معرفی 5 نرم افزار ادیت ویدیو رایگان + دانلود آموزش ادیت ویدیو و فیلم

چه تعداد نرم افزار ادیت ویدیو رایگان میشناسید؟ اجازه دهید مسئله را به روش دیگری شرح دهیم!

همیشه در گوش ما زمزمه کرده‌اند؛ یک عکس اندازه هزار کلمه قدرت دارد و میتواند مفاهیم زیادی به ما برساند. اما آیا کسی درباره درباره ویدئو چیزی به شما گفته است؟ اینکه ویدئو چه ارزشی دارد و برای تهیه آن چه زحمت‌هایی کشیده می‌شود؟ این روزها اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در جهان است و روزانه هزاران ویدئو در آن به اشتراک گذاشته می‌شود و مخاطبان را به تعامل وادار می‌کند. اما آیا تمامی این ویدئوها به صورت خام گرفته می‌شود و بدون هیچ ادیتی در معرض نمایش قرار میگیرد؟ قطعا «خیر»!

این روزها در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم پس خیلی دور از انتظار نیست که تعداد بسیار متعددی شاهد انواع بسیار متعددی از نرم‌ افزارهای رایگان ادیت ویدئو و عکس باشیم. چه بسا که این روزها بحث ویدئو مارکتینگ بسیار داغ است و همه به دنبال راهی‌اند تا با کلیپ‌های حرفه‌ای خود جایگاهی را در این بازار شلوغ و پررقابت بدست آورند.

اگر که فکر می‌کنید آماده یادگیری ادیت ویدئو هستید؛ باید بگوییم که فرادرس آموزش‌های بسیار گسترده‌ای را در این زمینه فراهم آورده و شما با تماشای آن با تمرین و تکرار به یک ادیتور حرفه‌ای تبدیل خواهید شد. با این حال میخواهیم در این مقاله تعدادی از نرم‌افزارهای رایگان ادیت در صنعت ویدئو را به شما معرفی کنیم. به این ترتیب حضور و فعالیت در این عرصه برای شما با آرامش خیال بیشتری همراه خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

  • مجموعه آموزش ویرایش و تدوین فیلم — کلیک کنید

ویدئو مارکتینگ را بشناسید

قبل از اینکه نرم افزار ادیت ویدیو رایگان را بشناسید؛ باید برای خود مشخص کنید که با چه هدفی به سراغ این نرم افزارها میروید. برخی صرفا برای رفع نیاز و امور شخصی میخواهند که ادیت ویدئو را بیاموزند. درواقع هیچ هدف خاصی پشت یادگیری آنها قرار ندارد. اما برخی دیگر جهت انجام امور کاری نیازمند آشنایی با نرم افزارهای ادیت ویدئو هستند. حال که این نرم افزارها رایگان باشد که چه بهتر!

یکی از مهم‌ترین اهدافی که افراد را به سمت یادگیری و آشنایی با نرم افزار ادیت ویدیو سوق می‌دهد. ویدئو مارکتینگ است! ویدئو مارکتینگ همانطور که از اسمش پیداست؛ از ویدئو یا فیلم‌های ادیت شده جهت تبلیغ و بازاریابی یک محصول یا خدمت استفاده می‌کند. درواقع این ویدئو تعامل را در کانال‌های مختلف خصوصا شبکه‌های اجتماعی بالا میبرد و منجر به جذب مخاطب بیشتر خواهد شد. البته که این نمیتواند تنها استراتژی بازاریابی برندها باشد، اما یکی از تاثیرگذارترینِ آن به حساب می‌آید.

پس اگر ویدئو مارکتینگ جزء استراتژی‌های مهم شما برای رسیدن به نتیجه بهتر در بخش تبلیغات و بازاریابی‌ست، باید تعداد بیشتری از نرم افزار ادیت ویدیو رایگان را بشناسید. در ادامه برخی از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

بهترین نرم افزار ادیت ویدئو رایگان

بهترین نرم افزار ادیت ویدیو رایگان

هیچ اهمیتی ندارد که میخواهید ویدئو مدنظرتان را در کدام پلتفرم به اشتراک بگذارید. در هر صورت ادیت ویدئو آن را جذاب‌تر نشان می‌دهد و مخاطبان بیشتری را به سمت شما میکشاند. براساس آخرین تحقیقات انجام شده؛ ویدئوهای حرفه‌ای و جذاب چیزی حدود 144 درصد به تعداد مخاطب شما می‌افزاید. پس بیایید این نرم‌افزارها را بشناسید.

شماره یک: lightworks

نرم افزار lightwork از آن دست نرم‌افزارهاست که رابط کاربری آسانی دارد و استفاده از آن حس بسیار خوشایندی را در کاربر به وجود می‌آورد. همچنین این برنامه یک مجموعه کامل را به همراه خود دارد. منظور چیست؟ یعنی حتی کاربران سیستم عامل لینوکس نیز میتواند به ساده‌ترین شکل ممکن از آن استفاده نماید.

این نرم‌افزار امکانات بسیار جذابی دارد که از جمله جذاب‎ترین آنها میتوان به کلیپ‌های موسیقی، جلوه‌های بصری جذاب و حتی قالب‌های ویدئویی آماده و بسیار شیک آن اشاره کرد. این امکانات حتی به مبتدیان نیز این اجازه را میدهد تا همانند حرفه‌ای‌ها، ویدئوهای مدنظر خود را ادیت کنند.

اما امکانات و ویژگی‌های lightworks به همینجا ختم نمی‌شود. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • از کیفیت بالا و سادگی در عملکرد برخوردار است و ویدئوها را در سریع‌ترین زمان ممکن ویرایش می‌کند.
  • ویرایش ویدئوها حتی اگر با چند دوربین ضبط شده باشد، بسیار آسان خواهد بود.
  • سرعت بهینه سازی بالای آن به کاربر این اجازه را می‌دهد تا تعداد ویدئوهای بیشتری را به برنامه وارد کند.
  • اشتراک گذاری آن به صورت مختلف در پلتفرم‌های مختلفی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و غیره انجام میگیرد.
  • از طیف‌های بسیار گسترده‌ای از فرمت‌های ویدئویی پشتیبانی می‌کند.
  • در تمامی سیستم‌ عامل‌ها مثل مک، لینوکس و ویندوز قابل استفاده است.

Lightworks به عنوان یک نرم افزار ادیت ویدیو رایگان است. اما اگر میخواهید امکانات بیشتری از این نرم افزار نصیبتان شود میتواند با پرداخت اشتراک ماهانه به آنها دسترسی داشته باشید.

شماره دو videoPad

شماره دو: videoPad

اگر جزء مبتدیان به حساب می‌آیید؛ VideoPad انتخابی عالی برای شماست. این نرم افزار کاملا رایگان بوده و بدون صرف هیچ هزینه‌ای میتوانید آن را به انتها ببرید. در این نرم افزار شما کاربری ساده‌ای را میبینید. اما آن چیزی که آن را به سایرین برتر کرده، ویژگی ویرایش ویدئو سه بعدی، گنجینه افکت‌های صوتی و البته تصویری‌ست که به سبک‌های مختلف میتواند با ویدئو مدنظرتان ترکیب شود. به راستی که یک ادیت بی نقص را میتوانید با این نرم افزار انجام دهید. این نرم افزار به کاربران این اجازه را می‌دهد تا ویدئو ادیت شده را در کوتاهترین زمان در یوتیوب، گوگل درایو و فیسبوک به اشتراک بگذارند.

البته نمیتوان گفت که این نرم افزار بی عیب و نقص است! بسیاری ایراد VideoPad را سادگی بیش از اندازه‌اش میدانند. همین مسئله به شما میگوید نمیتوانید با این برنامه، ویرایش‌های بسیار حرفه‌ای انجام دهید. با این حال تحقیقات ما نشان می‌دهد که نرم افزار videoPad از نظر همپوشانی متن، تنظیمات تصاویر و جلوه‌های نوری بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند.

از شاخص‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های مختلف مثل ویندوز و مک
  • یک مجموعه کامل از افکت‌ها و حرکات انتقالی را جهت شخصی سازی کردن فیلم‌های تدوین شده در اختیار کاربران میگذارد.
  • اکسپورت کردن آن به سریع ترین و آسان ترین شکل ممکن انجام میگیرد.

این نرم افزار کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست!

  • آموزش ویدئو پد – ویرایش و ساخت ویدئو با VideoPad Video Editor — کلیک کنید

شماره سه: HitFilm Express

یک نرم افزار ادیت ویدیو رایگان دیگر که اگر هیچ تجربه‌ای در زمینه ویرایش ویدئو ندارید میتوانید به سراغش بروید. این ویدئو خیلی راحت طیف بسیار گسترده‌ای از افراد غیرمتخصص را پوشش می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در نرم افزار HitFilm Express وجود دارد؛ ابزارهای انیمیشنی آن آست. درواقع با کمک این ابزارها میتوانید هر نوع افکت صوتی و تصویری که مدنظر دارید را در کوتاه ترین زمان ممکن پیاده سازی کنید.

مشخص ترین ویژگی این نرم افزار که اغلب از آن صحبت می‌شود ویرایش حرفه‌ای ویدئوست که اغلب با ابزارهای براش پیشرفته، انتخاب رنگ و موشن ترکینگ انجام میگیرد.

جلوه‌های ترکیبی که در این نرم‌افزار وجود دارد را میتوانید به صورت همزمان بر روی دو تصویر به اجرا درآورید. حتی امکان ساخت تصاویری فراواقعی نیز وجود دارد.

کاربران خیلی راحت میتوانند بصورت همزمان چندین فایل را کپی کنند و چندین افکت را بر روی آنها پیاده سازی نمایند.

میکسر صوتی این نرم افزار چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنارش گذشت؛ شما خیلی راحت میتوانید صداها را به صورت دستی تنظیم کنید و جلوه‌های صوتی مدنظرتان را در ادیت ویدئو بکار بگیرید.

گزینه‌های دیگری نیز در این نرم افزار دیده می‌شود؛ گزینه‌هایی مثل بزرگ نمایی، push و ایجاد انحنا در تصاویر.

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده درباره این نرم افزار ادیت ویدیو رایگان؛ خیلی دور از انتظار نیست بخواهید به سراغ استفاده از آن بروید!

شماره سه HitFilm Express

شماره چهار: DaVinci Resolve

تدوین گران پیشرفته‌ای که به دنبال نرم افزار ادیت ویدیو آن هم از نوع رایگان میگردند؛ نرم افزار DaVinci Resolve یکی از بهترین گزینه‌هاست. این نرم افزارها از امکانات بسیار گسترده‌ای برخوردار است که از جمله آن میتوان به اصلاح رنگ، جلوه‌های تصویری بسیار ویژه ، ویرایش پیشرفته صدا و ویرایش حرفه‌ای ویدئوهای 8k اشاره کرد.

این نرم افزار هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین موجود است و تدوین گران میتوانند از آن استفاده کنند. چیزی که این نرم افزار را چشمگیر کرده؛ اجرای پلی بک‌های فوق‌العاده آن است.

کار با این نرم‌افزار شاید برای مبتدیان کمی پیچیده باشد اما حرفه‌ای‌ها خیلی خوب میتوانند از آن استفاده کنند.

اجازه دهید کمی از ویژگی‌های DaVinci برای شما بگوییم.

  • همگام سازی در این ویدئو به صورت خودکار آن هم در زمان ویرایش تصاویر و ویدئوها انجام میگیرد.
  • نمای اصلاح اختصاصی موجود در این نرم افزار به تدوین گر این اجازه را میدهد تا اصلاحات هر چند جزئی را به راحتی انجام دهد.
  • سرعت نمایش فریم ها در این نرم افزار بسیار بالاست.
  • از قابلیت تشخیص چهره در عکس ها و ویدئوها برخوردار است.
  • میتوان در سیستم عامل های مختلفی مثل مک، لینوکس و ویندوز از آن استفاده کرد.

این نرم افزار در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای موجود است. برای استفاده از نسخه حرفه‌ای آن باید مبلغی را پرداخت نمائید که اصلا نیازی نیست چون با نسخه رایگان آن نیازتان برطرف خواهد شد.

شماره پنج: VSDC Video Editor

این نرم افزار را باید جزء آن دسته از نرم افزارهای ادیت ویدئو بدانید که هم به صورت پولی و هم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. همین مسئله حاکی از آن است که نسخه رایگان آن از امکانات کمتری برخوردار است. اما با این حال جزء نرم افزارهای کاربردی به حساب می‌آید و میتوانیم به بارزترین ویژگی‌های اشاره کنیم که ابزارهای ماسک و قابلیت Chrome key را شامل میشود.

در نسخه پولی آن امکانات بیشتری نظیر افکت‌های متنوع و پرقدرت، ابزارهایی جهت تثبیت و الگوها و الگوریتم‌های سه بعدی نیز اضافه می‌شود.

اینکه سراغ کدام یک از نسخه‌های موجود این نرم افزار بروید کاملا به شما و نیازتان برمیگردد. توصیه ما این است که اگر جزء تدوین گران حرفه‌ای نیستید از نسخه رایگان آن استفاده کنید.

ویژگی‌های VSDC را میشناسید؟

  • ابزارهای پیشرفته ای در این نرم افزار جهت اصلاح رنگ موجود است.
  • جلوه‌های انتقالی این نرم افزار کاملا تکمیل است.
  • فیلترهای بکار رفته در VSDC بسیار آسان بوده و شباهت زیادی به فیلترهای برنامه اینستاگرام دارد.
  • میتوانید جهت تار، پنهان و حتی برجسته کردن بخش‌هایی خاصی از ویدئو از ابزار ماسک که جزء ابزارهای حرفه‌ای‌ست استفاده کنید.
  • اشتراک گذاری در این نرم افزار نیز بسیار سریع انجام میگیرد. درواقع شما خیلی راحت میتوانید ویدئو مدنظرتان را در پلتفرم‌های مختلف مثل یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و غیره منتشر کنید.
  • ویدئو تحویل داده شده به شما در فرمت‌های 4k و HD انجام میگیرد.

با توجه به موارد گفته شده؛ میتوان متوجه شد که نرم افزارهای ادیت ویدئو آن هم به صورت رایگان بسیار زیادی وجود دارد. اینکه از کدام یک از آنها استفاده میکنید کاملا به نیازتان برمیگردد.

شماره پنج VSDC Video Editor

کلام آخر در مورد نرم افزار ادیت ویدیو رایگان

برنامه‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم جزء بهترین نرم افزار ادیت ویدیو رایگان به حساب می‌آیند و امکانات بسیار جذاب، مختلف و هیجان انگیزی را به کاربران ارائه می‌دهند. توصیه ما این است که قبل از انتخاب نرم افزار حتما هدفی که شما را به سمت آموزش و یادگیری این نرم افزارها سوق می‌دهد مشخص کنید. اکثر اوقات هدف افراد با نرم افزاری که برای یادگیری انتخاب می‌کنند برابر نیست و در نتیجه آنها را از انتخابشان پشیمان خواهدکرد. کمی با خود فکر کنید؛ جزء کدام دسته از افراد هستید؟ جزء کاربران مبتدی به حساب می‌آیید یا شما را جزء تدوین گران حرفه‌ای بدانیم؟

مجموعه آموزشی فرادرس با انتشار آموزش های متنوع در موضوعات گوناگون از جمله ادیت فیلم و ویدیو در تلاش است تا بهترین آموزش ها را برای مخاطبان خود تهیه و منتشر کند. با توجه به این موضوع یکی از آموزش هایی که در زمینه کار با نرم افزار ادیت ویدیو در فرادرس منتشر شده است آموزش مبانی مقدماتی اصول هنری تدوین فیلم است. در این آموزش که توسط اساتید با تجربه تهیه شده است تمامی اصول و مبانی که برای ادیت و ویرایش فیلم باید بدانید بیان شده است. برای دریافت این آموزش میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

  • آموزش مبانی مقدماتی اصول هنری تدوین فیلم — کلیک کنید

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *