، هر سال در اوایل ماه ژوئن، رویداد روزهای طراحی دموکراتیک (یا به بیان دیگر: طراحی مردمی) را برگزار میکند.
بحث طراحی دموکراتیک (Democratic Design) شاخههای متعددی دارد؛ اما محور اصلی آن بر کاهش هزینهی طراحی استوار است.
به شکلی که افراد بیشتری بتوانند از محصولاتِ دارای طراحی مناسب استفاده کنند.
البته کاهش هزینهی دسترسی و فراگیر شدن ابزارها و امکانات که معمولاً با عنوان دموکراتیزه شدن از آن یاد میشود، در زمینههای متعددی مطرح بوده و هست.
به عنوان مثال، بسیاری پلتفرم های بزرگ که خدمات مربوط به ایجاد و توسعهی شبکه های اجتماعی را ارائه میکنند، مدعی دموکراتیک کردن رسانه و کاهش هزینهی دسترسی به رسانه هستند.
آیکیا در این رویداد سالانه، با دعوت از روزنامهنگاران، وبلاگ نویسها و انفلوئنسرها و افراد تأثیرگذار، برنامههای پیش روی خود را اعلام میکند و به اطلاع مردم و علاقهمندان میرساند.
برندهایی که چنین برنامههایی برگزار میکنند، معمولاً بخشی از رویداد را به اعلام همکاریهای تجاری و استراتژیک اختصاص میدهند.
امسال هم، مارکوس انگمن گزارشی از این همکاریها ارائه کرد.
آیا تا به حال به بازار ورزش در خانه فکر کردهاید؟
در کشور خودمان چه افرادی و چه ایدههایی توانستهاند از این بازار، ارزش اقتصادی کسب کنند؟
The post همکاری آیکیا و آدیداس در حوزه ورزش در خانه appeared first on متمم.