تگ عنوان و توضیحات متا در طراحی سایت :
عجیب است که چطور در طول فرآیند طراحی سایت توجه کمی به تگ عنوان و توضیحات متا می شود.
با این حال هر دوی این تگ ها از لحاظ جذب بازدیدکننده و افزایش نرخ کلیک بسیار مهم هستند.
در این مقاله این اصطلاحات را تعریف کرده و بررسی می کنیم که چرا آنها جزء کلیدی طراحی سایت هستند.
همچنین جزئیاتی را در مورد چگونگی نوشتن برچسب های جذاب ارائه می دهیم.
هنگامی که در هر یک از موتورهای جستجو، سرچ انجام می دهید
مرتبط ترین سایت ها به ترتیب نزولی ارائه می شوند (مرتبط ترین سایت ها در ابتدای نتایج هستند).
در گوگل محتویات هر صفحه با یک عنوان در فونت بزرگ آبی و همچنین یک توضیح کوتاه در فونت کوچکتر سیاه ارائه شده است.
در اصطلاحات طراحی سایت، متن آبی تگ عنوان و متن سیاه توضیحات متا است،
که هر دوی این تگ ها در کد HTML سایت یافت می شوند.
در یک نگاه به نظر می رسد که نتایج جستجوی یاهو و Bing مانند گوگل و با همان فهرست و فونت آبی سیاه است.
اما به نظر می رسد که این می تواند یک فریب باشد. ممکن است که نتایج آنها یکسان به نظر برسد،
اما برخی تفاوت های ظریف وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
تفاوت موتورهای جستجو در نمایش تگ های عنوان و متا :
اولین تفاوت اصلی در طول کاراکتر است. درحقیقت اینها در سایت های جستجو تغییر می کنند،
در حال حاضر گوگل 70 کاراکتر برای تگ عنوان و 150 کاراکتر را برای توصیف متا نمایش می دهد.
یاهو و بینگ به نوبه خود به ترتیب 72 و 65 کاراکتر برای تگ عنوان و 161 و 150 کاراکتر برای توصیف متا نمایش می دهند.
اینها موضوعات مهمی است که باید بدانید زیرا زیاده روی در این محدوده باعث می شود
موتورهای جستجو متن اضافی را بریده و مقداری از متن را نمایش دهند،
و اگر متن کامل نمایش داده نشود، از لحاظ جذب بازدیدکنندگان بی فایده خواهد بود.
تفاوت قابل توجه دوم این است که کدام کلمات در تگ های عنوان پررنگ (bold) می شوند.
همه موتورهای جستجو کلمات کلیدی یک عبارت جستجو را پررنگ می کنند.
به عنوان مثال جستجو برای عبارت طراحی سایت در کرج منجر خواهد شد
که این عبارت در هر زمان در هر دو تگ عنوان و توضیحات متا به صورت بولد به نظر رسد.
یاهو همچنین علاوه بر بولدینگ کلمات کلیدی اصلی، با استفاده از یک الگوریتم جغرافیایی،
شهری که جستجو در آن انجام شده است را بولد می کند.
بنابراین یک جستجو در کرج، برای عبارت “طراحی وب سایت” باعث می شود که شهر “کرج” در هر جایی از تگ عنوان و متا به صورت بولد ظاهر شود.
بینگ برای بخش جغرافیا بولد نمی شود، اما موتور جستجو هر نمونه از یک کلمه کلیدی مورد جستجو را بولد می کند حتی اگر کلمات در کنار هم نباشند.
به عنوان مثال جستجوی عبارت “طراحی وب سايت” سبب می شود کلمات “وب سايت” و “طراحی” بولد شوند، حتی اگر آنها در کنار یکدیگر ظاهر نشوند.
درک این تفاوت های ظریف در طراحی سایت مهم است زیرا :
جمله بندی های ضعیف یا تگ های طولانی به طرز چشمگیری می تواند روی اینکه متن چطور به نظر برسد
و یا اینکه چه مقدار از متن برای هر کسی که در اینترنت یک جستجو انجام می دهد قابل مشاهده است، تاثیر گذارد.
به یاد داشته باشید که Google دارای 64.4٪ سهم بازار از تمام جستجوها و یاهو 17.7٪ و بینگ 11.8٪ است،
بنابراین احتمالا منطقی است که این موتورهای جستجو قبل از همه نیازهای شما را برآورده سازند.
تاثیر تگ عنوان و توضیحات متا در سئو و بازاریابی :
تگ عنوان و توضیحات متا وزن بسیار کمی از نظر بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) دارند،
اما از نقطه نظر بازاریابی مهم هستند چرا که این اولین قسمت از سایت است که بازدید کنندگان بالقوه آن را می بینند.
به خصوص اینکه بازدید کنندگان بر اساس آنچه که تگ ها می گویند تصمیم بر کلیک و یا عدم کلیک بر سایت می گیرند.
در اغلب موارد موتورهای جستجو برای نمایش سایت های مربوطه برای یک عبارت جستجو
کار خود را بدرستی انجام می دهند، اما در بعضی از موارد ممکن است این مبهم باشد.
به عنوان مثال جستجوی عبارت “فريم ها” در گوگل، 5 ميليون جستجو را در جهان نشان می دهد
و این روی تگ عنوان و توضیحات متا سایت هایی بالا خواهد بود که مرتبط با سايت های
عينک، فيلم های ديجيتالی و قاب عکس هستند.
اگر تگ ها به خوبی نوشته شده باشند می توانند به سرعت این موضوع را روشن کنند.
تگ عنوان و متا را به عنوان صفحه نمایش بیلبورد تجسم کنید؛
یک بیلبورد جذاب باعث جذب رهگذران خواهد شد، در حالی که یک بیلبورد عادی به سرعت فراموش خواهد شد.
چگونگی نوشتن تگ های مناسب :
مهمترین قاعده این است که به یاد داشته باشید که تگ عنوان و توضیحات متا توسط انسان خوانده می شوند
و آنها تصمیم می گیرند که بر روی یک نتیجه جستجو خاص کلیک کنند یا نه.
بنابراین، این تگ ها باید به روشنی بیان کننده سایت باشند.
توصیه می شود که صاحب سایت این کار را تنها به توسعه دهندگان وب نسپارد و به صورت مشترک آن را انجام دهند.
چرا که یک توسعه دهنده بهتر می داند که چگونه سایت را طراحی کند، در حالی که صاحب سایت بهترین درک را از صنعت خود دارد.
یک تکنیک مفید این است که به راحتی تگ های رقیب را که به یک کلمه کلیدی اختصاص داده شده اند بررسی کنید.
آنها چه چیزی را در تگ های خود قرار می دهند؟ چه چیزهایی را حذف کرده اند؟
آیا برچسب ها به وضوح می گویند چه بازدید کننده ای به سایت خواهد آمد؟
سایت شما چگونه می تواند این کار را به طور موثر انجام دهد؟
هنگامی که این سوال ها به وضوح درک شوند، طراح و صاحب سایت می توانند ایده هایی را که مورد توجه قرار می گیرند
و بیشترین بازدید را دریافت می کنند و در نهایت باعث افزایش کلیک بر سایت می شوند بکار گیرند.
آیا URL سایت را باید در تگ قرار داد یا خیر؟
به طور کلی، قاعده ای که باید دنبال شود این است که نام تجاری یا برند شناخته شده تر است
به همین جهت کمتر نیاز به استفاده از آدرس URL در تگ است.
به عنوان مثال، همه Toyota Motors را می شناسند، اما چند نفر از مردم تا به حال Tata Motors را شنیده اند؟
نکات مهم در مورد تگ عنوان و توضیحات متا :
اول و مهم تر از همه، تگ ها را با کلمات کلیدی به امید به دست آوردن رتبه جستجوی بهتر درهم نکنید.
این در دوران قبل از Google در سال 1990 کار می کرد.
همیشه به یاد داشته باشید که آنها را برای یک انسان بنویسید و نه برای یک ماشین.
نکته دیگر این است که زمانی که تگ ها تنظیم شده اند دیگر آنها را تغییر ندهید.
تگ عنوان و توضیحات متا فقط باید یک بار نوشته شوند.
این به این دلیل است که موتورهای جستجو ممکن است فکر کنند که نوعی فعالیت اسپمینگ در حال انجام است
و این به نوبه خود منجر به کاهش سریع رتبه می شود.
حتی سایت هایی که رتبه خوبی دارند و URL های قدیمی دارند، اگر شروع به تغییر هدر ها و تگ های توضیحات کنند
هر بار که سایت توسط موتورهای جستجو بررسی شود، افت خواهد کرد.
نوشته استفاده موثر از عناوین و برچسب ها در طراحی سایت اولین بار در طراحی سایت در کرج |طراحی وب سایت در کرج |آرمان وب. پدیدار شد.