اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان | معرفی منابع یادگیری زبان انگلیسی

امروزه دانستن زبان انگلیسی به یک اجبار تبدیل شده است. اگر شما یک دانش‌آموز هستید و می‌خواهید در آزمون کنکور رتبه خوبی داشته باشید، یا می‌خواهید به کشورهای خارجی سفر کنید، یا در یک رشته دانشگاهی درس می‌خوانید، برنامه‌نویسی می‌کنید، آزمون تافل یا آیلتس دارد، می‌خواهید با فرهنگ کشورهای دیگر آشنا شوید و از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام دوستان جدیدی داشته باشید و… یادگیری زبان انگلیسی مهم‌ترین کاری است که هر شخصی در این عصر تکنولوژی بایستی انجام دهد. ما در این مقاله قصد داریم برای کسانی که وقت کافی برای شرکت در کلاس‌های زبان را ندارند و یا می‌خواهند به صورت خودآموز یاد بگیرند، بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان را معرفی و بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، زبان انگلیسی را به صورت کاملا حرفه‌ای یاد بگیرید، بدون اینکه مجبور به شرکت در کلاس‌های خسته کننده شوید.

مقدمه اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

در دنیای تکنولوژی، برای انجام تمامی کارها، درخواست ماشین، خرید لباس، وسیله‌های سوپرمارکتی و… از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. برای یادگیری زبان انگلیسی هم می‌توان بدون حضور در کلاس، با نصب نرم‌افزار از مزیت‌هایی مانند:

  • هزینه کم‌تر نسبت به کلاس‌های حضوری
  • بدون تایم خاص (شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از این برنامه‌ها استفاده کنید)
  • وقتتان در رفت‌وآمد به هدر نمی‌رود
  • روشی عالی، نسبت به کلاس‌های خسته کننده آموزشگاه
  • نیاز به کتاب و منابعی دیگر ندارید و فقط با یک تلفن همراه می‌توانید به صورت کاملا مهیج یاد بگیرید
  • و…

استفاده کنید.

زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی؟

این زبان نسبت به زبان‌هایی مانند چینی، دارای درجه سختی کمتری است و درواقع جزء زبان‌های آسان نیز به شمار می‌آید. اگر به صورت کاملا مبتدی هستید، با مطالعه روزانه 3ساعت، می توانید بعد از یک سال به سطحی متوسط برسید. البته با کلاس‌های فشرده و بالا بردن زمان مطالعه می‌توانید این زمان را کاهش دهید. توجه داشته باشید که استفاده از هر اپلیکیشنی کار درستی نمی‌باشد. زیرا با برنامه‌های افراد تازه‌کار و اشتباهات معنایی و نادرست، علاوه بر اینکه یاد نمی‌گیرید، بلکه دچار سردرگمی هم می‌شوید.

روش استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

  • به همان ترتیبی که در اپلیکیشن آورده شده است، یاد بگیرید. در هر برنامه‌ای روش استفاده بیان می‌شود و تمرکز شما را افزایش می‌دهد.
  • مهم‌ترین کاری که در یادگیری هر زبانی لازم است، تمرین بسیار می‌باشد. درواقع لازم است تمام قسمت‌هایی که می‌خوانید بارها و بارها تکرار کنید، جلو آینه، صحبت با کسی که به این زبان مسلط است و…
  • با مرور هدف و انگیزه خود می‌توانید یادگیری را سریع‌تر کنید و اشتیاقتان بیشتر شود.

معرفی اپلیکیشن های آموزشی زبان

اپلیکیشن چرب زبان

این برنامه برای تمامی سطوح از مبتدی تا پیشرفته در 4 بخش مختلف طراحی شده است. امتیاز کاربران این برنامه ۴٫۸ می‌باشد. متاسفانه این اپ نسخه ios ندارد و فقط در گوشی‌های اندروید نصب می‌شود. این برنامه دارای محیطی فارسی بوده و به صورت کاملا دقیق بررسی شده است. برای مکالمات عادی و روزانه و همچنین تقویت حافظه بهترین گزینه می‌باشد. برای یادگیری با این اپ نیازی به هیچ برنامه دیگری ندارید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

اپلیکیشن دولینگو

این برنامه برای سطوح متوسط در ۴ بخش مختلف طراحی شده است و دارای امتیاز کاربران ۴٫۸ می‌باشد. این برنامه برای تمامی گوشی‌ها و سیستم عامل‌ها قابل استفاده بوده و برتری‌هایی دارد. شما می‌توانید به صورت کاملا مهیج زبان را به صورت حرفه‌ای بیاموزید. متاسفانه این اپ محیط فارسی ندارد و شما برای استفاده از آن نیازمند مسلط بودن به لغت‌هایی هستید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان | معرفی منابع یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن فرادرس

آیا می‌خواهید مجموعه ای کامل از آموزش های فرادرس را در قالب یک برنامه مانند یک پاکت در جیب خود داشته باشید؟ با نصب اپلیکیشن فرادرس می‌‌توانید از تمام آموزش‌های ویدئویی یادگیری زبان انگلیسی، زبان آلمانی، ترکی استانبولی و همچنین آموزش های دیگر در زمینه های گوناگون مانند برنامه‌نویسی، ریاضیات و تمام دروس دیگر بهره‌مند شوید. با نصب این اپ، بدون نیاز به هیچ کلاسی با بهترین متد آموزشی، به صورت کاملا حرفه‌ای انگلیسی را مانند زبان مادری خود صحبت کنید. جهت دانلود این برنامه کاربردی برای گوشی‌های اندروید خود می‌توانید به لینک زیر مراجعه کرده و اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس را دانلود کنید.

  • اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس
  • مجموعه آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن Memrise (اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان)

این برنامه برای سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته مناسب بوده و با امتیاز کاربران ۴٫۸، یکی از بهترین برنامه‌ها به شمار می‌آید. این اپلیکیشن را برای تمامی گوشی‌ها می‌توانید نصب کرده و مهارت‌ها را در سه بخش یادگیری عبارات و واژگان، فهم جملات هنگام مکالمه و چت کردن با دیگران بیاموزید. این برنامه رایگان برای تقویت زبان‌های اسپانیایی، آلمانی و فرانسه نیز مفید می‌باشد.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

اپلیکیشن DROPS Visual

این برنامه برای افرادی با سطوح مبتدی و متوسط برای یادگیری زبان تصویری استفاده می شود. با امتیاز کاربران 4.9 بالاترین امتیاز را داشته و برای هر دو گوشی آیفون و اندروید کاربرد دارد. این اپلیکیشن تصویر محور با تحت تاثیر قرار دادن حافظه بصری، به یادگیری سریع کمک کرده و بسیار پرطرفدار می‌باشد. اگر می‌خواهید واژگان را به صورت کاملا حرفه‌ای به یاد بسپارید، بهترین گزینه است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

اپلیکیشن آموزش لغات انگلیسی Wordup

این برنامه، تمرکز اصلی را روی یادگیری لغات دارد و خیلی فراتر از لیست لغت به تنهایی است. تمامی این لغات را بر اساس کاربرد، رتبه‌بندی کرده و شما می‌توانید بر اساس سطح زبانتان مطالعه کنید. از مزیت‌های این برنامه می‌توان به تستی که در ابتدای ورود از شما گرفته می‌شود، اشاره کرد. درواقع لغات بر اساس تعیین سطحی که انجام می‌شود بر روی کارت‌ها نمایش داده شده و تمامی لغت‌ها چند باره نمایش داده می‌شود تا در حافظه بلند مدتان ذخیره شود. از دیگر نکات مثبت این اپ، نمایش دادن لغت در فیلم‌ها، موسیقی و متن‌های مختلف است که شما با کاربرد لغت در جمله نیز آشنا شوید. شما می‌توانید این برنامه را در گوشی‌هایی با تمام سیستم عمل‌ها و ویندوز نصب کنید.

اپلیکیشن com

در این برنامه نیز شما در ایتدا تعیین سطح می‌شوید و با توجه به سطحی که دارید، فهرست لغات برایتان نمایش داده می‌شوند. با این برنامه می‌توانید واژگان را به صورت اصولی و روش‌های آسان یاد بگیرید. در این اپ برای اینکه بتوانید با کاربران سراسر دنیا رقابت کنید، امتیازهایی در نظر گرفته شده است. این برنامه برای گوشی‌های آیفون در دسترس است.

  • آموزش گرامر زبان انگلیسی سطح پایه A1 – به زبان انگلیسی — کلیک کنید

برنامه آموزش تلفظ انگلیسی ELSA Speak

آیا در قسمت تلفظ زبان انگلیسی مشکل دارید؟ با نصب این برنامه شما می‌توانید از کامل‌ترین و به روزترین اپلیکیشن موجود استفاده کنید. ELSA Speak دارای رابط کاربری بسیار فوق‌العاده و جذاب بوده و از 23 قسمت مختلف تشکیل می‌شود. در ابندای ورود به این برنامه لازم است به چند سوال پاسخ دهید، سپس وارد بخش‌های دیگر شده و مباحث هر قسمت را مرور می‌کنید. این برنامه به این صورت عمل می‌کند که در ابتدا یک گوینده کلمات را به صورت واضحی تلفظ کرده و شما بعد آن همان را تلفظ می‌کنید. این برنامه به دلیل مجهز بودن به سیستم تشخیص گفتار، می‌تواند به صورت کاملا دقیقی اشتباهاتتان را مشخص کند. در داخل این اپ ویدئوهایی وجود دارد که تلفظ را داخل درس بیان می‌کند. ELSA Speak دارای آزمون تعیین سطح بوده و پس از دیدن نتیجه شما می‌توانید ببینید که در کدام قسمت مشکل دارید و کدام قسمت را لازم است بهبود ببخشید. از مزیت‌های این اپ می توان به سازگاریش با گوشی‌های آیفون و اندروید اشاره کرد.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

برنامه Hello English

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان، برای تمام سطوح در ۴ جنبه زبان و با امتیاز کاربران ۴٫۹ وجود دارد. Hello English جهت تقویت گفتاری و شنیداری بسیار مفید بوده و بدون اینترنت نیز کار می‌کند. از دلایل محبوبیت این اپ می‌توان به قابلیت چت و بازی با دوستان ، بیش از ده هزار واژه به درد بخور و کاربردی، ۴۷۵ جلسه درسی تعاملی اشاره کرد. شما می‌توانید این برنامه را در گوشی‌های آیفون و همچنین گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید اجرا کنید.

نرم‌افزار مکالمه انگلیسی Hallo

این برنامه، اپلیکیشنی مناسب برای پیدا کردن پارتنر در زبان انگلیسی است. شما با استفاده از این اپ می‌توانید به صورت کاملا رندوم با اشخاص گوناگون در کل دنیا ارتباط برقرار کنید و از این طریق انگلیسی خود را بهبود بخشید. همان‌طور که می‌دانید، تمرین و صحبت با افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، در تسریع فرآیند یادگیری زبان بسیار کمک می‌کند. همچنین با استفاده از این اپ می‌توانید کلاس‌های تصویری به صورت لایو برگزار کرده و یا با پرداخت هزینه‌هایی معلم خصوصی استخدام کنید. این اپ با تمام سیستم‌های عامل سازگار می‌باشد.

برنامه آموزشی زبان Busuu

این برنامه بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد و در واقع از محبوب‌ترین اپ‌های آموزشی می‌باشد. با استفاده از آن می‌توانید 12 زبان مختلف از جمله، اسپانیایی، انگلیسی، ژاپنی و… را بیاموزید. همچنین هر زمان با مشکلی مواجه شدید، افراد انگلیسی زبان (با استفاده از این برنامه) می‌توانند به شما کمک کنند. این اپ جامع سازگار با اندروید، گوشی‌های آیفون و ویندوز است.

اپلیکیشن Babbel

این اپلیکیشن، مناسب برای مکالمه بوده و همراه با درس‌های تعاملی، مهارت مکالمه زبان‌آموزان را تقویت می‌کند. اگر شما روزانه 10 الی 15 دقیقه برای یادگیری زمان بگذارید، اصطلاحات کاربردی در زندگی روزمره، محل کار، خرید و… را می‌آموزید. می‌توانید این اپ با سیستم‌های عامل‌های اندروید و ios سازگار است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان؛ تلفظ Say it: English Pronunciation

این برنامه نیز همانند ELSA Speak، برای افزایش مهارت تلفظ استفاده می‌شود. در Say it شما لازم است کلمه مد نظرتان را انتخاب کرده و تلفظ آن را با صدای یک فرد بومی‌ زبان گوش دهید، سپس آن را با تلفظ خود مقایسه کنید تا بتوانید اشکالات خودتان را بیابید. شما به لهجه بریتیش علاقه‌مندید؟ یا می‌خواهید مانند هنرمندان هالیوودی با لهجه امریکن صحبت کنید؟! با استفاده از این برنامه می‌توانید به هر دو لهجه دسترسی داشته باشید. این اپ دارای سی و شش هزار واژه انگلیسی است.

از این برنامه در گوشی‌های آیفون و سامسونگ می‌توانید استفاده کنید.

برنامه ای برای آموزش گرامر در انگلیسی Basic English Grammar

با این اپ ‌می‌توانید به یک کتاب فوق‌العاده و جامع دسترسی داشته باشید. در هنگام وارد شدن به برنامه، زبان مادری خود را انتخاب ‌کنید و به راحتی از ترجمه ارائه شده، استفاده نمایید. همچنین این برنامه شامل نکات گرامری بوده و با تمرین‌های موجود می‌توانید دانش گرامری خود را بسنجید. متاسفانه این اپ فقط برای اندروید قابل اجرا می‌باشد.

روش های یادگیری زبان انگلیسی!

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را مانند زبان مادری خود صحبت کنید بهتر است از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های معرفی شده در بالا
  • مطالعه روزانه کتاب و رمان انگلیسی
  • تمرین تمام لغات و اصطلاحاتی که یاد گرفته‌اید (هرروز 1تا 2 ساعت)
  • در هنگام بیکاری، ورزش کردن و… به موسیقی‌های انگلیسی گوش دهید
  • لغت‌های موجود در اپلیکیشن‌ها را در زندگی روزانه خود استفاده کنید تا ملکه ذهنتان شود

کلام آخر در مورد اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

از بین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در این لیست کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟! شما می‌توانید بعد از مشخص کردن هدف و تعیین سطح خود برنامه‌ای متناسب با نیازهایتان نصب کنید. برخی افراد در گرامر مشکل دارند و برخی دیگر در مکالمه و حفظ لغات، بنابراین بهتر است نقطه ضعف خود را بشناسید و بر اساس آن، بهترین برنامه را نصب کنید.

فرادرس با انتشار اپلیکیشن خود توانسته است بسیاری از نیازهای مخاطبین خود به دریافت آموزش ها را برطرف کند. ویدئوهای آموزشی و تمام مواردی که در سایت جامع آن مشاهده می‌کنید را با چند کلیک می‌توانید روی گوشی خود داشته باشید و در هر زمان و مکانی از آن استفاده کنید. زمانی که در مترو نشسته‌اید و یا روی مبل خود لم داده‌اید و در حال استراحت هستید، می‌توانید لحظات مفیدی داشته باشید. توجه داشته باشید که در این اپ مشکلات موجود در اپلیکیشن‌های دیگر را نخواهید دید.

  • آموزش زبان انگلیسی – پیشوندها و پسوندها — کلیک کنید

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *