ایراد inline کردن عکس

ایراد inline کردن عکس

از جمله مواردی که می توان در ایراد inline کردن عکس عنوان کرد این وقتی عکس به صورت فایل در یک صفحه وجود داشته باشد، مرورگر می تواند آن عکس را کش کرده و برای دفعات بعد برای بارگذاری عکس به سرور درخواستی ارسال نکند و عکس را از کش لوکال بارگذاری کند. در نتیجه همه کاربران جدیدی که وارد صفحه مورد نظر می شوند برای بارگذاری عکس به سرور request ارسال می کنند ولی کاربران تکراری برای لود عکس از حافظه کش مرورگر خودشان استفاده می کنند.

ولی وقتی از تکنیک inline کردن عکس استفاده می کنید، مرورگر آن عکس را کش نمی کند، و هر بار برای لود عکس باید کاراکترهای base64 درون HTML را بخواند. در نتیجه برای عکس هاىی که در  صفحات گوناگون استفاده می شوند، استفاده از تکنیک اینلاین کردن عکس ها در HTML کار منطق به نظر نمی رسد. توجه داشته باشید که اگر عکسی به صورت base64 به عنوان بکگراند در CSS آمده باشد، به دلیل کش شدن فایلهای CSS توسط مرورگرها، آن عکس نیز کش خواهد شد.

یک سئو کار مجرب برای سئوی حرفه ای سایت باید با دقت در مورد استفاده از تکنیک inline کردن عکس ها تصمیم گیری کند و به صورت مطلق نمی توان در مورد اینکه کدام عکسها اینلاین باشند صحبت کرد و جهت تصمیم گیری در این ارتباط نیاز به بررسی سایت توسط سئو کار با دیدگاه بهینه سازی ارسال درخواست ها به سرور می باشد.

مرورگرهای  IE 8+، Edge، Opera 9+، Firefox 2+، Safari 3.1+، Chrome از base64 encoding پشتیبانی می کنند.
مطلب قبلی: بهینه سازی عکس برای موتور های جستجو

مطلب بعدی: تکنیک CSS immage Sprites

The post ایراد inline کردن عکس appeared first on .

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *