کتاب بازاریابی محتوایی | جو پولیتزی


کتاب بازاریابی محتوایی (Epic Content Marketing) نوشته‌ی جو پولیتزی، در اغلب فهرست‌های منابع یادگیری بازاریابی محتوا و نیز دیجیتال مارکتینگ پیشنهاد می‌شود.

از آن‌جا که ما هم در درس‌های مختلف متمم، بارها به این کتاب اشاره کرده‌ایم، مناسب دیدیم مطلب کوتاهی را به معرفی این کتاب جو پولیتزی اختصاص دهیم.

البته کتاب بازاریابی محتوایی تنها کتاب پولیتزی نیست و کتابهای دیگر پولیتزی هم، در بازار مورد استقبال قرار گرفته و از نظر محتوا هم مفید و ارزشمند هستند. اما – بر اساس قضاوت ما در متمم – ساختار و محتوای ساده‌ی این کتاب، می‌تواند نقطه‌ی شروع مناسبی برای آشنایی با پولیتزی و دیدگاه‌هایش درباره‌ی تولید محتوا و بازاریابی محتوا باشد.

جایگاه جو پولیتزی در حوزه‌ی بازاریابی محتوا

جو پولیتزی را بیشتر به عنوان بنیان‌گذار انستیتو بازاریابی محتوا یا CMI می‌شناسند. CMI از موسسات شناخته‌شده‌ی جهانی در حوزه‌ی محتوا است و اغلب کتابها و مقاله‌ها در حوزه‌ی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا، به تعاریف و توصیه‌های آن، اشاره و استناد می‌کنند.

هم‌چنین کنفرانس سالانه‌ی Content Marketing World توسط CMI و به همت پولیتزی تأسیس شده که هنوز هم، یکی از بزرگترین رویدادهای این حوزه در جهان محسوب می‌شود.

زمانی که پولیتزی اصطلاح بازاریابی محتوا را مطرح می‌‌کرد، هنوز چنین اصطلاحی در جهان رایج نشده بود. به همین علت، با وجودی که پولیتزی در سال ۲۰۱۶ مجموعه‌ی CMI را فروخت و به سراغ فعالیت خیریه رفت، هنوز نام او و جایگاه و اعتبار او در حوزه‌ی محتوا پابرجاست؛ اگر چه نسبت به گذشته، فرصت بسیار کمتری را به صنعت محتوا اختصاص می‌دهد.

جو پولیتزی - نویسنده کتاب بازاریابی محتوایی

موسسه‌ی خیریه‌ای که پولیتزی و همسرش تأسیس کرده‌اند، OEF (مخفف Orange Effect Foundation) نامیده می‌شود (نارنجی رنگ مورد علاقه‌ی پولیتزی است و آن را در هویت بصری CMI هم می‌بینید).

این موسسه کمک‌های مالی-حمایتی را در اختیار کودکان دارای اختلال رفتاری قرار می‌دهد (یکی از فرزندان پولیتزی به اوتیسم مبتلاست).

کتاب بازاریابی محتوایی نوشته جو پولیتزی

کتاب بازاریابی محتوایی (Epic Content Marketing) از جمله کتاب‌های معتبر در حوزه‌ی محتواست. با توجه به تفکیک دو مفهوم استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا در درس‌های دیجیتال مارکتینگ متمم، ممکن است بپرسید که آیا پولیتزی در این کتاب، فقط به آموزش بازاریابی محتوا پرداخته است؟

پاسخ این پرسش را پیش از این هنگام تعریف استراتژی محتوا مطرح کرده‌ایم: پولیتزی از جمله کسانی است که اصراری به تفکیک این دو موضوع و ترسیم یک مرز شفاف بین آن‌ها ندارند. به همین علت اغلب به جای Content Marketing و Content Strategy از اصطلاح Content Marketing Strategy استفاده می‌کند تا گرفتار این جزئیات نشود.

بنابراین کتاب بازاریابی محتوا، صرفاً به بازاریابی محتوا (بر اساس توافق و تعریف ما در متمم) محدود نیست و به استراتژی محتوا و برنامه‌های بلندمدت تولید محتوا، مدیریت محتوا و به‌کارگیری محتوا در راستای توسعه‌ی کسب و کار نیز می‌پردازد.

Epic Content Marketing - Joe Pulizzi - کتاب بازاریابی محتوایی جو پولیتزی

عنوان برخی مطالب مطرح شده در کتاب بازاریابی محتوا

با توجه به این‌که ما در درس‌های مختلف متمم، بارها به نکات مطرح شده در کتاب بازاریابی محتوای پولیتزی اشاره کرده‌ایم، در این‌جا قرار نیست به جزئیات کتاب بپردازیم. بنابراین صرفاً به برخی از موضوعات مطرح شده در کتاب اشاره می‌کنیم:

  • معرفی مفهوم بازاریابی محتوایی و تاریخچه بازاریابی محتوا
  • جایگاه بازاریابی محتوا در مدل کسب و کار و هدفگذاری برای استفاده از بازاریابی محتوا
  • ارائه‌ی مدل مسیر بلوغ بازاریابی محتوایی
  • معرفی قیف بازاریابی محتوا (تا حد زیادی شبیه قیف فروش است)
  • پرسونای مخاطب در بازاریابی محتوا
  • تقویم محتوا
  • مدیریت فرایند تولید محتوا
  • #انواع محتوا
  • ترویج و پروموشن محتوا
  • شاخص‌های اندازه گیری اثربخشی بازاریابی محتوا

ترجمه کتاب Epic Content Marketing

کتاب Epic Content Marketing با عنوان بازاریابی محتوایی توسط سجاد خزائی و مریم نجفی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات نسل روشن به بازار عرضه شده است (ممنون می‌شویم اگر دوستان متممی نسخه‌ی فارسی را مطالعه کرده‌اند، نظر خود را در مورد کیفیت ترجمه با دوستان دیگر به اشتراک بگذارند).

[ لینک مرتبط: خرید کتاب بازاریابی محتوایی از فروشگاه انتشارات بازاریابی ]

سایر کتابهای جو پولیتزی درباره‌ی محتوا

Killing Marketing (2017)

Content Inc (2015)

Managing Content Marketing (2011)

Get Content Get Customers (2009)

توضیح این‌که کتاب Managing Content Marketing با همکاری رابرت رُز و کتاب Get Content Get Customers با همکاری Newt Barrett نوشته شده است.

مطالب مرتبط

  معرفی کتابهای مدیریتی

  پاراگراف فارسی

  معرفی کتابهای روانشناسی

  کتابخوانی و توصیه‌هایی درباره آن

  دانشمندان کلاسیک مدیریت و اقتصاد و روانشناسی

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت:

 فهرست درس‌های متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، درس‌های زیر بیشتر به فضای دیجیتال نزدیک هستند:

  تولید محتوا  |  استراتژی محتوا  |  آموزش بازاریابی محتوا

  سواد دیجیتال  |  دیجیتال مارکتینگ

  ایمیل مارکتینگ  |  شبکه های اجتماعی

  آموزش سئو  |  آموزش CRM

اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام

سری مطالب حوزه استراتژی محتوا

The post کتاب بازاریابی محتوایی | جو پولیتزی appeared first on متمم.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *