حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید

حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید

در این بخش و به نقل از وب سایت پی سی پلاس قصد داریم تا به بررسی حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید بپردازیم.

همانگونه که می دانیم امروزه با توجه به فراگیر شدن سیستم عامل اندروید و بازی های اندروید بسیاری از کاربران به دانلود بازی اندروید می پردازند اما بسیاری از آنها هنگام دانلود و نصب این بازی ها دچار مشکلات متنوعی می شوند و بعضاً خیلی از آنها نمی توانند بازی را نصب کنند البته همین جا لازم است این نکته را بدانیم که معمولاً اکثر بازی های اندروید که از مارکت های معتبر اندروید همچون مایکت ، بازار ،پی سی پلاس ، فارسروید و غیره دانلود می‌کنید به صورت تست شده می باشند و به راحتی قابل نصب هستند. اما بعضی ها هم به سختی نصب و اجرا می شوند. بنابراین در ادامه قصد داریم تا به بررسی مهمترین موضوعات و حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید می پردازیم.البته توجه کنید که این آموزش فقط مخصوص بازی نبوده و شما میتوانید برای حل مشکل برنامه های اندروید همچون برنامه اینستا ایکس ، اینیستاگرام ، واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

به طور کلی بازی های اندروید را به دو دسته ی زیر تقسیم میکنند.

  • بازی های ساده
  • بازی های دیتا دار

در حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید بایستی در گام اول انواع بازی ها را بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را در نصب و اجرای آن بگیرید.بازی های ساده در واقع آن دسته از بازی های اندرویدی می باشند که فقط یک فایل apk دارند و با نصب آنها شما می توانید به اجرای بازی بپردازید یکی از معروف‌ترین آنها بازی کلاچ می باشد شما در واقع با دانلود بازی کلاچ می توانید آن را نصب و به راحتی همان لحظه از آن استفاده کنید و یا حتی نسخه های مود شده و هک شده آن هم به این صورت است یعنی شما با دانلود بازی کلاچ بی نهایت فقط توسط یک فایل apk به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

نصب نشدن کلاچ

اما بازی های دیتا دار در واقع از دو قسمت اصلی فایل نصبی اصلی و فایل دیتا تشکیل شدند اما فایل دیتا چیست ؟ معمولاً بسیاری از بازی های اندرویدی که امروز ساخته می شوند به دلیل گرافیک بسیار بالا و حجم بسیار بالای آن یک فایل دیتا در کنار فایل نصبی اصلی قرار می‌دهند تا با دانلود جداگانه آن و نصب آن ، گرافیک بازی را تا بالاترین حد ممکن خود برسانید. پس متوجه شدیم که فایل دیتا دقیقاً برای چه منظوری طراحی شده است. مثلاً معروف ترین های آنها می توان به بازی فری فایر و پابجی اشاره کرد که طرفداران بسیار زیادی دارد شما در واقع نمی‌توانید پابجی موبایل اصل دانلود مستقیم داشته باشید یعنی شما حتماً بایستی در کنار فایل نصبی اصلی خود فایل دیتا را نیز دانلود و اجرا نمایید چرا که بازی پابجی از گرافیک و حجم بسیار بالایی برخوردار بوده و نیاز به فایل دیتا حتماً میباشد.

نکات تکمیلی درمورد بازی های ساده و دیتا دار اندروید

۱- برای اجرای بازی های ساده حتما نیازمند نسخه اندروید بالای ۲ خواهید بود البته این نکته را توجه کنید که بیش از ۸۰ درصد بازی های امروزه به نسخه بالای ۴ نیاز داشته که با توجه به تحقیقات ما اکثر افراد دارای این نسخه می باشند.

۲- ممکن است برای اجرای بازی های دیتا دار در برخی از دستگاه ها دچار مشکل شوید که این کاملاً برمی‌گردد به سخت افزار شما یعنی سی پی یو و گرافیک و حجم فضای خالی. این نکته را توجه کنید که معمولاً اکثر فایل های دیتای بازی ها حجم بالای ۳۰۰ مگابایت را داشته و این مستلزم آن خواهد بود که شما حجم فضای خالی دستگاه خود را قبل از نصب بررسی کنید.

فایل دیتای بازی ها را چگونه نصب کنیم

در این بخش می خواهیم به حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید مخصوص فایل های دیتا دار را توضیح دهیم برای نصب فایل های دیتا سردار باید به این نکته توجه کنید اولین نکته حجم فضای خالی است که در بالا به آن اشاره شد دومین نکته آن است که شما بعد از دانلود بایستی فایل را از حالت فشرده خارج کنید و سپس وارد مسیر Android/Data‌ رفته و آن را در مسیر Android/Obb کپی کنیم بازی را اجرا و از آن لذت ببرید اما این نکته را حتما توجه کنید که قبل از همه این مراحل بایستی فایل نصبی را دانلود و نصب کرده باشید.

انواع فایل های دیتا دار بازی

قطعاً برای حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید در فایل های دیتا بایستی انواع آن را به خوبی بشناسید.

فایل های دیتا دار اختصاصی

که برای گرافیک های مختلف بوده و شما قبل از دانلود بازی بایستی حتما با توجه به دستگاه خود آنرا انتخاب و نصب کنید.

فایل های دیتای مشترک

این فایل ها به صورت عمومی و مشترک بوده و تقریبا 90 درصد بازی ها همین فایل را دارند که دارای پسوند OBB می باشد.

حل مشکل نصب نشدن بازی با بررسی سخت افزار خود

عدم نصب بازی های اندروید

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد شما برای نصب بازی ها حتماً بایستی به سخت ‌افزار خود دقت کنید چرا که بسیاری از بازی ها قبل از نصب ، سخت افزار مورد نیاز برای اجرای کامل و بدون ایراد آن را ذکر کرده اند.به طور کلی شما بایستی در نظر داشته باشید که نسخه اندروید شما چند است ، فضای خالی در دستگاه شما چقدر است ، سی پی یو شما چند هسته ای است و حداقل رم مورد نیاز برای اجرای بازی های برای اجرای بازی شما چقدر می باشد.

خطاهای رایج در بازی های اندروید

علت نصب نشدن برنامه از گوگل پلی

برای حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید به ارورهای رایج زیر توجه کرده و در جهت رفع آن اقدام کنید.

1- ارور لایسنس invalid license

این خطا معمولا برای بازی هایی است که پولی بوده و شما رایگان در حال استفاده ی آن هستید که لازم است تا بازی را پاک کرده و یا مجدد نسخه ی جدید رایگان را نصب کنید.

2- سیاه شدن صفحه و بیرون پریدن از بازی

برخی از بازی ها هستند که به محض وارد شدن در آن بازی سیاه شده و از بازی میپرد بیرون که این نشان از آن دارد که شما سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی را ندارید.

3-درخواست دانلود دیتا بعد از کپی کردن دیتا

در برخی موارد ممکن است تا بعد از اجرای بازی از شما فایل دیتا را بخواهد که لازم است شما آنرا طبق گفته های بالا در مسیر گفته شده کپی کنید.اما زمانی که با وجود کپی کردن دیتا بازهم ارور قابل مشاهده است ، به این معنی بوده که شما در مسیر صحیح آنرا کپی نکرده اید.

4-رفع خطای OUT OD SPACE

شما برای حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید در این نوع خطاها بایستی به مسیر اپ های خود در حافظه گوشی رفته ، سپس تمامی اپ ها و بازی هایی که پسوند Odex را نیز دارند پاک کرده و مجدد بازی را اجرا کنید.

جمع بندی

ما در این بخش به شما گفتیم که حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید چه اقداماتی بایستی انجام داده و قبل از آن شما را با انواع بازی ها و فایل ها آشنا کرده ایم.اما بهتر است این نکته را هم بدانید که اکثر بازی هایی که اجرا نمی شوند به دلیل عدم سخت افزار کافی همچون فضای خالی ، سی پی یو ، رم و غیره می باشد که شما برای اطلاع دقیق از این موارد میتوانید به وب سایت www.gsmarena.com مراجعه کرده و پس از جستجوی موبایل خود به اطلاعات سخت افزاری خود دست پیدا کنید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *