هر آنچه که باید در مورد آموزش بیت کوین بدانید + دانلود فیلم آموزش بیت کوین

بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده است، یک ارز مجازی که در عمل به عنوان پول و نوعی پرداخت خارج از کنترل هر شخص، گروه یا نهاد طراحی شده است. در تراکنش های انجام شده با این ارز نیاز به دخالت شخص ثالث از بین می برد. به ماینرهای بلاک چین برای کار انجام شده برای تأیید تراکنش ها پاداش داده می شود و می توان از چندین صرافی خرید و فروش این ارز را انجام داد. بیت کوین در سال 2009 توسط یک توسعه دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه دهندگان با نام ساتوشی ناکاموتو به عموم معرفی شد. از آن زمان به بعد این ارز به شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده در جهان تبدیل شده است. محبوبیت بیت کوین الهام بخش توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شده است. رقبا یا سعی می کنند آن را به عنوان یک سیستم پرداخت، جایگزین کنند یا به عنوان ابزار یا توکن های امنیتی در سایر بلاک چین ها و فناوری های نوظهور مالی استفاده کنند. در صورتی که تمایل دارید تا اطلاعات کاملی در زمینه بیت کوین به دست آوردید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید؛ همچنین میتوانید برای دریافت آموزش های ویدیویی مربوط به بیت کوین و ارزهای دیجیتال به بزرگترین دانشگاه آنلاین کشور، فرادرس مراجعه کنید و از آموزش های آن بهرمند شوید.

  • مجموعه آموزش ارزهای دیجیتال — کلیک کنید

تاریخچه بیت کوین

در سال 2008 میلادی یک دامنه org توسط سازندگان بیت کوین برای این ارز خریداری شد و یک مقاله با این عنوان”بیت کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا” آپلود شد. تبلیغات اصلی که برای بیت کوین انجام شد و مورد توجه قرار گرفت این بود که این ارز دیجیتال توسط هیچ نهاد دولتی یا بانک قابل نظارت نیست. شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو که سازنده بیت کوین است در مقاله نوشت که تمام ارزهای فیزیکی دارای یک مشکل اساسی است که برای افزایش یا کاهش قیمت باید به بانک مرکزی اعتماد کرد. این شخص به تنهایی یا با مشارکت گروهی در ژانویه 2009 بیت کوین را راه اندازی کرد. این شخص ناشناس تا سال 2010 روی این پروژه تمرکز کرد و بعد از یک سال از انجام پروژه کنار رفت. این شخص تا کنون یک هویت فاش نشده دارد و در مورد بیت کوین هیچ نظری نداده است. پروژه بیت کوین اکنون به صورت منبع باز است و هر شخصی می تواند با آموزش بیت کوین و ارائه نظراتی در جهت بهبود این پروژه تلاش کند. یکی از فعالان در زمینه توسعه و آموزشبیت کوین دانشگاه MIT است.

معاملات بیت کوین در بستر بلاک چین

بیت کوین یک ارز دیجیتال محبوب

بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که بر روی تبادلات ان هیچ گونه نظارتی از سمت دولت یا بانک های مرکزی وجود ندارد. تبادلات این کوین بر پایه یک نرم افزار پی تو پی یا نظیر به نظیر و هم چنین رمز نگاری شده انجام می شود. یک سیستم توزیع شده دفتر کل تمامی تراکنش های مربوط به بیت کوین را ثبت می کند و تمامی کپی های آن در سرورهای سراسر جهان نگه داری می شود. هر شخصی از هر جای جهان با داشتن یک سیستم کامپیوتری می تواند به عنوان یک سرور (گره) در این سیستم فعالیت کند. برای این که اطمینان حاصل شود این ارز استخراج شده به چه کسی تعلق دارد به جای اعتماد به بانک ها از الگوریتم های هش استفاده می شود. هر یک از این تراکنش ها به شکل عمومی در شبکه مربوطه بین گره ها پخش می شود. تراکنش‌ های مربوط به بیت کوین از هر 10 دقیقه یا بیشتر به وسیله ماینرها در یک بلوک جمع می شود و به بلاک چین افزوده می شود.

نگه داری بیت کوین در کیف های دیجیتالی

کیف پول بیت کوین

در مطلب آموزش بیت کوین شما می توانید هر ان چه را که برای آشنایی با این ارز دیجیتال نیاز دارید مطالعه کنید. بیت کوین را باید در یک کیف پول دیجیتال حفظ کرد همان گونه که پول های فیزیکی نیاز به نگه داری دارند. شما می توانید به وسیله نرم افزارها و دیوایس های مختلف به این کیف پول خود دسترسی داشته باشید. برای مبادله بیت کوین شما می توانید از واحد ساتوشی استفاده کنید. هر ساتوشی به یک هزارم یک بیت کوین گفته می شود. کیف پول و سکه به عبارتی یک توافق بین شبکه ای است در مورد وجود یک سکه و مالکیت ان است. به منظور ثابت کردن مالکیت یک سکه یک کلید خصوصی وجود دارد که در زمان انجام تراکنش ها می توان از آن استفاده کرد. فرد با نگه داری این کلید خصوصی می تواند تمامی تراکنش های مربوط به بیت کوین از قبیل خرید و فروش و انتقال را انجام دهد.

استخراج بلاک هایی از بیت کوین توسط ماینرها

تبدیل بیت کوین به پول نقد

بیت کوین را می توان مانند هر دارایی با پول نقد مبادله کرد. مبادلات ارزهای دیجیتال متعددی به صورت آنلاین وجود دارد که افراد می توانند این کار را انجام دهند، اما تراکنش ها را می توان شخصاً یا به وسیله هر یک از پلتفرم های ارتباطی موجود انجام داد. این سیستم به مشاغل کوچک این اطمینان را می دهد که بیت کوین را بپذیرند. هیچ مکانیزم رسمی برای تبدیل بیت کوین به ارز دیگر وجود ندارد. در شبکه بیت کوین هیچ گونه چیز ارزشمندی به عنوان زیر ساخت وجود ندارد. . اما این قضیه برای بسیاری از باثبات ‌ترین ارزهای ملی جهان از زمان خروج از استاندارد طلا، مانند دلار آمریکا و پوند انگلیس، صادق بوده است.

  • آموزش ارزهای دیجیتال و رمزارزها و اصول سرمایه گذاری در این بازار – مقدماتی
  • آموزش ارزهای دیجیتال و رمزارزها و اصول سرمایه گذاری در این بازار – تکمیلی

هدف بیت کوین

بیت کوین به عنوان یک راه برای تبادل پول از طریق اینترنت پایه گذاری شده است. هدف از ایجاد این ارز و این شبکه به وجود آوردن یک سیستم مالی مستقل از نظارت دولت و بانک مرکزی بوده است. بدین وسیله اگر کسی در تراکنش های خود دچار اشتباه شود غیر قابل پیگیری است و این یکی از معایب بیت کوین است.

سیستم توزیع شده بلاک چین

آموزش بیت کوین و فرآیند ماینینگ آن

ماینینگ فرآیندی است که شبکه بیت کوین را حفظ می کند و همچنین شرایط استخراج سکه های جدید را ایجاد می کند. همه تراکنش‌ها به صورت عمومی در شبکه پخش می ‌شوند و ماینرها مجموعه ‌های بزرگی از تراکنش ‌ها را با تکمیل یک محاسبه رمزنگاری که تولید آن بسیار سخت است اما تأیید آن بسیار آسان است، در بلوک‌ ها جمع می ‌کنند. اولین ماینری که بلاک بعدی را حل می کند، آن را در شبکه پخش می کند و در صورت اثبات صحت به بلاک چین اضافه می شود. سپس به وسیله آن ماینر مقداری بیت کوین تازه ایجاد شده پاداش داده می شود. تعداد بیت کوین محدود به 21 میلیون سکه است. تعداد کل سکه‌ها تا سال 2140 در گردش خواهد بود. تقریباً هر چهار سال یک ‌بار این نرم ‌افزار استخراج بیت‌کوین را با کاهش حجم پاداش‌ ها دو برابر سخت ‌تر می‌کند. زمان راه اندازی ارز بیت کوین برای اولین بار یک بیت کوین به وسیله یک سیستم کامپیوتری معمولی استخراج شد. اکنون برای انجام تراکنش ها و نگه داری اطلاعات به مکان هایی با تجهیزات سرعت بالا و کارت گرافیک قوی نیاز دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

عوامل مختلفی بر قیمت بیت کوین تاثیر گذار است که می توان با شناخت این عوامل در معاملات بیت کوین موفق تر عمل کرد.

  1. عرضه محدود: عرضه بیت کوین محدود به 21 میلیون بیت کوین است. این عرضه تا سال 2140 به اتمام می رسد. عرضه محدود به معنی این است که اگر تقاضا افزایش پیدا کند قیمت بیت کوین نیز افزایش می یابد.
  2. مطبوعات: انتشار هر گونه خبر منفی در مورد اتفاقات روز دنیا و بیت کوین می تواند تاثیر منفی روی قیمت بیت کوین بگذارد.
  3. ادغام: اگر سیستم های پرداختی بتوانند عمل ادغام کردند را به صورت درست انجام دهند منجر به افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد. ادغام کردن در سیستم پرداختی به معنی یکپارچه سازی و پذیرش بیت کوین از جانب همه است.
  4. وقایع کلیدی: ایجاد هر گونه تغییر در بحث مقررات و نقض کردن امنیت و همچنین اعلامیه ها و مقالات در مورد اقتصاد کلان بیت کوین می تواند بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد. هر توافقی که در بین تمامی کاربران صورت بگیرد و این تصمیم موجب افزایش سرعت شبکه شود می تواند بر اعتماد و افزایش قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.
شناخت عوامل موثر برقیمت بیت کوین که در خرید و فروش بیت کوین موفق است

بلاک چین و آموزش بیت کوین

همان طور که در مورد آموزش بیت کوین گفته شد، بلاک چین فناوری زیربنایی بیت کوین است. بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده عمومی است که در آن تراکنش ها به ترتیب زمانی ثبت می شوند. هر رکورد یا تراکنش اضافه شده به بلاک چین را نمی توان تغییر داد، به این معنی که تراکنش ها از هک شدن در امان هستند. بلوک کوچک ترین واحد یک بلاک چین است و محفظه ای است که تمام جزئیات تراکنش را در خود جای می دهد. یک بلوک دارای چهار فیلد یا ویژگی اصلی است.

هش قبلی: این ویژگی مقدار هش بلوک قبلی را ذخیره می‌کند و به این ترتیب بلوک‌ها به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

داده ها: این مجموعه انبوهی از تراکنش های موجود در این بلوک است—مجموعه تراکنش هایی که استخراج و اعتبارسنجی شده و در بلوک گنجانده شده است.

Nonce: در الگوریتمی با نام”اثبات کار”، که سیستم بیت کوین از این الگوریتم استفاده می کند، nonce ایجاد می شود و این کار به صورت تصادفی است که به منظور ایجاد کردن تغییر در خروجی مقدار هش به کار می رود. در هر یک از بلوک ها امکان ایجاد یک عدد هش جدید در نظر گرفته شده است. مقدار nonce به پارامتری گفته می شود که به منظور تولید آن از هش استفاده می شود. اثبات کار، فرآیند تأیید تراکنش است که در بلاک چین انجام می شود.

Hash: مقداری است که با عبور دادن مقدار هش قبلی، داده ها و nonce از طریق الگوریتم SHA-256 به دست می آید. این مقدار هش به عنوان امضای دیجیتال برای بلوک شناخته می شود. SHA-256 یک الگوریتم هش رمزنگاری است که یک مقدار هش الفبایی 256 بیتی منحصر به فرد برای هر ورودی داده شده تولید می شود و این ویژگی منحصر به فرد این الگوریتم رمزنگاری است که هر ورودی که بدهید، همیشه یک هش 256 بیتی تولید می کند.

ورود بیت کوین به سیستم معاملات روزمره در آینده ای نزدیک

در آموزش بیت کوین نمی توان از توضیح الگوریتم بیت‌کوین گذشت. در الگوریتم بیت کوین برای اثبات کار از الگوریتم (proof-of-work mining) استفاده می شود. در این الگوریتم از هش 256 استفاده می شود. استخراج کردن کوین با به کار بردن الگوریتم اثبات کار، قابلیت ایجاد کردن پردازش های بسیار دقیق را بر روی بلاک چین فراهم می کند. استخراج این کوین توسط ماینرها انجام می شود. یک ماینر تمام تائید هایی را که یک بلاک جدید برای اضافه شدن به بلاک چین نیاز دارد را فراهم می کند. ماینرها از هدر یک عدد بلاک برای وردی استفاده می کنند و سپس آن را به وسیله یک تابع هش رمزنگاری می کنند. بیت کوین از هش 256 استفاده می کند. ماینر ها یک نانس را در قسمت ورودی وارد می کند که باعث ایجاد شدن یک سری تغییرات جزئی در داده های ورودی هش می شود. هدف از الگوریتم استخراج کار پیدا کردن یک مقدار هش است که از هش هدف گذاری شده به وسیله شبکه پایین تر باشد. اگر استخراج کننده موفق به یافتن یک هش مورد تایید شبکه شود این ماینر می تواند یک بلاک به شبکه بلاک چین اضافه کند. استخراج کننده به ازای هر هش معتبر یک پاداش دریافت خواهد کرد. احتمال پیدا کردن یک هش معتبر در سیستم بیت کوین بسیار پایین است و باید به این موضوع توجه کرد که استخراج کننده با تعداد زیادی هش نامعتبر سر و کار دارد.

جمع بندی آموزش بیت کوین

بیت کوین که در سال 2009 راه اندازی شد و تا کنون بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار است. بیت کوین با استفاده از یک سیستم دفتر کل غیرمتمرکز به نام بلاک چین ایجاد، توزیع، معامله و ذخیره می شود. در طول عمر نسبتا کوتاه خود چندین دوره رونق و رکود را پشت سر گذاشته است. بیت ‌کوین به‌ عنوان اولین ارز مجازی که توانسته محبوبیت و موفقیت گسترده‌ای را کسب کند قطعاً در آینده شاهد حضور پررنگ تر بیت کوین در معاملات روزمره خواهیم بود. برای شروع آموزش بیت کوین می توانید از آموزش های کاربردی فرادرس در زمینه ارزهای دیجیتال کمک بگیرید.

  • آموزش راه‌ اندازی ریگ ماینینگ رمزارزها و ارزهای دیجیتال — کلیک کنید

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *